Köyhän pitää jättää jopa ilmaiset pikkujoulut väliin. Kyllä harmittaa!
Hetki haaveiltiin että oishan se mahtavaa mennä kun puolisolla Avec kutsu. Vaan sitten jysähdettiin taas maanpinnalle. Ei ole varaa maksaa lastenhoidosta. Kummallakaan ei ole mitään juhlavaa muistuttavaakaan vaatetta saati kenkiä. Työvaatteita kaikki. Eikä ole varaa ostaa kun lapsille ostettiin. Kirppareita tasan yks ja siellä ei ollut mitään. Kunnon illallinen ja linse kyyditys. Vituttaa kun ei pääse edes ilmaselle illalliselle!!!
Kommentit (527)
Olet asemasi ansainnut. Tyhmyydestä saat nyt maksella oppirahoja.
Mene nyt ihmeessä sinne pikkujouluihin ja saatte vatsat täyteen vaikka normi kuteissa.Kerran täällä vain eletään. Toivon kaikkea hyvää perheellesi. Terveisin, sijaiskärsiä.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 21:50"]
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 21:39"]
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 21:27"]
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 21:17"]
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 21:13"]
No harvemman naisen intohimo on ostella rytkyjä vaatekaappiin. Kuten aiemmin jo kerroin, ostin hautajaisvaatteet kahdeksalla eurolla. Onko se sinun mielestä intohimoista rytkyjen ostamista? eikö teillä pienessä suvussa järjestetä hautajaisia, häitä, ristiäisiä, rippijuhlia? Helpolla kyllä pääset, jos näin on.
[/quote] No katsos kun joillakin suvussa lähes kaikki on haudattu vuosikymmeniä sitten, ja jos jotain muita on niihin ei yleensä ihan kaikkia kutsuta. Ehkä juuri siksi ettei osaa pukeutua tarpeeksi tyylikkäästi ja on muutenkin hävettävä köyhä luuseri ja mielenterveysongelmainen, kukapa sellaista haluaa esitellä ystävilleen ja puolison suvulle.
[/quote]
Ok. tämä sitten selvä.
[/quote]
Eiks oo helppo keskustella ton "mua ei koskaan kutsuta minnekään" kanssa...?
[/quote]
Joo, en mä jaksa enää. Ja mä kun luulin, että mulla menee huonosti...Oikeasti tähän verrattuna ( ja ap), mulla menee loistavasti:).
[/quote] no jos ei jaksa enää niin eihän siinä voi kuin tehdä asialle jotain. Otapa oma kohtalosi käsiisi.
Voin postittaa sinulle mekon ja kengät?
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 21:54"]
Oletpa todella ystävällinen ihminen, minullekin jolla ei ole ketään muuta keskustelukumppania kuin tämä palsta, eikä elämässä ole enää muuta kuin odottaa kuolemaa, olen masentunut ja muutenkin mielenterveysongelmainen nykyisin.
Kiitos sinun viestisi minua ei hirveästi harmita ettei minulla ole sitä sosiaalista elämää.
Yritinpä vain puolustaa ap:tä, kertomalla että on muitakin joilla ei ole pippaloita jatkuvasti.
Anteeksi että olen olemassa, onneksi ette koskaan oikeassa elämässä joudu törmäämään minuun, kun hipsin vain pimeällä sinne kauppaan kerran kahteen viikkoon. Jollette sitten ole niitä kaupan kassoja.
[/quote]
Voisit ehkä perustaa oman ketjun, koska elämänkokemuksesi on varmasti sellainen, että moni mielellään lukisi siitä. Nyt kirjoituksesi häviävät tähän ketjuun.
Ap ei voi eristäytyä ihan kokonaan, koska hänellä on mies ja lapset. Kaikenlaista tilaisuutta riittää vielä vuosikymmeniksi. Siksi se perussiisti asu olisi tarpeellinen.
Miten muuten paino on päässyt nousemaan, jos on ollut niin niukkaa?
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 00:57"]
Hetki haaveiltiin että oishan se mahtavaa mennä kun puolisolla Avec kutsu. Vaan sitten jysähdettiin taas maanpinnalle. Ei ole varaa maksaa lastenhoidosta. Kummallakaan ei ole mitään juhlavaa muistuttavaakaan vaatetta saati kenkiä. Työvaatteita kaikki. Eikä ole varaa ostaa kun lapsille ostettiin. Kirppareita tasan yks ja siellä ei ollut mitään. Kunnon illallinen ja linse kyyditys. Vituttaa kun ei pääse edes ilmaselle illalliselle!!!
[/quote]
Lapseton täällä.
Ajatus siitä, etten pääsisi juhlimaan, koska olen mennyt hankkimaan lapsia, on lähinnä hyytävä. Tuo oikein alleviivaa sitä, miten kurjaa elämää joutuisin elämään.
Tämän ketjun läpilukemisesta tuli ensin myötätunto ap:n tilannetta kohtaan, mutta mitä pidemmälle luki, muuttui se turhautuneisuudeksi. Apu ei kelpaa. En pysty millään samastumaan ap:n tilanteeseen, minulla on aina ollut turvaverkosto ja rahaa on riivitty pahimpina köyhäilyvuosina parikymppisenä juhlimiseen, meikkeihin, vaatteisiin ja matkusteluun. Silloin ei ollut tosin lapsia (eikä ole vieläkään, oma päätös) ja tulot erittäin epäsäännölliset. Valitsin elämästä nauttimisen itsesäälin, yksinäisyyden ja murjotuksen sijaan. Lisäksi olen ottanut iloisesti vastaan kaiken tuen, mitä on yhteiskunnalta, ystäviltä tai vanhemmiltani herunut. Nyt on hieman päälle kolmikymppisenä vaihteeksi taas huonompi taloustilanne ja olen jättänyt turhat hankinnat minimiin, mutta olen onnellinen että vaatekaapissani sentään on ajattomia ja hyvännäköisiä vaatteita ihan joka tilanteeseen ja liiaksikin asti. Ihan just tasan senkin takia, ettei tarvitse eristäytyä neljän seinän sisälle.
Mutta ihmisiä on toki erilaisia, valintoineen ja elämäntilanteineen. Ainoa mitä en jaksa ymmärtää, on se että pikkujoulut on kiinni vaatteista (mitä väliä sillä mitä muut ajattelevat vaikka laittaisit sitten vahnat rytkyt? Mielikuvitusta peliin!), tai että edes toinen teistä ei voi mennä koska "muidenkin vaimot on siellä" – siis ap:n mies syyllistää näin inhottavasti?! Ja sitten ei apukaan kelpaa. Minäkin olisin voinut ilomielin lähettää kivan vaatepaketin kenkineen ilmaiseksi tarvitsevalle.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 21:11"]
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 20:52"]
Aivan, ei kukaan tiedä, onko toinen köyhä vai ei. Siksi myöskään köyhien ei tarvis hävetä ottaa vastaan jotain kirppiksen annetaan-osaston vaatepakettia. Mut ite pitää tehdä asioiden eteen, ei voi vain odottaa, että jengi rupee sinne kotiin kantamaan tai sieltä kotoa hakemaan.
[/quote]
No mutta miten te nyt kehtaatte ihmetellä ettei ap nyt tässä ketjussa ala kellekään ilmoittamaan tietojaan kun on kertonut kaiken? Ehkä ap joskus vielä, nyt kun on neuvottu, katselee noita palstoja oisko lähellä jotain halpaa tai jopa ilmaista, mutta saa kai sitä nyt helvetti tuostakin asiasta täällä valittaa. Ihan samoin kuin siitä ukon vanukkaiden syömisestä tai mistä tahansa muustakin.
[/quote]
Eihän hänen tarvitse ilmoitella henkilötietojaan, vaan pelkkä väliaikainen sähköpostitili.
Valittaa toki saa, mutta miksi pitää kategorisesti kieltäytyä kaikista ajatuksista ja ideoista?
Minäkin voin postittaa mekkoja ja paitoja, vain muutaman kerran käytetty. Koko 38-40 ja 40-42.
Lapsettomana olisin otettu, jos jou naapuri tai tuttava pyytäisi joskus hoitamaan lapsiaan. Ihmiset ovat kai arkoja pyytämään tai sitten eivät käy missään ilman lapsiaan. Olen joskus tarjonnutkin apuani, mutta ehkä ei ole ollut tarvetta.
Musta t-paita ja musta hame. Pitäisi löytyä suht edullisesti ihan h&m:stäkin.
Hei tsekkaa ap tämä Akateeminen juhlavaatekirppis: https://www.facebook.com/groups/663312143692753/ Tuolla todella ihania vaatteita edullisesti, lisäksi voi laittaa millaista vaatetta etsii ja koon, olen nähnyt että moni on hyvin nopeasti löytänyt noin juuri hakemansa edullisesti.
Ja lastenhoito, kyllä te nyt varmasti jonkun saatte pariksi tunniksi lapsianne hoitamaan. Kummit, mummit, ystävät, sukulaiset, cimon, kyllä JOKU löytyy.
Olen muuten itse tilastollisesti köyhä, tienaan osa-aikatyöstä nettona 990e ja pk seudulla asun eli vuokra ei ole halpa. Meillä on firmassa kanssa ruualliset iltapukupikkujoulut, tosin joudutaan maksamaan siitä 12e/henki. Vähän tuo hinta kirpaisee ja vähän pitää miettiä vaatetusta, itse korjaan yhden vanhan puvun ihan omin kätösin, kun ei ole varaa korjaamoon viedä. Ikinä etä jättäisi tuollaista juhlaa väliin silläb verukkeella että olen köyhä. Itseasiassa tiedän että moni kokoaikatyössäoleva ystäväni ei edes tajua minun olevan oikeasti köyhä, sillä osallisrtun kyllä sosiaalisiin menoihin aktiivisesti. En sitten vaikka baarissa juo niitä 7-9e drinkkejä kuin korkeintaan yhden, mutta ei se menoa haittaa. Lisäksi pidän usein illanistujaisia kotonani, ostan viinipullon ja teen hyviä salaatteja ja lidl:stä tuoretta leipää, kaverin aina kehuu tarjottavia ja sitten kun mennään jatkoille usein tarjoavat minulle jonkun juoman, olenhan minä tarjonnut heille ruokaa ja viiniä myös! Köyhä voi ola tyylilläkin. :)
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 16:18"]
Hei tsekkaa ap tämä Akateeminen juhlavaatekirppis: https://www.facebook.com/groups/663312143692753/ Tuolla todella ihania vaatteita edullisesti, lisäksi voi laittaa millaista vaatetta etsii ja koon, olen nähnyt että moni on hyvin nopeasti löytänyt noin juuri hakemansa edullisesti.
Ja lastenhoito, kyllä te nyt varmasti jonkun saatte pariksi tunniksi lapsianne hoitamaan. Kummit, mummit, ystävät, sukulaiset, cimon, kyllä JOKU löytyy.
Olen muuten itse tilastollisesti köyhä, tienaan osa-aikatyöstä nettona 990e ja pk seudulla asun eli vuokra ei ole halpa. Meillä on firmassa kanssa ruualliset iltapukupikkujoulut, tosin joudutaan maksamaan siitä 12e/henki. Vähän tuo hinta kirpaisee ja vähän pitää miettiä vaatetusta, itse korjaan yhden vanhan puvun ihan omin kätösin, kun ei ole varaa korjaamoon viedä. Ikinä etä jättäisi tuollaista juhlaa väliin silläb verukkeella että olen köyhä. Itseasiassa tiedän että moni kokoaikatyössäoleva ystäväni ei edes tajua minun olevan oikeasti köyhä, sillä osallisrtun kyllä sosiaalisiin menoihin aktiivisesti. En sitten vaikka baarissa juo niitä 7-9e drinkkejä kuin korkeintaan yhden, mutta ei se menoa haittaa. Lisäksi pidän usein illanistujaisia kotonani, ostan viinipullon ja teen hyviä salaatteja ja lidl:stä tuoretta leipää, kaverin aina kehuu tarjottavia ja sitten kun mennään jatkoille usein tarjoavat minulle jonkun juoman, olenhan minä tarjonnut heille ruokaa ja viiniä myös! Köyhä voi ola tyylilläkin. :)
[/quote]
Ap ei ole fb:ssä.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 22:02"]
edes toinen teistä ei voi mennä koska "muidenkin vaimot on siellä" – siis ap:n mies syyllistää näin inhottavasti?!
[/quote]
Vakka on kantensa löytänyt.
Ei ne ole mitkään Downton Abbey -tyyliset päivälliset, vaan suomalaisen firman pikkujoulu. Pöydässä istutaan ja yläosan päälle voi laittaa vaikka yksivärisen tai kirjavan hartiahuivin, koska iltaisin on kylmä. Ja mies voi tunkea kaulaansa lautasliinan ;)
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 16:23"]
Ei ne ole mitkään Downton Abbey -tyyliset päivälliset, vaan suomalaisen firman pikkujoulu. Pöydässä istutaan ja yläosan päälle voi laittaa vaikka yksivärisen tai kirjavan hartiahuivin, koska iltaisin on kylmä. Ja mies voi tunkea kaulaansa lautasliinan ;)
[/quote]
Ei ap:lla ole huiveja tai ehjiä, saati puhtaita, paitoja.
Eikö ketään muuta häiritse, että tuossa tilanteessa oleva ihminen "ei ole fb:ssä". Ei sosiaalisia verkostoja, ei rahaa ostaa vaatteita - niihin saisi varmasti apua juuri yhteisöpalvelun kautta. Sieltä löytyisi ystäviä ja noita kirppiksiä ja jopa Annetaan-palstoja.
Ap, mikset ole FB:ssä? Sinne vain, ei se ole kauheaa eikä satu! :)
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 15:41"]
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 15:36"]
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 12:53"]
Siis mä en kerta kaikkiaan ymmärrä tällaisia ihmisiä! Lihomisen/laihtumisen takia tajuan, ettei välttämättä ole sopivaa vaatetta kaapissa, kuten nyt miehellä. Mutta ap:lla ei ilmeisesti ole tällaisesta kyse. Miten voi olla, että vaatekaapissa on vain verkkareita? Mitä sulla oli päällä lasten kastajaisjuhlissa? Kai nyt joku juhla on ollut viimeisen 10 vuoden sisään? Missä ne vaatteet on? Jos on vähävarainen, ei kyllä luulisi, että hävittää kaapista sen ainoan juhlavaatteen, vaikkei se ehkä niin muodikas olisikaan? Tai kengät, kai sinulla joskus on jonkinlaiset siistimmät kengät ollut, vai menetkö tosiaan feikki-crokseilla ja kuomilla aina? Mihin ne vaatteet ja kengät on hävinneet? Mihin on kaikki kaverit hävinneet? Ilmeisesti asutte kotipaikkakunnallanne, joka on vielä pieni - kai nyt luulisi että joku vanha koulukaveri on jäänyt paikkakunnalle, johon törmää vaikka lasten harrastuksissa tai koulun vanhempainillassa? Tai anna kun arvaan - lapset ei voi harrastaa koska köyhyys ja vanhemmat ei voi käydä vanhempainilloissa koska ei ole lapsenvahtia.
[/quote] Hah. Esim. minulla olisi ollut vain yhdet juhlat tässä 10 vuoteen, mutta jätin niihin menemättä, juuri koska minulla ei ole vaatteita eikä yhden juhlan vuoksi kannata hankkia yhtään mitään ja muutenkin potutti ja tuntui ettei tällaista luuseria oikeasti sinne haluta. Ja kokokin on alkanut suurentua sitä tahtia että varmaankin jonkun vuoden jälkeen ei sama mene. Eikä ole ollut lapsillakaan ristiäisiä, kuten ei aika monella ole jollet sattunut tietämään.
Ja mikäli se on sinulle uutta, minullakaan ei ole koskaan ollut ystäviä. Koulussa oli lähinnä niitä kiusaajia vain, muut jättivät täysin ulkopuolelle. Kaikki jotka kynnelle kykenevät ovat varmaankin paikkakunnalta jo häipyneet toisille seuduille, joten harvoin näihinkään törmää, saati että menisi pyytelemään mitään ihmisiltä joille on aina ollut kuin ilmaa tai kiusattu.
Etkö tosiaan muista omilta kouluajoiltasi yhtään sellaista ulkopuolista jonka kaveri kukaan ei välitä olla?
[/quote]
Kuulostat masentuneelta. Oletko ajatellut hakea apua?
[/quote] Olen saanut ns. apua aivan tarpeeksi. Mutta en käsitä mistä päättelet minun olevan masentunut. Varmasti kuka tahansa kuulostaa siltä jos kertoo ettei ole koskaan saanut kavereita, on ollut peruskouluajan kiusattu, ja on yksinäinen keski-iässäkin? "Masentuuhan" sitä vähemmästäkin.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 21:39"]
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 21:27"]
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 21:17"]
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 21:13"]
No harvemman naisen intohimo on ostella rytkyjä vaatekaappiin. Kuten aiemmin jo kerroin, ostin hautajaisvaatteet kahdeksalla eurolla. Onko se sinun mielestä intohimoista rytkyjen ostamista? eikö teillä pienessä suvussa järjestetä hautajaisia, häitä, ristiäisiä, rippijuhlia? Helpolla kyllä pääset, jos näin on.
[/quote] No katsos kun joillakin suvussa lähes kaikki on haudattu vuosikymmeniä sitten, ja jos jotain muita on niihin ei yleensä ihan kaikkia kutsuta. Ehkä juuri siksi ettei osaa pukeutua tarpeeksi tyylikkäästi ja on muutenkin hävettävä köyhä luuseri ja mielenterveysongelmainen, kukapa sellaista haluaa esitellä ystävilleen ja puolison suvulle.
[/quote]
Ok. tämä sitten selvä.
[/quote]
Eiks oo helppo keskustella ton "mua ei koskaan kutsuta minnekään" kanssa...?
[/quote] Oletpa todella ystävällinen ihminen, minullekin jolla ei ole ketään muuta keskustelukumppania kuin tämä palsta, eikä elämässä ole enää muuta kuin odottaa kuolemaa, olen masentunut ja muutenkin mielenterveysongelmainen nykyisin.
Kiitos sinun viestisi minua ei hirveästi harmita ettei minulla ole sitä sosiaalista elämää.
Yritinpä vain puolustaa ap:tä, kertomalla että on muitakin joilla ei ole pippaloita jatkuvasti.
Anteeksi että olen olemassa, onneksi ette koskaan oikeassa elämässä joudu törmäämään minuun, kun hipsin vain pimeällä sinne kauppaan kerran kahteen viikkoon. Jollette sitten ole niitä kaupan kassoja.