Köyhän pitää jättää jopa ilmaiset pikkujoulut väliin. Kyllä harmittaa!
Hetki haaveiltiin että oishan se mahtavaa mennä kun puolisolla Avec kutsu. Vaan sitten jysähdettiin taas maanpinnalle. Ei ole varaa maksaa lastenhoidosta. Kummallakaan ei ole mitään juhlavaa muistuttavaakaan vaatetta saati kenkiä. Työvaatteita kaikki. Eikä ole varaa ostaa kun lapsille ostettiin. Kirppareita tasan yks ja siellä ei ollut mitään. Kunnon illallinen ja linse kyyditys. Vituttaa kun ei pääse edes ilmaselle illalliselle!!!
Kommentit (527)
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 23:39"]
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 23:34"]
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 23:27"]
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 23:23"]
Ymmärrän, että köyhyys synnyttää näköalattomuutta. Se on hirveän surullista. Kaikki näyttää mustalta.
Jos olisin AP sinä, yrittäisin saada ystäviä vaikka netin kautta. Kyllä ihmisellä täytyy olla muita ihmisiä ympärillään. Sitten kaikki näyttää valoisammalta. Tee sellaisia asioita, joista saat iloa.
[/quote] Ystäviä netin kautta? Kuten näistä av-mammoista? Näyttää minustakin todella paljon valoisammalta näitä kommentteja luettuani.
[/quote]
Minä olen joskus jakanut muutaman ihan vieraan ihmisen kanssa sähköpostiosoitteeni ja on ollut todella kiva kirjoitella. Yhden ihmisen kanssa olen kirjoitellut jo viisi vuotta. Hän on minulle oikea ystävä, joka tietää minusta itse asiassa paljon enemmän kuin moni tuttavani muualta. Emme edes muistele enää, että olemme tavanneet keskustelupalstalla. Ihmiset kun voivat tutustua niin monilla tavoilla eikä tämä ole yhtään sen pahempi kuin muutkaan.
[/quote] Jaa, no sehän on kiva. Minä en enää uskaltaisi. Tänään taas vähemmän kuin eilen, kun minulle kirjoitettuja kommentteja tässä luin, olenhan niin epäonnistunut ihminen, ettei varmaankaan löydy ketään joka ei minua tuomitsisi.
t. se joka yritti ap:tä puolustella
[/quote]
Minusta sinä vaikutat ihan mielenkiintoiselta ihmiseltä.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 17:56"]
Ja lapsillani ei ole nälkä! Heillä on siistit, ehjät ja lämpimät vaatteet. Heillä on kavereita ja harrastus.
[/quote]
No tuuppaa ne lapset sinne kavereilleen??
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 18:06"]
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 17:13"]Miullaki jäänyt pikkujoulut välistä kun ei ole varaa ostaa juhlavaatteita. En meikkaa enkä ole omistanut korkokenkiä ikinä, en omista edes laukkua joka sopii fiinimpään paikkaan. Puhumattakaan vaatteista (yleensä päällä värikäs neule tai kauluspaita), jotka ehkä onkin loppupeleissä pienin ongelma.
[/quote] Älä nyt viitsi. Kyse on siitä ettet osaa ennakoida, ei mistään rahanpuutteesta. Juhlavaatteisiin ei todellakaan tarvita satoja euroja. Itselläni on useita juhla-asuja kaapissa, olen maksanut niistä muutaman euron kappale lukuunottamatta iltapukua josta taisin pulittaa peräti 40 euroa huutiksessa. Olen opiskeleva yh ja elän paljon vähemmällä rahalla kuin toimeentulotukiasiakkaat. Ikinä ei ole mitään juhlia tarttenut väliin jättää siksi ettei ole päällepantavaa.
[/quote]
TÄMÄ!!!
Kaikkia vaatteitaan ei myöskään kannata heittää pois sitä mukaa, kun ne menevät pois muodista. Kyllähän jokainen kolme-nelikymppinen on jos jonkunnäköistä rytkyä ennättänyt kaappiinsa hankkia.
Selvästikään ei harmita pelkästään yksi ilta, vaan käytännössä melkein kaikki. Katkeria kommentteja tulee, vaikka ihmiset yrittävät auttaa. Vastaavanlaisesta tsemppauksesta jotkut jopa maksavat, mutta nyt kaikki tulkitaan joksikin pahansuopaiseksi salaliitoksi. Ei kovin aikuismainen asenne elämään.
Luulen, että ap on se, joka käy miinuspeukuttamassa ketjuja. Siinä hänen aikansa kuluu luonteenomaisesti ja kuin huomaamatta.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 16:33"]
Olette te mammat oikeasti inhottavia ihmisiä. Kiusattu yksinäinen ihminenkin saa joukolla alapeukkua kertoessaan mitä voi elämä joskus olla, kun ei teillä suosituilla kultalusikka suussa syntyneillä ole aavistustakaan.
[/quote]
Moni varmaan osaa antaa niitä hyviä vinkkejä esim. hoitoavun saamiseksi ja turvaverkkojen luomiseksi juuri siksi, että ei ole "suosittu ja kultalusikka suussa syntynyt", vaan on itse rakentanut ihmissuhteensa ns. tyhjästä. Mutta jokainenhan päättää itse, yrittääkö vai tyytyykö osaansa.
Siis oliko teillä oma talo?? Miten talonomistaja voi elää noin kädestä suuhun? Entä jos teillä lahoaa lämminvesivaraaja? Tai penskat heittää lumipallon ikkunaan? Tai jääkaappi posahtaa?
Myykää nyt hyvänen aika se tönönne!!
osa av.laisista kyllä todella törkeitä! ilmeisesti nauttivat siitä kun saa lyödä lyötyä, ja jos joku uskaltaa ap.tä puolustaa lyödäänpä viellä häntäkin. lukekaas aloitus viellä uudelleen! ainakaan mun mielestäni ap ei valittanut tai kerjännyt sääliä tai apua, kertoi vain suoraansanottuna senhetkisestä vitutuksestaan. mitäs väärää siinä on? eikös teitä koskaan vituta mikään, ja kiukuspäissään tule siitä av.lla avauduttua? tuskin ap arvasi minkä tuomioryöpyn saa niskaansa.
ap ei mitään valittanut tai kerjännyt sääliä
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 17:13"]
Miullaki jäänyt pikkujoulut välistä kun ei ole varaa ostaa juhlavaatteita. En meikkaa enkä ole omistanut korkokenkiä ikinä, en omista edes laukkua joka sopii fiinimpään paikkaan. Puhumattakaan vaatteista (yleensä päällä värikäs neule tai kauluspaita), jotka ehkä onkin loppupeleissä pienin ongelma.
[/quote]
No se on sinun valinta.
Just niin tyypillistä suomalaista negatiivisuutta ja tuomitsemista koko ketju täynnä.
Täällä näyttää nyt olevan paljon kommenttia joita luullaan mun kirjoittamaksi. Mistä aloittais.? No, viime kevätjuhlissa oli vielä viimesiä vetelevät housut mutta enää ei ehjät. Ja jos käyn muuten koululla on lenkkarit ja verkkarit. Mua ei voi sanoa huumorintajuttomaksi. Meidän perheessä nauretaan ja hassutellaan joka päivä.
Olen joutunut hyväksymään sen että nyt ollaan tiukilla. Mutta uskon silti että ei tämä ikuisesti kestä. Mietin oikeasti kun aloituksen kirjoitin kuinka paljon helpompaa elämä olisi kun olisi rahaa! Ja täällä mainostetaan facebookia. Mene sinne, sieltä löytyy kaikki. Sen kyllä tiedän. Ja sen takia emme siellä ole koska muutama vuosi sitten mies löysi sieltä kaverin js asiat meni pieleen.
Mutta siitä avusta. Joku sanoi etten koskaan auta muita. Tunnetko minut? Autan jos pystyn. Vaikka kantamaan kauppakassit. Olen ystävällinen ja kohtelias. Ja saman osaa lapset. ei täällä mitään ruokajonoja ole. Ihmettelin että vielä pienemmillä paikoilla on!! Kerran vuodessa on srk:n ruoka apua, siellä varmaan käyn. Ja tiedän samalta paikalta yhden perheen joilla saatetaan syödä puuroa koko viikko. Lainaavat rahaa joka puolelta ja saavat säkkitolkulla perunoitakin ilmaiseksi. Mutta ne mätänee kellariin kun kukaan ei niitä syö. Ja nyt laitan tähän että -AP-
Kysy lapsen kaverin vanhemmalta voisiko lapset tulla siksi aikaa hoitoon ja lupaa hoitaa heidän lapsiaan kun heillä on pikkujoulut.
Myy hääpuku ja osta sillä rahalla ne vaatteet. Pienennä miehelle housut kun kerran osaat.
Hauskaa iltaa!
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 23:54"]
[/quote]
Valitus alkoi otsikossa ja jatkui käytännössä loputtomiin. Auttajatkin leimattiin vaarallisiksi.
Vaikka lähettäisimme ap:lle rahat vaatteita ja lastenhoitajaa varten, hän keksisi taas jotain valittamista, ilta menisi pieleen tms. Hän on köyhä ja siksi hänen mielestään hänellä on oikeus kärsiä oikein perinpohjaisesti. Köyhälle kukaan ei ole hyvä, vaan kaikki maailman hyvyys ohjautuu muille ihmisille. Vanhemmat ovat pettäneet, firma on mennyt nurin ja housut ovat kuluneet puhki. Onhan siinä jo osoituksia kaiken epäoikeudenmukaisuudesta.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 00:06"]
Täällä näyttää nyt olevan paljon kommenttia joita luullaan mun kirjoittamaksi. Mistä aloittais.? No, viime kevätjuhlissa oli vielä viimesiä vetelevät housut mutta enää ei ehjät. Ja jos käyn muuten koululla on lenkkarit ja verkkarit. Mua ei voi sanoa huumorintajuttomaksi. Meidän perheessä nauretaan ja hassutellaan joka päivä. Olen joutunut hyväksymään sen että nyt ollaan tiukilla. Mutta uskon silti että ei tämä ikuisesti kestä. Mietin oikeasti kun aloituksen kirjoitin kuinka paljon helpompaa elämä olisi kun olisi rahaa! Ja täällä mainostetaan facebookia. Mene sinne, sieltä löytyy kaikki. Sen kyllä tiedän. Ja sen takia emme siellä ole koska muutama vuosi sitten mies löysi sieltä kaverin js asiat meni pieleen. Mutta siitä avusta. Joku sanoi etten koskaan auta muita. Tunnetko minut? Autan jos pystyn. Vaikka kantamaan kauppakassit. Olen ystävällinen ja kohtelias. Ja saman osaa lapset. ei täällä mitään ruokajonoja ole. Ihmettelin että vielä pienemmillä paikoilla on!! Kerran vuodessa on srk:n ruoka apua, siellä varmaan käyn. Ja tiedän samalta paikalta yhden perheen joilla saatetaan syödä puuroa koko viikko. Lainaavat rahaa joka puolelta ja saavat säkkitolkulla perunoitakin ilmaiseksi. Mutta ne mätänee kellariin kun kukaan ei niitä syö. Ja nyt laitan tähän että -AP-
[/quote]
Kyllä tuo nyt aika mustavalkoiselta kuulostaa. Kerran on ollut huono kokemus ja sen jälkeen ei voi olla tekemisissä saman välineen kautta ihmisiin. Ja edelleen vertailua muihin. Jos kerran olette niin tiukoilla, niin ilman muuta haette ruokaa sieltä mistä perunaperhekin hakee. Turha heitä on täällä mollata.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 14:15"]Siis eiks sulla oo mitään siistimpää? Meetkö aina verkkareissa neuvolaan, kelaan, vanhempainiltaan, työhaastatteluihin (oletan, että olet työtön), sukujuhliin, joulunviettoon, kesätoreille, tupareihin, kahville tms?? Mustia housuja saa ihan yhtä halvalla/kalliilla kuin verkkareitakin ja halpakaupassa nätit kangastossut maksaa samanverran kuin jotkut älyhirveät feikki-crocsit, ovat vaan monikäyttöisemmät. Niitähän ei ole pakko pitää päivittäin, vaan voi säästää just tällasiin tapahtumiin yms. siistimpään menoon... Suunnitelmallisuuden puutetta ja haluttomuutta, sanon ma!
[/quote]
No jos ei ole sosiaalisia verkostoja (edes sukulaisia) eikä rahaa niin ei paljoa käydä toreilla, kahvilla, tupareissa, sukujuhlissa tai joulunvietoissa. Neuvolaan ja kelaan voi mennä verkkareissakin ja työhaastatteluissa ap ei oletettavasti marttyyrina käy, sillä 8000 asukkaan kunnassa ei varmaan koskaan ole paikkoja auki.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 00:08"][quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 23:54"]
[/quote]
Valitus alkoi otsikossa ja jatkui käytännössä loputtomiin. Auttajatkin leimattiin vaarallisiksi.
[/quote]
Kukaan ei ole sanonut tietääkseni ketään vaaralliseksi. Se vaan on todella niin että näillä palstoilla voi olla kuka vaan. Ja täysin anonyymisti. Kerran kun väärälle ihmiselle menet tietos antamaan niin saatat katua lopun elämääsi. Tiedän mistä puhun, liian läheltä sain tilannetta seurata.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 18:29"]
Vaikka lähettäisimme ap:lle rahat vaatteita ja lastenhoitajaa varten, hän keksisi taas jotain valittamista, ilta menisi pieleen tms. Hän on köyhä ja siksi hänen mielestään hänellä on oikeus kärsiä oikein perinpohjaisesti. Köyhälle kukaan ei ole hyvä, vaan kaikki maailman hyvyys ohjautuu muille ihmisille. Vanhemmat ovat pettäneet, firma on mennyt nurin ja housut ovat kuluneet puhki. Onhan siinä jo osoituksia kaiken epäoikeudenmukaisuudesta.
[/quote]
Näimpä. Ap.n täytyisi vain käsittää, että ei tässä muutkaan ole helpolla päässyt mutta silti täytyy yrittää ja pitää mieli aurinkoisena. Muutenhan sitä voisi hypätä vaikka kaivoon :/
Suhtaudu epäilevästi kaikkiin ilmaisiin tilaisuuksiin.
- vanha intialainen sananlasku -
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 17:13"]Miullaki jäänyt pikkujoulut välistä kun ei ole varaa ostaa juhlavaatteita. En meikkaa enkä ole omistanut korkokenkiä ikinä, en omista edes laukkua joka sopii fiinimpään paikkaan. Puhumattakaan vaatteista (yleensä päällä värikäs neule tai kauluspaita), jotka ehkä onkin loppupeleissä pienin ongelma.
[/quote]
Älä nyt viitsi. Kyse on siitä ettet osaa ennakoida, ei mistään rahanpuutteesta. Juhlavaatteisiin ei todellakaan tarvita satoja euroja. Itselläni on useita juhla-asuja kaapissa, olen maksanut niistä muutaman euron kappale lukuunottamatta iltapukua josta taisin pulittaa peräti 40 euroa huutiksessa. Olen opiskeleva yh ja elän paljon vähemmällä rahalla kuin toimeentulotukiasiakkaat. Ikinä ei ole mitään juhlia tarttenut väliin jättää siksi ettei ole päällepantavaa.