Miksi monille on tärkeää omistaa asunto 50/50 puolison kanssa?
Myin juuri oman asuntoni ja muutin miesystävän luo. En lunasta hänen asunnostaan puolia. Omat rahani sijoitan muuten.
Kommentit (48)
Ei kai se välttämättä niin tärkeää ole, jos kummallakin on sama näkemys raha-asioista. Käytännössä siis niin, että asunnon omistava osapuoli ei maksata lainaansa toisella, vaan ainoastaan muut kulut kuin lainanlyhennykset jaetaan. Me omistetaan 50/50, koska molemmilla on suunnilleen sama taloustilanne ja tulotaso, ja yhteinen koti oli molempien ensimmäinen oma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eron varalta, ei jää aivan tyhjin käsin. Mieluummin tietenkin omistan yksin, silloin olen turvassa.
Voihan ne rahat sijoittaa vaikka sijoitusasuntoon? Mikäs siinä on asuessa ilmaiseksi toisen asunnossa, jos hän sellaista tarjoaa.
Minä asun mieluummin kotona kuin toisen asunnossa.
Esim. vuokralla asuminen ei käy? Et tunne asuvasi kotona? Haluat ehdottomasti omistaa asunnon, jotta tunnet sen kodiksesi, muttet halua maksaa asunnosta? Ymmärsinköhän jotain väärin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi minun pitäisi omistaa jotain sellaista, mitä en ole maksanut tai perinyt?
Ei tietenkään jos sinä ettekä kumppanisi halua yhteistä asuntoa. Eihän se mikään pakko ole jos et itse halua ja kumppani on samaa mieltä, ettei sinun tule omistaa mitään mitä et ole perinyt tai maksanut. Monella muulla sen sijaan on sellainen ajatus että kun on vierellä se oikea kumppani, niin haluaa että elämä on yhteinen, eikä tule edes meiellen miettiä kuka maksaa mitäkin tai perii, vaan elämä rullaa rakkaan kanssa mukavasti omalla painollaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten kierrätysliitossa kuuluisi asunto arvioida jos lunastaa puolet?
Kierrätysliitossa pidetään omat kopit.
Ehkä se liittyy jotenkin valtasuhteisiin, jos asunto omistetaan puoliksi niin molemmilla on tasapuolinen päätösvalta sen asioista. Suomalaiset on kasvatettu pärjäämään omillaan, ja oman talouden ja kodin hallinta liittyy siihen hyvin vahvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eron varalta, ei jää aivan tyhjin käsin. Mieluummin tietenkin omistan yksin, silloin olen turvassa.
Voihan ne rahat sijoittaa vaikka sijoitusasuntoon? Mikäs siinä on asuessa ilmaiseksi toisen asunnossa, jos hän sellaista tarjoaa.
Minä asun mieluummin kotona kuin toisen asunnossa.
Esim. vuokralla asuminen ei käy? Et tunne asuvasi kotona? Haluat ehdottomasti omistaa asunnon, jotta tunnet sen kodiksesi, muttet halua maksaa asunnosta? Ymmärsinköhän jotain väärin.
Vuokranantaja ei yleensä asu asunnossa jota vuokraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi haluaisin olla ihmisen kanssa, joka ei halua jakaa elämäänsä kanssani.
Joka ei halua antaa sinulle rahojaan tai omaisuuttaan. Fiksu ihminen suojaa aina oman selustansa.
En voisi olla sellaisen ihmisen kanssa. Pihi rahoistaan, pihi rakkaudestaan.
Voisiko olla enää yhtään ahneempi ajatus?!
Eli, jos toinen haluaa turvata ennen suhdetta kertyneen omaisuutensa, niin hän ei rakasta sua, kun ei suostu jakamaan sitä sun kanssa? Kaikkea sitä kuuleekin.
Miksi alapeukut? Kerro rohkeasti, olen utelias.