Ovulaatio ajan muuttuminen?
Minulla on aina ollut suht säännölliset kuukautiset. Kierto 28-30 pvää. Eilen aamulla seksiä ilman ehkäisyä, kiertopäivä oli 18. Nyt on "ovulaatiokipuja". Voiko olla ovis näin myöhään? Pitääköhän lähteä hakemaan jälkiehkäisyä? Tarkoitus ei siis ole raskautua.
Kommentit (3)
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 11:11"]
Minulla on aina ollut suht säännölliset kuukautiset. Kierto 28-30 pvää. Eilen aamulla seksiä ilman ehkäisyä, kiertopäivä oli 18. Nyt on "ovulaatiokipuja". Voiko olla ovis näin myöhään? Pitääköhän lähteä hakemaan jälkiehkäisyä? Tarkoitus ei siis ole raskautua.
[/quote]
Jos et ole varma ovulaatiosi ajankohdasta, kannattaa käyttää muuta kuin rytmimenetelmä-ehkäisyä. Rytmimenetelmä toimii kyllä, mutta vaatii tarkan kierron ja että nainen tunnistaa kehonsa toiminnan 100% varmasti. En itsekään käytä mitään hormoniehkäisyä, vuosien saatossa olen oppnut kroppani tuntemaan, joten rytmimenetelmä sopii minulle, mutta en suosittele sitä silti kenelle tahansa.
Hakisin kyllä jälkiehkäisyn tuossa tilanteessa, jos raskautuminen on ehdottomasti asia mitä ei saisi tapahtua.
Jälkiehkäisy ja sitten varailet lääkäriaikaa ja hoidat itsellesi ihan oikean ehkäisyn.