Vegaani ystäväni ei ollut varannut minulle mitään lihatuotteita viikonlopun kyläilyn ajaksi
Itse olen aina huomioinut hänen ruokavalionsa kun hän tulee meille kylään. Ensi kerralla tarjoan hänelle pelkästään eläinkunnan tuotteita.
Kommentit (575)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihaani voi ihan hyvin syödä kasvisruokaa pari päivää ilman mitään moraalista ongelmaa mutta vegaani taas ei liharuokaa joten aika hölmö vertaus.
Mahaongelmia voi tosin tulla molemmissa tapauksissa. Itse ripuloin juuri pöntöllä tätä kirjoittaessani, kun tuli käytyä vegaanin luona kylässä.
No saa olla jo aika tyhmä jos ihan itse syö sellaista mitä ei vatsa kestä. Ottaa pöydästä vaan sellaista mikä sopii tai tuo omat eväät.
Miksi tätä ohjeistusta ei saa soveltaa vegaaneihin myös 🤔
Saa toki itse kestitä vieraitaan kuten haluaa. Yleensä ihmiset haluavat tarjota sellaista, mitä vieraat voivat syödä, ja kokisivat kiusalliseksi, jos söisivät yksin tai jos vieras toisi omat eväät.
Tällaiset yleistykset eivät taida koskea vegaaneja. Vieraat syövät mitä tarjotaan, eikä vieraiden tottumuksia ja tapojat tarvitse huomioida koska vegaani
Ei vain vegaaniuden takia. Mutta kyllä minusta on ihan normaalia ja yleistä, että ihmiset haluavat huomioida vieraiden ruokavaliot ja tarjota sellaista, mitä muutkin haluavat syödä. Useinhan ihmiset jopa tarjoavat tiettyjä ruokia/juomia siksi, että tietävät vieraansa tykkäävän juuri siitä. Liittyy kohteliaisuuteen mutta myös siihen, että halutaan olla hyviä emäntiä/isäntiä, halutaan ilahduttaa ja luoda viihtyisät puitteet. Esim. itse pyrin aina muistamaan, jos joku vieraista ei tykkää jostain ruoka-aineksesta, enkä laita sitä ruokaan. Ja ihan samoin huomioin allergiset ja vegaanit ja kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Sekaanin aamupuuro maapähkinävoilla ja marjoilla on vegaanista
Ei ole, lisään siihen voisilmän ja maitoa.
Vierailija kirjoitti:
kuten on myös vaikka kalja ja suolatut sipsit, joita syödään lätkää katsoessa.
Syön vain sourcream tai juuston makuisia sipsejä ja juon joko hunajaolutta tai liivatteella kirkastettuja.
Vierailija kirjoitti:
Ette ole varmaan kovin läheisiä ystäviä, joten turha murehtia asiaa enempää.
Minun paras ystäväni on vegaani eettisistä syistä ja vihon viimeinen asia mitä laittaisin rakkaan ystäväni tekemään, on vaatia hänen ostamaan ja kokkaamaan minulle jotain eläinkunnan tuotteita.
En voisi koskaan olla ystävä vegaanin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija00241 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihaani voi ihan hyvin syödä kasvisruokaa pari päivää ilman mitään moraalista ongelmaa mutta vegaani taas ei liharuokaa joten aika hölmö vertaus.
Vegaani voi ihan yhtä hyvin syödä pari päivää lihapitoista ravitsevaa ja terveellistä ruokaa.
Ei voi. Miksi olet noin tyhmä ja itsekäs?
Tottakai voi, ihan yhtähyvin.
Ei se papumössö normaaleille vatsoillekaan mitään hyvää ole, vatsanväänteitä ja ilmastonpilluuta.
Ihan samaa asiaa.
Pavut on high FODMAP ja paljon kuitua, niihen pitää monen viikko pari totutella.
Pavut ovat hyvä lisä sekaanin ruokavalioon ja terveyteen, kannattaa kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun paras ystäväni on vegaani eettisistä syistä ja vihon viimeinen asia mitä laittaisin rakkaan ystäväni tekemään, on vaatia hänen ostamaan ja kokkaamaan minulle jotain eläinkunnan tuotteita.
Miksi et?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahaongelmia voi tosin tulla molemmissa tapauksissa. Itse ripuloin juuri pöntöllä tätä kirjoittaessani, kun tuli käytyä vegaanin luona kylässä.
No saa olla jo aika tyhmä jos ihan itse syö sellaista mitä ei vatsa kestä. Ottaa pöydästä vaan sellaista mikä sopii tai tuo omat eväät.
Useimmat vegaanit tekee juurikin näin 😂
Harvoin 😂 Enemmänkin pitävät älämölöä siitä mikä heille sopii ja mikä ei 🤣
Eikös tässä ole koko ketjun täydeltä älämölöä siitä, että sekasyöjä ei voi elää ilman lihaa paria päivää?
Ilman lihaa ei ole sama asia kuin syödä pelkkää vegaaniruokaa. Siitä on lihan lisäksi jätetty pois suunnilleen kaikki muukin mikä ruuasta tekee ylipäänsä hyvää ja korvattu pavuilla ja tomaateilla.
Vierailija kirjoitti:
Miten AP toimii jos kannibaali tulee kylää, veistätkö hieman kankusta vai oletatko että vieras tulee toimeen vierailun ajan ilman ihmislihaa?
Entäpä kun olet kannibaalilla kylässä? Toivotko että saat sikanautaa murean rintapalapaistin sijaan?
Totta kai kokkaan kannibaalille ihmislihaa kunhan hän vaan kertoo mistä sitä laillisesti saan ostettua.
No etkö nyt itse osta ruokiasi kun menet koko viikonlopuksi kylään? Itse en kehtaisi tuolla tavalla loisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekaanin aamupuuro maapähkinävoilla ja marjoilla on vegaanista
Ei ole, lisään siihen voisilmän ja maitoa.
Vierailija kirjoitti:
kuten on myös vaikka kalja ja suolatut sipsit, joita syödään lätkää katsoessa.
Syön vain sourcream tai juuston makuisia sipsejä ja juon joko hunajaolutta tai liivatteella kirkastettuja.
Emmä ole väittänyt, että kaikki syö puuronsa vegaanisesti, rauhotu.
Kannattaisi ennemmin laittaa puuroon marjoja, terveyshyödyt on olennaisia.
Vierailija kirjoitti:
Sekasyöjällä ei ole eettistä tai moraalista periaatetta olla syömättä kasvisruokaa.
Kyllä minulla ainakin on. Olen kaikkea vegaanista ja vegaaneja vastaan.
90% vegaaniruuasta nyt vaan yksinkertaisesti on pahaa ja minä en halua syödä pahaa ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmat vegaanit tekee juurikin näin 😂
Harvoin 😂 Enemmänkin pitävät älämölöä siitä mikä heille sopii ja mikä ei 🤣
Eikös tässä ole koko ketjun täydeltä älämölöä siitä, että sekasyöjä ei voi elää ilman lihaa paria päivää?
Ilman lihaa ei ole sama asia kuin syödä pelkkää vegaaniruokaa. Siitä on lihan lisäksi jätetty pois suunnilleen kaikki muukin mikä ruuasta tekee ylipäänsä hyvää ja korvattu pavuilla ja tomaateilla.
Mitä sä nyt oikein selität?
Nykyään saa vegaanisena mm. jauhelihaa, burgeripihvejä, kanansiipiä, makkaraa, creme fraichea, kermaviiliä, tuorejuustoa, cheddaria, majoneesia, nugetteja, wieninleikettä, salamia, ”kana”- ja ”kinkku”suikalaleita….
Kaura”kermoista” esim. sipulin ja juustonmakuinen toimii oikein hyvin, ei tartte vaan tomaattia tai kookosmaitoa käyttää.
Ei tartte syödä papuja vaan, ruuan prosessointi on hieno keksintö, joten myös vegaani voi mättää eineksiä, vaikka nugetteja ja ranskalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vegaani voi ihan yhtä hyvin syödä pari päivää lihapitoista ravitsevaa ja terveellistä ruokaa.
Kyllä voi. Meidän huushollissa ei suvaita minkään sortin nirsoilua.
Vierailija kirjoitti:
90% vegaaniruuasta nyt vaan yksinkertaisesti on pahaa ja minä en halua syödä pahaa ruokaa.
Kuinka monta kertaa olet kokeillut? Mitä olet syönyt?
Sun mielestä vaikka Burger Kingin vegenugetit ja plant-based Whopper on tasapuolisesti yhtä palaa linssitomaattikeiton ja tofuwokin kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi. Meidän huushollissa ei suvaita minkään sortin nirsoilua.
Mutta itse et suostu syömään vegaaniruokaa kahta päivää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi muka voisi?
Siten että pistää suuhun ja syö. Kuten normaalitkin ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et?
Olen eri, mutta tykkään valita ystävikseni rentoja joustavia tyyppejä jotka eivät turhaan nipota. Nipotusta saan kuunnella tarpeeksi kotonakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et?
En siedä tyhmiä ihmisiä lähelläni.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi ennemmin laittaa puuroon marjoja, terveyshyödyt on olennaisia.
Niin laitankin. Marjoja, raejuustoa ja ison voisilmän.
Anteeksi kirjoitusvirheet, nauratti kun kirjoitin tuota. Siis siellä junassa haisi ihan hirveälle mun ansiosta