Mikä on sinun normilämpösi?
Mietin johtuuko tää pienoinen lämmönnousuni tästä flunssasta joka mulla on nyt kolmatta päivää päällä, mittari näyttää sen 37c kun normaalisti se on 36.2
Tosi ärsyttävää, muina oireina kamala kuiva yskä joka sattuu varsinkin oikealle puolen olkapään alapuolella olevaan isoon lihakseen, nielun järkky kutina ja hillitön rään irtoaminen:/
Kommentit (34)
Just mittasin tasan 35,0°c ja se on aina yhtä alhanen, mullaki 37°c on jo kuume lämpötila.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 15:42"]Seitsemäs, kahdeksas ja kymmenes Onko teillä noin alhainen ruumiinlämpö vai saatteko te kortisonia?
t. 14, jonka syöpää hoidetaan kortisonilla
[/quote]
10 vastaa. Koko aikuisiän ollut alhainen ruumiinlämpö. Palelen yllensä aina, ääreisverenkierto huono mutta muuten ilmeisesti perusterve.
Kilpirauhasarvot ja kaikki muut viiterajoissa joten lääkäritkään eivät ole mitään kantaa ottaneet.
N. 35,5 astetta. Kun lämpö nousee yli 36,5:n asteen, mulla on kipeä olo. Yli 37 asteessa olen selvästi sairas. 38 asteen kuumeessa näen jo suunnilleen harhoja. En tiedä, mitä kävisi, jos nousisi 40 asteeseen.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 15:49"][quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 15:42"]Seitsemäs, kahdeksas ja kymmenes Onko teillä noin alhainen ruumiinlämpö vai saatteko te kortisonia?
t. 14, jonka syöpää hoidetaan kortisonilla
[/quote]
10 vastaa. Koko aikuisiän ollut alhainen ruumiinlämpö. Palelen yllensä aina, ääreisverenkierto huono mutta muuten ilmeisesti perusterve.
Kilpirauhasarvot ja kaikki muut viiterajoissa joten lääkäritkään eivät ole mitään kantaa ottaneet.
[/quote]
Jatkan vielä että ns. kuumetta minulla ei ole koskaan. Joskus harvoin saattaa mennä hieman yli 37 ja silloin olen jo sairas.
Ääliömäinen miinuspeukuttaja nousi jälleen asuinviemäristään...
Normaalilämpöni on 36,2 astetta.
Olen ollut treenaamassa kuntosalilla, kun minulla oli kuumetta 39,5 astetta. Ihmettelin, kun en jaksanut tehdä oikein mitään. Siivosin suuren omakotitalon, kun minulla oli 40 astetta kuumetta. Väsytti, mutta sain työn tehtyä loppuun.
Pidän mielenkiintoisena sitä, kuinka osa reagoi hyvinkin pieneen lämmönnousuun ja mm. minä huomaan vasta useamman asteen nousun. Tietääkö joku, onko tähän eroon jokin hyvä syy?
36,2 ja kunnon kipeä olo vasta lähempänä 39 astetta.
35,5. Olin viime viikolla sairas ja kuumetta oli 37.9. Olo oli aivan raato. Jaksoin just ja just kävellä 5 metriä vessaan oksentamaan ja päässä jyskytti.
39,1 tiedä sitten mistä johtuu. Osaako kukaan sanoa?
Mulla on 36.4 normaalisti. En huomaa oikeastaan mitään jos lämpö nousee alle 37.5, vähän vetelä olo on vaan. Tuo 37.5 on sellainen jolloin alkaa tuntua jo siltä että on lämpöä. Silti jaksan hyvin töissä esim. 38.5 asteen kuumeessa vielä, 39 on jo pakko jäädä kotiin.
No mulla 36 tienoilla normaalisti ja 37,2 niin olen vuoteessa, kun joka paikassa on tulehduksellinen olo. Muutama vuosi sitten oli pari päivää 39 ja sitten piti lähteä sairaalaan, kun taju meinasi lähteä.
37,2-37,5. Tunnen oloni "kipeäksi" vasta kun nousee yli 38.