Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psyykkisesti sairaat jätetään mielenterveystoimiston armoille

Vierailija
04.11.2014 |

Mitä tämä käytännössä siis tarkoittaa? Siis millaista tukea mielenterveystoimistosta voi saada? Onko jollakulla kokemusta?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä lapsia? ettekö pelkää että lapsenne huostaanotetaan?

Vierailija
22/35 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 19:16"]

Onko teillä lapsia? ettekö pelkää että lapsenne huostaanotetaan?

[/quote]
Minulla ei ainakaan ole lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on mielialahäiriökeskus Laaksossa,joka on loistava paikka.

Vierailija
24/35 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 18:52"]

Helsingissä on mielialahäiriökeskus Laaksossa,joka on loistava paikka.

[/quote] Mikä siitä tekee loistavan?

Vierailija
25/35 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
26/35 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 00:58"]

Ei sinne psykiatrian poliklinikalle edes pääse. Lääkäri ei suostu kirjoittamaan lähetettä.

[/quote] Perusteliko lääkäri sitä mitenkään? :/

Vierailija
27/35 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 00:58"]

Ei sinne psykiatrian poliklinikalle edes pääse. Lääkäri ei suostu kirjoittamaan lähetettä.

[/quote]

Ja lääkäri taas ei... Jos lääkäri ei suostu, juttele sun omahoitajan kanssa (sulla aivan varmasti on sellainen). Lääkäri ei myöskään aina tee kuten sinä käsket.  Sinne psyk.polillekaan ei mennä ihan valssaamaan, siellä olis tarkoitus kehittää omaa elämäntilannetta (sitä varten esim. psykologiset testit). Jos sairaalaan tahtoo (käytännössä pakkohoitoon kolmeksi vuorokaudeksi ), ei tarvitse kuin mennä  kaupungin/keskussairaalan päivystykseen ja esittää psykoottista (huom: ei itsetuhoista vaan realiteetit kadottanutta) Terv. Psykiatri

Vierailija
28/35 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina saanut hyvää kohtelua. Mulla on vaikea kaksisuuntainen mielialahäiriö ja olen käynyt jo yli kahdeksan vuotta psykiatrian poliklinikakka (entinen mielenterveyskeskus). Mulle on aina annettu aikoja ja mitään ei ole tarvinnut pyytää. Kävin 5 vuotta kerran tai kaksi viikossa omahoitajan luona. Nykyään riittää kahden viikon välein. Lääkärille pääsee parin päivän sisällä. Mun lääkäri ei ala neuvomaan puhelimessa vaan antaa aina ajan. Mulle on tehty psykologiset testit, oon ollut ryhmäterapiassa sun muissa ryhmissä. 

Voin sanoa, että arvokasta apua olen saanut ja saan edelleen. Yksi yli puolen vuoden osastojakso on ollut kun avohoidossa en enää pärjännyt ja lääkäri lähetti sairaalaan (vaikea psykoottinen masennus). Voin sanoa olevani onnekas. Joissain kaupungeissa on vaikeampi tilanne ja kaikki apua tarvitsevat eivät sitä kyllä saa. Näin olen ymmärtänyt. Mulla on todella ammattitaitoinen lääkäri joka tuntee minut ja mun sairaudenkuvan läpikotaisin. Yhteistyö sujuu saumattomasti hoitajan ja lääkärin välillä.

Mulla on todella turvallinen olo koska tiedän saavani aina apua kun sitä tarvitsen.

Vierailija
29/35 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
30/35 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon sairastanu yli puolet mun elämästä, yli 15 vuotta. Oon ollut nuorempana pakkohoidossa ja vapaaehtosestikin (suosuteltuna) osastolla. Tänä kesänä mulla meni paremmin, ja ekaa kertaa pitkään aikaan tuntu, että elämä kantaa. Kunnes masennus alkoi taas nostaa päätä. Varasin heti ajan lääkärille, jonka sain kolmen kuukauden päähän. Tää aika oli eilen, ja kun itkin, että haluisin oikeasti terapiaan ja tietää, mikä mua vaivaa ja miks oon tämmönen, sain lääkereseptin kouraan. Miten sinne psykpolille pääsee täällä Helsingissä?

Vai oonko niin menetetty tapaus, ettei mua kannata enää ees hoitaa? :(

Vierailija
31/35 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei siellä kunnon hoitoa saa. Eihän siellä ole edes terapeutteja vaan keskusteluapua antaa psyk sairaanhoitaja joka ei kykene auttamaan vaan toistelee vaan lattauksia "jollakin on asiat vielä pahemmin"....

Vierailija
32/35 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 22:57"]

No ei siellä kunnon hoitoa saa. Eihän siellä ole edes terapeutteja vaan keskusteluapua antaa psyk sairaanhoitaja joka ei kykene auttamaan vaan toistelee vaan lattauksia "jollakin on asiat vielä pahemmin"....

[/quote] Oikeastiko tuollaista lausetta kuulee?

Vierailija
33/35 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 23:02"]

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 22:57"]

[/quote] Oikeastiko tuollaista lausetta kuulee?

[/quote]

Kyllä. Valitettavasti.

Vierailija
34/35 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa tämä on vieläkin mielenterveystoimisto ja sieltä et aikaa saa ku vasta aina 3 kk päähän ja sanovat että jos akuutti tilanne tulee niin pitää mennä päivystykseen

Vierailija
35/35 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 03:46"]

Oulussa tämä on vieläkin mielenterveystoimisto ja sieltä et aikaa saa ku vasta aina 3 kk päähän ja sanovat että jos akuutti tilanne tulee niin pitää mennä päivystykseen

[/quote] Joo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi