Minkälainen on suosikki sisustustyylisi?
Eli mitkä elementit tekevät kodin? Millainen värimaailma ja mitä materiaaleja suosit? Millainen on sisustus kotonasi?
Entä millainen sisustus/millaiset elementit eivät nappaa sisustuksessa?
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti minimalismi. Olen juuri muuttamassa, ja joudun oikein pohtimaan, mitä tarvitsen, eli mitä en nyt voi laittaa pois. Aika paljon voi vähentää, kun on kuitenkin vuosien varrella hankinnoissa ollut vähemmän tarkka seula. Esim vuodesohva, jolla kukaan ei sittenkään yöpynyt, lähti jo eteenpäin. Tai vähän epämukavat pellavapussilakanat, joita en käyttänyt, odottavat hakijaa. Selkeää, ei mitään ylimääräistä, kaikkien vähiten jotain ikeaa sen paremmin kuin artekia, pentikiä, ja mitä näitä nyt onkaan.
En laittaisi Ikeaa ja Artekia samaan lauseeseen, saati samaan kotiin, paitsi 60-luvun Ikeaa. Ikeaa en osta ikinä (olen päässyt onneksi niistä virheostoista eroon)
Näin sanovat ihmiset, jotka eivät osaa yhdistellä erilaisia huonekaluja ym.
Oli miten oli, mutta Ikea on aina virheostos. Ei ole mitään järkeä täyttää kotiaan ikea paskalla.
Puhu pukille 😄. Olisko aika mennä nukkumaan, kun olet niin kärttyisä?
Tykkään monestakin eri sisustustyylistä, tai ei välttämättä tarvitse edes olla mitään yhtenäistä tyyliä. Kauniin kodin voi saada aikaiseksi vaikka kirpparihuonekaluilla.
Yhtenäisistä tyyleistä viehättää tällä hetkellä joissakin korealaisissa tv-sarjoissa näkemäni minimalistinen, mutta kuitenkin lämmin tyyli: paljon vaaleaa/keskitummaa puuta, luonnonvalkoista, jne. Japandi-tyyli (Japani + Skandinavia) miellyttää myös silmää.
Mitä enemmän viherkasveja, sen parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti minimalismi. Olen juuri muuttamassa, ja joudun oikein pohtimaan, mitä tarvitsen, eli mitä en nyt voi laittaa pois. Aika paljon voi vähentää, kun on kuitenkin vuosien varrella hankinnoissa ollut vähemmän tarkka seula. Esim vuodesohva, jolla kukaan ei sittenkään yöpynyt, lähti jo eteenpäin. Tai vähän epämukavat pellavapussilakanat, joita en käyttänyt, odottavat hakijaa. Selkeää, ei mitään ylimääräistä, kaikkien vähiten jotain ikeaa sen paremmin kuin artekia, pentikiä, ja mitä näitä nyt onkaan.
En laittaisi Ikeaa ja Artekia samaan lauseeseen, saati samaan kotiin, paitsi 60-luvun Ikeaa. Ikeaa en osta ikinä (olen päässyt onneksi niistä virheostoista eroon)
Kyse ei ole siitä, etten osaa. Kodissani on muitakin huonekaluja kuin Artekin. Ikean huono laatu on syynä.
Tykkään että on antiikkia, retrofuturismia, rohkeasti värejä, hallittua maksimalismia ja paljon taidetta, itämaiset villamatot, tummaa puuta, messinkiä, värjättyä lasia, huonekasveja, päällekkäin eri aikakausia.
Itsestäni paras tyyli on aito 1940 lukulainen natsismi yhdistettynä steampunkkiin.
Meillä on kotona beigeä, valkoista, mustia yksityiskohtia ja puun sävyjä
Ei mitään modernia tai pelkistettyä. Eikä väritöntä. Kotoisaa on viherkasvit, värikkäät matot, taulut, tekstiilit, tunnelmalliset valot ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitään erityistä ja tiettyä tyyliä ei ole.
Kotini on minun näköiseni, sellainen jossa minun on hyvä olla ja jossa viihdyn. Jos jotain pitää mainita niin täydet kirjahyllyt, kirjoja täynnä. Joita myös luetaan! Isoja viherkasveja ja myös kukkivia kasveja. Paljon valoa, olohuoneen seinä kokonaan ikkunaa joten kasvit viihtyy.
Kissalle oma kiipeily- ja oleskelulinnake, tekokarvatalja ison arkun päällä ikkunan edessä missä varsinkin talvisin viihtyy. Tämä on meidän kotimme ja tarkoitus on viihtyä. Ja niin viihdymmekin, minä ja kissa.
Luetko aina uudelleen ja uudelleen samoja kirjoja vai onko kirjahyllyssäsi lukemattomia kirjoja? Jännä, kun monet ylpeilevät siitä, että on kirjoja. Minäkin luen paljon, mutta kirjoista en jaksa pölyjä pyyhkiä, vaan minun luetut ja lukemattomat kirjat ovat kirjaston hyllyissä. On ilmeisesti jotenkin fiiniä ja jopa älykästä omistaa ja lukea kirjoja. Vaikka eihän kirjan lukeminen vaadi kuin sen, että osaa lukea ja sen , että kirja on kiinnostava (eikä jää kesken)ja
suo ihanan lukukokemuksen.
Mä oon sellainen joka lukee saman kirjan uudelleen ja uudelleen. Olohuoneessa on pienehkö kirjahylly jossa on sellaiset kirjat jotka haluan pitää itselläni koska olen sellainen että saatan yhtäkkiä haluta lukea jonkin mielikirjoistani ja haluan että voin aloittaa sen lukemisen heti kun mieliteko iskee. En pyyhi kirjoista pölyjä koska ovat lasiovien takana eivätkä pääse pölyttymään. Lainaan kirjoja toki myös kirjastosta, hyllyssä on vain ne tietyt, minulle tärkeät teokset. T. Eri
Seinäväreinä valkoinen, harmaa ja musta. Huonekalut suoraviivaisia, seassa sopuisasti muutama perintöantiikki. Eli käytännössä sisustustyyli skandinaavinen pienillä mausteilla. Tekstiilit vaihtuvat vuodenaikojen mukaan, jos huvittaa.
Muuttorempan aikana päätin jo että joka huoneeseen keittiötä lukuun ottamatta tulee samat Yki Nummen kattovalaisimet, tätä päätöstä en ole katunut.
Ai niin, ja paska Ikean nelimetrinen Beståkaapisto, jonka ulkonäköä olen muuttanut jo kerran. Saman firman sohva, jossa pestävät päälliset (ehdottomat lemmikkitaloudessa). Tilasin jo kolmannet päälliset, koska niitä on tarjolla mukavasti yrityksissä, jotka myyvät Ikea huonekaluihin sopivia osia.
Ihailen klassista maalaistyyliä, jota näkee vanhoissa ruotsalaisissa taloissa. Kukkatapetteja ja tummapuisia antiikkikalusteita, valkoisilla perinteisillä kalusteilla kevennettynä. Jätte mysigt!
Vierailija kirjoitti:
Seinäväreinä valkoinen, harmaa ja musta. Huonekalut suoraviivaisia, seassa sopuisasti muutama perintöantiikki. Eli käytännössä sisustustyyli skandinaavinen pienillä mausteilla. Tekstiilit vaihtuvat vuodenaikojen mukaan, jos huvittaa.
Muuttorempan aikana päätin jo että joka huoneeseen keittiötä lukuun ottamatta tulee samat Yki Nummen kattovalaisimet, tätä päätöstä en ole katunut.
Ai niin, ja paska Ikean nelimetrinen Beståkaapisto, jonka ulkonäköä olen muuttanut jo kerran. Saman firman sohva, jossa pestävät päälliset (ehdottomat lemmikkitaloudessa). Tilasin jo kolmannet päälliset, koska niitä on tarjolla mukavasti yrityksissä, jotka myyvät Ikea huonekaluihin sopivia osia.
Melko rumia muovisia valaisimia... en ymmärrä, miksi jotain muoviroinaa pidetään arvostettuna ja arvokkaana designina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli miten oli, mutta Ikea on aina virheostos. Ei ole mitään järkeä täyttää kotiaan ikea paskalla.
Virheostoksia voi tehdä mistä vaan. Ja edullinen (tai hinnakkaampikaan Ikea) huonekalu ei ole virheostos vain siksi, että se on ostettu tietystä liikkeestä 🙄.
Kaisaa kirjoitti:
Hih, ite oon suuri pinkin ystävä ja kun sen väristä suihkuverhoa ei mistään löytyny nii päätin tehä suihkuverhon omalla kuvalla (ja värillä). Täältä mä löysin omani https://nordicshower.com/tuote/suihkuverho-omalla-kuvalla/
Seuraavaksi aion samalla designilla teettää myös pyyhkeet ja kylpyhuoneen maton! Tietääkö kukaan muuta paikkaa missä tällaisia vois tehä?
Barbie-style.
Vierailija kirjoitti:
Elokapina – Extinction Rebellion Finland julistaa Suomeen ilmastohätätilan. Elämme keskellä ilmaston ja ekologian kriisiä ja vaadimme, että tilanteeseen suhtaudutaan sen vaatimalla vakavuudella. Esitämme kolme vaatimusta hallitukselle, medialle ja koko yhteiskunnalle. Käytämme kansalaistottelemattomuutta ja väkivallatonta suoraa toimintaa – muiden demokraattisten keinojen ohella – saadaksemme aikaan tarvittavia yhteiskunnallisia järjestelmätason muutoksia.
Ne lääkkeet nyt !
Kyberpunk & mahdollisimman paljon huonekasveja