Miksi ihmiset haalii omaisuutta kiinteistöihin ja sijoituksiin?
Ihmiset jotka ostaa kiinteistöjä, asuntoja ja sijoittaa niin heillä on riittävästi rahaa pankkitilillä, miksi pitää saada vain lisää ja lisää tuottoa? Niitä tuottoja ette kuitenkaan tule käyttämään elämänne aikana niin mitä iloa niistä on? Onko ihmiset ahneita ja suuruudenhulluja?
Kommentit (93)
Ensi vuodelle on taas parin tonnin edestä terveyskuluja. Tarve ilmeni yllättäen. Velkaako siihen pitäisi ottaa? Mieluummin maksan pois kuin elän velkaisena kädestä suuhun. Varsinkin kun se luottotiedottoman elämä on jo koettuna enkä ikinä halua siihen enää joutua.
Vierailija kirjoitti:
1) On iloa itselle
2) Käytän varani itseeni, ei perillisiä
3) Olen ollut yrittäjä koko ikäni, kun kaverit menivät festareille, itse paiskoin kesäkuumalla 14 tuntisia päiviä, ja vieläkin, ja maksanut ennakkoveroja, ja jälkiveroja jne. niin meni aikuisikä uraa luodessa ettei edes perhettä tullut perustettua
Joten olen todellakin ansainnut jokaisen euron ja aion nauttia kohtapuoliin koko rahalla.
Raha raha raha. Ei edes perhettä kerennyt perustaa, kun rahan perässä täytyi juosta.
On tuo kammottavaa.
Piensijoittaja kirjoitti:
Tarkoitus on, että voin eläkkeellä käyttää kuukaudessa saman summan kuin nyt saan nettopalkkaa. Aikaa tuhlaamiseen kun on tuplasti enemmän.
Ikäänkuin eläkkeelle pääsy olis varmaa? Suomessa kuolee yllättävän paljon työikäisiä vuoden aikana.
Kannattais elää nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öh?
Mihin ne 'ylijäävät' rahat sitten pitäisi laittaa?
Pankkitilillä makuuttaminen on idiotismia kun korko on lähellä 0 ja inflaatio vie niiden arvoa koko ajan. Turhuuksiin ja huvituksiin vai?Kuluttaa ja ostella eri asioita. Mitä iloa niistä siellä sijoituksissa ja kiinteistössä on kun niitä voittoja ei kuitenkaan tule hyödynnettyä elämän aikana.
Miksi voitot pitäisi hyödyntää elämän aikana? Onko se mielestäsi vastuuntuntoista ja ihailtavaa? Miksi? Miksi olisi ihailtavaa syntyä aikakaudelle, jolla luontoa riistetään ja ylikulutetaan ja kaikki samalla käytetään omiin nautintoihin? Seuraaville polville jätetään vain toinen toistaan suuremmat ongelmat? Ei, en todellakaan kokisi iloa siitä, että käyttäisin kaiken eläessäni.
Miksi minun pitäisi painaa töitä koko elämä ja maksaa asuntolainaa ja lopulta kun kuolee niin antaa se perintönä eteenpäin? En näe mitään järkeä tuossa hommassa, itselläkin on maksettu asunto niin olen ajatellut myydä asunnon pois ja nauttia elämästä kuluttamalla niitä rahoja pikku hiljaa, ehkä muutan halpaa vuokra-asuntoon. Ei mitään järkeä jättää omaisuutta tänne muiden iloksi.
Ei todellakaan haalita, vaan sijoitetaan niin että on käyttää kun on tarvetta, olen itse käyttänyt sijoituksiani seuraavasti:
Kaksi lonkkaleikkausta etelähelsinkiläisessä sairaalassa kaupungin mahdollisesti parhaan ortopedin suorittamana, kaikki meni hienosti ja ilman stressiä
Kalliita opintoja ulkomaisissa opinahjoissa, joissa ainoa vaihtoehto oli maksaa ne itse, maksaa lisäksi oleskelukulut
Mahdollisuus ostaa nopeasti asunto läheltä sairaalaa, sairaudenhoidon ajaksi, noin vuoden hoitoajaksi
Nuorempana kun rahaa tuli nopeammin, niin sitä menikin esim nopeisiin autoihin, kelloihin, vaatteisiin, kenkiin jne nyt se ei enää kiinnosta, vaan kiinnostaa yksinkertainen helppo elämä, mutta esim taidetta on vielä ja sekin iloksi ja sijoitukseksi
Että sanon vaan että on hyvä olla sijoituksia koska kenelle tahansa voi tulla yllättäviä menoja!
S.B. kirjoitti:
En itsekään oikein ymmärrä tätä nykyistä "kaikkien tulisi säästää/sijoittaa" -menoa. Olen yrittänyt myös tehdä siitä muutaman aloituksen, mutta jostain syystä niitä ei julkaistu. Tavallaan ymmärrän, että olisi esimerkiksi ihan kiva, jos ihmiset omistaisivat omat asuntonsa ja että heillä olisi kannustin huolehtia niistä, mutta yleensä ottaen liika säästäminen vaikuttaisi minusta olevan pois lähinnä kulutuksesta ja elintasosta, ilman mitään selkeää yhteiskunnallista hyötyä.
Hyvin harvasta asiasta mitä hallituskaan tekee on mitään yhteiskunnallista hyötyä.
Itse ajattelen vain omaa perhettäni ja itseäni. Säästäminen ja sijoittaminen mahdollistavat sen, että voin näillä näkymin jäädä pois työstä alle viisikymppisenä (jos niin haluan), lapseni saavat rahallista tukea opiskelu aikana, minun ei tarvitse murehtia eläkejärjestelmän romahduksesta tai oikeastaan mistään muustakaan rahallisesta huolesta.
Mitä elintasoon tulee niin elämme keskiluokkaisesti, lyhyesti sanottuna rivari & skoda, vaikka varaa olisi okt ja mersu. Erotus jää säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1) On iloa itselle
3) Olen ollut yrittäjä koko ikäni, kun kaverit menivät festareille, itse paiskoin kesäkuumalla 14 tuntisia päiviä, ja vieläkin, ja maksanut ennakkoveroja, ja jälkiveroja jne. niin meni aikuisikä uraa luodessa ettei edes perhettä tullut perustettua
Joten olen todellakin ansainnut jokaisen euron ja aion nauttia kohtapuoliin koko rahalla.
Raha raha raha. Ei edes perhettä kerennyt perustaa, kun rahan perässä täytyi juosta.
On tuo kammottavaa.
Eipä ole tasan onnenlahjat suotu, ehkä tällä yrittäjällä oli rima korkealla tai sitten hän vain viistaasti vältti ongelmia, ehkä hänellä oli kuitenkin paljon rakkautta ja läheisyyttä elämässään?
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitus on, että voin eläkkeellä käyttää kuukaudessa saman summan kuin nyt saan nettopalkkaa. Aikaa tuhlaamiseen kun on tuplasti enemmän.
Ikäänkuin eläkkeelle pääsy olis varmaa? Suomessa kuolee yllättävän paljon työikäisiä vuoden aikana.
Kannattais elää nyt.
Eläminen = järjetön kuluttaminen, nimenomaan johonkin mikä ei säilytä arvoansa????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öh?
Mihin ne 'ylijäävät' rahat sitten pitäisi laittaa?
Pankkitilillä makuuttaminen on idiotismia kun korko on lähellä 0 ja inflaatio vie niiden arvoa koko ajan. Turhuuksiin ja huvituksiin vai?Kuluttaa ja ostella eri asioita. Mitä iloa niistä siellä sijoituksissa ja kiinteistössä on kun niitä voittoja ei kuitenkaan tule hyödynnettyä elämän aikana.
Miksi voitot pitäisi hyödyntää elämän aikana? Onko se mielestäsi vastuuntuntoista ja ihailtavaa? Miksi? Miksi olisi ihailtavaa syntyä aikakaudelle, jolla luontoa riistetään ja ylikulutetaan ja kaikki samalla käytetään omiin nautintoihin? Seuraaville polville jätetään vain toinen toistaan suuremmat ongelmat? Ei, en todellakaan kokisi iloa siitä, että käyttäisin kaiken eläessäni.
Miksi minun pitäisi painaa töitä koko elämä ja maksaa asuntolainaa ja lopulta kun kuolee niin antaa se perintönä eteenpäin? En näe mitään järkeä tuossa hommassa, itselläkin on maksettu asunto niin olen ajatellut myydä asunnon pois ja nauttia elämästä kuluttamalla niitä rahoja pikku hiljaa, ehkä muutan halpaa vuokra-asuntoon. Ei mitään järkeä jättää omaisuutta tänne muiden iloksi.
Teen saman.
Lopun aikana ihmisiä kiinnostaa vain raha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1) On iloa itselle
On tuo kammottavaa.
Eipä ole tasan onnenlahjat suotu, ehkä tällä yrittäjällä oli rima korkealla tai sitten hän vain viistaasti vältti ongelmia, ehkä hänellä oli kuitenkin paljon rakkautta ja läheisyyttä elämässään?
Onko tämä ko. yrittäjä ehtinyt edes rakastamaan? Epäilen. Mutta toivottavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattais elää nyt.
Eläminen = järjetön kuluttaminen, nimenomaan johonkin mikä ei säilytä arvoansa????
No sitähän tuo eläkettä odottava itse sanoi, että eläkkeellä on tuplasti enemmän aikaa tuhlaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Lopun aikana ihmisiä kiinnostaa vain raha.
Tämä pitää paikkaansa. Elämme lopun aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1) On iloa itselle
On tuo kammottavaa.
Totta. Tuo nykyihmisen rahanpalvonta on järkyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1) On iloa itselle
On tuo kammottavaa.
On, mutta pätkittäin, kun ei uskaltanut kunnolla.
Ajattelin aina että raha ei jätä... eikä ole jättänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1) On iloa itselle
On tuo kammottavaa.
Varmaan on kumminkin, mutta pitänyt varansa ettei putoa onnenonkijan ansaan. Se on viisautta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1) On iloa itselle
On tuo kammottavaa.
Totta. Tuo nykyihmisen rahanpalvonta on järkyttävää.
Elämä on huomattavasti mukavampaa taloudellisesti riippumattomana kuin ilman rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattais elää nyt.
Kyllä minä elänkin. Nyt on mahdollista tehdä paljon sellaisia asioita, joihin ei nuorena, köyhänä ja pienituloisena ollut mahdollisuutta. Arvostan taloudellista turvallisuutta, joten siinä mielessä ei tarvitse eläkepäiviä odottaa.
Ja vaikka kuolisin ennen eläkeikää, uskon rahoistani olevan hyötyä ja iloa perijöilleni. En ajatellut ottaa niitä mukaan hautaan.
Onko teidän mielestä lasten kannalta hyvä, että vanhemmat ovat turvanneet heidän elämän taloudellisesti? Raha-asioiden kannalta se tottakai on hyvä, mutta miten se vaikuttaa elämän muihin osa-alueisiin?
?????
Eikö siinä jo ole 'yhteiskunnallista hyötyä' riittämiin, että minä en ihan jokaisella eurollani ole lisäämässä "täysin turhan ja tarpeettoman paskan valmistuatarvetta" ??