Käteen 1250/kk, pärjäisitkö?
Mulla nyt edessä tämä, selviytyminen pienillä tuloilla. Asumiseen menee puolet, lopuilla sitten ruoka, bussikortti ja osa lasten tarvitsemista hankinnoista...tiukkaa tekee!
Kommentit (48)
No olen vuosia pärjännyt, kun olen työssä jossa ei enempää makseta. Vähemmänkin olen saanut monta vuotta. Mutta tiukisteluahan se on. Onneksi miehelläkin on työ.
Perheen ainoana aikuisena? En pärjäisi.
Mun mies saa tuon ansiosidonnaisena päivärahana ja riittää ihan hyvin hänen osuuteensa yhteisistä menoista ja omiin menoihinsa, säästöönkin jää. Eli "puolikkailla" menoilla, pärjäisin.
en pärjäis. mutta mulla onkin auto maksettavana sulla vaan bussikortti. ilman autoa pärjäisin kummasti mutta oon niin laiska paska käyttämään julkisia. ei niitä täällä maalla olekaan. ja asuntoon menee melkein puolet..
Minä saan hieman alle tuon ja asuntoon menee 80% joten pärjäisin oikein mainiosti :)
Tällä hetkellä pärjäisin hyvin, sillä opintotukea saan alle 500 kuussa...siihen verrattuna tuo määrä tuntuis isolta :) Mutta jos olis lapsia niin sitten en ehkä pärjäis
Tiukkaa tekisi kun nyt tulee näppiin 2500 euroa. Ehkä, mutta joutuisin luopumaan monesta asiasta, johon nyt olen tottunut. Ruokakin on nykyään pirun kallista.
Meillä 2 aikuista ja taapero, tulot tuon alle mutta kituutellen pärjätään :)
Pärjäisin ihan hyvin. Nyt asumiseen menee 160,- kuussa. Muihin asumiseen liittyviin maksuihin (mm. netti, sähkö, vakuutukset, puhelin) menee noin 40,-. Yhteensä siis kuukaudessa kuluu 200,- ihan vain siihen, että on katto pään päällä ja voi surffata mammapalstalla. Ruokaan saan kulumaan 300,- kuussa. Pesuaineisiin, vessapaperiin ja muuhun hygieniaan ehkä semmoiset 40,- kuussa. Mitäs tämä nyt tekee? 540,-? Tuohon päälle kuntosalijäsenyys 50,-.
Tämä tarkoittaa sitä, että kaikkeen ylimääräiseen kuten vaatteisiin ja kampaajalle riittä vielä noin 600 euroa joka kuukausi. Hyvin siis pärjäisin!
Juuri pärjää jos noin paljon pimeää tuloa.
Mulla jää palkasta käteen vajaa 900 euroa, miehellä n. 1400 euroa. Tuohon lisäksi saadaan lapsilisä yhdestä lapsesta. Vuokraan, ruokaan ja muihin pakollisiin menee yhteensä n. 1700 euroa.
Pärjään. Viimeiset kymmenen vuotta on menty alle tonnin tuloilla. Vuokraan menee nykyisin 700 euroa ja loppurahat sähköön, nettiin, puhelimeen ja ruokaan. Vaatteet alusvaatteita ja sukkia lukuunottamatta teen joko itse tai kustomoin kierrätetyistä.
Pärjäisin. Tuo on yli tuplasti sen mitä mulla jää kuukaudessa käyttörahaa.
Tiukkaa tekisi kun vuokra on jo 900€. päivähoitomaksut pitää maksaa ja iltapäivähouto...ruoka...
En pärjäisi, vuokra 1115, tuloni ovat satasen verran enemmän kuin ap.mainitset, _mutta_, onneksi puoliso saa eläkettä nettona reilut 1500 euroa.
Ap:, onko sinulla miten noita muita menoja? Sähkö, netti, vakuutukset jne.?
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:12"]
Pärjäisin ihan hyvin. Nyt asumiseen menee 160,- kuussa. Muihin asumiseen liittyviin maksuihin (mm. netti, sähkö, vakuutukset, puhelin) menee noin 40,-. Yhteensä siis kuukaudessa kuluu 200,- ihan vain siihen, että on katto pään päällä ja voi surffata mammapalstalla. Ruokaan saan kulumaan 300,- kuussa. Pesuaineisiin, vessapaperiin ja muuhun hygieniaan ehkä semmoiset 40,- kuussa. Mitäs tämä nyt tekee? 540,-? Tuohon päälle kuntosalijäsenyys 50,-.
Tämä tarkoittaa sitä, että kaikkeen ylimääräiseen kuten vaatteisiin ja kampaajalle riittä vielä noin 600 euroa joka kuukausi. Hyvin siis pärjäisin!
[/quote]
Miten sinulla menee sähköön, nettiin ja vakuutuksiin kuukaudessa vain 40 euroa? Vaikka olen kilpailuttanut sähkön, niin jo tuo 40 euroa kuukaudessa menee pelkkään sähköön, suurin piirtein, siihen vielä kilpailutetut vakuutukset, niihinkin uppoaa kuukaudessa aika paljon. En ilkeillen tätä kysy, kunhan ihmenttelen miten kuukaudessa noihin kaikkiin menee vain 40 euroa.
En oo ikinä saanut tuon verran palkkaa, toihan olis ihan juhlaa. Jos asumistuki tulis vielä, niin pärjäisin kyllä mainiosti!! T: 19 v.
Joo, mun bruttopalkka on alle tonni.
Suunnilleen tuo verran taidan saadakin, yksin elän enkä pärjää.
En, mul on vanhempainraha kelalta jo 1500 käteen ja onneksi mieskin töissä. Pelkkään asumiseen menee tuo.
En millään. Pelkkään asumiseen menee tuon verran...