Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käteen 1250/kk, pärjäisitkö?

Vierailija
03.11.2014 |

Mulla nyt edessä tämä, selviytyminen pienillä tuloilla. Asumiseen menee puolet, lopuilla sitten ruoka, bussikortti ja osa lasten tarvitsemista hankinnoista...tiukkaa tekee!

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:28"]

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:12"]

Pärjäisin ihan hyvin. Nyt asumiseen menee 160,- kuussa. Muihin asumiseen liittyviin maksuihin (mm. netti, sähkö, vakuutukset, puhelin) menee noin 40,-. Yhteensä siis kuukaudessa kuluu 200,- ihan vain siihen, että on katto pään päällä ja voi surffata mammapalstalla. Ruokaan saan kulumaan 300,- kuussa. Pesuaineisiin, vessapaperiin ja muuhun hygieniaan ehkä semmoiset 40,- kuussa. Mitäs tämä nyt tekee? 540,-? Tuohon päälle kuntosalijäsenyys 50,-.

Tämä tarkoittaa sitä, että kaikkeen ylimääräiseen kuten vaatteisiin ja kampaajalle riittä vielä noin 600 euroa joka kuukausi. Hyvin siis pärjäisin!

[/quote]

Miten sinulla menee sähköön, nettiin ja vakuutuksiin kuukaudessa vain 40 euroa? Vaikka olen kilpailuttanut sähkön, niin jo tuo 40 euroa kuukaudessa menee pelkkään sähköön, suurin piirtein, siihen vielä kilpailutetut vakuutukset, niihinkin uppoaa kuukaudessa aika paljon. En ilkeillen tätä kysy, kunhan ihmenttelen miten kuukaudessa noihin kaikkiin menee vain 40 euroa.

[/quote]

Minun osuuteni kotivakuutuksesta, vastuuvakuutuksesta, oikeusturvavakuutuksesta ja matkatavaravakuutuksesta on himpun verran alle 13 euroa kuukaudessa. Tapaturmavakuutus ja matkavakuutus kuuluvat liiton jäsenmaksuun, joka on työttömällä 6 euroa kuussa. Sähkölasku on 10 euroa kuussa, sähkön siirto 30,-/3kk. Näin ollen kuukaudessa tulee 20 euron sähkölasku, josta minun osuus on puolet eli 10 euroa. Puhelinliittymän perusmaksu on 5,90 ja se sisältää netin rajattoman käytön. Puhun ja tekstaan harvoin, joten yleensä puhelinlasku on 10 euroa kuussa. Yhteenlaskettuna siis: 13 + 6 + 10 + 10 = 39.

Vierailija
22/48 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausipalkka verojen jälkeen 1400e. Lisät n. 300-400/kk. Maksan autoa (isot osamaksuerät ja kalliit vakuutukset) ja pärjän oikein hyvin. Asun avoliitossa, mutta molemmat käyttävät rahat omiin tarpeisiin. Ruoat ostetaan yhdessä. Kannattaa asua vähän pienemmällä paikkakunnalla, vuokrat halpoja ja kaikki tarvittava lähellä. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä pärjään, sillä olen opiskelija ja osa-aikatöissä. Saan prikulleen tuon verran käteen kuussa. Avopuoliso maksaa asumiskulut, sillä asunto on hänen, ja minä maksan palkastani puolet ruokakuluista, omat matkani ja muut menoni. Kun valmistun ja alan tienata, laitetaan asumiskulutkin puoliksi, poislukien tietysti miehen oma asuntolaina.

Vierailija
24/48 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta menisi vuokraan puolet, mutta eläisin silti huolettomasti noilla rahoilla. Nyt saan paljon vähemmän. Mutta mulla ei ookaan lapsia, nii tarvii pitää huolta vaan itsestään. -Opiskelija

Vierailija
25/48 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 15:02"]

Kuukausipalkka verojen jälkeen 1400e. Lisät n. 300-400/kk. Maksan autoa (isot osamaksuerät ja kalliit vakuutukset) ja pärjän oikein hyvin. Asun avoliitossa, mutta molemmat käyttävät rahat omiin tarpeisiin. Ruoat ostetaan yhdessä. Kannattaa asua vähän pienemmällä paikkakunnalla, vuokrat halpoja ja kaikki tarvittava lähellä. :)

[/quote]

Ansaitset siis noin 500€ enemmän kuin 1250€/kk? Miksi edes vastasit?

Vierailija
26/48 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taideapurahani on suunnilleen tuon verran. Hyvin olen pärjännyt.

Vierailija
27/48 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sara Sieppi pärjää vuosituloilla 10 000 ja Sabina Särkkä 4000, joten mitä sinä ap valitat............................

Vierailija
28/48 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin. Olin vielä alkuvuodesat opiskelija, joten olen tottunut vähään. Eikä meillä ole lapsia.

Vierailija
29/48 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin. Se olisi reilut 300e enemmän kuin mitä nyt saan kuukausittain ja hyvin elän tälläkin rahalla. Olen ennen elänyt jopa 600e/kk josta maksoin 440e/kk vuokraa.

Vierailija
30/48 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseudulla pärjäämme ihan mukavasti, kun miehelläkin on kohtuullinen työpaikka.

Vierailija
31/48 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjätään puolison kanss vaikka tulot on tuon verran yhteensä. Ei tarvi kituutella, on auto ja pelit ja vehkeet.

Vierailija
32/48 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin helposti. Pienellä paikkakunnalla etu on nuo edulliset asumiskustannukset. Jos vuokra olisi kaupunkitasoa niin tekisi tiukempaa, tosin saisihan silloin mahdollisesti asumistukea.

Vierailija
33/48 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolen vuoden sisään on asuntolaina maksettu, sen jälkeen pärjäisin. Itse asiassa tuo on suunnilleen juurikin se summa, joka mulla on lainan maksun jälkeen jäänyt kuukausittain käyttöön. Ja ihan hyvin elän, ei tartte kitkutella.

Vierailija
34/48 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pärjäisin tuolla helposti kaksikin kuukautta

Vierailija
35/48 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjäisin. Tällä hetkellä pärjään tonnilla kuussa :)

Vierailija
36/48 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin opiskelija, joka saa 330€ kuukaudessa ja siitä menee 180€ vuokraan, 14€ nettiin, 14€ pillereihin ja 115€ harrastukseen. Tämän lisäksi rahaa menee ruokaan, bensaan ja muihin välttämättömiin hankintoihin. Miinuksella mennään vaikka vanhemmat maksaa puhelinlaskun ja kuntosalin. Tiedän että lapset vievät toki rahaa mutta silti summa kuulostaa korviini luksuskselta :D

Vierailija
37/48 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin helposti, eikä elämä koostuisi pelkästä pärjäämisestä, vaan elelisin ihan kivasti, söisin, juhlisin ja matkustelisin. 

Niin teen myös omilla tuloillani, joista jää käteen keskivertokuukautena 800-900e/kk. 

Mutta minulla ei olekaan lapsia, lemmikkieläimiä, autoa, juurikaan velkaa, en asu pk-seudulla, kotini on hyvin edullisessa ja varsin epätäydellisessä, mutta suloisessa pikkuisessa vuokra-asunnossa. Se, että saa tuon summan menemään pakollisiin kuluihin, on kyllä valintakysymys. 

Vierailija
38/48 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
39/48 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:28"]

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:12"]

Pärjäisin ihan hyvin. Nyt asumiseen menee 160,- kuussa. Muihin asumiseen liittyviin maksuihin (mm. netti, sähkö, vakuutukset, puhelin) menee noin 40,-. Yhteensä siis kuukaudessa kuluu 200,- ihan vain siihen, että on katto pään päällä ja voi surffata mammapalstalla. Ruokaan saan kulumaan 300,- kuussa. Pesuaineisiin, vessapaperiin ja muuhun hygieniaan ehkä semmoiset 40,- kuussa. Mitäs tämä nyt tekee? 540,-? Tuohon päälle kuntosalijäsenyys 50,-.

Tämä tarkoittaa sitä, että kaikkeen ylimääräiseen kuten vaatteisiin ja kampaajalle riittä vielä noin 600 euroa joka kuukausi. Hyvin siis pärjäisin!

[/quote]

Miten sinulla menee sähköön, nettiin ja vakuutuksiin kuukaudessa vain 40 euroa? Vaikka olen kilpailuttanut sähkön, niin jo tuo 40 euroa kuukaudessa menee pelkkään sähköön, suurin piirtein, siihen vielä kilpailutetut vakuutukset, niihinkin uppoaa kuukaudessa aika paljon. En ilkeillen tätä kysy, kunhan ihmenttelen miten kuukaudessa noihin kaikkiin menee vain 40 euroa.

[/quote]

En ole edellinen kirjoittaja, mutta veikkaisin vahvasti, että hän jakaa maksut jonkun kanssa. Pieni vuokrakin tukee tätä ajatusta. Puolitettuna asuinkumppanin kanssa, saati monen hengen solukämpässä, voidaan helposti päästä tuollaisiin lukemiin. Yksinelo on kallista. 

Vierailija
40/48 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin pärjäisin kyllä. Olemme miehen kanssa kaksin ja saamme kuukaudessa käteen yhteensä 1600e. Ei paljon naurata.