Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri kirjoittaa aina vain 3pv sairauslomaa. Miksi?

Vierailija
04.11.2014 |

Saman 3pv saisi olla omalla ilmoituksella pois.

Aika turhalta tuntuu mennä lääkärille sairauslomaa varten.

Mistä toi 3pv sääntö tulee lääkäreille? Siis että ei voi kirjoittaa enempää kuin 3pv, ellei kyse ole leikkauksesta.

Kukaan ei parane täysin kolmessa (3) päivässä. Mikään tauti en mene niin äkkiä ohitse.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tauteihin olet saikkua hakenut, kun kolme päivää ei riitä? Ja huomaa, että kaikilla aloilla ei saa olla päivääkaän pois ilman lääkärintodistusta.

Vierailija
2/32 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monien sairauksien kanssa voi mennä jo parin päivän jälkeen töihin, vaikkei se olisikaan kunnolla parantunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenties luulotauti?

Vierailija
4/32 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole mikään sääntö, vaan lääkärin arvio siitä minkä aikaa tarvitset sairaslomaa ennenkuin olet työkuntoinen.

Vierailija
5/32 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 17:38"]

Mihin tauteihin olet saikkua hakenut, kun kolme päivää ei riitä? Ja huomaa, että kaikilla aloilla ei saa olla päivääkaän pois ilman lääkärintodistusta.

[/quote]

No esim perusflunssa ei taatusi katoa kaikkine oireineen kolmessa päivässä.

Tai keuhkoputkentulehdus, korvatulehdus, poskiontelontulehdus jne jne.

Vierailija
6/32 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain kuukauden saikkua unettomuuden takia.

Vierailija
7/32 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monien sairauksien kanssa voi mennä jo parin päivän jälkeen töihin, vaikkei se olisikaan kunnolla parantunut.

[/quote]

Eipä se ole ihme, että taudit jyllää jatkuvasti.

Vierailija
8/32 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 17:40"][quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 17:38"]

[/quote]

[/quote]
Voi hellanlettas. Kuulostaa, että tulet aika kalliiksi työnantajalle.

Vierailija
9/32 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain kuumeen ja angiinan takia KAKSI päivää. Kyllä oli lääkärillä taas pelisilmää.

Vierailija
10/32 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 17:40"]

[/quote]

[/quote]

No ei kai kukaan ole perusflunssassa viikkotolkulla sairaslomalla,paitsi laiskiaiset.

Jokainen yskä on lievä keuhkoputkentulehdus. Poskionetlontulehduskin menee suurimmalla osalla pois ilman kuuria jne. Ei nuha ole syy olla poissa viikko tolkulla. Kuume on.

Itse olen saanut poskiontelontulehdukseen viiden päivän saikun aikanaan. Mutta se oli päässyt jo pitkälle, kun en tajunnut mennä ajoissa lääkäriin. Sen jälkeen olen hakenut aina ajoissa avaavan kuurin niin ei ole tarvinnut ab-kuureja syödä ja olla poissa töistä.

Vierailija
11/32 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 17:40"][quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 17:38"]

[/quote]

[/quote]
Ei kaikkien oireiden tarvitsekaan hävitä että töihin voi mennä. Monella flunssan jälkioireet voi kestää usramman viikon, ei voi olettaa saavansa sitä aikaa olla poissa töistä.

Vierailija
12/32 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 17:41"][quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 17:38"]

[/quote]

[/quote]
Tarttuvat enemmänkin itämisaikana.

Vierailija
13/32 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sis menet heti sinne lekurille jos kerta saisit olla sen 3pv omalla luvalla etkä lekuriltakaan enempää heti saa? äly hoi....järki älä jätä.

Tervviime pe-iltana flunssaan sairastunut jonka vkonloppu meni kovassa kurkkukivussa ja ma olin pois töistä, tänään menin erääseen työhön liittyvään tapahtuman mutta piti lähteä kesken pois, huomisen ilmoitin että parantelen vielä ainakin. To tai pe sitten lekuriin jos en tokene, tämä päivähän laskettiin työpäiväksi koska olin paikalla tuossa tapahtumassa eli sairauspäivien lasku katkesi ja huominen ke on siis sairauspoissaolopvä nro2.

Vierailija
14/32 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mainitsemasi (poskiontelot, korvat, keuhkoputket) ovat tauteja, jotka lievittyvät kolmessa päivässä niin paljon, että työkyky palaa. Lisäksi nuo eivät tartu!

Vierailija
15/32 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusflunssa kestää noin 2 viikkoa, mutta kyllä esim toimistotöihin voi palata kun pahin räkävaihe ohi, eli yleensä 2-3päivän jälkeen. Kuume ja influenssa sitten eri asia.
Itse olen juuri sairastanut peruslentsun ja toimistotöistä (asiakaspalvelu puhelimessa sekä sähköposteihin vastaamista) olin pois kolme päivää. Tästä nyt pari viikkoa. Edelleen yskittää mutta en ole pois töistä. Palattuani tein muutaman päivän vain sähköpostihommia niin ääni ei rasitu.

Vierailija
16/32 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 17:41"]

[/quote]

[/quote]

Sen taudin saa yhtä hyvin kaupassa/pankissa/apteekissa jne. jne. Vaikka teillä ei olisi töissä kukaan sairaana. Ihme pelkoa tuollainen. Ja kun muuten huolehtii itsestä niin ei normi flunssa montaa päivää jyllää jos tulee päälle ollenkaan.

Itse olen sairaalassa töissä ja flunssassa noin kerran vuodessa. Kuten ei kovin moni muukaan meillä työskentelevistä.

Vierailija
17/32 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuume ei muuten ole se autuaaksi teekvä kriteeri joka pitäisi olla jotta "saa" esim flunssaansa sairastaa! Ja minä olen toimistotöitä tekevän passittanut kotiin ilman lääkärintodistusta kotiin, sen sijaan esim päiväkotityössä ei voi olla flunssaräkäisenä oikein olla.

Terv.työterveyslääkäri

Vierailija
18/32 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 17:48"]Kuume ei muuten ole se autuaaksi teekvä kriteeri joka pitäisi olla jotta "saa" esim flunssaansa sairastaa! Ja minä olen toimistotöitä tekevän passittanut kotiin ilman lääkärintodistusta kotiin, sen sijaan esim päiväkotityössä ei voi olla flunssaräkäisenä oikein olla.

Terv.työterveyslääkäri
[/quote]
Toimittanut ilman lääkärintodistusta kotiin?

Vierailija
19/32 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siis sellaiset tapaukset jotka eivät sitä lääkärintodistusta eli lääkärin lupaa olla pois töistä tarvitse vointinsa/työnkuvansa huomioiden.

Vierailija
20/32 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 17:48"]

Kuume ei muuten ole se autuaaksi teekvä kriteeri joka pitäisi olla jotta "saa" esim flunssaansa sairastaa! Ja minä olen toimistotöitä tekevän passittanut kotiin ilman lääkärintodistusta kotiin, sen sijaan esim päiväkotityössä ei voi olla flunssaräkäisenä oikein olla.

Terv.työterveyslääkäri

[/quote]

Passittanut kotiin eli asiakkaalle on tullut palkaton päivä? Vastaavassa tapauksessa olen palannut työpaikalle (lääkärin mielestä ei tarvetta sairauslomalle) ja ja siellä ystävällisessä hengessä oksentanut seinille ja lattialle (verta, vatsahaavan puhkeamista kun ei voi ennakoida, mutta lisätutkimuksiin lääkäri olisi voinut lähettää)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme