Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vegaani ystäväni ei ollut varannut minulle mitään lihatuotteita viikonlopun kyläilyn ajaksi

Vierailija
19.09.2021 |

Itse olen aina huomioinut hänen ruokavalionsa kun hän tulee meille kylään. Ensi kerralla tarjoan hänelle pelkästään eläinkunnan tuotteita.

Kommentit (575)

Vierailija
361/575 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä mielenkiintoinen kuvio: kasvisuskovaisille pitää varata kaikkee mutta heidän ei tarvitse huomioida ja kunnioittaa tavallisia ruokailijoita.

Ootko oikeesti noin yksinkertainen?

Kaikki ei-eläinperäinen kuuluu sekäsyöjän ruokavalioon, mikään eläinperäinen ei kuulu vegaaninen ruokavalioon. Täysin eri asia.

Sekaanin aamupuuro maapähkinävoilla ja marjoilla on vegaanista, kuten on myös vaikka kalja ja suolatut sipsit, joita syödään lätkää katsoessa. Moni muu asia myös.

Vegaani myöskään usein ei hyväksy tehotuotantoa eikä halua laittaa rahaansa sen tukemiseen, joten sitten ruokkii sekasyöjä vieraan muilla ruuilla.

Harvalla sekasyöjällä on vakaumuksellisesti jotain kasviksia vastaan.

Ei kaikki eläinperäinen ole ns. tehotuotettua. On luomua, on riistaa, vapaana kasvanutta kalaa. Aika puusilmäistä vegaaneilta vedota aina tehotuotantoon

Kyllä siinä on kuitenkin aina väkivallan elementti mukana kun eläintä tapetaan, olipa vaikka kuinka vapaana elänyt. Vegaani ei tykkää väkivallasta eikä tappamisesta eikä halua sitä tukea.

Vierailija
362/575 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et käsitä, ettei hän osaa mitään liharuokahommia? Ihmettelee 30 vuotta kasvissyöjänä elänyt.

Ei paljoa asiantuntemusta lihatuotteista kysy  jos ostaa vaikka leikkeleitä  tai juustoa vieraalle

Jos ihminen haluaa että hänen kotiinsa ja lautasilleen ei tule lihaa tai maitotuotteita niin sinulla ei ole mitään oikeutta vaatia ihmistä toimimaan omassa kodissaan kuten sinä haluaisit. Olet todella röyhkeä.

Anna vegaanille ruokarauha ja anna ihmisen elää omassa kodissaan haluamallaan tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/575 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua jotenkin ihmetyttää nämä lihaa joka paikassa vaativat. Eikö tule vatsaongelmia, kun syö hirveästi lihaa, sehän on aika huonosti sulavaa. Meillä syödään sekaruokaa, enkä ole tullut edes ajatelleeksi, että jonkun mielestä siihen ei kuulu kasvisruoka tai kasviksien runsas käyttö. Kuitenkin jo päiväkodissa on kasvisruokaa, sama jatkuu koulussa ja sitten työpaikoillakin, ja niissä syödään päivittäin. Tänään meillä on ruoaksi kasvissosekeittoa ja lämpimiä voileipiä, missä ei niissäkään mitään lihaa ole. On meidän perheen ihan lemppariarkiruoka. 

Vierailija
364/575 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin sekasyöjä voi syödä tekemääni ruokaa, ilmoittaa vaan allergiansa jos on. En ala ostamaan lihaa yms. Yhden vieraan tähden. Jos ei kelpaa on sitten syömättä. Ei minullekkaan tarjota muualla ollessani, otan omat ruuat aina mukaan. En jaksa tuhlata aikaani moiseen turhaan stressiin, kuitenkin kuolen, niin turha vatvoa turhia asioita.

Tämä. Kuten on jo monesti tässäkin ketjussa todettu, ei vegaanien tarvitse osata käytöstapoja tai vieraanvaraisuutta. Vegaanien tunnuslausehan onkin: minä, minä, minä 👍

Vegaanikaveri tekee ihan älyttömän hyvää ruokaa ja on erittäin vieraanvarainen. 

Ei kuule lihaa kaipaa hänen patojensa äärellä. 

Sinä et ehkä kaipaa, mutta joku muu voi kaivata ja VIERAANVARAINEN isäntä tai emäntä huomioi senkin vaikka se ei itsestä niin kivaa olisikaan.

Sinähän (tai se joku muu) voi vetää sitä lihaa ennen kyläreissua niin, että veri suupielistä roiskuu  niin pärjäät sitten muutaman tunnin ilman lihaa.

Kohtelias vieras syö sen mitä tarjotaan ja jos ei maistu, niin sanoo ei kiitos.

Veri suupielistä roiskuu? Olisiko sulla iltalääkityksen aika. Alkaa mennä lujaa jo.

Et itse taida tajuta, mitä liha on? Siinä on verta ja kun pihvit pitää paistaa vain puolikypsiksi niin toden totta VERTA niistä tihkuu.

Liha on peräisin alunperin elävästä eläimestä ja lihassa on verta, jänteitä, kalvoja ym.  Lihasta vuotaa verta, jos et ole sitä vielä tiennyt niin nyt tiedät. Liha=lihas jolla eläin on liikkunut, johon sydän on pumpannut verta ja happea jne. 

Voi sua ressukkaa!

Vierailija
365/575 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä mielenkiintoinen kuvio: kasvisuskovaisille pitää varata kaikkee mutta heidän ei tarvitse huomioida ja kunnioittaa tavallisia ruokailijoita.

Kaikki ei-eläinperäinen kuuluu sekäsyöjän ruokavalioon, mikään eläinperäinen ei kuulu vegaaninen ruokavalioon. Täysin eri asia.

Sekaanin aamupuuro maapähkinävoilla ja marjoilla on vegaanista, kuten on myös vaikka kalja ja suolatut sipsit, joita syödään lätkää katsoessa. Moni muu asia myös.

Vegaani myöskään usein ei hyväksy tehotuotantoa eikä halua laittaa rahaansa sen tukemiseen, joten sitten ruokkii sekasyöjä vieraan muilla ruuilla.

Ei kaikki eläinperäinen ole ns. tehotuotettua. On luomua, on riistaa, vapaana kasvanutta kalaa. Aika puusilmäistä vegaaneilta vedota aina tehotuotantoon

Kyllä siinä on kuitenkin aina väkivallan elementti mukana kun eläintä tapetaan, olipa vaikka kuinka vapaana elänyt. Vegaani ei tykkää väkivallasta eikä tappamisesta eikä halua sitä tukea.

En kyllä usko ollenkaan sinun hyvyyteesi.

Vierailija
366/575 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja suurin osa ihmisistä ostaa jotain muuta kuin halpaa tehotuotettuako?

Vierailija
367/575 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella harva syö riistaa ja vapaana kasvanutta kalaa, jos ei itse harrasta metsästystä tai kalastusta. Minä en syö tehotuottua lihaa, mutta syön muutaman kerran vuodessa hirveä ja vähän useammin villikalaa, koska perheestä sattuu olemaan metsästäjä ja kalastaja. Ymmärrän kuitenkin, miksi vegaani ei halua koskea niihinkään.

Vierailija
368/575 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahahahha. Päivän selvä trolli koko aloitus. Ei vegaani voi olla ystävä.

Vierailija
369/575 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo elää tavalaan vieras lähtee ajalla. Jos yö paikasi ravinto ei sinulle kelpaa,miksi et ottanut omia eväitä mukaan? Sinä tiesit etukäteen he kasvissyöjiä!Minun kotini ei koskan tehty erilstä ruokaa yövieraille tai kylässä käviöille.Jos ei talon tarjonta kelpanut, olkon syömättä.

Vierailija
370/575 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä usko ollenkaan sinun hyvyyteesi.

:D en minä niin sanonut, en ole hyvyys mutta sen ainakin tiedän että minun ruokani vuoksi ei tapeta ja rääkätä eläimiä. Oletko kateellinen?

Vierailija
371/575 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, mutta en käytä rahojani tehotuotettujen eläinparkojen ruumiinkappaleisiin. Sitä kutsutaan periaatteeksi, ja minulla oikeus päättää mihin rahani käytän.

Onko sinulla periaatteita? Äänestät aina tiettyä puoluetta, et anna periksi jossain tonttisi laidalle suunnitellut ohitustien rakentamiseen liittyvää kiistaa? Et lainaa koskaan rahaa? Näitä voi olla monenlaisia. Periaate on jotain, mistä pidät itse kiinni, koska tiedät että se on oikein ja toimit oman oikeustajusi mukaan. Kyllä sinä silti voit aivan hyvin olla tekemissä ihmisten kanssa, joilla kyseistä periaatetta ei ole, kunhan he eivät yritä painostaa sinua luopumaan omasta periaatteestasi.

Joten jos sinun periaatteesi on syödä lihaa joka aterialla, etkä voi olla kyläilyn ajan kasvisruualla, niin sitten me emme ateroi yhteisiä ruokia. Omasta kokemuksesta kaikki ystäväni ovat pärjänneet kasvisruualla kyläilyidensä ajan, mutta heille se ei toki ole ollutkaan mikään periaatekysymys, vaan syövät lähinnä sitä mikä sattuu sillä hetkellä olemaan tarjolla tai hyvältä tuntumaan.

Vierailija
372/575 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua jotenkin ihmetyttää nämä lihaa joka paikassa vaativat. Eikö tule vatsaongelmia, kun syö hirveästi lihaa, sehän on aika huonosti sulavaa. Meillä syödään sekaruokaa, enkä ole tullut edes ajatelleeksi, että jonkun mielestä siihen ei kuulu kasvisruoka tai kasviksien runsas käyttö. Kuitenkin jo päiväkodissa on kasvisruokaa, sama jatkuu koulussa ja sitten työpaikoillakin, ja niissä syödään päivittäin. Tänään meillä on ruoaksi kasvissosekeittoa ja lämpimiä voileipiä, missä ei niissäkään mitään lihaa ole. On meidän perheen ihan lemppariarkiruoka. 

Mä täällä taas, tilalta maitoni ostava. Meilläkin syödään kasvisosekeittoja ja lämpöisiä voileipiä, mutta tässä kohtaa eroaa vegaanin ja sekaanin ruokavalio. Eli onko sinulla lämpöisessä voileivässä juustoa vai jotain kasvirasva+E-koodi+perunajauho-seosta? Minulla on juustoa eli syön kasvispaonotteisesti, en vegaanisesti.

Vierailija
373/575 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette ole varmaan kovin läheisiä ystäviä, joten turha murehtia asiaa enempää.

Minun paras ystäväni on vegaani eettisistä syistä ja vihon viimeinen asia mitä laittaisin rakkaan ystäväni tekemään, on vaatia hänen ostamaan ja kokkaamaan minulle jotain eläinkunnan tuotteita.

En voisi koskaan olla ystävä vegaanin kanssa.

Miksi et?

En siedä tyhmiä ihmisiä lähelläni.

Mitä tyhmää on jättää kuolleet eläimet syömättä?

Hirveää haaskuuta. Eihän eläimiä olisi tehty lihasta jos niitä ei kuuluisi syödä.

Mitä sä selität?

Ne on lihaksia, kuten meillä.

Eläimet ja ihmiset tarvitsee lihaksia ja sisälmykset on elimiä.

Ihminen on tehotuotannon keksinyt ja valjastanut käyttöönsä.

Tuotantoeläimiä on ihan tajuton määrä, koska ihmiset niitä haluaa, ei luonnostaan.

Suurin osa peltoalasta menee rehun kasvattamiseen tuotantoeläimille, samat pellot voisi käyttää suoraan ruuan viljelyyn meille.

Ei pidä paikkaansa. Ihmiset eivät syö heinää.

Ajatteletko, että jos pellolla on kasvatettu heinää, siinä ei sen jälkeen voi enää koskaan viljellä mitään muuta?

Suomessa on myös semmoisia peltoja, että vain heinän viljely on järkevää.

Vierailija
374/575 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun paras ystäväni on vegaani eettisistä syistä ja vihon viimeinen asia mitä laittaisin rakkaan ystäväni tekemään, on vaatia hänen ostamaan ja kokkaamaan minulle jotain eläinkunnan tuotteita.

En voisi koskaan olla ystävä vegaanin kanssa.

Miksi et?

En siedä tyhmiä ihmisiä lähelläni.

Mitä tyhmää on jättää kuolleet eläimet syömättä?

Hirveää haaskuuta. Eihän eläimiä olisi tehty lihasta jos niitä ei kuuluisi syödä.

Mitä sä selität?

Ne on lihaksia, kuten meillä.

Eläimet ja ihmiset tarvitsee lihaksia ja sisälmykset on elimiä.

Ihminen on tehotuotannon keksinyt ja valjastanut käyttöönsä.

Tuotantoeläimiä on ihan tajuton määrä, koska ihmiset niitä haluaa, ei luonnostaan.

Suurin osa peltoalasta menee rehun kasvattamiseen tuotantoeläimille, samat pellot voisi käyttää suoraan ruuan viljelyyn meille.

Ei pidä paikkaansa. Ihmiset eivät syö heinää.

Ajatteletko, että jos pellolla on kasvatettu heinää, siinä ei sen jälkeen voi enää koskaan viljellä mitään muuta?

Suomessa on myös semmoisia peltoja, että vain heinän viljely on järkevää.

Vierailija
375/575 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et käsitä, ettei hän osaa mitään liharuokahommia? Ihmettelee 30 vuotta kasvissyöjänä elänyt.

Ja lihansyöjäkö osaa kasvisruokahommia? Kelpaako vegaanille pelkät lisäkeperunat tai -riisi ja salaatti?

Vierailija
376/575 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori, mutta en käytä rahojani tehotuotettujen eläinparkojen ruumiinkappaleisiin. Sitä kutsutaan periaatteeksi, ja minulla oikeus päättää mihin rahani käytän.

Onko sinulla periaatteita? Äänestät aina tiettyä puoluetta, et anna periksi jossain tonttisi laidalle suunnitellut ohitustien rakentamiseen liittyvää kiistaa? Et lainaa koskaan rahaa? Näitä voi olla monenlaisia. Periaate on jotain, mistä pidät itse kiinni, koska tiedät että se on oikein ja toimit oman oikeustajusi mukaan. Kyllä sinä silti voit aivan hyvin olla tekemissä ihmisten kanssa, joilla kyseistä periaatetta ei ole, kunhan he eivät yritä painostaa sinua luopumaan omasta periaatteestasi.

Joten jos sinun periaatteesi on syödä lihaa joka aterialla, etkä voi olla kyläilyn ajan kasvisruualla, niin sitten me emme ateroi yhteisiä ruokia. Omasta kokemuksesta kaikki ystäväni ovat pärjänneet kasvisruualla kyläilyidensä ajan, mutta heille se ei toki ole ollutkaan mikään periaatekysymys, vaan syövät lähinnä sitä mikä sattuu sillä hetkellä olemaan tarjolla tai hyvältä tuntumaan.

Samalla tavalla voi lihansyöjä perustella miksi ei tarjoa ystävälleen kasvisruokaa. Jos se vegaanius on jollekin periaatekysymys, niin ei aterioida yhdessä. Sitähän ap tässä ehdotti. Jotenkin se vaan on ongelma.

Vierailija
377/575 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole sen parempaa vegaanilta vaatia toisia kokkaamaan hänen etiikkansa mukaisia ruokia.

Vierailija
378/575 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole sen parempaa vegaanilta vaatia toisia kokkaamaan hänen etiikkansa mukaisia ruokia.

Tämä.

Vierailija
379/575 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noudatatko lihanismi elämäntapaa? Kerrotko lisää siitä, miksi ja mitä saat syödä? Saatko syödä leipää tai perunaa vai vain lihaa? Pystytkö koskemaan kasviksiin ollenkaan vai kuvottavatko ne niin paljon ettet pysty käsittelemään muuta kuin lihaa? Silloin ymmärrän että et pysty kasvisruokaakaan tekemään.

Saatko syödä ihmislihaa?

Kuulutko Utajärven Lihansyöjät ry:hyn?

http://www.lihansyojat.com/

Vierailija
380/575 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Hee! 2 vannoutunutta lihanistia paikalla! Tämä on mulle uusi juttu! Tai no, olen minä kuullut että on ihmisiä jotka noukkivat lihakeitosta kaikki sipulit ja perunat ja muut kasvit pois mutta että teitä on ihan vauvapalstalla joukoittain!