Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen on suosikki sisustustyylisi?

Vierailija
18.09.2021 |

Eli mitkä elementit tekevät kodin? Millainen värimaailma ja mitä materiaaleja suosit? Millainen on sisustus kotonasi?

Entä millainen sisustus/millaiset elementit eivät nappaa sisustuksessa?

Kommentit (135)

Vierailija
61/135 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antiikki ja käsityö miellyttää silmää. En ole sisustanut mitenkään vaan minulla on saatuja huonekaluja.

62/135 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En niinkään pidä modernista tyylistä kylmänvärisine kiiltävine pintoineen ja spottivaloineen, vaan enemmän klassisesta.

Muotokielen tulisi kuitenkin olla yksinkertainen eli ei mikään romanttisen koukeroinen ja kukallinen.

Tykkään lämpimänsävyisistä vaaleista seinistä, esim. kermanvalkoinen tai vaaleankeltainen. Niihin yhdistettyinä voimakkaanväriset tekstiilit siellä täällä, esim. verhot, matto ja torkkupeitto sohvalla, ovat kauniita. Ei kuitenkaan liikaa eri värejä. 

Voimakkaiden värienkin tulee olla lämpimänsävyisiä: metsänvihreä, kirkkaanpunainen, lämmin oranssi.

Valaistus on tärkeä. Tykkään siitä että valaistus on olotiloissa luotu pöytävalaisimilla joita on eri puolilla asuntoa ja joissa on lämpimänsävyinen varjostin.

Sohvissa tekstiilipinta. En pidä nahkasohvista.

Tauluina öljyvärimaalauksia.

Avainsanoja ovat siis klassisuus, lämpö ja maltillinen määrä voimakkaita väriläikkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/135 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoista ja beigeä. Vähän vaaleanpunaista tai vaaleansinistä.  Ripas kultaa tai hopeaa siellä täällä. Vähän niin kuin shabby chic mutta ei niin rähjääntynyttä kuitenkaan. Herkkää, hillittyä ja kaunista. 

Mulla on valkoiset huonekalut ja vaaleat tekstiilit. Tauluja haluaisin enemmän seinille mutta kivoja on vaikea löytää.

Vierailija
64/135 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Svenskt Tenn

Vierailija
65/135 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisesta mihin mulla ei ole varaa. Eli tykkään aika vanhanaikaisista koukeroisista tyylihuonekaluista. Mummoltani olisin perintönä saanut sellaiset, mutta en huolinut niitä koska ei ne sovi mitenkään tähän halppis ikea tyyliin mitä mulla muutoin täällä on.

Lisäksi mulla on 2 kissaa, että ei tässä kannata mitään hienoa hankkia.

Mutta jos mulla olisi rahaa eikä lemmikkejä, tykkäisin sellaisesta vanhanajan tyylistä. Massiivisia ja kestäviä täyttä puuta olevia koristeellisia huonekaluja jotka kestävät satoja vuosia. Mutta on pakko mennä käytännöllisyys ja hinta edellä.

Vierailija
66/135 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen etelä-Eurooppalainen maalaistalon sisustus: valkoiset seinät, musta rautasänky, täyspuinen kirjoituspöytä ja sen päällä musta takorautainen kynttelikkö. Seinällä vakavahenkinen taulu, ehkäpä neitsyt Mariasta.

Vierailija
67/135 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin klassisen sisustuksen. Vaaleaa ja kukkaa. Sitten kun joskus olen rikas niin ostan pitsihuvilan ja hommaan sinne sellaisen.

Pitsihuvila kukkasisustuksella klassinen? Varmasti kiva, mutta ei kuulosta siltä mitä itselle tulee mieleen klassisesta. Olen varmaankin väärässä. 

Vierailija
68/135 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkään 90-luvun kotoisasta tyylistä. Löysin just sen ajan sisustuslehtiä, ja ne olivat yllättävän hienoja kuvia täynnä.

En pidä uusista omakotitaloista. Ne eivät näytä kodeilta. Enkä suomalaisten sisustusohjelmien sisustusmuodista, myöskin em. syystä.

Joku päivä sellaiset bussipenkin sävyiset Rocky-vuodesohvat tulevat uudestaan muotiin ja niitä myydään hulppeaan hintaan trenditietoisille.

90-luku on muovin ja teennäisen täyteistä. Skandinavinen tyyli on raikkaampaa ja laadukkaammilla materiaaleilla sisustettua. Toivottavasti 90-luvulta ei tule muotiin mitään.

90-luku muovista? Itse rakensimme talon siten, että muutimme asumaan sinne v.1990  ja sisustimme ajan hengen mukaisesti. Ei kyllä ollut missään mitään muovista.  

Vierailija
69/135 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimalistina mahdollisimman vähän tavaraa. En pidä koriste- esineistä.

Vierailija
70/135 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan luonnollisuutta. Väreinä valkoinen, vihreän- ja maanläheiset sävyt, sekä luonnollinen puu. Kuvaavia sanoja voisivat olla maalaisromanttinen, vintage, historiallinen ja mummonmökki. En todellakaan ole minimalisti. Seinillä pitää olla tauluja, sohvilla vilttejä ja tyynyjä, kirjat tarvitsevat arvoisensa kirjastohuoneen, josta löytyy myös paraatipaikka pianolle. Myös kasvit ja taulut kuuluvat omaan sisustukseen. Suurimman osan huonekaluista tykkään ostaa käytettynä, koska niillä on tällöin olemassa jo jonkinlainen tarina. Ikea on itselle ihan myrkkyä, en astu sinne jalallakaan.

Bårastapeter tapetit ovat myös jotain aivan liian täydellistä, joskin vähän turhan kalliita.. Haaveilen myös vanhasta talosta, jonka voisi rempata perinteitä kunnioittaen. Huoneissa pönttöuunit, lattioille räsymatot ja paljon valoa ja lattialankkujen narinaa.

Tässä pari kuvaa havainnollistamaan:

https://fi.pinterest.com/pin/647322146452690426/ 

https://fi.pinterest.com/pin/647322146450932769/

https://fi.pinterest.com/pin/647322146437111642/

https://fi.pinterest.com/pin/647322146437112013/

Vierailija
71/135 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikkini on melko skandinaavinen koti taiteellisella twistillä. Eli selkeä vaaleahko sisustus, mutta siinä mausteena värejä, taidetta ja viherkasveja tuomassa lämpöä ja persoonallisuutta. Asukkaiden mielenkiinnonkohteet saa näkyä, eli harrastusvälineitä voi vaikka olla, ja kerroksellisuutta vuosien varrelta.

Vierailija
72/135 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on japanilainen sisustus. Enkä tule ikinä ottamaan naista riesakseni, kun sellaista naista ei ole joka antaisi miehen sisustaa rauhassa. Näistäkin esineistä suominainen olisi vaatimassa 90 prosenttia myytäväksi tai heitettäväksi roskiin, jos muuttaisi yhteen. M26

Voi elämä! Jotkut miehet saavat sisustuskeskustelustakin aiheen levittää naisvihaa.

Vierailija
73/135 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeä, siisti ja tyylipuhdas. Ei mitään ylimääräistä krääsää, vaan tarkkaan harkittuja design-koriste-esineitä eikä niitäkään liikaa. Georg Jensenin kynttilänjalat, laakeat vadit, kahvitermos jne ovat minun makuuni.

Vaalea, harmoninen koti, jonka seinillä värikästä, aitoa taidetta.

Vierailija
74/135 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän klassikoista. Artekin ruokapöytä ollut 30 vuotta, Domus-tuolit 15 v, valkoista Muuramea 20 vuotta, paperinarumattoja, Artekin valaisimia, sekä vanhoja kotimaisia 50-70 -luvun valaisimia. Keittiö on valkoinen ja listavetimet laatikoiden reunoissa. Osa seinistä sävytettyjä, osa valkoisia. Marimekon ja Tampellan verhoja, vanhoja 40-60 -luvun nojatuoleja, sohvat 15 vuotta vanhat, skandinaaviseen tyyliin sopivat. Seassa lisäksi kaikenlaista vanhaa matkalaukkua, patsasta, hatturasiaa, purnukkaa ym. romua, joten ei ihan tyylipuhdas skandinaavinen, eikä yleensä kovin siistikään koti.

Kuulostaa kivalta, ja vähän samaa tyyliä meilläkin. Skandinaavishenkinen, mutta ei kuitenkaan liian sliipattu. Designiä jonkin verran ja muutakin siihen yhdistettynä, sellaisia tavaroita jotka kestää aikaa. Meillä on vielä aika paljon sitä Ikeaakin, mutta kyllä se varmasti ajan myötä tulee vähenemään. Minulle sisustuksen ei kuulu olla mitään "kerralla kuntoon"-juttu, vaan asia joka elää asukkaidensa mukana.

Vierailija
75/135 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaisromantiikka kyllä

Moderni ei👎

Vierailija
76/135 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se värikäs tavara jota roskiksesta löytyy ja jos maalipurkin jämä ei ole kovettuneita.

Vierailija
77/135 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on suosikkisisustustyyli, mutta kotini ei ole lähelläkään sitä. Se on sellainen kuin se on: ajan myötä muovautunut, imien itseensä monien aikakausien vaikutteita. Esimerkkinä alkuperäinen (entisöity) pallotuoli ja vieressä Ikean kirjahylly...Jestas. Mutta viihdyn kotonani, vaikka kaikki ei ole vimpan päälle. 

Vierailija
78/135 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

RUSKEAN ERI SÄVYJÄ, BEIGEÄ, MUSTAA, VALKOISTA, VIHERKASVEJA, AITOA PUUTA, MODERNIUTTA.

https://aij aa.com/INnknd

https://aija a.com/VH4LZV

Vähän tuon tyylisiä, ILMAN kliseejuttuja, joita on kaikilla inflyenssereillä. Tuohon hyvin simppeliin sisustukseen yhdistäisin (ja yhdistän) yllättäviä elementtejä, joita ei joka kodista löydykään. Verhot saisivat olla tummansiniset, laivastonsiniset.

Enkä linkannut esimerkkikuvia sillä ajatuksella, että nuo ovat TISMALLEEN minun tyyliäni jokaista yksityiskohtaa myöten. Ne ovat hyvin lähellä tyyliäni.

Vierailija
79/135 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi minun sisustuksessani ei ole mitään v....n pampaheiniä ja "hienoja" kirjoja "hienosti" kasassa pöydällä "koristeena." Laitan myös hillitymmin tavaraa esille, en ihan noin paljon kuin toisessa kuvassa on. En kuitenkaan halua kalseaa kotia, vaan sellaisen, jossa on tavaraa, muttei liikaa eikä liian vähän.

Vierailija
80/135 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisesta mihin mulla ei ole varaa. Eli tykkään aika vanhanaikaisista koukeroisista tyylihuonekaluista. Mummoltani olisin perintönä saanut sellaiset, mutta en huolinut niitä koska ei ne sovi mitenkään tähän halppis ikea tyyliin mitä mulla muutoin täällä on.

Lisäksi mulla on 2 kissaa, että ei tässä kannata mitään hienoa hankkia.

Mutta jos mulla olisi rahaa eikä lemmikkejä, tykkäisin sellaisesta vanhanajan tyylistä. Massiivisia ja kestäviä täyttä puuta olevia koristeellisia huonekaluja jotka kestävät satoja vuosia. Mutta on pakko mennä käytännöllisyys ja hinta edellä.

Miksi et ottanut mummulta? Pikkuhiljaa vaihtanut ikeat parempiin. Kissat ei tuhoa kun on raapimapuu ja tuolia voi suojata peitolla. Tori täynnä halpoja ja joskus ilmaisia vanhoja ihanuuksia, ei tarvitse ikeaan tyytyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän