Uusi naiseni tuhlaa vessapaperia aivan liikaa!!
En ymmärrä, mihin vitussa nykyinen naiseni voi tuhlata vessapaperia niin tuhottomasti?? Pyyhkiikö hän istuimen joka kerta, vuoraako paperilla vai työntääkö sitä pöntön pohjalle?? Pyttyni pidän puhtaana sillä en siedä paskaraitoja mutta silti! Ei asuta vielä samankaton alla mutta on usein luonani yötä.
En ole vielä kehdannut mainita asiasta..
Onko muilla ollut vastaavia tapauksia??
Kommentit (116)
Meillä kanssa mies kuluttaa aivan jumalattomasti vessapaperia. En ymmärrä, mitä se sillä paperilla tekee oikein... Jotain origameja ehkä taittelee paskalla istuessaan?
Mulla on myös kaveripiirissä yksi tällainen vessapaperin suurkuluttajanainen. Kavereiden kanssa vitsaillaan, että pitää käydä ostamassa lisää paperia ennen kuin rouva saapuu kylään ettei lopu kesken. Toisinaan baarin vessassa repeillään kun kuullaan miten se repii sitä paperia kuin hullu kissa konsanaan. Joo tiedän ettei ole kivaa naureskella selän takana, mut onhan tää nyt aika viaton naurunaihe ja jos itse kuulisitte sen vauhkon paperinrepimisäänen niin nauraisitte itsekkin :)
Jotenkin symppis aloitus. Tuunustan olevani tässä taloudessa melko natsi vessapaperin suhteen. Mieheni on onneksi oppinut, että yhden käynnin jälkeen rullaa ei tyhjätä puolesta, kun vähemmälläkin pärjää.
Nä en vaan käsitä, mihin sitä vessapaperia voi mennä???? Tai no kuukautiset ymmärrän, mutta ei kai niitä menkkoja voi olla aina?
Itselläni ongelma ratkesi nalkutuksella, en tiedä mikä sinulla toimisi.
Mä jättäisin heti sellaisen, joka jaksaisi urputtaa vessapaperista - jestas! Eiks oo kiva, että on kunnolla pyyhitty.....
Niin, joillain on vissiin sellainen siisti kakkapatukka jonka perästä tulee limatulppa vain (joskus muistelen nuorempana sellaisia joskus olleen), ja kertapyyhkäisyllä jää vain haalea jälki paperiin jos mitään.
Ja tahmapaska taas on sellainen että lusikalla saisi enimmät kaivaa, ja pyyhkiä pitää kymmenkunta kertaa, viidennenkin kerrankin jälkeen on vielä 5 millin kerros jankkia paperissa. Osa näistä kerroista tietysti voi yrittää taittaa paperin kaksinkerroin, mutta ei niillä ekalla viidellä kerralla kannata kun on sitten kourakin paskassa. Jos ette tienneet. Nyt tiedätte, olkaa hyvät.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 21:16"]
Mä jättäisin heti sellaisen, joka jaksaisi urputtaa vessapaperista - jestas! Eiks oo kiva, että on kunnolla pyyhitty.....
[/quote]
Juu, oikein vereslihalle pyyhitty römpsä, ai että! Miten sitä on mahdettu ennenmuinoin pärjätä...
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 21:19"]
Niin, joillain on vissiin sellainen siisti kakkapatukka jonka perästä tulee limatulppa vain (joskus muistelen nuorempana sellaisia joskus olleen), ja kertapyyhkäisyllä jää vain haalea jälki paperiin jos mitään.
Ja tahmapaska taas on sellainen että lusikalla saisi enimmät kaivaa, ja pyyhkiä pitää kymmenkunta kertaa, viidennenkin kerrankin jälkeen on vielä 5 millin kerros jankkia paperissa. Osa näistä kerroista tietysti voi yrittää taittaa paperin kaksinkerroin, mutta ei niillä ekalla viidellä kerralla kannata kun on sitten kourakin paskassa. Jos ette tienneet. Nyt tiedätte, olkaa hyvät.
[/quote]
No mut ei kai läheskään kaikki paskat nyt kenelläkään terveellä ihmisellä ole tuollaisia tahmapaskoja?
Jos kotona olen päivän, melkein 1 rulla kuluu. Nopea aineenvaihdunta, en revi edes mieletöntä määrää paprua enkä vuoraile mitään. Jos tuosta konkurssi tulee niin tulkoon! Veskipapruissa on isoja eroja, jotkut ovat niin höttösiä, että rullassa ei ole edes paljon paperia. Mites kauan muilla 1 rulla kestää? ... kenties viikon. ;D
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 21:22"]
Jos kotona olen päivän, melkein 1 rulla kuluu. Nopea aineenvaihdunta, en revi edes mieletöntä määrää paprua enkä vuoraile mitään. Jos tuosta konkurssi tulee niin tulkoon! Veskipapruissa on isoja eroja, jotkut ovat niin höttösiä, että rullassa ei ole edes paljon paperia. Mites kauan muilla 1 rulla kestää? ... kenties viikon. ;D
[/quote]
Emboa käytetään, yhteen normaaliin huussikertaan kuluu tasan kolme palaa. kahden hengen taloudessa kestää yksi rulla n. 4-5 päivää.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 21:21"]
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 21:19"]
[/quote]
No mut ei kai läheskään kaikki paskat nyt kenelläkään terveellä ihmisellä ole tuollaisia tahmapaskoja?
[/quote] On, tahmapaskaa tai ripulia (niskapaskat, leviää ympäri pakaroita). Tai sitten joskus kovia papanoita joita niitäkin saa kaivaa paperilla sieltä reiästä kun jäävät puolitiehen.
Enhän minä tiedä olenko niin terve, tuskin, mutta näinpä tuo on ollut vuosikymmeniä, vaikka ruokavalio välillä vaihtelee ihan toisentyyppiseksikin olosuhteista johtuen.
Todellakin muistan että ehkä 25 vuotta sitten taisi pyyhkiminenkin olla helpompaa.
Hämmästelin myös aika paljon, kun näin ekan kerran naiseni ottavan paperia pyyhkiäkseen pillunsa. Jumalauta se otti rullan toiseen käteen ja alko rullata toisen käden ympärille sitä paperia. Siinä meni yhdellä pyyhkäsyllä varmaan 20 arkkia sitä paperia... Sanoin sille että toi määrä riittää muille viikoksi perheen pyyhintään.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 21:25"]
[/quote]
Emboa käytetään, yhteen normaaliin huussikertaan kuluu tasan kolme palaa. kahden hengen taloudessa kestää yksi rulla n. 4-5 päivää.
[/quote] En käsitä, 3 palaa? No ei paskalla selviä mitenkään. Siihen tarvii 3x3 palaa, siis taiteltuna kolmeen kerrokseen jottei paska/sormet mene paperista läpi. Sitten toistetaan 2 samanlaisella pötköllä, kolmannella kerralla voi jäädä vielä vähän mutta yksin ollessa ei aina jaksa raapia enempää. Ja loppupäässä voi yrittää taittaa kaksinkerroin.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 21:29"]
Hämmästelin myös aika paljon, kun näin ekan kerran naiseni ottavan paperia pyyhkiäkseen pillunsa. Jumalauta se otti rullan toiseen käteen ja alko rullata toisen käden ympärille sitä paperia. Siinä meni yhdellä pyyhkäsyllä varmaan 20 arkkia sitä paperia... Sanoin sille että toi määrä riittää muille viikoksi perheen pyyhintään.
[/quote]
Tää muuten saattaa selittää mun avomiehen vessapaperin kulutuksen!
Se ottaa talouspaperiakin ihan tuhottoman monta arkkia riippumatta siitä mitä se tekee, just tuolla tavalla käden ympärille pyörittämällä. Ei vain ole tullut mieleen, että ehkä se tekee samalla tavalla vessapaperin suhteenkin.
Ah, kahdeksan vuoden jälkeen mielenrauha. Ja ei tartte kysyä.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 21:25"]
[/quote]
[/quote] En käsitä, 3 palaa? No ei paskalla selviä mitenkään. Siihen tarvii 3x3 palaa, siis taiteltuna kolmeen kerrokseen jottei paska/sormet mene paperista läpi. Sitten toistetaan 2 samanlaisella pötköllä, kolmannella kerralla voi jäädä vielä vähän mutta yksin ollessa ei aina jaksa raapia enempää. Ja loppupäässä voi yrittää taittaa kaksinkerroin.
[/quote]
No kaipa mulla on suolisto siinä kunnossa, etten todellakaan joka vessareissulla tarvitse tuommoista määrää paperia ahteriini. Joskus toki ja kuukautisten aikaa menee hieman enemmän. Normaalikäytössä en todellakaan tarvitse niin paljoa. Embohan on niin tuhtiakin paperia, että hyvä jos saat taiteltua sitä, jos laitat enemmän arkkeja päällekkäin :D
Kaipa tämä on ihan opetuksestakin kiinni. Itse olen oppinut vähemmällä pärjäämään, kun on opetettu. En esimerkiksi tajua millään lailla paperin rytistäjiä. Ei mikään ihme, että paperia kuluu, kun otetaan kasa paperia, rytistetään se nyrkin kokoiseksi rytyksi, jolla saa pyyhittyä vain kerran. Siististi taittelemalla sitä paperia vain kuluu niin paljon vähemmän. Eikä tule sormet likaiseksi.
No sori!! Keskustellaan asiasta tänään kun nähdään!
Pyydä, että se tuo jatkossa omat vessapaperit mukanaan
Tässä on taas yksi hyvä syy taas miksi kannattaa pysyä sinkkuna, eipä oo ainakaan kukaan valittamassa vessapaperin käytöstä. Itsellä menee varmaan rulla päivässä, en oo koskaan laskenut, ihan normaalia minusta
[/quote]
Heh, mäkin oon nähny tuon tyylin. Ihan käsittämätön munkin mielestä. Jos ei nykäisyllä saa tarpeeksi kerralla, niin sitten on joku tekniikkavirhe pyyhkimisessä.
Itsekin kulutan melko paljon paperia, mutta lähinnä siksi, että minulla on ylivilkas vatsa ja tykkään huuhdella peräpään isomman asian jälkeen eli sitten kuluu paperia kuivaukseen ja viimeistelyyn. En vuoraa pyttyä ja pienemmän hädän jälkeen ei montaa palaa kulu.
Rasittavia tuollaiset paperikyttääjät. Ootko helvetin köyhä vai helvetin pihi, kun wc-paperiakin pitää säännöstellä? Taitaa oma perseesi olla aika paskainen, jos yrität jollain viidellä arkilla selviytyä. Hyi.