Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Tampere hyvä paikka asua?

Vierailija
19.09.2021 |

Onko mukava ympäristö, tarpeeksi harrastusmahdollisuuksia ja kulttuuria, edullinen asuminen, työpaikkoja...? Onko jotkut alueet jo pilalla kuten Helsingissä, onko keskusta vielä kiva vai turvattoman oloinen?

Tampere kiinnostaisi sijaintinsa puolesta. Asun Helsingissä ja olen lopen kyllästynyt, haluaisin aloittaa uuden elämän jossain mutta mielellään kaupungissa, en koe olevani ihan maaseutu- tai pikkukyläihminen.

Kommentit (132)

Vierailija
101/132 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa.

Minä muutin Tampereelle kesäkuussa. Kalevaan.

Olen asunut useissa eri kaupungeissa, joiden nimiä en tässä mainitse.

Tampere vaikuttaa hyvältä. Kalevassa on kaikki, mitä tarvitaan, keskustassa ei tarvitse edes käydä. Puistoja on paljon. Kalevan harju vieressä joten lenkille on matkaa 200 m

Uimahalliin 5 min. Tampereen suurin ostoshelvetti, Prisma, matkaa 5 min.

Julkinen liikenne toimii hyvin, jopa erittäin hyvin. Ratikka näkyy partsillekin.

Ihmiset ovat ystävällisiä. Autoilijat pysähtyvät erittäin mallikelpoisesti jos menen suojatielle.

Pyöräilyreittejä on hyvin.

Tampere on suurkaupunki. Mutta säilyttänyt viheralueitaan onnistuneesti.

Olen ollut tyytyväinen kaupunkiin. Suosittelen.

Tampere ei ole suurkaupunki. Suomessa ei ole yhtäkään suurkaupunkia.

Vierailija
102/132 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tampereella ihmiset rennompia kuin helsingissä? ok, vaikea yleistää mutta onko ilmapiiri erilaisempi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/132 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa Lentävänniemi huono? Nyt on kyllä vähän väriä pistetty tekstiin.

Mutta niitä tosi hyviä (rauhallisuus + luonto) on mm. aiemmin mainitut Pyynikki, Onkiniemi, Iidesranta, Niemenranta, Pohtola, Tohloppi, Annala, Lapinniemi jne....

Koko Tampere varsin hyviä alueita täynnä, mutta kannattaa välttää Hervantaa, Tesomaa, Multisiltaa, Nekalaa osittain ja Kaukajärven keskustaa ehkä asumismielessä. Noissa on turhan reipasta menoa. 

Höpöhöpö taas tuosta boldatusta. Olen asunut tai muuten paljon liikkunut noissa kaikissa ja niistä kaikista löytyy niin rauhalliset, kuin vähemmän rauhalliset alueet, niin kuin lähes kaikista vähänkään isommista kaupunginosista ja meno ei ole sen kummempaa, kuin muuallakaan.

No kyllä nuo Multsi, Hervanta ja Tesoma on kyllä niitä vältettäviä alueita jos sellaisia pitää luetella. Turha muutakaan väittää. En sano että ovat koko maailman mittakaavassa pahoja, mutta en kyllä niihin muuttaisi. 

No ei kai sinun sinne ole pakkokaan muuttaa, mutta kerro nyt tarkalleen mitä välttelemistä niissä siis noin yleisesti on? Olen Multsussa asunut osaketalossa niin Kitiniityssä, kuin varsinaisen Multsun puolellakin, enkä ole koskaan kokenut oloani siellä sekuntiakaan turvattomaksi.

Vierailija
104/132 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hervanta: Jos ei pummit pummaa Duolla, niin opiskelijat laulaa ikkunan alla.

Vierailija
105/132 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onko tampereella ihmiset rennompia kuin helsingissä? ok, vaikea yleistää mutta onko ilmapiiri erilaisempi?

Ainakin asiakaspalvelu on useasti tylyä, ihan kuin olisin asiakkaana jotenkin riesa.

Vierailija
106/132 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen asunut koko ikäni Hervantaa pienemmässä kaupungissa ja pummit ja pultsarit on kuuluneet katukuvaan 70-luvulta, eli lapsuudestani saakka ja uskoisin, että näin on asianlaita kaikissa muissakin pikkukaupungeissa.

Vierailija
107/132 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere on hyvä paikka ja sen lisäksi lentokenttä on lähellä, jos alkaa tympiä.

Vierailija
108/132 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveiset pahamaineisesta Hervannasta! Just tulin Suolijärven lenkkipolulta kotiin eikä ollut turvasuihketta mukana vaikka on jo ilta ja pimeää : D.

Meidän pienelle perheelle Tampere on hyvä paikka asua. Täällä on monipuoliset harrastus- ja ulkoilumahdollisuudet, paljon myös ilmaisia kulttuuritapahtumia ja erilaisia, hyviä ravintoloita. Metso-kirjasto on upea. Museoista hehkutan erityisesti Vapriikkia ja Muumimuseota. Vanhoja rakennuksia on purettu paljon, mutta paljon on myös säilytetty. Uusi Ranta-Tampellan alue on upea. Ja kaiken kruunaa tietysti ratikka!

Eikä täällä mun mielestä tarvitse pelätä. Päihdeongelmaiset on lähinnä esteettinen haitta. No polkupyöriä varastetaan paljon, mutta niin kai kaikissa isoissa kaupungeissa.

Ei siellä suolijärvellä mitään satukaan. Mutta ilkivaltaa Hervannassa on paljon. Päihde ongelmia. Menkää koirapuistolle ahvenisjärvelle piknikille, ja siitä vähän ostarille päin. Avartuu maailmankuva. Nämä eivät tee mitään sivullisille toisin kun ne nuoret häiriköt jotka tekee ilkivaltaa.

Olen asunut siellä. Se etu Hervannassa on Multsuun ja Tesomaan, että Hervannassa on palvelut.

Vierailija
109/132 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näiden ikänsä samassa kaupungissa asuneiden mielipiteet ovat voineet jämähtää menneeseen.

”Silloin kun vähän aikaa sitten kävin siellä” (käy ilmi, että tämä oli viisi vuotta sitten). ”Ai tänne on tämmönen rakennettu.” ”Eikö pankkiin pääse asioimaan, minä en laskujani netissä maksa”.

Lisäksi eläkeläisten kuvioissa ei useinkaan törmää näihin ongelmiin, mitä uusi kulttuuri on tuonut kouluihin, yöelämään, julkisilla liikkumiseen puhumattakaan siitä keskustelusta jota käydän verojen korotustarpeesta ym. tirvallisuuspolitiikasta.

Ollaan turvassa siellä omien seinien sisällä. Ainoa riski on taksimatka apteekkiin.

Et kai erehdy luulemaan, että "ikänsä asunut" on sama kuin eläkeläinen? 😅

No siltä se kommentti kuulosti 😀

Vierailija
110/132 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuurillisesti rikastavat narkit onneksi lopettavat aikaisin itse itsensä.

Vierailija
111/132 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen asunut koko ikäni Hervantaa pienemmässä kaupungissa ja pummit ja pultsarit on kuuluneet katukuvaan 70-luvulta, eli lapsuudestani saakka ja uskoisin, että näin on asianlaita kaikissa muissakin pikkukaupungeissa.

En usko, että tässä keskustelussa puhutaan syrjäytyneistä suomalaisista. He usein kääntyvät kuoreensa ja ovat tuolla puistoissa todennäköisesti siksi, että eivät tajua tästä maailmasta ainepäissään enää mitään.

Pelätä täytyy sellaisia henkilöitä, jotka eivät kunnioita yhteiskunnan arvoja ja ovat tottuneet väkivaltaan.

Se, että joku ei osaa sitä (vielä) pelätä, ei tarkoita ettei se olisi uhka.

Vierailija
112/132 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu elämäntilanteesta. Jos on lapsia ja haluaa heidät hyvään kouluun, ovat vaihtoehdot aika vähissä. Esim lielahdessa on kivoja rauhallisia okt-alueita, mutta sitten lielahden koulussa on lapsia niistä slummitaloistakin. Sama monessa muussakin paikassa.

Keskustassa en ole käynyt vuosiin, viimeksi kun kävin, meno oli sellaista, että piti katsella jalkoihin jos ei halunnut kompastua johonkin juoppoon tai nistiin. Huumekauppaa käydään ihan avoimesti jne.

Kaupungin sekoittava asuntopolitiikka tekee tietenkin sen, että joka alueelle saadaan sellaista "huonoa ainesta". Vaikka laitat miljoonan asuntoosi, on vähintään parin korttelin päässä jokin vuokratalohelvetti. Esim tässä ketjussa muutamassa kommentissa kehuttu Vuores on hyvä esimerkki ensin niin rauhallisesta lähiöstä, johon väkisin halutaan tuoda epävakautta ja nykyään Vuoreslaiset saavatkin iloita siitä, kun milloin lähtee fillarit ja milloin puutarhakalusteet ja kukkaruukut.

Toki tämä on koko Suomen ongelma, joka korostuu etenkin kaupungeissa. Harvassa on paikat, joissa voit elää turvallisessa ilmapiirissä. Ei mene kauaa, kun Suomessakaan ei kulje lapset itse kouluun tai harrastuksiin. Nykyään jo monet naiset lähtevät lenkille turvasumute taskussaan. Tätähän tämä on joka paikassa, toisissa enemmän ja toisissa vähemmän, mutta tehokkaasti sitä yritetään ajaa joka puolelle...

Jep, täällä tyypit, jotka eivät ole käyneet keskustassa vuosiin, tietävät, että siellä käydään avoimesti huumekauppaa, ja narkkeihin suorastaan kompastelee. Ei kannata ottaa näitä juttuja ihan tosissaan. :D

Vierailija
113/132 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen suurimmista kaupungeista ylivoimaisesti suurin veroprosentti, silti tunkkainen sisämaakylä junttiasukkaineen. Opiskelijatkin tajuaa lähteä valmistauduttuaan muualle.

Vierailija
114/132 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa.

Minä muutin Tampereelle kesäkuussa. Kalevaan.

Olen asunut useissa eri kaupungeissa, joiden nimiä en tässä mainitse.

Tampere vaikuttaa hyvältä. Kalevassa on kaikki, mitä tarvitaan, keskustassa ei tarvitse edes käydä. Puistoja on paljon. Kalevan harju vieressä joten lenkille on matkaa 200 m

Uimahalliin 5 min. Tampereen suurin ostoshelvetti, Prisma, matkaa 5 min.

Julkinen liikenne toimii hyvin, jopa erittäin hyvin. Ratikka näkyy partsillekin.

Ihmiset ovat ystävällisiä. Autoilijat pysähtyvät erittäin mallikelpoisesti jos menen suojatielle.

Pyöräilyreittejä on hyvin.

Tampere on suurkaupunki. Mutta säilyttänyt viheralueitaan onnistuneesti.

Olen ollut tyytyväinen kaupunkiin. Suosittelen.

Tampere ei ole suurkaupunki. Suomessa ei ole yhtäkään suurkaupunkia.

Juuri näin. Tampere on kotoisa kylä, josta kuitenkin löytyy kaikki tarvittava. Siksi tykkään asua täällä.

Vierailija
115/132 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveiset pahamaineisesta Hervannasta! Just tulin Suolijärven lenkkipolulta kotiin eikä ollut turvasuihketta mukana vaikka on jo ilta ja pimeää : D.

Minä puolestani suosin asuinalueita joihin muuttaneilla ei ole maanista tarvetta selitellä jokaiselle joka vielä jaksaa teeskennellä kuuntelevansa miten "tää on kuule paljon rauhallisempi alue kuin mitä muualla asuvat kuvittelee"

Tai katso aiheelliseksi julkista somepäivitystä joka kerta kun kävivät pimeällä lenkillä tulematta raiskatuksi, ryöstetyksi ja tapetuksi (ei välttämättä tässä järjestyksessä)

Vierailija
116/132 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella on todella paljon luontoa, mikä on hieno asia. Samoin kulttuuririentoa löytyy joka makuun.

Täällä on niin paljon ihmisiä, että omankaltaisia löytyy, vaikka edustaisikin jotakin marginaalia.

Urheilu on täällä pop. Sitä arvostetaan, ja siihen syydetään rahaakin paljon. Myös lasten urheilua arvostetaan. 

Ihmisiä on moneen junaan. Mikään maailman lämpöisin ilmapiiri täällä ei aina ole, mutta onneksi lämpö löytyy niistä ihmisryhmistä, jotka olen täältä löytänyt. 

Vierailija
117/132 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä kommentointia näiltä, jotka väittävät Lentävänniemeä huonoksi alueeksi. Pääasiassa vanhuksia ja lapsiperheitä täällä on, todella rauhallinen paikka. Joku jopa mainitsi Lentävänniemen "slummitaloista," mikä on toivottavasti vitsi, sillä sellaisia täällä ei ole.

Kyllä, siellä on kaupan vieressä kaksi pubia, joissa saattaa joskus harvoin tapahtua, mutta niissä pubeissa ei tarvitse käydä. Itse tosin olen käynyt, eivätkä ne räkälöitä ole siinä mittakaavassa, mitä räkälällä yleensä tarkoitetaan.

Aivan vieressä on Lielahti palveluineen, löytyy kaupat, terveyspalvelut, kirjasto, yms. Suosittelen lämpimästi.

Vierailija
118/132 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ratikan tulo tuo toivottavasti ihmiset takaisin keskustaan, joka kyllä rakennusvuosina pääsi autioitumaan pahasti.

En usko. Kyllähän sinne pääsi bussillakin aikaisemmin. Tampereella vihataan henkilöautoilijoita, joten he menevät muualle.

Vierailija
119/132 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suomessa pitäisi isot kaupungit ja niiden osat saada turvallisiksi vaikka poliisipartioin.

Vierailija
120/132 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin Helsingistä Tampereelle 6 vuotta sitten. Pakko sanoa, että kaupunki ei ole enää yhtä ihana kuin muuttaessani, tuota rakentamista on juurikin ihan hirveän paljon ja päihdeongelmaisten määrä on kasvanut. Asuin Kalevassa 5 vuotta ja muutin sieltä pois mm. sen takia, että joka nurkka rakennettiin täyteen.

Nyt asun Hervannassa ja olen viihtynyt hyvin. Ratikka kulkee vierestä ja on todella kätevä. Vanhat asunnot on Tampereella todella paljon edullisempia kuin Helsingissä. En ole missään vaiheessa kaivannut takaisin Helsinkiin ja pidän edelleen tänne muuttoani yhtenä elämäni parhaista päätöksistä. On mahdollista, että muutan joskus muualle, ei täällä niin ihanaa ole, mutta Helsingin voittaa kyllä mennen tullen eli siihen verrattuna elämä on leppoisaa ja edullista :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi