Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi myisin naiselle puolet asunnostani

Vierailija
18.09.2021 |

Olen seurustellut nykyisen naiseni kanssa noin 1,5 vuotta. Nainen asuu käytännössä puoli-ilmaiseksi luonani asunnossa jonka omistan. Asuntolainaa minulle ei enää ole kuin noin kuuden vuoden ajan ja lisäksi asuntoni on alueelta, jonka arvo on noussut huimasti viimeisten vuosien aikana. Nainen haluaisi kovasti ostaa puolet asunnostani ja siitä on nyt syntynyt varsin mehevä riita. Miksi myisin naiselle osan asunnosta, jonka arvo on kovassa nousussa ja sitten jos ero tulee, niin alkaa kauhea asioiden säätäminen. Minä en ole jättämässä naista, mutta en myöskään enää luota ihmisiin ja niihin ikuisesti yhdessä lupauksiin. Olen elämässä naiiviuden sijasta realisti. Minusta on kummallista jos naisen oleminen kanssani riippuu siitä, paljonko hän omaisuuttani omistaa. Hänelle jää nykyään rahaa vaikka kuinka paljon ja sekin on sen ansiota, että saa halvalla asua luonani.

Kommentit (81)

Vierailija
81/81 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tilanteessa toki rahallisesti olisi ok, jos nainen maksaa puolet vastikkeesta ja ostaisi oman sijoitusasunnon, mutta toisaalta ymmärrän kyllä, että nainen haluaa omistaa myös omaa kotiansa. Entäs jos jättäisit oman asuntosi vuokralle ja ostaisitte yhteisen kodin?

Miksi vain puolet vastikkeesta? Hän kuitenkin kuluttaa asuntoa siellä asuessaan verrattuna siihen että mies asuisi yksin. Ei autonkaan ylläpitäminen ole pelkkää bensan ostamista, vaan käytössä auto kuluu ja aiheuttaa myös muita kuluja.

Kyllä puolet kuluista riittää. Ei lainaa kuitenkaan. Vastike, sähköt, kotivakuutus, vesi.

Vastike kattaa vain taloyhtiölle pakolliset kulut. Miksi naisen ei tarvitse maksaa itse asumisesta? Sama kuin vuokralainen ei maksaisi vuokraisännälle, koska silloin hän kartuttaisi vuokraisännän omaisuutta.

Nyt ei olekaan kyse vuokrasuhteesta vaan avoliitosta, eli asunnon omistaja haluaa toisen ihmisen asumaan kotiinsa toisin kuin vuokrasuhteessa jossa rahalla saadaan omistaja suostumaan vastaavaan. Puolisot eivät tyypillisesti myöskään laskuta toisiaan esim. hieronnoista mutta tuntemattomalta ihmiseltä hierontaa ei ihan niin vain irtoakaan.

Hyvä kommentti. Ehkäpä aloittaja ei ole rakastunut ja on syytä miettiä, onko suhde oikea ollenkaan. Parisuhteessa ajetaan molempien etuja, yhdessä. 

Voisi joka tapauksessa olettaa, että vastike, sähkö ja vesi maksettaisiin puoliksi. Olisi joka tapauksessa erittäin halpaa asumista sille, jolla ei olisi edes lainaa. Jos tuo tuntuu kuitenkin ylitsepääsemättömän kohtuuttomalta osallistua senttiäkään asumiskustannuksiin, niin voisihan sitä sopia, että asutaan sitten täysin omissa asunnoissa. Saapahan kumpikin enemmän omaa rauhaa ja voi nähdä toista silloin kun itseä huvittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän