Tunnetteko yli 150 te tienaavaa?
Kommentit (42)
Pankin asiantuntemuksella tulot on helppo saada piiloon.
t: eräs virallisesti paljon alle köyhyysrajan ansaitseva.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 12:06"]
Aika suppea saa tuttavapiiri olla, ettei muka yhtään yli 150 000 euroa tienaavaa tuolta tuhansien ja tuhansien ihmisten listalta löydä.
Minä olen syntynyt kultalusikka suussa, myönnän, ja noilta listoilta löytyy lähes kaikki yli 40v tuttavani tai vähintään heidän puolisonsa.
Top10 listalla sellaisia ihmisiä, joita näkee tuttavapiirin ylioppilasjuhlissa, häissä, rippijuhlissa jne. Eli ei omia kavereita tai läheisiä, mutta sellaisia "samoissa piireissä" pyöriviä.
[/quote]
Suppea? Entä paljonko noissa teidän juhlissa pyörii toimeentulotuella eläviä perheitä tai alle 2500 e/kk tienaavia? Niitä sentään on määrällisesti enemmän kuin tuolla verolistoilla olevia.
Appiukko löytyy listalta. Erittäin maanläheinen ja ihana ihminen, tullaan hänen kanssaan hyvin toimeen.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 11:10"]
No onhan siellä, saan itsekin pääomatuloja yli 150 000 euroa vuosittain. Palkkani sen sijaan on ihan keskitasoa. Vihaan tätä aikaa vuodesta verotietojen vuoksi. Menetän joka vuosi pari kaveria siksi etteivät kestä omaa kateuttaan kun mun pääomatulot tulee julki. Aina se on jollekin uusi juttu ja aina joku vetää herneen nenään. Tämä on tylsää koska todellakaan en tuo varakkuuttani julki, pikemminkin päin vastoin.
[/quote]
Ihan, kuin olisin itse kirjoittanut tuon. En tuo esille, eikä miehenikään. Silti on aina näitä sit, kun viitsii mainita asiasta. Inhoan niitä kommentteja et miksi sulla on toi, vaikka varaa olis näemmä parempaankin. Mm auto. Olisi paljon helpompaa, kun noita listoja ei olisi.
Samassa veneessä
Olikohan kysyjällä pikkuinen virhe kysymyksessään. Ei hän kysynyt k€ eli kiloeuro 150k€ = 150 000€.
Sitä kysyttiinkin te eli tera euroa, joka onkin sitten jo ihan eri kokoluokan luku. Eli 1 tera = 1 000 000 000 000.
Suomesta ei löydy ainuttakaan luonnollista henkilöä jonka ansiot voidaan kertoa teralla.
Olisi parempi kyllä kertoa ihan kokonaisluvuilla ne tulot eikä kikkailla joillain lyhenteillä kun ei taidot riitä moiseen.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 12:15"]
Aika suppea saa tuttavapiiri olla, ettei muka yhtään yli 150 000 euroa tienaavaa tuolta tuhansien ja tuhansien ihmisten listalta löydä.
Minä olen syntynyt kultalusikka suussa, myönnän, ja noilta listoilta löytyy lähes kaikki yli 40v tuttavani tai vähintään heidän puolisonsa.
Top10 listalla sellaisia ihmisiä, joita näkee tuttavapiirin ylioppilasjuhlissa, häissä, rippijuhlissa jne. Eli ei omia kavereita tai läheisiä, mutta sellaisia "samoissa piireissä" pyöriviä.
[/quote]
Suppea? Entä paljonko noissa teidän juhlissa pyörii toimeentulotuella eläviä perheitä tai alle 2500 e/kk tienaavia? Niitä sentään on määrällisesti enemmän kuin tuolla verolistoilla olevia.
[/quote]
Hyvin paljon. Minulla on laaja tuttavapiiri, siksi noita rikkaitakin sinne mahtuu paljon. Itse olen hyvinkin keskituloinen, tienaan vähän yli 3000 euroa kuussa. Puoliso lähemmäs 5000 euroa. Emme siis ole itse rikkaita. Olen kolmekymppinen, joten aika moni ikäiseni on tällä hetkellä äitiyslomalla kotona ja taatusti tienaa alle 2500€ kuussa.
Työttömiä en tunne.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 11:22"]
Mun rakas
[/quote]
Oletko Minttu? :)
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 12:19"]
Olikohan kysyjällä pikkuinen virhe kysymyksessään. Ei hän kysynyt k€ eli kiloeuro 150k€ = 150 000€.
Sitä kysyttiinkin te eli tera euroa, joka onkin sitten jo ihan eri kokoluokan luku. Eli 1 tera = 1 000 000 000 000.
Suomesta ei löydy ainuttakaan luonnollista henkilöä jonka ansiot voidaan kertoa teralla.
Olisi parempi kyllä kertoa ihan kokonaisluvuilla ne tulot eikä kikkailla joillain lyhenteillä kun ei taidot riitä moiseen.
[/quote]
Jos sulle noi kilot ja terat on tuttuja, niin sitten varmasti myös tiedät, että niiden lyhenteet on k ja T, siis nimenomaan tera isolla kirjaimella. Pienellä kirjoitettuna t on tonnin lyhenne, ei mikään tera.
Olisi parempi kerrata ne SI-järjestelmään kuuluvat tunnukset ennen kuin tulee tänne pätemään.
Onneksi miljonääri ei joudu tuollaisille julkisille listoille, aika moni tekee paljon järjestelyjä ettei tulisi Suomeen tuloja koska tiedot ovat julkisia.
Mies, parhaan kaverin isä, muutama tuttava
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 12:23"]
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 12:15"]
[/quote]
[/quote]
Hyvin paljon. Minulla on laaja tuttavapiiri, siksi noita rikkaitakin sinne mahtuu paljon. Itse olen hyvinkin keskituloinen, tienaan vähän yli 3000 euroa kuussa. Puoliso lähemmäs 5000 euroa. Emme siis ole itse rikkaita. Olen kolmekymppinen, joten aika moni ikäiseni on tällä hetkellä äitiyslomalla kotona ja taatusti tienaa alle 2500€ kuussa.
Työttömiä en tunne.
[/quote]
Miten olet syntynyt kultalusikka suussa, jos teidän perheen tilanne on tuo? Ihan normisettiä.
Mieheni :D Ei vain ollut listalla, koska hoitanut asian niin, ettei kaikkia tuloja näy ;)
Molemmat vanhempani ovat olleet tuolla listalla, nykyään tosin harvemmin, koska omaisuus on piilotettu holding-yhtiöön.
Minun silmissäni hyväosaisuus velvoittaa: on tärkeä opiskella, menestyä ja valita puoliso samasta yhteiskuntaluokasta. Olen tehnyt paljon hommia, jotta saan omankin tulotasoni tuonne tasolle tulevaisuudessa.
Isäni saa vuodessa yli 200t, mutta raha ei ole koskaan erityisemmin näkynyt perheessämme. Isä ajaa vanhaa skodaa ja kyttää alennusmyyntejä. Lapsuudenkotinikin on ihan tavallinen okt tavallisella alueella. Rahaa ei myöskään jaella, mutta isä on sanonut lainaavansa kyllä tarvittaessa. Se luo tietynlaista turvaa. Niin ja isäni on ollut noilla suurituloisten verolistoilla jo lapsuudestani saakka.
Listoilla on aika monikin opiskelukaveri TKK:lta. Kannattaa vähän miettiä, mitä lähtee opiskelemaan.
Itse uskon nykyisellä urakehityksellä pääseväni listalle muutaman vuoden kuluttua ja tulen kyllä nauttimaan tilanteesta. Naurettavia täälläkin muutamien krokotiilinkyyneleet siitä, että kauheaa, kun sieltä näkee minun huipputuloni. Jos ihmisillä ei olisi sisäsyntyistä tarvetta päteä ja nousta muiden yläpuolelle, niin maailma olisi aivan toisenlainen.