Saako sterilisaation jos
Vaimo on 25v ja mies 31v, lapsia 3? Meille on nyt kolmas tulossa ja olemme ihan 110% varmoja ettei enempää haluta, nyt on lapsiluku täynnä. Miten tämä käytännössä tapahtuu, kannattaisiko tästä esim jo äitiysneuvolassa puhua vai miten?
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 09:06"]Ja molemmille ajateltiin. Enkö minä muka saisi sitä vielä?
[/quote]
..miksi molemmille?
Miehen sterilisaatio yksistään on varma ehkäisykeino. Jos olette uskollisia, niin en ymmärrä miksi tehdä molemmille?
Ihan siis ilman mitään päänaukomista kiinnostaa, miksi olette päätyneet molempien kohdalle?
Täälläkin on ajankohtainen aihe. Minä menen miehenä, koska vartin napsaisu on vähän helpompi kuin naisen vastaava. Ja viimeaikaiset suomalaistutkimukset naisen sterilisaation vaikutuksesta hormonitoimintaan myös kannustaa minua ottamaan vastuun tällä kertaa ehkäisystä.
Ja tosiaan vastauksena kysymykseen: kolme lasta riittää yksistään syyksi, iällä ei ole väliä enää silloin. Kuten aiemmin joku taisi mainitakkin.
Noh.. Olemme ajatelleet että se on varmin tapa tehdä molemmille. Ja reilumpaa molemmille. Kyllähän tuota pitää vielä miettiä että mitä jos vain miehelle, juuri sen helppouden kannalta. Asia on nyt vielä melko alkuvaiheessa, se on siis täysin varmaa että tätä halutaan, mutta ei olla otettu vielä kunnolla käytännön asioista selvää. Olisi siis mielenkiintoista kuulla muiden kokemuksia.
En tietenkään voi tietää, mutta 3 lasta on aina ollut se määrä mistä olen haaveillut, ajatuskin neljännestä on ihan täysin nounou. Vauvakuumetta voi toki tulla mutta se menee ohi. Hormonaaliset ehkäisyt ei minulle sovi joten sterilisaatio olisi paras vaihtoehto. Täytyy puhua miehen kanssa jos hän menisi jo nyt, mutta ollaan kyllä puhuttu että yhdessä sitten tehdään.