Siis saako nyt kuka tahansa tietää mun tulot? :O
Oikeesti sain vaan kelasta ja sossusta jotain 700€ kuussa. Kaikille tutuille ja FB oon sanonu että tienasin yli 3 tonnia kuussa. Voiko siis joku nyt saada selville paljon sain oikeesti? :(
Kommentit (19)
Kyllä, kaikkien verotiedot ovat julkisia. Kuka tahansa voi kysyä sinunkin viime vuoden tulosi verotoimistosta. Valheella on lyhyet jäljet.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 13:01"]
Onko kysyminen ilmaista?
[/quote]
Tekstiviestin hinnalla saa
Onko kysyminen ilmaista?
[/quote]
Mitäköhän se 020202 soittaminen maksaa.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 13:03"]
Onko kysyminen ilmaista?
[/quote]
[/quote]
Soita 0100 0100:aan ja kysy.
Mulla on kaveri, joka penkoo kerran vuodessa kaikkien kavereidensa tulotiedot että pääsee näkemään, onko pärjännyt paremmin vain huonommin. Minusta se on jotenkin omituista enkä tuon tiedon jälkeen ole oikein viihtynyt hänen seurassaan.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 13:04"]
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 13:03"]
Onko kysyminen ilmaista?
[/quote]
[/quote]
Soita 0100 0100:aan ja kysy.
[/quote]
Eikös se ollut nolla-sata-sata? Vai muistanko väärin.. Pitääkin kysyä 118:sta.
Mulla on kaveri, joka penkoo kerran vuodessa kaikkien kavereidensa tulotiedot että pääsee näkemään, onko pärjännyt paremmin vain huonommin. Minusta se on jotenkin omituista enkä tuon tiedon jälkeen ole oikein viihtynyt hänen seurassaan.
[/quote]
Työkavereiden tietojen penkominen voi ollakin ihan ok, jos haluaa tietää että maksaako työnantaja reilusti kaikille samanverran samasta työstä... Tietää sitten mitä pyytää palkkaneuvotteluissa.
[/quote]
Ei sellainen ole pelkästään omituista, vaan sairasta ihan oikeasti.
Jos haluaa tietää jonkun ihmisen tulotason, miksei vain kysy häneltä suoraan?
Minun tuloni koostuu vain kotihoidon tuesta. Sillä ei päästä millekään listoille.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 13:07"]
[/quote]
Työkavereiden tietojen penkominen voi ollakin ihan ok, jos haluaa tietää että maksaako työnantaja reilusti kaikille samanverran samasta työstä... Tietää sitten mitä pyytää palkkaneuvotteluissa.
[/quote]
Pidä vain huoli että työkaverillasi ei ole ansiotuloja päätyön ulkopuolelta...
Omalle työkaverilleni kävi kerran niin että oli kysellyt kaikkien työkaveriensa verotiedot jonka perusteella alkoi suureen ääneen kinumaan palkankorotusta... ei vain tiennyt että kahdella työkaverillaan oli muitakin ansiotuloja kuin kyseisestä työpaikasta.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 13:04"]Mulla on kaveri, joka penkoo kerran vuodessa kaikkien kavereidensa tulotiedot että pääsee näkemään, onko pärjännyt paremmin vain huonommin. Minusta se on jotenkin omituista enkä tuon tiedon jälkeen ole oikein viihtynyt hänen seurassaan.
[/quote]
sama juttu. Vaikka ovatkin julkista tietoa, niin oikeasti täytyy olla päässä vikaa, kun toisten tulot noin kiinnostaa. Se kaveruus alkoi hiipumaan äkkiä.
Meillä on myös naapuri, joka kyylää naapureiden verotietoja. Tuli kerran illanistujaisissa ilmi, kun puhui poissaolevasta naapurista "mitenhän niilläkin on varaa, kun elevät vain miehen tuloilla, eikä nekään suuret ole" siinä sitten, että hetkonen mistäs tiedät, kun eivät läheisiäkään ole? Sitten kiemurrellen kertoi tilaavansa verotiedot.. Ei hyvää päivää! :D kyllä on pieni elämä.
Onko sellaista palvelua, mistä näkee kuinka monta kertaa omat tietoni on kyselty?
Kuka tahansa voi marssia verotoimistoon ja katsoa näyttöpäätteeltä haluamansa tulot.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 13:35"]
Täältä löytyy tiedot, jos ei jaksa itse verotoimistoon kävellä...:
[/quote]
Toihan on ihan älyttömän kallista jos tuolta koko naapuruston tiedot kyselee! On päässä vikaa jos jotakuta niin paljon kiinnostaa.
Tottakai kaikkien tiedot saadaan.
Tämän päivä lehdissä on jo irvailtu, miten säälittävän vähän tienasivat esim. muutamat Putous-näyttelijät ja Smoukahontas ja Miss Suomi Lotta Hintsa jne... Vain muutamia tonneja oli heidän tienestit..