Taimi nimeksi tytölle, mitä mieltä?
Minusta kaunis :)
Onko teistä liian vanha? Tätimäinen?
Muita mielleyhtymiä?
Kommentit (33)
Antaisin omalleni jos vielä saisin tytön. Ihana nimi, myös sukulaissuhteideni takia.
Tunnen yhden Taimi-tytön, ihana nimi!
Mummoni nimi. Topakka. Tunnen myös yhden 8-v topakan Taimi-tytön. Hyvä nimi.
Mun mielestä se on tosi kaunis nimi :) esim. Taimi Aurora sopia hyvin :)
En pidä. Jotenkin epänaisellinen, suorastaan ruma.
En todellakaan tiennyt, että kyseessä on jokin vanha nimi. Outo nimi. Miksei samantien Verso? En ole koskaan ymmärtänyt merkitysnimiä, joilla ei ole kaunista merkitystä.
Älä tee sitä :|
t. parikymppinen Taimi joka on kuullut vaan vittuiluja :--)
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 20:00"]
En todellakaan tiennyt, että kyseessä on jokin vanha nimi. Outo nimi. Miksei samantien Verso? En ole koskaan ymmärtänyt merkitysnimiä, joilla ei ole kaunista merkitystä.
[/quote]Onhan se vanha nimi. Siskoni on Taimi, ikää 55vuotta. Siihenkin aikaan harvinainen nimi.
Tykkään, voisin antaa omalle tytölle!
Pidän kovasti! Tulee tosin se virsi mieleen: Mä taimi olen sun tarhassas ja varten taivasta luotu...
Tunnen tai tiedän muutaman Taimin. Nuorin heistä on syntynyt 50-luvulla, loput kolme n. 80-vuotiaita. Ei hassumpi nimi, voi olla uusia suosikkeja.
Kiva nimi, persoonallisempi kuin Taina. Yhdistettynä johonkin klassisen kauniiseen toiseen nimeen toimisi erityisen hyvin, kuten Taimi Helena. :) ei toimisi ehkä kovin hyvin jos koko nimi olisi erikoinen tyyliin Taimi Kuurankukka Sepontytär Kullankaivaja.
En pidä. Ei ole mielestäni äänteellisesti kaunis eikä miellytä kirjoitettunakaan. Ei kuitenkaan missään tapauksessa nolo väkisinväännetty nimi, että jos itse tykkäätte niin antaa mennä :)
Ihana nimi! Eikä varmasti tule jatkuvasti kaimoja vastaan.
Ihana nimi, voin hyvin kuvitella nimen kaikenikäisille. Voisin antaa itsekin :)