Taimi nimeksi tytölle, mitä mieltä?
Minusta kaunis :)
Onko teistä liian vanha? Tätimäinen?
Muita mielleyhtymiä?
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 20:38"]
En pidä. Ei ole mielestäni äänteellisesti kaunis eikä miellytä kirjoitettunakaan. Ei kuitenkaan missään tapauksessa nolo väkisinväännetty nimi, että jos itse tykkäätte niin antaa mennä :)
[/quote]
Peukutin vahingossa. Älä jaksa haukkua muiden nimiä noloiksi, se vasta noloa onkin. Itse en pidä Taimista, mutta en nimeä hauku. Jokainen nimi on alussa outo, ennen kuin vakiintuu tavalliseksi. Sinä olet ilmeisesti muutosta vastaan?
Taimi Inkeri oli äitini nimi.
Inkerin annoin jo omalle tytölle.
Taiminkin antaisin jos vielä tytön saisin.
Ystäväni nimi oli Taimi. Nyt aikuisena hän vaihtoi sen. Enkä yhtään ihmettele.
Oikein hyvä nimi. Sopii monien muiden nykyisin annettujen joukkoon.
Musta Taimi on tosi kaunis nimi
Ystävän 90v äiti on Taimi. Ihan linjassa Iidojen ja Marttojen ym kanssa joita on sukulaisten vauvoilla
Minä taas en ymmärrä noita nimensä vaihtelijoita..
Ainoastaan jos on oikeasti kovasti kiusattu sen takia.
Ajattelen jotenkin niin, että nimi on osa sua, ja sitä on opittava rakastamaan kuten muutakin itseään. :)
Ihana, suomalainen, vanhanaikainen, aito, luontonimi, äänneasultaan kaunis ja yksinkertainen, hieno vaan ei hienosteleva
Ihan hyvä nimi. Jos hänelle syntyy pikkuveli, nimeksi sopisi tietysti Vesa. :)
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 20:51"]Ystäväni nimi oli Taimi. Nyt aikuisena hän vaihtoi sen. Enkä yhtään ihmettele.
[/quote]
Täh. On sitä paljon pahempiakin nimiä ja usko pois tiedän kokemuksesta, sukunimeni on tyyliin"lepakko"
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 20:00"]
En ole koskaan ymmärtänyt merkitysnimiä, joilla ei ole kaunista merkitystä.
[/quote]
Öh, sinunko mielestäsi taimi ei ole kaunis asia?? Anna sitten omalle lapsellesi nimeksi vaikka Prinsessa tai Smaragdi, jotta tulee kauneus tarpeeksi ilmiselvästi nimestä ilmi.
Ap:lle vastauksena, Taimi on mielestäni aivan ihana nimi!
Kaunis luontonimi ja sopii hyvin pikkutytölle + on samantyylinen kuin tämän hetken muotinimet, joten ei ole outo sitten Helmien ja muiden saman ajan nimien joukossa.