Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhän pitää jättää jopa ilmaiset pikkujoulut väliin. Kyllä harmittaa!

Vierailija
04.11.2014 |

Hetki haaveiltiin että oishan se mahtavaa mennä kun puolisolla Avec kutsu. Vaan sitten jysähdettiin taas maanpinnalle. Ei ole varaa maksaa lastenhoidosta. Kummallakaan ei ole mitään juhlavaa muistuttavaakaan vaatetta saati kenkiä. Työvaatteita kaikki. Eikä ole varaa ostaa kun lapsille ostettiin. Kirppareita tasan yks ja siellä ei ollut mitään. Kunnon illallinen ja linse kyyditys. Vituttaa kun ei pääse edes ilmaselle illalliselle!!!

Kommentit (527)

Vierailija
41/527 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 18:46"]

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 14:27"][quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 13:48"] Ihanaa lukea ,että ap:lle tarjotaan apua. Mullakin olisi kaksi ikean kassia täynnä vaatteita, osassa vielä hintalappukin. Kirpputorille olen niitäkin viemässä. [/quote]   Joo mutta taitaa olla provo kun ei ap ilmoita kokoa tai luo hetkellistä mailia. [/quote] Sinne mailiinko ne vaatteet lähetettäis? Ihan ymmärrettävää ettei omaa nimeään ja osoitettaan halua tuntemattomalle antaa edes hetkellisen mailin kautta.

[/quote]

Jos olisin ap, ottaisin jo tuon vaateavun vastaan kiitollisena. Keskustelisin meilitse avuntarjoajan kanssa ja antaisin osoitteeni. Täällä kai useampikin halusi tarjota apua, valitsisit sellaisen joka asuu kaukana teistä. postissa saisit vaatteesi. Voit myös avata omaan postiisi Poste Restante osoitteen. Pyydät postittamaan vaatepaketin sinne.

Vierailija
42/527 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 21:02"]

Multakin löytyy naisten juhlavaatteita, jotka ovat matkalla keräyslaatikkoon ja voin kyllä postittaa tulemaan niitä. Suuri vaiva ei ole tehdä uutta sähköpostia osoitteen antamista varten, joten johonkin ilmaispaikkaan vaan laitat, niin laitan vaikka "joululahjana" tulemaan pari mekkoa jos koko mätsää. On sitten puettavaa tuleviinkin juhliin.

[/quote]

Niin ja tosiaan, tuskinpa täältä palstan kautta mitään hullua vainoajaa peräänsä saa. Ihan samalla laillahan Huuto.net:inkin kautta annetaan osoite sille myyjälle. Tai sitten ap käy luomassa postiin sellaisen, että vaikka pelkällä "Aku Ankka" -nimellä saa laitettua postiin tavaraa ja ap voi sitten käydä sieltä noutamassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/527 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 20:50"]

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 20:44"]

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 20:33"]

Mä oon järkyttynyt, ettei enää nykyään ole jokaisella normaalilla ihmisellä edes yhtä siistimpää vaatekertaa ihan just sitä varten, jos joskus tarvii johonkin. Oli sitten kuinka vanha, korjailtu ja epämuodikas housupuku, jakkupuku, pikkumusta, suorat housut, kauluspaita, mitä tahansa. Mihin tämä maailma on menossa?? Mitä te laitatte päällenne, jos tulee jotkut hautajaiset? Tai kutsu oikeuteen todistamaan? Tai vanhempainilta? Tai koulun joulujuhla? Tai rippijuhlat, häät, mikä tahansa, mihin laitetaan jotain muuta kuin verkkarit?

[/quote]Ei tule, milloin te ymmärrätte että kaikille ei tule eteen mitään pippaloita vuosikymmeniin.

Otan osaa ap, surullista ettei tältä palstalta myötätuntoa löydy. Nuo mitä kerroit paikkakunnasta voisi olla vaikka minun kotipaikkakunnaltani. Harmi tosiaan ettei ole mitään keinoa oikeastaan auttaa, minäkin voisin lapsia katsoa tuollaisessa tilanteessa. Tosin minua ei kukaan varmaan halua lastenvahdiksi, taitaa olla sen verran hullun ja varmaan lasten pahoinpitelijän tms. maine, kun naapurit juoksevat postilaatikoltakin karkuun ettei tarvitse tervehtiä.

t. ketjussa kirjoitellut toinen vaatteeton ja tuttavaton, kaveriton ja ystävätön

[/quote]

Ap:lla on joka vuosi monet pippalot, koska ainakin 2 lasta on koulussa. Tekee vähintään kahdet kuusijuhlat ja kahdet kevätjuhlat. Ja nyt miehen työpaikan pikkujoulut. Kolmet juhlat tänä syksynä pelkästään.

[/quote] En minä ainakaan etävanhempana mene toiselle paikkakunnalle koulun juhliin.

Vierailija
44/527 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

500 €:lla olisi varmaan saanut vaatteet.

Sen verran sinä, veronmaksaja, maksoit kehitysavusta tänä vuonna, koska äänestit kepua/kokkareita/demareita.

Vierailija
45/527 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 20:49"]

Mä oon järkyttynyt, ettei enää nykyään ole jokaisella normaalilla ihmisellä edes yhtä siistimpää vaatekertaa ihan just sitä varten, jos joskus tarvii johonkin. Oli sitten kuinka vanha, korjailtu ja epämuodikas housupuku, jakkupuku, pikkumusta, suorat housut, kauluspaita, mitä tahansa. Mihin tämä maailma on menossa?? Mitä te laitatte päällenne, jos tulee jotkut hautajaiset? Tai kutsu oikeuteen todistamaan? Tai vanhempainilta? Tai koulun joulujuhla? Tai rippijuhlat, häät, mikä tahansa, mihin laitetaan jotain muuta kuin verkkarit?

[/quote]Ei tule, milloin te ymmärrätte että kaikille ei tule eteen mitään pippaloita vuosikymmeniin.

Otan osaa ap, surullista ettei tältä palstalta myötätuntoa löydy. Nuo mitä kerroit paikkakunnasta voisi olla vaikka minun kotipaikkakunnaltani. Harmi tosiaan ettei ole mitään keinoa oikeastaan auttaa, minäkin voisin lapsia katsoa tuollaisessa tilanteessa. Tosin minua ei kukaan varmaan halua lastenvahdiksi, taitaa olla sen verran hullun ja varmaan lasten pahoinpitelijän tms. maine, kun naapurit juoksevat postilaatikoltakin karkuun ettei tarvitse tervehtiä.

t. ketjussa kirjoitellut toinen vaatteeton ja tuttavaton, kaveriton ja ystävätön

[/quote]

No tuossa tarkoitettiinkin nyt normaalia ihmistä. Ei ole normaalia, jos ei koskaan käy missään, ei koskaan tule kutsua hautajaisiin, häihin, rippijuhliin, työhaastatteluun, passikuvaan, töihin, mihin tahansa. Anteeksi nyt kovasti, jos loukkaan sua ja entistä syvemmälle jonnekin suohon uppoat, mutta sanon silti: ei ole normaalia olla koskaan käymättä missään ja elää koko elämänsä verkkareissa.

Ja sitäpaitsi, ap:lla on ne lapset, vaikkei sulla oliskaan. Mitä ap laittaa joulujuhliin, kevätjuhliin, vanhempainiltaan jne päälle?

[/quote] No ei varmaan ole normaalia, mutta meitäkin on, työttömiä, työkyvyttömiä, joita ei kutsuta mihinkään. Kehtaatko väittää että on minun vikani etten koskaan ole saanut ystäviä? Ne vaatteet joita aikoinaan olen hautajaisissa käyttänyt ovat kuluneet todellakin puhki, koska niitä on käytetty myös arkivaatteena sittemmin vuosikymmenien aikana. Itse asiassa yritin viimeksi käyttämiäni vetää jalkaan mutta kun eivät mahdu niin eivät mahdu. Eikä niistä juhliin ole kun on kiiltävä ja nyppyinen persus, mutta kauppareissulle olisi vielä välttänyt.

Saisinko minä edes valittaa tällä palstalla, kun en ole normaali vaan sairas ja työkyvytön, enkä viitsi millään ostaa edes kahdella kympillä vaatteita yksiin häihin, kun ei muuten ole käyttöä? Seuraavat pippalot joihin minut kutsutaan ovat luultavasti omat hautajaiseni, ja niistä vaatteista minun ei tarvinne huolehtia. Jos niitäkään kukaan viitsii järjestää, en kuulu kirkkoonkaan niin ei sieltäkään viran puolesta kukaan tee mitään.

[/quote]

Noniin, voitko antaa nyt olla tai perustaa oman ketjun. Oli puhe ap:sta ja ap:n tilanteesta. Ap:lla on edelleen niitä lapsia, joista osa käy jo koulua, halusin tietää, mitä ap laittaa päälle koulun tilaisuuksiin. Älä viitsi jankata aiheen vierestä. On kurjaa, että sulla on kurjaa, eikä kaikki ole sun vikas. Silti tässä ketjussa keskustellaan ap:n tilanteesta. Ja edelleen, ei ole normaalia, jos on noin kurjaa, ja yksinäistä, ja surkeaa, ja säälittävää. Hae apua, jos haluat siihen muutosta, etkä pysty yksin. Jos et halua muutosta, niin sitten ei tarvinne valittaa?

Vierailija
46/527 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 20:52"]

Aivan, ei kukaan tiedä, onko toinen köyhä vai ei. Siksi myöskään köyhien ei tarvis hävetä ottaa vastaan jotain kirppiksen annetaan-osaston vaatepakettia. Mut ite pitää tehdä asioiden eteen, ei voi vain odottaa, että jengi rupee sinne kotiin kantamaan tai sieltä kotoa hakemaan.

[/quote]

No mutta miten te nyt kehtaatte ihmetellä ettei ap nyt tässä ketjussa ala kellekään ilmoittamaan tietojaan kun on kertonut kaiken? Ehkä ap joskus vielä, nyt kun on neuvottu, katselee noita palstoja oisko lähellä jotain halpaa tai jopa ilmaista, mutta saa kai sitä nyt helvetti tuostakin asiasta täällä valittaa. Ihan samoin kuin siitä ukon vanukkaiden syömisestä tai mistä tahansa muustakin.

Vierailija
47/527 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 19:49"]

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 18:10"]

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 18:06"]

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 17:13"]Miullaki jäänyt pikkujoulut välistä kun ei ole varaa ostaa juhlavaatteita. En meikkaa enkä ole omistanut korkokenkiä ikinä, en omista edes laukkua joka sopii fiinimpään paikkaan. Puhumattakaan vaatteista (yleensä päällä värikäs neule tai kauluspaita), jotka ehkä onkin loppupeleissä pienin ongelma.

[/quote] Älä nyt viitsi. Kyse on siitä ettet osaa ennakoida, ei mistään rahanpuutteesta. Juhlavaatteisiin ei todellakaan tarvita satoja euroja. Itselläni on useita juhla-asuja kaapissa, olen maksanut niistä muutaman euron kappale lukuunottamatta iltapukua josta taisin pulittaa peräti 40 euroa huutiksessa. Olen opiskeleva yh ja elän paljon vähemmällä rahalla kuin toimeentulotukiasiakkaat. Ikinä ei ole mitään juhlia tarttenut väliin jättää siksi ettei ole päällepantavaa.

[/quote]

TÄMÄ!!!

Kaikkia vaatteitaan ei myöskään kannata heittää pois sitä mukaa, kun ne menevät pois muodista. Kyllähän jokainen kolme-nelikymppinen on jos jonkunnäköistä rytkyä ennättänyt kaappiinsa hankkia.

[/quote] No en minä ainakaan, olen enimmän osan aikaa ollut työtön, olen hitusen kasvanut niistä ajoista kun olin alle 50 kiloinen, olen yli 170 pitkä kuitenkin, ja toisekseen en ole ikinä omistanut hametta tai mekkoa, koska ei minulla ole ollut niitä juhliakaan joissa käydä. (kun ei ole niitä kavereita eikä pienessä suvussakaan tehdä muuta kuin kuollaan tai ei kutsuta tilaisuuksiin). En tiedä mikä siinä on että joku ei tajua että kaikkien naisten intohimo ei ole vähistä rahoista hankkia rytkyjä vaatekaappiin vaikkei niitä tarvitsisi koskaan. "Ihan siltä varalta että joku kerran 20 vuoteen kutsuisi, ja pitääpä sitten pysyä juuri samassa koossa että mahtuu edelleen". Minulla ainakin on ihan muita mielenkiinnon kohteita kuin vaatteet koristeeksi kaappiin.

[/quote]

No harvemman naisen intohimo on ostella rytkyjä vaatekaappiin. Kuten aiemmin jo kerroin, ostin hautajaisvaatteet kahdeksalla eurolla. Onko se sinun mielestä intohimoista rytkyjen ostamista? eikö teillä pienessä suvussa järjestetä hautajaisia, häitä, ristiäisiä, rippijuhlia? Helpolla kyllä pääset, jos näin on.

Vierailija
48/527 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 21:11"]

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 20:49"]

[/quote]

No tuossa tarkoitettiinkin nyt normaalia ihmistä. Ei ole normaalia, jos ei koskaan käy missään, ei koskaan tule kutsua hautajaisiin, häihin, rippijuhliin, työhaastatteluun, passikuvaan, töihin, mihin tahansa. Anteeksi nyt kovasti, jos loukkaan sua ja entistä syvemmälle jonnekin suohon uppoat, mutta sanon silti: ei ole normaalia olla koskaan käymättä missään ja elää koko elämänsä verkkareissa.

Ja sitäpaitsi, ap:lla on ne lapset, vaikkei sulla oliskaan. Mitä ap laittaa joulujuhliin, kevätjuhliin, vanhempainiltaan jne päälle?

[/quote] No ei varmaan ole normaalia, mutta meitäkin on, työttömiä, työkyvyttömiä, joita ei kutsuta mihinkään. Kehtaatko väittää että on minun vikani etten koskaan ole saanut ystäviä? Ne vaatteet joita aikoinaan olen hautajaisissa käyttänyt ovat kuluneet todellakin puhki, koska niitä on käytetty myös arkivaatteena sittemmin vuosikymmenien aikana. Itse asiassa yritin viimeksi käyttämiäni vetää jalkaan mutta kun eivät mahdu niin eivät mahdu. Eikä niistä juhliin ole kun on kiiltävä ja nyppyinen persus, mutta kauppareissulle olisi vielä välttänyt.

Saisinko minä edes valittaa tällä palstalla, kun en ole normaali vaan sairas ja työkyvytön, enkä viitsi millään ostaa edes kahdella kympillä vaatteita yksiin häihin, kun ei muuten ole käyttöä? Seuraavat pippalot joihin minut kutsutaan ovat luultavasti omat hautajaiseni, ja niistä vaatteista minun ei tarvinne huolehtia. Jos niitäkään kukaan viitsii järjestää, en kuulu kirkkoonkaan niin ei sieltäkään viran puolesta kukaan tee mitään.

[/quote]

Noniin, voitko antaa nyt olla tai perustaa oman ketjun. Oli puhe ap:sta ja ap:n tilanteesta. Ap:lla on edelleen niitä lapsia, joista osa käy jo koulua, halusin tietää, mitä ap laittaa päälle koulun tilaisuuksiin. Älä viitsi jankata aiheen vierestä. On kurjaa, että sulla on kurjaa, eikä kaikki ole sun vikas. Silti tässä ketjussa keskustellaan ap:n tilanteesta. Ja edelleen, ei ole normaalia, jos on noin kurjaa, ja yksinäistä, ja surkeaa, ja säälittävää. Hae apua, jos haluat siihen muutosta, etkä pysty yksin. Jos et halua muutosta, niin sitten ei tarvinne valittaa?

[/quote] Koulun tilaisuuksiin varmaan käy arkifarkut ja neulepaita. En mä ilkeis hienoon ravintolaan sellaisilla.

Vierailija
49/527 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 21:13"]

No harvemman naisen intohimo on ostella rytkyjä vaatekaappiin. Kuten aiemmin jo kerroin, ostin hautajaisvaatteet kahdeksalla eurolla. Onko se sinun mielestä intohimoista rytkyjen ostamista? eikö teillä pienessä suvussa järjestetä hautajaisia, häitä, ristiäisiä, rippijuhlia? Helpolla kyllä pääset, jos näin on.

[/quote] No katsos kun joillakin suvussa lähes kaikki on haudattu vuosikymmeniä sitten, ja jos jotain muita on niihin ei yleensä ihan kaikkia kutsuta. Ehkä juuri siksi ettei osaa pukeutua tarpeeksi tyylikkäästi ja on muutenkin hävettävä köyhä luuseri ja mielenterveysongelmainen, kukapa sellaista haluaa esitellä ystävilleen ja puolison suvulle.

Vierailija
50/527 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 20:52"]

Aivan, ei kukaan tiedä, onko toinen köyhä vai ei. Siksi myöskään köyhien ei tarvis hävetä ottaa vastaan jotain kirppiksen annetaan-osaston vaatepakettia. Mut ite pitää tehdä asioiden eteen, ei voi vain odottaa, että jengi rupee sinne kotiin kantamaan tai sieltä kotoa hakemaan.

[/quote]

No mutta miten te nyt kehtaatte ihmetellä ettei ap nyt tässä ketjussa ala kellekään ilmoittamaan tietojaan kun on kertonut kaiken? Ehkä ap joskus vielä, nyt kun on neuvottu, katselee noita palstoja oisko lähellä jotain halpaa tai jopa ilmaista, mutta saa kai sitä nyt helvetti tuostakin asiasta täällä valittaa. Ihan samoin kuin siitä ukon vanukkaiden syömisestä tai mistä tahansa muustakin.

[/quote]

Paitsi että jos on ihan oikeesti se tilanne, että on tasan yhdet housut ja nekin golidzit, mutta netti löytyy, niin kyllä googleen mennään sillon kirjoittamaan "mistä saa ilmaisia vaatteita". Kirppiksillä on muuten usein ilmaislaatikoita, sieltä saa ottaa mukaansa kaiken mitä vaan jaksaa kantaa.

Mut joo, jospa ap liittyisi nyt fb:iin ja klikkaisi itsensä alueensa vaihtolava/annetaan/lahjoitetaan -ryhmiin ja saa hankittua itsellensä evukkaat juhlahousut ja -paidan. Että voi sitten mennä sinne joulujuhliin eikä tarvii hävetä verkkareitaan.

Vierailija
51/527 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Mikäs palstapoliisi se siellä on, vai omistatko tämän ketjun?

Vierailija
52/527 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 12:53"]

Siis mä en kerta kaikkiaan ymmärrä tällaisia ihmisiä! Lihomisen/laihtumisen takia tajuan, ettei välttämättä ole sopivaa vaatetta kaapissa, kuten nyt miehellä. Mutta ap:lla ei ilmeisesti ole tällaisesta kyse. Miten voi olla, että vaatekaapissa on vain verkkareita? Mitä sulla oli päällä lasten kastajaisjuhlissa? Kai nyt joku juhla on ollut viimeisen 10 vuoden sisään? Missä ne vaatteet on? Jos on vähävarainen, ei kyllä luulisi, että hävittää kaapista sen ainoan juhlavaatteen, vaikkei se ehkä niin muodikas olisikaan? Tai kengät, kai sinulla joskus on jonkinlaiset siistimmät kengät ollut, vai menetkö tosiaan feikki-crokseilla ja kuomilla aina? Mihin ne vaatteet ja kengät on hävinneet? Mihin on kaikki kaverit hävinneet? Ilmeisesti asutte kotipaikkakunnallanne, joka on vielä pieni - kai nyt luulisi että joku vanha koulukaveri on jäänyt paikkakunnalle, johon törmää vaikka lasten harrastuksissa tai koulun vanhempainillassa? Tai anna kun arvaan - lapset ei voi harrastaa koska köyhyys ja vanhemmat ei voi käydä vanhempainilloissa koska ei ole lapsenvahtia.

[/quote]

Tiedätkö kuule mitä. Mä voin ihan rehellisesti sanoa että mulla ei olisi myöskään mitään vähänkään hienompiin juhliin sopivia vaatteita. Ei oikeasti mitään. Eikä kenkiä. Ihan ok siistejä arkivaatteita kyllä on, mutta ne on todella arkivaatteita. Kenkiä.. No crocseja, lenkkareita ja yhdet talvikengät. Ihan siitä syystä että ei ole ollut tarvetta. Ehkä ei ap:llakaan ole aiemmin ollut? Kun ei kaikki käy juhlissa. 

Vierailija
53/527 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 13:31"]

Tän on pakko olla provo. Ei voi ihmistä olla kellä ei ole siistejä vaatteita ! Olin pikkujouluissa viime viikolla. Ostin vain lidlistä uudet sukkahousut 3.99 € , on muuten todella hyvät ja kestävät:-) Laitoin hameen ja nätin puseron. Todella nautin illasta.

[/quote]

Siistit vaatteet ei tarkoita sitä että ne olisi sopivat hienoihin illallisjuhliin. On mullakin siistejä vaatteita, mutta yksilläkään niistä ei voisi kuvitella lähtevänsä illallisjuhliin hienoon ravintolaan. Usko pois vaan, kyllä meitäkin on.

Vierailija
54/527 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän enää kaikilla ole kapioarkkujakaan joten eikai niillä ole "hautajaisvaatteitakaan". Muissa kulttuureissa köyhimmätkin säästää hautajaisia varten, muiden ja omien, mut suomessa ei kukaan kunnioita enää ketään eikä mitään.

Vierailija
55/527 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menipä taas hiusten halkomiseksi. Se, ettei jollain onnettomalla ole KOSKAAN MITÄÄN JUHLIA, ku eihän mua kutsuta ikinä minnekkään ku oon niin säälittävä ja surkea ja kaikki inhoo mua, niin ei tarkoita sitä, etteikö valtaosalla suomalaisista NORMAALEISTA ihmisistä (normaali = tuntee ihmisiä, käy paikoissa, on sosiaalinen, osallistuu juttuihin, HALUAA OSALLISTUA) olisi tarvetta siltikin niille siisteille vaatteille. Ja tosiaan ne siistit vaatteet voi olla mitä vaan, kunhan ne nyt siis ovat siistit. Ei tarvi olla silkkihametta ja kultalankapaitaa, ja kirppikseltäkin saa.

Mut joo, nillittäkää nyt tosiaan tästäkin, miten just sulla ei oo koskaan ollu tarvetta sille tälle ja tolle, niin ei kellään muullakaan voi koskaan ikinä olla. Mä en oo koskaan tarvinnut kahvinkeitintä, joten ei teillä muillakaan voi olla sille tarvetta? Vai miten se nyt meni?

Vierailija
56/527 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 17:56"]

Ja lapsillani ei ole nälkä! Heillä on siistit, ehjät ja lämpimät vaatteet. Heillä on kavereita ja harrastus.

[/quote]

Jos heillä on kavereita, kai niillä sun lapsen kavereilla on vanhemmatkin? Eivätkö lapsesi voisi mennä jollekin kavereilleen yökylään? Varmasti tykkäisivät ja kavereiden vanhemmille voitte selittää tilanteen (miehen firman juhlat ja ei olla saatu lastenvahtia) ja tarjotua vaikka jatkossa joku heidän tarvitsemansa ilta vastavuoroisesti ottamaan heidän lapsensa teille yökylään. Tadaa, lastenhoito-ongelma ratkaistu! :)

Vierailija
57/527 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 14:26"]

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 14:25"]

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 13:48"]

Ihanaa lukea ,että ap:lle tarjotaan apua. Mullakin olisi kaksi ikean kassia täynnä vaatteita, osassa vielä hintalappukin. Kirpputorille olen niitäkin viemässä.

[/quote]

Joo mutta taitaa olla provo kun ei ap ilmoita kokoa tai luo hetkellistä mailia.

[/quote]

Jos koko on yli 50, ap ehkä ajattelee, ettei kellään ole niin isoja vaatteita. Todellisuudessa ihmiset ovat Suomessa aika isoja.

[/quote]

Pahoittelut, viesti tuli useampaan kertaan. Kone/netti/joku jumitti :/

Ilmoittaisi sitten Ap kokonsa niin sillähän se selviäisi. Kokoa nyt tähän keskusteluun ja sillä sipuli. Eihän täällä mitään selvännäkijöitä olla.

Taitanut alkaa ap.ta hävettämään oma asenne niin paljon, ettei kehtaa enää tulla vastailemaan ketjuun. Toivottavasti on kuitenkin tosissaan alkanut työstämään asiaa. Täälläkin tullut monia hyviä neuvoja.

Mikäli siis ei ole provo....

T: 90

Vierailija
58/527 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 14:16"]

Turhaan ootte noin mukavia ja ehdottelette kaikkea. Taas niin klassinen AV-tapaus kun vaan voi olla. Valittava ap, jolle porukka keksii jokaisen mahdollisen vaihtoehdon ja tarjoutuu auttamaan mutta mikään ei kelpaa, pakko pitää marttyyrin asenteesta kiinni.

[/quote]

Komppi. Ap on elämäntapa marttyyri, tai sitten porvoosta.

Vierailija
59/527 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Ennen kaikilla naisilla sosiaalisesta asemastaan riippumatta oli kapioarkku johon hän ja hänen suvun naiset keräsi kaikista parhaimpia ja laadukkaimpia liinavaatteita, pitsejä, kankaita yms. Kapioarkku oli jokaisen naisen arvokkain omaisuus vaikka hän olisi ollut piika tai jopa orja puuvillapelloilla.

Tänään on naisia joilla ei ole edes alushousuja joissa kehtaa kuolla, mutta on läppärit, omakotitalo, auto, älypuhelimet, pyykinpesukone/kuivausrumpu, mikro ja lapsilla kaikki pelikonsolit ja vehkeet. Köyhää on, että kurkkua kuristaa.

Vierailija
60/527 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 15:07"]

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 13:31"]

Tän on pakko olla provo. Ei voi ihmistä olla kellä ei ole siistejä vaatteita ! Olin pikkujouluissa viime viikolla. Ostin vain lidlistä uudet sukkahousut 3.99 € , on muuten todella hyvät ja kestävät:-) Laitoin hameen ja nätin puseron. Todella nautin illasta.

[/quote]

Siistit vaatteet ei tarkoita sitä että ne olisi sopivat hienoihin illallisjuhliin. On mullakin siistejä vaatteita, mutta yksilläkään niistä ei voisi kuvitella lähtevänsä illallisjuhliin hienoon ravintolaan. Usko pois vaan, kyllä meitäkin on.

[/quote]

Eihän ne pitkään iltapukujuhlat ole. Ap olisi maininnut, jos kutsussa olisi pukukoodi. Kaikki ilmoittautuneet pääsevät mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi