Miksi ihmiset haalii omaisuutta kiinteistöihin ja sijoituksiin?
Ihmiset jotka ostaa kiinteistöjä, asuntoja ja sijoittaa niin heillä on riittävästi rahaa pankkitilillä, miksi pitää saada vain lisää ja lisää tuottoa? Niitä tuottoja ette kuitenkaan tule käyttämään elämänne aikana niin mitä iloa niistä on? Onko ihmiset ahneita ja suuruudenhulluja?
Kommentit (93)
Mulla ihan hyvä palkka ja rahaa jää väkisinkin säästöön, joten pakkohan niille rahoille on jotain tehdä.
Nyt koronan myötä on säästynyt vielä entistä enemmän, kun ei ole matkustanut. Ennen matkustin 2-3 kertaa vuodessa. Testamentin olen kyllä tehnyt, kun ei ole rintaperillisiä.
Vierailija kirjoitti:
Tällää viikolla rytisee ensimmäinen korjaus. Alamäki kestää seuraavat kymmen vuotta...
Korjaukset ovat hyviä. Onkin ollut vähän vaikeempaa viimeaikoina hyviä ostettavia. Näin tulee lisää hyvää ostettavaa.
T:Sijoittaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teidän mielestä lasten kannalta hyvä, että vanhemmat ovat turvanneet heidän elämän taloudellisesti? Raha-asioiden kannalta se tottakai on hyvä, mutta miten se vaikuttaa elämän muihin osa-alueisiin?
Ei se ole hyvä asia, saavat kaiken liian helpolla varsinkin jos on suurempi omaisuus perittävänä. Ne rahat törsätään kalliisiin autoihin ym..
Tai sitten ei. Nyt jo eksällä on varakkaat vanhemmat, jotka antoivat ennakkoperintöä, ja eksä käytti osan ensiasunnon ostoon ja loput sijoituksiin. Hän on nyt sijoitusneuvoja ja hoitaa omat sekä vanhempiensa sijoitusasiat.
Vierailija kirjoitti:
Öh?
Mihin ne 'ylijäävät' rahat sitten pitäisi laittaa?
Pankkitilillä makuuttaminen on idiotismia kun korko on lähellä 0 ja inflaatio vie niiden arvoa koko ajan. Turhuuksiin ja huvituksiin vai?
Jos on ylimääräistä, niin avustustyöhön.
Apua tarvitsevia on paljin nyt. Jos me haalitaan kaikki, niin eriarvoisuus vaan kasvaa ja se ei ole yhteiskunnassa hyvää rauhaa kasvattava piirre.
Tuo on vähän kuin tuo Lapin ja luonnon pilaaminen ja sotkeminen. Ei ymmärretä, että on osa kokonaisuutta… ei ole vain minäminäminä ja mun selfiet.
Auttakaa vaikka Itämerta, jos muut ihmiset ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öh?
Pankkitilillä makuuttaminen on idiotismia kun korko on lähellä 0 ja inflaatio vie niiden arvoa koko ajan. Turhuuksiin ja huvituksiin vai?Jos on ylimääräistä, niin avustustyöhön.
Apua tarvitsevia on paljin nyt. Jos me haalitaan kaikki, niin eriarvoisuus vaan kasvaa ja se ei ole yhteiskunnassa hyvää rauhaa kasvattava piirre.
Tuo on vähän kuin tuo Lapin ja luonnon pilaaminen ja sotkeminen. Ei ymmärretä, että on osa kokonaisuutta… ei ole vain minäminäminä ja mun selfiet.
no eihän se ole eriarvoista että fiksulla on enemmän kuin typerällä, joka on tuhlannut kaiken. Se olisi eriarvoista että tältä fiksulta ja toimeliaalta otettaisiin pois hänen työnsä hedelmiä ja annettaisiin laiskalle ja tyhmälle.
Vierailija kirjoitti:
Jos on ylimääräistä, niin avustustyöhön.
Poltan rahani ennemmin, kuin annan jonnekin avustustyöhön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öh?
Pankkitilillä makuuttaminen on idiotismia kun korko on lähellä 0 ja inflaatio vie niiden arvoa koko ajan. Turhuuksiin ja huvituksiin vai?Jos on ylimääräistä, niin avustustyöhön.
Sinusta eriarvoisuutta lisää jos toiset varautuvat myös huomiseen ja kerryttävät varallisuuttaan? Siitä on sitten hyvä jakaa muille.
Eikä siinä, kyllähän monet antavat hyväntekeväisyyteen rahaa, mutta pitäähän ihmisen huolehtia ensin omasta toimeentulostaan.
Huvittaa tämä köyhien kädesta suuhun eläjien kateellinen ulina :D minä aion jäädä aiemmin eläkkeelle sijoitusteni turvin. Jos kuolen ennen sitä niin voivoi.
Vierailija kirjoitti:
Onko eläkeikää haaveilevilla varasuunnitelma, jos ei ole perillisiä? Kun mikään ei takaa, että sinne eläkeikään asti elää tai että on terve. Toki sitten jos on joku ALS tai vastaava, rahalla voi koettaa saada hoitoa, jos sitä joskus siihenkin vielä löytyy. Oma äitini teki ikänsä paljon töitä, mutta eläkkeelle ei koskaan päässyt. Yksi tuttu eli nuukasti ja haaveili koko ajan mitä kaikkea ehtii tehdä. Ehti sen verran, että varasi karibian risteilyn, mutta ehti kuolla sydänkohtaukseen ennen lähtöä, kuukausi eläkkeellejäämisen jälkeen, täysin yllättäen. Oli vielä puheessaan kiitellyt kuinka hyvästä työyhteisöstä pääsee terveenä eläkepäivistä nauttimaan.
Juuri siksi kannattaakin säästää ja sijoittaa, ettei joudu olemaan töissä viralliseen eläkeikään saakka. Sijoitusten turvin voi jäädä pois töistä jopa vuosikymmeniä aikaisemmin, kun vielä todennäköisemmin on terveitä päiviä jäljellä.
Miksi niin monella on se harhakuva, että joko säästetään tai eletään? Ihmiset ilmeisesti ajattelevat, ettei pieniä summia kannata säästää. Itse olen pienituloinen ja teen molempia.
Hyvinvointiyhteiskunta tulee romahtamaan ja sitten kaikki ovat huonotasoisia peruspalveluja lukuunottamatta omillaan! Panostan kaikkeni siihen, että oma vanhuuteni on hyvää ja että jälkeläiseni saavat mahdollisimman hyvän elämän. Kukaan muu ei sitä voi taata, ei tulisi mieleenkään heittäytyä yhteiskunnan rakoilevan tukiverkon varaan tai viskata lapsiani sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öh?
No ei kyllä kannata tuhlata avustustyöhön vaan mieluummin säästää ylimääräiset eläkepäiville, kun eihän sitä tiedä maksetaanko niitä eläkkeitä edes tulevaisuudessa.
Ollaan keskituloisia, parikymmentä vuotta säästetty ja sijoitettu. Mistään olennaisesta ei ole jouduttu tinkimään. Asutaan ehkä vähän vaatimattomammassa asunnossa kuin vastaavia tuloja saavat ja ajetaan vanhalla autolla, mutta ne asiat on meille ihan ok.
Kun seuraa eläkekertymää, on ihan selvää että suuria tuloja sieltä ei meidän ikäpolvi tule saamaan. Me saadaan lisää sijoitusten tuotoista tai sitten myydään pois kaikki ja käytetään hyviin eläkepäiviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1) On iloa itselle
2) Käytän varani itseeni, ei perillisiä
3) Olen ollut yrittäjä koko ikäni, kun kaverit menivät festareille, itse paiskoin kesäkuumalla 14 tuntisia päiviä, ja vieläkin, ja maksanut ennakkoveroja, ja jälkiveroja jne. niin meni aikuisikä uraa luodessa ettei edes perhettä tullut perustettua
Joten olen todellakin ansainnut jokaisen euron ja aion nauttia kohtapuoliin koko rahalla.
Raha raha raha. Ei edes perhettä kerennyt perustaa, kun rahan perässä täytyi juosta.
On tuo kammottavaa.
Totta. Tuo nykyihmisen rahanpalvonta on järkyttävää.
Elämä on huomattavasti mukavampaa taloudellisesti riippumattomana kuin ilman rahaa.
Elämä on mukavaa, kun on terve ja rakkaat ihmiset ympärillä. Näitä asioita ei saa millään rahasummalla.
En ole samaa mieltä. Raha on se mikä ratkaisee. Rahasta sitä turvaa ja huolenpitoa saa, ei ihmissuhteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öh?
Minun veroprosentti on 25 ja mieheni 38. Minusta avustamme jo niiden kautta ihan tarpeeksi vähäosaisia. Olkaa hyvä.
Mistä aloittaja tietää, ettei sitä varallisuutta käytetä? Toki on niitä, joilla varallisuutta on niin paljon, että eivät käytä. Jotkut myös kuolevat ennen kuin ehtivät käyttää yhtään tai kaikkea omaisuuttaan. Mutta kyllä mulla esimerkiksi on tavoitteena se, että eläkkeellä voi elää mukavasti ja koska en tiedä ehdinkö olla eläkkeellä ollenkaan vai ehkäpä 40 vuotta, niin kyllä siihen täytyy riittävästi säästää, jotta se optimistisin 40 vuoden eläke onnistuu, eikä tarvitse viime hetkillä laskea pennosia. Eikä minua sen rahan puolesta haittaa yhtään, vaikka koko summa päätyisikin perintönä lapsilleni. Saisivatpahan turvaa ja vapautta elämään. Kuitenkin se olisi harmi, jos en ehtisi eläkepäivistäni nauttia ollenkaan. Yritän nauttia elämästäni näin työssäkäyvänä jo, eli kyse ei minulla ole siitä, että kituuttaisin ja istuisin neljän seinän sisällä syöden pelkkää kaurapuuroa. Kyse on siitä, että haluaisin kovasti kokea myös ihan täyden vapauden, mutta valitettavasti sitä vapautta on vaikea työelämästä ottaa riskeeraamatta sitä, että rahat loppuu ja vapaus muuttuu työttömyyden tuskaksi.
Itse en tule saamaan senttiäkään perintöä, enkä ole liian hyväpalkkaisessa työssä. Niinpä jo 20 vuotta sitten havahduin, että ainoa keino turvata jonkunlainen tulevaisuus itselleni on alkaa sijoittamaan. Aluksi se vaati kurinalaisuutta, mutta nyt se on jo luontevaa ja itsestään selvyys. Piti vain ottaa selvä tähtäin ja asettaa itselle realistisia välitavoittteita. Aluksi piti saada sijoituksiin kiinni 10 000 euroa, seuraava tavoite oli 25 000, sitten 50 000 jne..
Nyt olen siinä pisteessä, että sijoituksissa on sen verran kiinni, että en enää joudu liriin jos työ häviää alta tai sattuu jotain muuta yllättävää. Rikas en ole vieläkään, mutta vaurastunut kyllä ihan hyvin.
Jostain pienistä asioista olen matkan varrella joutunut tinkimään, mutta en yhdestäkään suuresta. Pelkällä keskiluokkaisella palkkatulolla aloitus ja horisontaalinen sijoittaminen vaatii pitkäjänteisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin monella on se harhakuva, että joko säästetään tai eletään? Ihmiset ilmeisesti ajattelevat, ettei pieniä summia kannata säästää. Itse olen pienituloinen ja teen molempia.
Olen ihmetellyt ihan samaa. Tosi moni ajattelee juuri noin, että ne on toisensa poissulkevia vaihtoehtoja. Toki mitä isommat tulot sitä helpommin sen pystyy tekemään, mutta vaikka olisi pienituloinenkin, voi miettiä ne omat prioriteetit eli sen, mihin haluaa pistää vähän enemmän rahaa ja mistä voi tinkiä. Jos ei ole koskaan valmis tinkimään mistään, niin sitten voi ihan syyttää itseään siitä, ettei mukamas ole varaa säästää, ellei ole todella pienituloinen tai esim. suuria lääkekuluja tms. Kyllä aina niitä poikkeuksia löytyy, ymmärrän sen kyllä, mutta todella moni tuntuu kokevan säästämisen mahdottomaksi, mutta kyse on todellisuudessa siitä, ettei olla valmiita tinkimään yhtään mistään - vaikka oikeasti elämänlaatu pysyisi oikeista asioista tinkimällä samana, mutta kasvavat säästöt parantaisivat sitä tuomalla turvaa ja auttamalla yllättävissä tilanteissa.
AHNEUS ja luullaan, että saa mukaan kun kuolee. Lapset sitten tappelevat perinnöstä ja riitaantuvat kun joku saakin enemmän.
Eli ilmainen raha ei kannusta toimimaan järkevästi? kannattanee siis lakkauttaa tuet, sinun mukaasi ne rahat törsätään vain alkoholiin ja tupakaaan, (kun kalliisiin autoihin ne eivät riitä).