Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osa-aikatyö on näin vanhemmiten oikein hyvä ratkaisu

Vierailija
18.09.2021 |

Työni on aika kaukana siitä, mitä tein aiemmin. Sellaista tosi paljon helpompaa ja leppoisampaa ja työaika vain 6 tuntia päivässä. Muutaman vuoden tehnyt lyhyttä päivää niin tähän on jo niin tottunut, etten edes haluaisi vaihtaa kokopäivätyöhön, vaikka sellaista omalta alaltani vahingossa löytäisinkin.

Oikeasti siitä ei ole vaaraa - siinä vaiheessa, kun 60 vuotta on lähempänä kuin 50, kutsuja työhaastatteluihin ei enää tule. Mallin vuoksi lähetän hakemuksen silloin tällöin, mutten odotakaan, että mihinkään pääsisin.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin täytyy olla hyvä palkka. Itselläni reilu 10 e tunti, ei meinaa elää kokoaikatyölläkään.

Vierailija
2/12 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin täytyy olla hyvä palkka. Itselläni reilu 10 e tunti, ei meinaa elää kokoaikatyölläkään.

Peruspalkka 12,65 tällä hetkellä, provisio siihen päälle. Myyntityö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne itsellä. Osa-aikainen työ ja olen todennut että ihan mainiota. Palkan lisäksi soviteltu työttömyyspäiväraha. Laitan sovitellusta rahastoon useamman satasen joka kk. Paljon vapaa-aikaa jonka käytän kaikkeen itselleni mieluisaan. Työ leppoisaa, ei mitään stressiä. Tämä sopii mulle. En kaipaa työelämän haasteita vaan nautin omasta ajasta.

Vierailija
4/12 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama tilanne itsellä. Osa-aikainen työ ja olen todennut että ihan mainiota. Palkan lisäksi soviteltu työttömyyspäiväraha. Laitan sovitellusta rahastoon useamman satasen joka kk. Paljon vapaa-aikaa jonka käytän kaikkeen itselleni mieluisaan. Työ leppoisaa, ei mitään stressiä. Tämä sopii mulle. En kaipaa työelämän haasteita vaan nautin omasta ajasta.

Soviteltu päiväraha myös itselläni, tosin saan sitä ihan muutamana huonoimpana kuukautena vuodesta vaan.  Ei tässä rahassa kylvetä, mutta sijoitan ihan vähän joka kuukausi minäkin, keräilytavaroihin :) 

Vierailija
5/12 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin aloitin osa-aikatyön 60vuotiaana, jäin nyt sitten kuusnelosena eläkkeelle hyvävoimaisena ja muutenkin terveenä.

Eihän se eläke suuri ole, mutta pärjään. Tärkeintä on viettää hyvää elämää.

Vierailija
6/12 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että palkkatasosi antaa sen myöten.

T. Varhaiskasvatusalalta

Vierailija
7/12 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Varhaiskasvatusalalta

Progressio...laske verokortti ja ylläty.

Sairaalahuoltaja, ei koskaan enää kokopäivätöihin

Vierailija
8/12 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Varhaiskasvatusalalta

Veroprosenttini on maltillinen jo nyt (14) eikä tuo asia koskea minua vielä pariinkymmeneen vuoteen, en voi 4kymppisenä ruveta "iiseilemään" vaikka jaksaminen sanoisi toista. Näillä näkymin pitäisi jaksaa painaa 67v ikäiseksi 8h/pvässä päiväkodissa, hahhah🤔🤯😩

Vierailija
9/12 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös tajunnut ettei kokoaikatyö ole kivaa, saan soviteltua päivärahaa. Yhteensä saan n.2000e kuussa käteen palkka+tuet, lisäksi jää aikaa tehdä omia juttuja.

Työnantaja haluaisi välillä, että olisin kokopäivätyössä, mutta kieltäydyn siitä.

Saan myös tarvittaessa lisätuloja tekemällä virapelihommia. Nyt vain yritän tehdä sen verran vähän töitä ettei vaan ansiosidonnaista

Vielä laskettaisi uudestaan .

Vierailija
10/12 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

u

Vierailija kirjoitti:

T. Varhaiskasvatusalalta

Veroprosenttini on maltillinen jo nyt (14) eikä tuo asia koskea minua vielä pariinkymmeneen vuoteen, en voi 4kymppisenä ruveta "iiseilemään" vaikka jaksaminen sanoisi toista. Näillä näkymin pitäisi jaksaa painaa 67v ikäiseksi 8h/pvässä päiväkodissa, hahhah🤔🤯😩

OK. Mä aloitin iiseilyn, koska alalla töitä saa edelleen halutesaaan soittamalla. KVTES, kaikki lisät: 2019-2020 70% työajalla (joka 3. viikko vapaata, 38 lomapäivää) vero 4,5 %.

Nyt vaihdoin systeemiä ja teen määräaikaisuuksia, noin 7 kk tänä vuonna, vero 9,5%, vapaata touko-syyskuu.

Ei näitä hommia eläkkeenkiilto silmissä tehdä, elämänlaatu ensin. (Lainat ja lapset pois auttaa).

Vierailija
11/12 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeen takia en raada, koko systeemi tulee muuttumaan ennen kun eläkeikä koittaa. Nauttikaa elämästä.

Vierailija
12/12 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Varhaiskasvatusalalta

Onnistuu, jos menot ovat pienet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän