Minkälainen on suosikki sisustustyylisi?
Eli mitkä elementit tekevät kodin? Millainen värimaailma ja mitä materiaaleja suosit? Millainen on sisustus kotonasi?
Entä millainen sisustus/millaiset elementit eivät nappaa sisustuksessa?
Kommentit (135)
Tykkään puusta ja sen eri sävyistä ja maalaistyylistä
Minulle käytännöllinen on kaunista. Koti on koti ja tärkeä paikka.
Ehkä osin vähävaraisuudesta johtuen, ei minulla on yhtään kaupasta ostettua huonekalua. Vanhoja tummia puisia huonekaluja, kaikki tummia tai mahongin värejä. Saatu tai peritty tai kirpparilta tai kierrätyskeskuksesta. Itse petsattuja ja tuunattuja. Säilytystilaa ei ole lähes ollenkaan.
Vaikea edes sanoa, miten sisustaisin, jos olisi varaa. Tähän antiikki tyyliin olen tottunut. En tiedä viihtyisinkö vaaleassa kodissa.
Kodin ilmapiiri, oma terveys ja ihmissuhteet merkitsevät eniten. Ja kaikkein tärkeintä minulle kodissani on sisäilman puhtaus. Kärsin kovasti huonoista hormeista. Tai siitä, kun asuntoni hormit on tuhottu.
Ehdottomasti minimalismi. Olen juuri muuttamassa, ja joudun oikein pohtimaan, mitä tarvitsen, eli mitä en nyt voi laittaa pois. Aika paljon voi vähentää, kun on kuitenkin vuosien varrella hankinnoissa ollut vähemmän tarkka seula. Esim vuodesohva, jolla kukaan ei sittenkään yöpynyt, lähti jo eteenpäin. Tai vähän epämukavat pellavapussilakanat, joita en käyttänyt, odottavat hakijaa. Selkeää, ei mitään ylimääräistä, kaikkien vähiten jotain ikeaa sen paremmin kuin artekia, pentikiä, ja mitä näitä nyt onkaan.
Itse asiassa en pysty sanomaan, koksa moni sisustus näyttää kutsuvalta ja kotoiselta. Eli sanoisin että se on se tunne joka tulee kun menee asuntoon sisälle.
Vaalea sisustus hirsitalossa. Ripaus beigen,ruskean sekä harmaan eri sävyjä.
Pidän vaalean puun sävyistä. Kodissani eri huoneet on sisustettu eri värimaailman mukaan. Työhuoneessa on keltaista ja oranssia verhoissa, matossa, sohvassa. Toinen huone on ruskea. Makuuhuone on tällä hetkellä vaalensininen/vaaleanharmaa ja ripaus vaaleanpunaista mukana. Keittiö on vihreä ja olohuone siinä vieressä verhot kuten keittiössä ja muuten ruskeaa/viininpunaista. Verhoja ja mattoja vaihtamalla voi vaihdella ainakin olohuonetta vuodenajan mukaan vaaleammaksi tai tummemmaksi.
Meillä on 3 v sitten rempattu koti
Minimalistista, tammea, koivua, Artekkia, talonpoikaisantiikkia.
Tykätään
Värejä, paljon tauluja ja kirjoja.
Sisustustyylini ei poikkea Värtsilä-Sortavala tien varren taloista.
Art Deco on ihana tyyli, ehkä joskus eläkkeellä mulla on sellainen asunto. Toinen on ajaton, moderni ja klassinen. Ei mitään turhaa nurkissa.
Skandinaavinen. Kotona vaaleaa puuta ja vaneria, valkoista, kittiä, harmaata, ripaus mustaa. Artekia, Muuramea, Adeaa. Ripaus myös väriä ja jokin juju tai jippo persoonallisuutta antamaan. Tykkään myös talonpoikaisantiikista, valitettavasti sivustavedettävä sohva ei kotiin enää mahdu, ehkä pieni renginkaappi eteiseen?
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti minimalismi. Olen juuri muuttamassa, ja joudun oikein pohtimaan, mitä tarvitsen, eli mitä en nyt voi laittaa pois. Aika paljon voi vähentää, kun on kuitenkin vuosien varrella hankinnoissa ollut vähemmän tarkka seula. Esim vuodesohva, jolla kukaan ei sittenkään yöpynyt, lähti jo eteenpäin. Tai vähän epämukavat pellavapussilakanat, joita en käyttänyt, odottavat hakijaa. Selkeää, ei mitään ylimääräistä, kaikkien vähiten jotain ikeaa sen paremmin kuin artekia, pentikiä, ja mitä näitä nyt onkaan.
En laittaisi Ikeaa ja Artekia samaan lauseeseen, saati samaan kotiin, paitsi 60-luvun Ikeaa. Ikeaa en osta ikinä (olen päässyt onneksi niistä virheostoista eroon)
En oikein osaa sanoa. Jos jossain sims pelissä voisi kokeilla eri modeja niin selviäisi mistä oikeasti tykkään.
Tuntuu että tykkään monista erilaisista mitkä ei kuitenkaan sovi yhteen, tykkään vaaleasta lämpimästä puusta, korkista, hillitty määrä mustia aksentteja, vähän industrial tyyliä, hauskan muotoiset ja värikkäät tyynyt ja matot tai sitten maanläheiset sävyt. Kasvit on kivoja. En tiedä sen tarkemmin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En laittaisi Ikeaa ja Artekia samaan lauseeseen, saati samaan kotiin, paitsi 60-luvun Ikeaa. Ikeaa en osta ikinä (olen päässyt onneksi niistä virheostoista eroon)
Näin sanovat ihmiset, jotka eivät osaa yhdistellä erilaisia huonekaluja ym.
Vierailija kirjoitti:
Kodikas, vaatimaton, puhtaat rättimatot lattialla. Monen aikakauden ajalta kertyneitä mieleisiä huonekaluja. Vitivalkoiset seinät. Puhdas ja siisti koti, joka ei millään muotoa ole samanlainen, kuin muilla.
Nukun aina talon suurimmassa huoneessa. Monen hengen ruokapöytää kammoan. Jos tulee vieraita, teen heille valmiit ruoka- annokset. Kauniita yksityiskohtia rakastan. Ei verhoja. Sohvaa ei ole. Tuvan pöytä ja penkit kelpaisivat, jos minulla olisi tupa. Erillinen keittiö on minulle kauhistus. Kuka sinne menisi yksin ruokaa laittamaan. Eikä palvelijaa ole.
Vieraille on aina omat nimetyt pyyhkeet kylppärissä. Hyvin epätavanomainen koti, mutta minulle mieleinen. Ei mitään statusta.
"koti, joka ei millään muotoa ole samanlainen, kuin muilla"
Tuossahan on monta sellaista asiaa mainittuna, mitä löytyy monilta muilta. Räsymatot ovat olleet jo jonkin aikaa taas in. Verhottomat ikkunat sitäkin kauemmin.
Omasta mielestäni taas sisustus ei voi olla kodikas ilman verhoja, ja niiden puuttuminen saa sisustuksen näyttämään aina jotenkin keskeneräiseltä.
P.s. pelkäätkö yksin keittiössä olemista ja ruoanlaittamista?
Tykkään, kun ei ole tietoisesti sisustettu eikä varsinkaan kerralla laitettu kaikkea, vaan koti on pikku hiljaa elämän myötä muotoutunut sellaiseksi kuin se on. On hankittu mieluisen näköisiä tavaroita ja huonekaluja matkan varrella, mutta ei ole laskelmoitu, sopiiko ne justiinsa niihin mitä jo on. Elämännäköisesta sisustuksesta siis pidän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin sanovat ihmiset, jotka eivät osaa yhdistellä erilaisia huonekaluja ym.
Oli miten oli, mutta Ikea on aina virheostos. Ei ole mitään järkeä täyttää kotiaan ikea paskalla.
dark-gothic-horror