Onko muita, jotka eivät ole ottaneet koronarokotetta?
Olen yli nelikymppinen nainen ja minua on alkanut ahdistamaan tuo rokote-asia. Ensin päätin, että en ota rokotetta, koska pelkään sen mahdollisia haittoja. Nyt on alkanut mietityttämään, että uskallanko sittenkään olla ottamatta sitä tai miten uskallan jatkossa elää ilman sitä, kun yhteiskunta avautuu ja ”kaikki” muut ovat ottaneet rokotuksen. On alkanut pelottamaan nuo jutut rokottamattomista vakavasti sairastuneista ym. Mietin asiaa koko ajan. Onko muita, jotka eivät ole ottaneet rokotetta ja vaivaako tai ahdistaako asia teitä?
Kommentit (103)
En ole ottanut. Toiveena on että korona hoitaa homman maaliin.
En ota koronan sairastaneena
Piikki ehdoton EI.
En ole ottanut, koska en ole päässyt rokotuspaikalle. En näemmä tule pääsemäänkään.
En ole huolissani koronasta, koska en ole ihmisten kanssa missään tekemisissä. Jos joutuisin liikuskelemaan ihmisten ilmoilla, varmaan saisin koronan ja pahinta laatuakin, mutta näillä näkymin olen ihan turvassa.
Ottaisin kyllä rokotukset, jos olisi mahdollista.
En ole vielä ottanut. Varotoimet teen tarkasti. Suojaan itseni ja etenkin muut. Huolettomuus voisi tulla väärällä tavalla, jos luulee ettei rokotettuna kuljeta virusta. Pysyn ainakin tarkkana. En kuitenkaan kävisi pubeissa joissa ollaan liki. Työ ja muut kontaktit voin hoitaa maski kasvoilla.
Toivon hyvää terveyttä niin piikin saaneille kuin ilman oleville. Perheessäni on molempia.
Minua pelottaa, että rokote aiheuttaisi tai laukaisisi elimistössä jotain sairauksia (kuten jostain lukenut, mutta tietenkään ei voi tietää onko tuo totta vai ei) Tämä siis syy, että en vielä ainakaan ole ottanut rokotetta. Toisekseen en ole töissä, eikä ole sellaisia harrastuksia, en matkustele, joten olen ajatellut, että en ainakaan ihan ensimmäisenä ota rokotetta, että pärjään ilman. Melkein aina kun olen vain kotona. Kauppakäynnit ainoa riski. Olen kuitenkin nyt alkanut miettimään ja ahdistumaan, että pärjääkö sitä oikeasti jatkossa ilman tuota rokotetta ja kuinka tyhmää on olla sitä ottamatta ja mahdollisesti sairastua vakavasti koronaan jossain vaiheessa. Ahdistavaa, kun rokote pelottaa, mutta pelottaa myös kun ei ole sitä ottanut.
-Ap
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008262669.html
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008274328.html
Tuossa ajateltavaa tämän viikonlopun uutistarjonnasta.
En ole vielä ottanut, juurikin haittavaikutusten pelossa. Elämäntilanne on sellainen, että käyn ihmisten ilmoilla vain kerran viikossa hakemassa ostokset kaupan pihalta, FFP3 naamalla, joten on tuntunut, että voin lykätä päätöksentekoa. Asia on kyllä ollut mielessä koko ajan ja välillä ahdistanut, nyt enemmän, kun kaikki avataan, ja itsekin pitäisi varailla aikaa hammasoperaatioon ym. Tällä viikolla ekaa kertaa katsoin, mistä niitä piikkejä saisikaan... Omassa kunnassa voi hakea ilman ajanvarausta arkisin. Kai se on sitten se ja sama, seuraako siitä jotain ongelmia vai rajoittaako stressaten elämäänsä. Syteen tahi saveen.
Minäkään en ole ottanut. Olen työtön ja aina kotona, joten riski pienempi kuin työelämässä olevana. Mitä pidempään ottamatta, sitä isompi kynnys ottaa, ihan jo nolottaa soittaa ja varata näin myöhässä muista aikaa.
Kyllä ahdistaa se että media ei avoimesti tiedota. Valtamedia on kimpassa ylikansallisten lääkerahasampojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Minua pelottaa, että rokote aiheuttaisi tai laukaisisi elimistössä jotain sairauksia (kuten jostain lukenut, mutta tietenkään ei voi tietää onko tuo totta vai ei) Tämä siis syy, että en vielä ainakaan ole ottanut rokotetta. Toisekseen en ole töissä, eikä ole sellaisia harrastuksia, en matkustele, joten olen ajatellut, että en ainakaan ihan ensimmäisenä ota rokotetta, että pärjään ilman. Melkein aina kun olen vain kotona. Kauppakäynnit ainoa riski. Olen kuitenkin nyt alkanut miettimään ja ahdistumaan, että pärjääkö sitä oikeasti jatkossa ilman tuota rokotetta ja kuinka tyhmää on olla sitä ottamatta ja mahdollisesti sairastua vakavasti koronaan jossain vaiheessa. Ahdistavaa, kun rokote pelottaa, mutta pelottaa myös kun ei ole sitä ottanut.
-Ap
Juttele asiasta läheistesi tai terveydenhuollon henkilöstön kanssa. Täältä et saa asiallista tietoa etkä tukea.
En ole ottanut, kun en ole jaksanut varata aikaa. Ehkä sitten saan aikaiseksi jos tulee pakottava tarve.
En ole ottanut. Epäilen kroonisen sairauteni johtuvan aiemmin saamissani rokotteissa käytetyistä tehosteaineista.
M32
Olen saanut 2 rokotetta, enkä tunne ketään kuka ei ole yhtään rokotetta. Lapsikin sai jo ensimmäisen rokotteen ja toiseen rokotukseen on aika ensi kuussa.
Olen vähän alle 40v nainen ja en myöskään ole ottanut rokotetta,luotan omaan immuniteettikykyyni,en ole ottanut elämäni aikana myöskään yhtään influessarokotetta ja hyvin olen terveenä pysyny.Tämän hetken uutiset eri kanavissa olen jättänyt omaan arvoonsa koska ne on propagandaa ja painostusta,yhtään uutista ei ole eikä tule niistä ketkä ovat kärsineet rokotteesta.En ole rokotevastainen ja luultavammin sen joskus 1-2v päästä otan jos se on edellytys matkustukselle.
Asia ei ahdista mutta en myöskään tuo asiaa enää esiin koska se on aiheuttanut niin paljon vastakkainasettelua.
Neuvo on siis:Lopeta uutisten luku ja nauti elämästä :)
Ettekö te voi pitää ihan omana asiana otatteko vai ette, ei kiinnosta yhtään. Jokainen vastaa itse seuraamuksista puolin ja toisin.
En ole vielä ottanut, koska olen sairastanut koronan muutama kuukausi sitten. Otan kyllä kohtapuoliin.
Uutisia vääristellään kamalasti. Kerrotaan kuinka monta prosenttia teholla on ollut rokottamattomia. Totta ihmeessä heitä on paljon, kun melkei kaksi vuotta on kulunut. Eka vuonna kaikki olivat rokottamattomia.
Koskaan ei sanota montako rokottamatonta on teholla tällä viikolla.
En ole ottanut rokotetta.
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en ole ottanut. Olen työtön ja aina kotona, joten riski pienempi kuin työelämässä olevana. Mitä pidempään ottamatta, sitä isompi kynnys ottaa, ihan jo nolottaa soittaa ja varata näin myöhässä muista aikaa.
Monessa paikassa saa rokotuksia nyt ihan ilman ajanvarausta. Ei ole pakko edes omasta kunnasta hakea, vaan rokotuksen saa vaikka mökkireissulla haettua.
Ota rokote.