Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhän pitää jättää jopa ilmaiset pikkujoulut väliin. Kyllä harmittaa!

Vierailija
04.11.2014 |

Hetki haaveiltiin että oishan se mahtavaa mennä kun puolisolla Avec kutsu. Vaan sitten jysähdettiin taas maanpinnalle. Ei ole varaa maksaa lastenhoidosta. Kummallakaan ei ole mitään juhlavaa muistuttavaakaan vaatetta saati kenkiä. Työvaatteita kaikki. Eikä ole varaa ostaa kun lapsille ostettiin. Kirppareita tasan yks ja siellä ei ollut mitään. Kunnon illallinen ja linse kyyditys. Vituttaa kun ei pääse edes ilmaselle illalliselle!!!

Kommentit (527)

Vierailija
161/527 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 17:31"]

Kirjoitin jo että mies ei halunnut mennä yksin.

[/quote]

Ei tietenkään halua. Sillähän voisi olla jopa hauskaa yksinkin, ja johan siitä sota syttyisi, kun juhlien jälkeen tulisi takaisin kotiin happaman naisen luokse.

Vierailija
162/527 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 17:28"]

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 17:26"]

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 14:40"]

Siis millaiseen tilanteeseen ihmiset tässä maassa lapsia oikein hankkii :-O ?! Luulisi jotain päättelykykyä ja loogista ajattelua sentään löytyvän kun kaikille sentään se ilmainen peruskoulu on kustannettu. Afrikassa tämän perhekoko-ongelman ymmärrän kun koulutus on vähäistä ja ehkäisyyn ei ole mahdollisuutta. Mutta että Suomessa? Voi tuska mitä idiootteja täältäkin sitten vain löytyy.

Teillä on siis ainakin 3 lasta jos nuorin vain tarvitsee hoitoa ja puhut isommista monikossa. Ei hoitoapua tai tukiverkostoa, ei rahaa helvata sentään edes mustiin housuihin vaikka käytettynä huuto.netistä hankkisi? Asutte jossain korvessa jopa kirppareiden ulottumattomissa. Ei perhekokoa saa päästää sellaiseksi,että kaikki rahat riivitään kasaan, jotta saadaan kirpparilta ne ihan halvimmat mahdolliset talvivaatteet ja se kosauttaa koko talouden silti :(. Eri asia jos on tullut joku kriisitilanne ja molemmat irtisanottu, jääty yllättäen yh:ksi jne. Mutta kahden aikuisen taloudessa tuo on täydellistä järjen köyhyyttä. Ensin tunsin myötätuntoa ja auttamisen halua, mutta pidemmälle lukiessani tämänkin tilanteen totuus valkeni ja auttamishalut karisivat. En maksa toisten typeryyden jälkiseuraamuksia. Muuten olisin voinutkin vaikka lähettää juhlavaatetusta teille molemmille.

Lisääntykää varojenne mukaan, hemmetti sentään! Ei ole lapsillekaan kivaa olla aina ryysyissä ja ilman yhtään mitään extraa koskaan.

[/quote]

Tämä on vauva-palsta! Mitkä hemmetin lisääntymiskauhuiset tänne kirjoittelee? Tuulettakaa vähän päitänne.

[/quote]

???

Kai nyt tännekin saa kirjoitta nekin, jotka ei halua yhdeksää lasta, joista kahdeksan on tehty huonoon rahatilanteeseen. Kai sitä lastentekoakin voi suunnitella. Ainiin mut niitä lapsiahan ei tehdä, kun niitä saadaan. No jännä, et just ne vähävarasimmat perheet tuppaa "saamaan" niitä lapsia enemmän ku mihin ois varaa. 

[/quote]

Älä liioittele. Täällä valitetaan jo yhdestä tai kahdesta lapsesta. Kyllä minä olen tuntenut yhden suunnittelijan. Kun olisi ollut tarpeeksi rahaa, ei ollut enää kykyä ja ikääkin yli 70v. Sitä sitten harmitteli (oli mies).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/527 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 23:23"]

Ymmärrän, että köyhyys synnyttää näköalattomuutta. Se on hirveän surullista. Kaikki näyttää mustalta.

Jos olisin AP sinä, yrittäisin saada ystäviä vaikka netin kautta. Kyllä ihmisellä täytyy olla muita ihmisiä ympärillään. Sitten kaikki näyttää valoisammalta. Tee sellaisia asioita, joista saat iloa.

[/quote] Ystäviä netin kautta? Kuten näistä av-mammoista? Näyttää minustakin todella paljon valoisammalta näitä kommentteja luettuani.

Vierailija
164/527 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap tuli palstalle saadakseen sääliä/ myötätuntoa, ei apua, ei neuvoja. 

Vierailija
165/527 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotin että menisi yksin. Olisin saattanut osata sen verran yksistä vanhoista housuista hänelle pienemmät. Mutta ei halua koska kaikilla muilla on puoliso mukana. Ja kas, tämäkin on vaimon syy. Tarkoitus oli lähinnä kuulostella onko muilla ollut yhtä tiukkaa ei saada paska sadetta niskaan. Ja se naapuri asia. Kauempana asuu sellainen 89 vuotias vaari joka oli kamalan kiukkuinen kun kävimme esittelemässä hänelle itsemme taannoin. Siinäpä vasta lastenhoitaja olis!

Vierailija
166/527 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 17:30"]

Siis millaiseen tilanteeseen ihmiset tässä maassa lapsia oikein hankkii :-O ?! Luulisi jotain päättelykykyä ja loogista ajattelua sentään löytyvän kun kaikille sentään se ilmainen peruskoulu on kustannettu. Afrikassa tämän perhekoko-ongelman ymmärrän kun koulutus on vähäistä ja ehkäisyyn ei ole mahdollisuutta. Mutta että Suomessa? Voi tuska mitä idiootteja täältäkin sitten vain löytyy.

Teillä on siis ainakin 3 lasta jos nuorin vain tarvitsee hoitoa ja puhut isommista monikossa. Ei hoitoapua tai tukiverkostoa, ei rahaa helvata sentään edes mustiin housuihin vaikka käytettynä huuto.netistä hankkisi? Asutte jossain korvessa jopa kirppareiden ulottumattomissa. Ei perhekokoa saa päästää sellaiseksi,että kaikki rahat riivitään kasaan, jotta saadaan kirpparilta ne ihan halvimmat mahdolliset talvivaatteet ja se kosauttaa koko talouden silti :(. Eri asia jos on tullut joku kriisitilanne ja molemmat irtisanottu, jääty yllättäen yh:ksi jne. Mutta kahden aikuisen taloudessa tuo on täydellistä järjen köyhyyttä. Ensin tunsin myötätuntoa ja auttamisen halua, mutta pidemmälle lukiessani tämänkin tilanteen totuus valkeni ja auttamishalut karisivat. En maksa toisten typeryyden jälkiseuraamuksia. Muuten olisin voinutkin vaikka lähettää juhlavaatetusta teille molemmille.

Lisääntykää varojenne mukaan, hemmetti sentään! Ei ole lapsillekaan kivaa olla aina ryysyissä ja ilman yhtään mitään extraa koskaan.

[/quote]

Tämä on vauva-palsta! Mitkä hemmetin lisääntymiskauhuiset tänne kirjoittelee? Tuulettakaa vähän päitänne.

[/quote]Oletko huomannut eteesi sattuvan useinkin tilanteista ettet ymmärrä mitä sinulle puhutaan tai mitä luet? Jos vastaat kieltävästi niin olet niin tyhmä ettet itsekään sitä tajua.

[/quote]

:DDD  En ole huomannut. Ymmrsitkö itse mitä kirjoitin?

Vierailija
167/527 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 17:44"]

Onko tällaisia ihmisiä todella: ei ainuttakaan kaveria, ei suhteita vanhempiin, ei rahaa, vain liuta nälkäisiä lapsia?

[/quote]

Kyllähän sitä joskus näkee ihmisiä, joista paistaa niin aineellinen, sosiaalinen kuin henkinenkin köyhyys. Vaikutelma voi olla vääräkin. Mutta ap on täysin joustamaton ja suorastaan aggressiivinen, kun hän puolustelee tilanteensa epätoivoisuutta. Häntä ei ole lannistettu, vaan hän valitsee olla marttyyri. Olen melko varma, että siellä kodissa on esimerkiksi kaikenlaista roinaa, jota myymällä voisi rahoittaa yhden illan juhlimisen. Se nyt ei vain käy, koska ap tuntee onnistuvansa parhaiten olemalla mahdollisimman negatiivinen. Koko pikkujoulu saa itse asiassa naurettavat mittasuhteet. Elämä voi olla ihan onnellista, vaikka ei koskaan pääsisi hienoille ilmaisaterioille.

Vierailija
168/527 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 23:25"]

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 22:38"]

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 17:00"]Sen takia en anna osoitetietoja edes sähköpostissa koska en vaan halua nimi ja osoite tietojani ilmoittaa kenellekään. Mikä siinä nyt on niin vaikeaa ymmärtää? Että sokeasti vaan pitäisi luottaa että kyllä se hyvää tahtoo. [/quote] Nyt mun tuli paha mieli. Olis ollut juhlamekkoja hintalappuineen, iltapukuja, kenkiä. Ehkä niistä juhlista tulee kuule paremmat ilman sinua. Hyvää jatkoa. 9

[/quote] No olikohan ap:lta aivan oikea päätös ettei tällaisilta ihmisiltä halua ottaa edes ns. apua vastaan. Haukutaan täällä ja ap:n pitäisi nöyränä kiittää ja laittaa asuinpaikkansa näille ihmisille, vaikkakin sitten sen anonyymin s-postiosoitteen kautta. Tuskin teille oikeasti kelpaisi että jättäisitte vaatepaketin tyrnävän sokokselle ja häippäsisitte.

[/quote]

Niinpä. Pahantahtoisia ihmisiä koko ketju täynnä. Ap voi nyt onnitella itseään, kun paljasti tällaisen salaliiton itseään vastaan.

Mutta siis oikeasti. Jos näkee kaikessa mahdollisuuden tulla julmasti nöyryytetyksi, niin ei varmasti voi oikeassa elämässä mennä mihinkään juhliinkaan.

Vierailija
169/527 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 22:22"]

Eikö ketään muuta häiritse, että tuossa tilanteessa oleva ihminen "ei ole fb:ssä". Ei sosiaalisia verkostoja, ei rahaa ostaa vaatteita - niihin saisi varmasti apua juuri yhteisöpalvelun kautta. Sieltä löytyisi ystäviä ja noita kirppiksiä ja jopa Annetaan-palstoja.

Ap, mikset ole FB:ssä? Sinne vain, ei se ole kauheaa eikä satu! :)

[/quote]

Miten sieltä ystäviä saa? Noita kirpparipalstojahan toki lienee. 

Vierailija
170/527 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsillani ei ole nälkä! Heillä on siistit, ehjät ja lämpimät vaatteet. Heillä on kavereita ja harrastus.

Vierailija
171/527 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 23:27"]

Ymmärrän, että köyhyys synnyttää näköalattomuutta. Se on hirveän surullista. Kaikki näyttää mustalta.

Jos olisin AP sinä, yrittäisin saada ystäviä vaikka netin kautta. Kyllä ihmisellä täytyy olla muita ihmisiä ympärillään. Sitten kaikki näyttää valoisammalta. Tee sellaisia asioita, joista saat iloa.

[/quote] Ystäviä netin kautta? Kuten näistä av-mammoista? Näyttää minustakin todella paljon valoisammalta näitä kommentteja luettuani.

[/quote]

Minä olen joskus jakanut muutaman ihan vieraan ihmisen kanssa sähköpostiosoitteeni ja on ollut todella kiva kirjoitella. Yhden ihmisen kanssa olen kirjoitellut jo viisi vuotta. Hän on minulle oikea ystävä, joka tietää minusta itse asiassa paljon enemmän kuin moni tuttavani muualta. Emme edes muistele enää, että olemme tavanneet keskustelupalstalla. Ihmiset kun voivat tutustua niin monilla tavoilla eikä tämä ole yhtään sen pahempi kuin muutkaan.

Vierailija
172/527 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 17:51"]

Ehdotin että menisi yksin. Olisin saattanut osata sen verran yksistä vanhoista housuista hänelle pienemmät. Mutta ei halua koska kaikilla muilla on puoliso mukana. Ja kas, tämäkin on vaimon syy. Tarkoitus oli lähinnä kuulostella onko muilla ollut yhtä tiukkaa ei saada paska sadetta niskaan. Ja se naapuri asia. Kauempana asuu sellainen 89 vuotias vaari joka oli kamalan kiukkuinen kun kävimme esittelemässä hänelle itsemme taannoin. Siinäpä vasta lastenhoitaja olis!

[/quote]

Kyllä on äärimmäisiä perusteluja, kuten tietysti ap:lta voi odottaakin. Vastaan silti: Kaikilla ei edes ole puolisoa tai puoliso voi olla sairas. Ei pitäisi olla niin laumasieluinen, että pitää olla niinkuin "kaikilla" muilla. Yksi äreä ukko ei ole koko pitäjänne asujaimisto. Kun yksi iäkäs ihminen ei ole hyvällä tuulella tavatessanne, ei pitäisi päättää, että kukaan ei voi koskaan hoitaa lapsianne.

Vierailija
173/527 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä juttu, ap.

mutta yritä miettiä miten voisit itse edesauttaa sitä, että sinäkin saisit joskus jotain kivaa. vaikka ensi vuonna ne pikkujoulut, jos tänä vuonna on myöhäistä. sinäkin ansaitset pieniä kivoja asioita.

Vierailija
174/527 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 22:03"]

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 21:11"]

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 20:52"]

Aivan, ei kukaan tiedä, onko toinen köyhä vai ei. Siksi myöskään köyhien ei tarvis hävetä ottaa vastaan jotain kirppiksen annetaan-osaston vaatepakettia. Mut ite pitää tehdä asioiden eteen, ei voi vain odottaa, että jengi rupee sinne kotiin kantamaan tai sieltä kotoa hakemaan.

[/quote]

No mutta miten te nyt kehtaatte ihmetellä ettei ap nyt tässä ketjussa ala kellekään ilmoittamaan tietojaan kun on kertonut kaiken? Ehkä ap joskus vielä, nyt kun on neuvottu, katselee noita palstoja oisko lähellä jotain halpaa tai jopa ilmaista, mutta saa kai sitä nyt helvetti tuostakin asiasta täällä valittaa. Ihan samoin kuin siitä ukon vanukkaiden syömisestä tai mistä tahansa muustakin.

[/quote]

Eihän hänen tarvitse ilmoitella henkilötietojaan, vaan pelkkä väliaikainen sähköpostitili.

Valittaa toki saa, mutta miksi pitää kategorisesti kieltäytyä kaikista ajatuksista ja ideoista?

[/quote] No kun ei kehtaa. Minä ymmärrän täysin ettei joillain ole pokkaa kerjätä julkisesti tai edes jossain hemmetin jouluapua-ryhmässä. Mutta pitäisi nyt silti olla oikeus purkaa sydäntään kun potuttaa.

Tässä maassa on varmaankin myös hirveästi ihmisiä jotka olisivat oikeutettuja johonkin tukiin, mutta ei vain viitsi mennä sossuun ja ottaa apua vastaan. Itsekin voisin jotain harkinnanvaraista joskus saada, mutta ei vain kehtaa olla hakemassa.

Vierailija
175/527 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 23:34"]

[/quote]

Minä olen joskus jakanut muutaman ihan vieraan ihmisen kanssa sähköpostiosoitteeni ja on ollut todella kiva kirjoitella. Yhden ihmisen kanssa olen kirjoitellut jo viisi vuotta. Hän on minulle oikea ystävä, joka tietää minusta itse asiassa paljon enemmän kuin moni tuttavani muualta. Emme edes muistele enää, että olemme tavanneet keskustelupalstalla. Ihmiset kun voivat tutustua niin monilla tavoilla eikä tämä ole yhtään sen pahempi kuin muutkaan.

[/quote]

Lisäys: Olemme myös puhuneet puhelimessa ja olisimme jo tavanneetkin, jos ei olisi niin pitkä välimatka. Mutta kyllä tapaaminenkin vielä joskus järjestyy :)

305

Vierailija
176/527 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 17:56"]

Ja lapsillani ei ole nälkä! Heillä on siistit, ehjät ja lämpimät vaatteet. Heillä on kavereita ja harrastus.

[/quote]

Lapsesi tarvitsevat muutakin. Kuulostaa, että siellä kotona on ainakin yksi ihminen, joka kiehuu keittämissään myrkkyliemissä. Sellainen myrkyttää vähitellen lapsetkin ja heidän tulevat ihmissuhteensa. Tiedän tämän omasta kokemuksestani. Lapsena oli esitettävä iloista, vaikka aina oli vähän paha mieli oman vanhemman takia.

Vierailija
177/527 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 17:51"]

[/quote]

Kyllä muillakin tiukkaa on. Mutta aika moni tekee asioita sen tiukkuuden helpottamisen eteen, eikä vaan tyydy sanomaan kaikkeen, et ei pysty koska. Minä kerään pulloja, teen pieniä kotihommia korvausta vastaan, pidän vaatteista huolta, ostan kaikki vaatteeni halvalla aleista, kirppareilta tai säästötalosta. Neulon, virkkaan, sienestän, marjasta, kasvatan osan ruoastani, syön kasvispainotteisesti, metsästän punaisia lappuja. Minun köyhyyteni ei kuitenkaan ole kenenkään vika, joten syyttely tai itkut markkinoilla ei auta. En jaksa velloa itsesäälissä "voi voi voi, miten köyhä mä olen, ei ole edes varaa kenkiin, buuhuu", koska mitä se auttaa? Ei tule kuin paha mieli. Jos ei voi mennä bileisiin, niin sitten ei voi, mutta se ei ole muiden vika, turha tänne on tulla valittamaan siitä, miten ahtaalla köyhä ihminen Suomessa on tms. Nii-in, köyhyys on haastavaa, vaikeaa ja vittumaista, mutta minkäs teet. Sinäkin voisit koittaa jotain duunia saada, niin helpottaisi tuo teidän tilanne. Tai mies voisi katsella jotain muuta duunia, mistä maksettaisiin enemmän. Seurakunta, Pelastusarmeija, työttömien yhdistys, ruokajakelu auttavat. Jos ei muu auta, niin sitten myytte omaisuuttanne, talohan teilläkin oli? Jos viitsisit ryhdistäytyä, niin teidänkin tilanne helpottuisi kummasti. Mut ku mut ku mut ku.

Tai nyt kun tämäkin teksti menee nyt mielestäsi väärin, niin mitä helvettiä sinä meiltä haluat? Sympatiaa? Apua? Vinkkejä? Niksejä? Rahaa? Ruokaa? Vaatteita? 

Vierailija
178/527 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liity ap paikalliseen Aikapankkiin ja etsi lastenhoitaja sen kautta. Korvaat sitten myöhemmin esim haravoimalla, leipomalla tai olemalla muuttoapuna. Hauskaa pikkujoulua teille!

Vierailija
179/527 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 23:34"]

[/quote]

[/quote] Jaa, no sehän on kiva. Minä en enää uskaltaisi. Tänään taas vähemmän kuin eilen, kun minulle kirjoitettuja kommentteja tässä luin, olenhan niin epäonnistunut ihminen, ettei varmaankaan löydy ketään joka ei minua tuomitsisi.

t. se joka yritti ap:tä puolustella

Vierailija
180/527 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 17:49"]

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 17:28"]

[/quote]

[/quote]

???

Kai nyt tännekin saa kirjoitta nekin, jotka ei halua yhdeksää lasta, joista kahdeksan on tehty huonoon rahatilanteeseen. Kai sitä lastentekoakin voi suunnitella. Ainiin mut niitä lapsiahan ei tehdä, kun niitä saadaan. No jännä, et just ne vähävarasimmat perheet tuppaa "saamaan" niitä lapsia enemmän ku mihin ois varaa. 

[/quote]

Älä liioittele. Täällä valitetaan jo yhdestä tai kahdesta lapsesta. Kyllä minä olen tuntenut yhden suunnittelijan. Kun olisi ollut tarpeeksi rahaa, ei ollut enää kykyä ja ikääkin yli 70v. Sitä sitten harmitteli (oli mies).

[/quote]

No ap:lla ei tunnu olevan varaa näihin 3+ kakaraansa. Ja kuten sanottu, minä en voisi hankkia kolmea lasta, koska minulla ei olisi siihen varaa. Siispä tyydymme kahteen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme