Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on jumiutunut menneisyyteen, eikä perhe-elämä suju mitenkään

Vierailija
19.09.2021 |

Perheeseeni kuuluu mies ja kaksi lasta, joiden biologinen äiti on kuollut lasten ollessa pieniä. Tapasimme miehen kanssa muutama vuosi sitten ja olemme asuneet yhdessä jo vuoden. Ongelmana on kuitenkin ollut koko ajan se, että mies tuntuu olevan ihan jumiutunut menneisyyteensä. Onhan hänen varmasti ollut vaikea jäädä yksin lasten kanssa äkillisesti, mutta tuosta on kuitenkin aikaa jo vuosia.

Suhteemme alussa mies vaikutti olevan ihan ok asian kanssa ja vaikutti olevan valmis jatkamaan elämää eteenpäin. Ilmeisesti kuitenkin olin väärässä, koska näin ei asiat sitten kuitenkaan menneet. Ensinnäkin yhteenmuuttoa piti lykätä vaikka ja kuinka, aina syynä oli että kun lasten parhaaksi, pitää odottaa, että lapset tottuu ajatukseen. Muutto kuitenkin vihdoin toteutui, mutta kieltämättä olen joskus todella katunut sitäkin. Olemme jatkuvasti ihan eri linjoilla lasten säännöistä ja kasvatuksesta muutenkin. Miehellä on siis paljon rennompi ote kaikkeen kuin minulla. Häntä ei haittaa niinkään eteiseen epäjärjestyksessä jätetyt kengät ja ulkovaateet, leivänmurut pöydän alla tai ympäri asuntoa ajelehtivat lelut. Mies ei myöskään komenna lapsia näistä asioista, sanoo vaan, että ei se ennenkään ole haitannut mitään tai ketään. Minä haluaisin myös joskus mennä naimisiin, koska mielestäni se olisi ihan ajankohtaista ja avioliittossa monet asiat olisi muutenkin helpompia. Avioliitosta puhuessa mies menee aina jotenkin täysin lukkoon, ja sanoo vaan ettei ole vielä valmis mihinkään sellaiseen, eikä hän muutenkaan näe avioliittoa erityisen tärkeänä asiana. Hänen mielestään kaikki on juuri näin ihan hyvin.

Lapset ovat usein biologisen äitinsä vanhemmilla, koska nämä asuu lähellä. Kesälläkin lapset lomaili siellä suurimman osan ajasta, kun meillä oli töitä. Mutta tämän lisäksi myös mies on erittäin hyvissä väleissä entisen vaimonsa perheen kanssa, kyläilee ja viettää aikaa heidän kanssaan. En vaan voi sille mitään, mutta se häiritsee minua. Itse kun en voisi kuvitellakaan olevani niin paljoa tekemisissä eksäni perheen kanssa edes lasten takia. Olen yrittänyt vihjailla miehelle, että asia vaivaa minua, mutta mies ei tunnu näkevän tässäkään asiassa mitään ongelmaa.

Minulla on hyvin ulkopuolinen olo. Minusta tuntuu, että en kuulu perheeseen samalla tavalla kuin haluaisin kuulua. Onko mitään, mitä voisin tehdä?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä olisi mielestäsi vaihtoehto, tai miten asioiden pitäisi sitten olla, jotta olisit tyytyväinen? Pitäisikö mielestäsi lasten olla tapaamatta isovanhempiaan ja miehen ehkä hänelle hyvinkin tärkeitä ihmisiä? Entä ne kodin säännöt? Kai ymmärrät, että koti on teidän kaikkien yhteinen. Se ei ole ainoastaan sinun valtakuntaasi, missä jokaisen matonhapsunkin pitää olla juuri sinun haluamallasi tavalla. Muutenkin nuo ongelmat kuulostaa melko irrelevanteilta. Teillä taitaa olla paljon tärkeämpääkin mietittävää.

Vierailija
62/66 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onhan se ehkä vähän erikoista, jos mies todellakin edelleen hengaa kuolleen vaimonsa perheen kanssa. Tietenkin lapsillakin on oikeus nähdä isovanhempia, mutta ehkä olisi fiksumpaa rajata näkemiset esimerkiksi kertaan tai pariin kuukaudessa. Lasten todellinen perhe on kuitenkin siellä kotona, missä päätetään lasten asioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Porvoossa tapahtuu!!!!

Vierailija
64/66 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Mies ei oikeastaan halunnut uusperhettä sun kanssa, mutta suostui, kun ei vakituista hoitoa halunnut menettää. Isä kasvattakoon lapsensa, et sinä. Jos ette pääse yhteisymmärrykseen taloudenpidosta, niin sitten omat osoitteet.

Vierailija
65/66 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, onhan se ehkä vähän erikoista, jos mies todellakin edelleen hengaa kuolleen vaimonsa perheen kanssa. Tietenkin lapsillakin on oikeus nähdä isovanhempia, mutta ehkä olisi fiksumpaa rajata näkemiset esimerkiksi kertaan tai pariin kuukaudessa. Lasten todellinen perhe on kuitenkin siellä kotona, missä päätetään lasten asioista.

Isän naisystävähän ei määrää sitä, milloin ja miten lapset näkee isovanhempiaan. Itseasiassa koko juttu ei edes kuulu kyseiselle naiselle tippaakaan. Lasten isä on se, joka lasten tarpeita ja mielipiteitä kuunnellen tekee päätökset harkintansa mukaan.

Monelle äitipuolelle tai äitipuoleksi itseään kutsuvalle tuntuu tulevan kovin paljon yllätyksenä, että asiat tehdään lasten ehdoilla.

Vierailija
66/66 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on paha paikka kun et pääse miehen elämän keskipisteeksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi