Miksi myisin naiselle puolet asunnostani
Olen seurustellut nykyisen naiseni kanssa noin 1,5 vuotta. Nainen asuu käytännössä puoli-ilmaiseksi luonani asunnossa jonka omistan. Asuntolainaa minulle ei enää ole kuin noin kuuden vuoden ajan ja lisäksi asuntoni on alueelta, jonka arvo on noussut huimasti viimeisten vuosien aikana. Nainen haluaisi kovasti ostaa puolet asunnostani ja siitä on nyt syntynyt varsin mehevä riita. Miksi myisin naiselle osan asunnosta, jonka arvo on kovassa nousussa ja sitten jos ero tulee, niin alkaa kauhea asioiden säätäminen. Minä en ole jättämässä naista, mutta en myöskään enää luota ihmisiin ja niihin ikuisesti yhdessä lupauksiin. Olen elämässä naiiviuden sijasta realisti. Minusta on kummallista jos naisen oleminen kanssani riippuu siitä, paljonko hän omaisuuttani omistaa. Hänelle jää nykyään rahaa vaikka kuinka paljon ja sekin on sen ansiota, että saa halvalla asua luonani.
Kommentit (81)
Miksi vain sisä saisit asunto kuvioissa kartuttaa omaisuuttasi. Minä en suostuisi parisuhteessa siihen, että olisin palautettu asumaan ”vuokralla” toisen asunnossa.
Sano että jättää sinut rauhaan ja pistäisi rahansa johonkin sijoitusasuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vain sisä saisit asunto kuvioissa kartuttaa omaisuuttasi. Minä en suostuisi parisuhteessa siihen, että olisin palautettu asumaan ”vuokralla” toisen asunnossa.
Kyllähän tämä nainen voi ostaa sijoitusasunnon ja kerätä omaisuutta siten tai sitten vain säästää tilille, kun on ylimääräistä rahaa.
Minsi haluaistkaan puolison joka pystyy ja haluaa elättää itse itsensä, en ymmärrä... Pistä asuntosi vuokralle ja hankkikaa yhteinen kodiksi?
Miksi nainen osallistuisi millään tavalla sinun asumiskuluihisi tai asuntosi maksamiseen? Se maksaa, jonka asunto.
Pyydä häntä sijoittamaan osakkeisiin ja rahastoihin. Niidenkin kautta voi sijoittaa kiinteistöihin, jos välttämättä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nainen osallistuisi millään tavalla sinun asumiskuluihisi tai asuntosi maksamiseen? Se maksaa, jonka asunto.
Tottakai asuminen maksaa aina. Ihan missä tahansa. Jos nainen asuu tuossa ap:n kämpässä, niin jotainhan siitä on maksettava.
Vierailija kirjoitti:
Nainen kartuttaa omaisuuttaan yhtä lailla säästäessään merkittävästi asumiskuluissa.
Oikeasti: kuvitellaan, että puolisoni omistaman kiinteistön arvo olisi vaikka 300 000. Miten elämämme muuttuisi, jos ostaisin siitä puolet? Minä ottaisin pankilta lainaa 150 000. Lainanlyhennyksen JA asumiskulujen jälkeen minulle ei jäisi rahaa juuri mihinkään.
Puolisoni sen sijaan rikastuisi 150 000 eurolla. Hänellä olisi varaa matkustella, harrastaa, tehdä kaikenlaista - johon minulla ei enää olisi mahdollisuutta osallistua.
Eniten tästä kuviosta nauttisi kuitenkin pankki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai asuminen maksaa aina. Ihan missä tahansa. Jos nainen asuu tuossa ap:n kämpässä, niin jotainhan siitä on maksettava.
Laskuttaisitko asumisesta myös lapsiasi? Perheenjäsenet eivät ole vuokralaisia.
Pitkällä aikavälillä, jos suhteene kestää, paras ratkaisu vousi olla ostaa yhteinen uusi asunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laskuttaisitko asumisesta myös lapsiasi? Perheenjäsenet eivät ole vuokralaisia.
Voi jeesus. Jokainen aikuinen yleensäkin maksaa asumisestaan. Lapset on lapsia, ja aikuiset ovat heidän huoltajiaan.
Hyi, asenne on jotenkin ällöttävä.
Jos kerran otat heilaltasi vuokraa, miksi vain puolet vuokraa? (Puoli-ilmaiseksi; puoli-veloituksellisesti)
Ilmeisesti heila luulee, että yhteisellä kodilla - eikä pelkällä rahastuksella - hän ei maksa tyhjästä... ja suhteenne olisi tasa-arvoisempi. Hah! Ikävä kyllä kodin lunastaminen ei asioita paranna.
Jos sinulla olisi selkärankaa, kosisit naista ja epäluottavana tyyppinä ehdottaisit myös avioehtoa. Sen sijaan, että lypsäät heilaa omaisuutesi karruttamiseen... HYI!!!
Jos mies omistaa asunnon niin miehen pitää siivota asunto.
Toivottavasti nainen herää vielä todellisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Minä en maksaisi vuokraa. Vaan asumiskustannuksia ja ostaisin sijoitusasunnon.
En myöskään myisi puolta asunnostani, jos nyt joutuisin tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
paljonko hän omaisuuttani omistaa
Jos nainen ostaisi puolet asunnosta jossa molemmat asutte niin ei nainen sinun omaisuuttasi omistaisi vaan omaansa. Jotenkin kuvaavaa ja miestyypillistä pitää toisen omaisutta omanaan.
ihan turha ruveta erikseen myymään puolta asunnosta naiselle. nainen saa joka tapauksessa puolet miehen asunnosta erotessa
Vierailija kirjoitti:
ihan turha ruveta erikseen myymään puolta asunnosta naiselle. nainen saa joka tapauksessa puolet miehen asunnosta erotessa
Pikkuisen taas rotia trollailuun. Avopuoliso ei saa ja avioliitossakin asia on helposti estettävissä.
En ymmärrä, miksi hän haluaa ostaa puolet. Itse asun puolisoni omistamassa asunnossa eikä ole tullut mieleenkään ottaa velkaa ostaakseni puolet. Jos jotain ostan, niin sijoitusasunnon.
Asumiskulut maksamme puoliksi, asunnosta ei ole ollut velkaa vuosikausiin.