Alkoholi aiheuttaa masennusta
Moni kuvittelee pitäväns hauskaa ja rentoutuvansa, vain nollaavansa rankan työpäivän jälkeen
Tosiasiassa hän kuluttaa dopamiinivarastonsa ja seurauksena on väistämättä mielialan lasku.
Mielialan lasku ja morkkis eivät siis aiheudu vain krapulasta vaan myös siitä, että mielihyvährmonit on tuuletettu kännissä taivaan tuuliin.
Kannattiko oikeasti?
Alkoholismi aiheuttaa myös juomareiden läheisille paljon mielipahaa, elämänilon hiipumista, ajanhukkaa ja rahanmenoa.
Älkää ainakaan ostako alkoholia jouluulahjaksi, jos ette muuta keksi. Parempi kokonaan ilman lahjaa.
Kommentit (15)
Mitään ''dopamiinivarastoja'' jotka kuluisi, ei ole olemassakaan.
Huomattu on. Mun mies on ihan hirveän rasittava 23 vuorokautta ryyppäämisen jälkeen. Kitisee ja valittaa kaikesta ja on kuin maansa myynyt - vaikka itse sitä halusi.
Pari vuotta sitten viimeksi join juhlissa vajaan lasillisen shampanjaa. Varmaan jotkut varastot tyhjenivät aivoista kun olin sen jälkeen neljä päivää aivan depression vallassa. En tiedä oliko dopamiini- vai mitkä varastot, mutta ei tee mieli yhtään juoda alkoholia.
Niinpä. Onko se hetkellinen nousuhumalan tunne sen kaiken arvoista? Ja sitten taas yritetään väkisin uuteen nousuun?
Aiheuttaako siis pelkästään alkoholi masennusta, vai pitääkö olla ihan alkoholisti.
Vähän jää nyt aloituksesta epäselväksi tuo asia.
Tinder aiheuttaa enemmän masennusta ilman hyvänolontunnetta joka liittyy alkoholiin
Vierailija kirjoitti:
Huomattu on. Mun mies on ihan hirveän rasittava 23 vuorokautta ryyppäämisen jälkeen. Kitisee ja valittaa kaikesta ja on kuin maansa myynyt - vaikka itse sitä halusi.
Se johtuu sen kuukautisista
Vierailija kirjoitti:
Pari vuotta sitten viimeksi join juhlissa vajaan lasillisen shampanjaa. Varmaan jotkut varastot tyhjenivät aivoista kun olin sen jälkeen neljä päivää aivan depression vallassa. En tiedä oliko dopamiini- vai mitkä varastot, mutta ei tee mieli yhtään juoda alkoholia.
Mulle alkoholi aiheuttaa saman ja näin vanhempana (45v) oireet on jo niin pahat, etten uskalla juoda melkein ollenkaan. En muista, että krapulat olis tämmöisiä olleet nuorempana.
Juuri näin. Lopetin syksyllä alkoholin säännölisen käytön perjantaisin. Ei humalaa, ei krapulaa, mutta masennusta, jota harkitsin lähteväni hoitamaan terapiaan. Sen sijaan kokeilin kokonaan alkoholista luopumista. Nyt 5 kk tipattoman jälkeen on mieliala tasaantunut. En aio enää aloittaa, koska mieleni ei näköjään kestä alkoholia. En varmaan ole ainoa.
Serotoniinin määrä laskee alkoholin vaikutuksesta, ei dopamiinin.
Sanokaa mitä sanotte, mutta olen ylpeä siitä, etten ole juonut koskaan pisaraakaan alkoholia enkä käyttänyt muitakaan päihteitä. Ei vaan kiinnosta.
N37
Eilen ruuan kanssa loistavaa punaviiniä ystävien seurassa mainiossa ravintolassa. Masennus oli mahdollisimman kaukana. Väärä alkoholin käyttö ja varsinkin hallitsematon aiheuttaa ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Eilen ruuan kanssa loistavaa punaviiniä ystävien seurassa mainiossa ravintolassa. Masennus oli mahdollisimman kaukana. Väärä alkoholin käyttö ja varsinkin hallitsematon aiheuttaa ongelmia.
Mikä lie sitten oikein käyttöä? Se on kuitenkin ainoa aine mitä saa laillisesti käyttää.
Mä ainakin otan ilomielin vastaan alkomaholia lahjaksi! Eikä ole masennusta enkä ole alkoholisti. Mutta kerro tämä sun sukulaisille ja muille että sulle ei saa tuoda, ei me tällä tiedolla tehdä mitään.