Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun narsisti toimii kuten toimii, niin mitä sillä hakee?

Vierailija
18.09.2021 |

Narsisti on nyt viisi vuotta lähipiirissä näyttänyt todellisen luonteen ja enemmänkin olen surullinen hänestä. Sellaista häpeää hänestä tuntee moni. Miksi ei itse osaa hävetä toimintaansa? Kumminkaan se toiminta ei ole kovin asiallista. Ei kyllä saa sitä meiltä ja muualta mitä toivoo.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsu haluaa aina reaktion. Ei mitään väliä hyvälläkö vai pahalla kunhan saa toisen reagoimaan jotenkin. Jos et suostu tähän leikkiin, et kelpaa lähteeksi ja narsu jättää sinut.

Vierailija
22/67 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuin jotkut jaksaa tätä läheistensä diagnosointia päivästä toiseen, ja uhriutumista.

Narsisti sitä ja narsisti tätä, ja minä uhriparka jonka elämä on nyt pilalla.

En ole ollut läheinen tai sukua, mutta kuitenkin. On ollut ihanaa siirtyä elämässä eteenpäin kohti terveitä ihmissuhteita, ihanaa, iloista, kevyttä ja mutkatonta elämää!

Silti aiheesta on välillä kiinnostavaa keskustella. Toivon että joku saa siitä apuakin. Moni on lähtenyt narskun vaikutuspiiristä ja parantanut elämänlaatuaan. Kenenkään ei tarvitse maksaa oman mielenterveyden menettämisen hintaa.

Narsistin tunnistaa yleensä siitä kun se nimittelee kohdettaan narsistiksi mutta ei suostu käymään mitään keskustelua siitä miltä kokemuspohjalta hän muodostaa näkemyksensä. Uhri on vain hullu tai narsisti, mutta oikea narsisti ei osaa selittää mistä tämä ajatus hänelle tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tunnet toisesta ihmisestä häpeää? Joku on "lähipiirissä" eli tarkoittaa mitä? Miten oikeasti tunnet hänet ja mitä hän tekee väärin? Millä perusteella väität häntä sellaiseksi? Jos kerrot jotain konkreettista, kommenteistasi voi olla jopa jollekin hyötyäkin.

Mietipä sitä

En ole ajatustenlukija tai meedio. Eli joku exäkö? Mitä tämä on tehnyt ja mistä tiedät narsistiksi? Miten itse lähdit tämän vaikutuspiiristä?

Itse voin joistain ehkä sellaista epäillä jonkun tuntemani kohdalla, mutta minulla ei ole "munaa" väittää jotain sellaiseksi, jos en asiaa 100% varmasti tiedä ja näe omin silmin lääkärin kirjoittamaa diagnoosia.

Vierailija
24/67 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tunnet toisesta ihmisestä häpeää? Joku on "lähipiirissä" eli tarkoittaa mitä? Miten oikeasti tunnet hänet ja mitä hän tekee väärin? Millä perusteella väität häntä sellaiseksi? Jos kerrot jotain konkreettista, kommenteistasi voi olla jopa jollekin hyötyäkin.

Mietipä sitä

Narsistin vakiolause" mietippä sitä". Ei me mietitä. Sorry.

Vierailija
25/67 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättää sellaiset sairaat ihmiset pois elämästä, niin ei ole mitenkään enää elämässä. Ja kun on sinut itsensä kanssa, niin voi ainakin itse hyvin. Narsisti ja hänen oma perhe ei voi lähellä koskaan hyvin.

Vierailija
26/67 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette ole nähneet vielä mitään.

t. se narsisti.

Vierailija
27/67 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) mistä tiedät, että se henkilö on narsisti?

b) mitä hän toivoo muilta?

c) miten se narsismi ilmenee käytännössä?

d) miten poistuit hänen vaikutuspiiristään?

e) miksi koet tarvetta kirjoittaa aiheesta?

Jos nyt noihin saisi vaikka vastaukset. Yleensä tuskaa kokenee kirjoittavat aika konkreettisin esimerkein. Nyt aloitus kuulostaa lähinnä jonkun mustamaalaamiselta katteettomasti, kun mitään konkreettista ei mainita.

Vierailija
28/67 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuin jotkut jaksaa tätä läheistensä diagnosointia päivästä toiseen, ja uhriutumista.

Ihan hyvä käsitellä asiaa. Narsistin kanssa kun ei voi keskustella. Itse ainakin olen ollut järkyttynyt näin keski-ikäisenä kun tajusin äitini olevan narsisti. Alkaa näkemään teini-iästä saakka jatkuneet outoudet ihan uudessa valossa.

Narsistiäitini tuhosi välinsä sisaruksiinsa, exäänsä ja kaikkiin lapsiinsa ketkä eivät tanssi narsistin pillin mukaan.

Miten kestikin näin kauan tajuta!

Vierailija
29/67 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ollut läheinen tai sukua, mutta kuitenkin. On ollut ihanaa siirtyä elämässä eteenpäin kohti terveitä ihmissuhteita, ihanaa, iloista, kevyttä ja mutkatonta elämää!

Silti aiheesta on välillä kiinnostavaa keskustella. Toivon että joku saa siitä apuakin. Moni on lähtenyt narskun vaikutuspiiristä ja parantanut elämänlaatuaan. Kenenkään ei tarvitse maksaa oman mielenterveyden menettämisen hintaa.

Miksi aihe kiinnostaa, jos ei ole läheinen tai sukulainen kyseessä? Mistä olet varma hänen diagnoosistaan? Miksi henkilön olemassaolo häiritsee, jos et edes tunne kyseistä ihmistä? Jotenkin erikoista tämä pakkomielteentapainen täällä aihepiiriä kohtaan.

Kyllä monikin ilmiö kiinnostaa, vaikkei osuisi omalle kohdalle. Mutta itelle osui.

Oli havahduttavaa törmätä niin häiriintyneeseen ihmiseen, kun on muun elämänsä elänyt normaalien ihmisten ympäröimänä. Se puhkaisi minulla kuplan missä olin elänyt.

Kun aitoon narsistiin törmää (hän myönsi häiriönsä itsekin mutta puhui siitäkin ylpeydellä, kuin se olisi jokin "supervoima"), seuraa läheltä elämäänsä hyvän matkaa ja miten hän lopulta kohtelee sinuakin, niin kyllä se oli silmiä avaavaa.

Eikä hänen olemassaolonsa minua enää häiritse. Sääliksi kyllä käy heidän perheitään ja lapsia erityisesti. Heitä ajattelen usein.

Ehkä osallistuin keskusteluun siksikin, että koen ylpeyttä siitä, että tein suoraselkäisen päätöksen ottaa äkkiä jalat alle. En jäänyt kuvioon, joka on vastoin omia arvojani. En hyväksy sellaista ihmisten kohtelua.

Keskustelu aiheesta on tärkeää, sillä narsistinen persoonallisuushäiriö on lisääntymään päin Suomessakin. Narskut toteuttaa kaavaa ja mitä useampi sen tunnistaa, sen parempi.

Vierailija
30/67 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on sellainen pikku seikka, että ei kukaan sivustaseuraaja pysty tunnistamaan narsistia. Minulla meni vuosikausia senkin tunnistamiseen, että läheinen ystäväni oli sellainen. N-piirteinen on just se suosittu, social butterfly, ja sosiaalinen kameleontti.

Eivät he ole erikoisia tai napit vastakkain puolituttujen kanssa ym. Ei heitä voi tunnistaa, jos on vain "lähipiiriä" vähän etäämpää, kun he ovat niin taitavia sosiaalisesti. Siksi koko aloitus menee ihan metsään.

Vierailija
31/67 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi aihe kiinnostaa, jos ei ole läheinen tai sukulainen kyseessä? Mistä olet varma hänen diagnoosistaan? Miksi henkilön olemassaolo häiritsee, jos et edes tunne kyseistä ihmistä? Jotenkin erikoista tämä pakkomielteentapainen täällä aihepiiriä kohtaan.

Kyllä monikin ilmiö kiinnostaa, vaikkei osuisi omalle kohdalle. Mutta itelle osui.

Oli havahduttavaa törmätä niin häiriintyneeseen ihmiseen, kun on muun elämänsä elänyt normaalien ihmisten ympäröimänä. Se puhkaisi minulla kuplan missä olin elänyt.

Kun aitoon narsistiin törmää (hän myönsi häiriönsä itsekin mutta puhui siitäkin ylpeydellä, kuin se olisi jokin "supervoima"), seuraa läheltä elämäänsä hyvän matkaa ja miten hän lopulta kohtelee sinuakin, niin kyllä se oli silmiä avaavaa.

Eikä hänen olemassaolonsa minua enää häiritse. Sääliksi kyllä käy heidän perheitään ja lapsia erityisesti. Heitä ajattelen usein.

Ehkä osallistuin keskusteluun siksikin, että koen ylpeyttä siitä, että tein suoraselkäisen päätöksen ottaa äkkiä jalat alle. En jäänyt kuvioon, joka on vastoin omia arvojani. En hyväksy sellaista ihmisten kohtelua.

Keskustelu aiheesta on tärkeää, sillä narsistinen persoonallisuushäiriö on lisääntymään päin Suomessakin. Narskut toteuttaa kaavaa ja mitä useampi sen tunnistaa, sen parempi.

Mitä hän ihan konkreettisesti sitten teki? Mistä konkreettisista sanoista tai teoista tunnistit? Jos joku sanoo itseään narsistiksi, niin ei se välttämättä edes pidä paikkaansa. Sen konkreettisen tietämisestä voisi olla apua.

Vierailija
32/67 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaistukea kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä käsitellä asiaa. Narsistin kanssa kun ei voi keskustella. Itse ainakin olen ollut järkyttynyt näin keski-ikäisenä kun tajusin äitini olevan narsisti. Alkaa näkemään teini-iästä saakka jatkuneet outoudet ihan uudessa valossa.

Narsistiäitini tuhosi välinsä sisaruksiinsa, exäänsä ja kaikkiin lapsiinsa ketkä eivät tanssi narsistin pillin mukaan.

Miten kestikin näin kauan tajuta!

Tuo on totta, että heidän kanssaan ei pysty keskustelemaan. On joku "haava", joka tekee sen, että menevät lukkoon, jos yrittää keskustella aiheista, jotka kyseenalaistaisivat heitä. Sellainen ei kykene ottamaan syytä niskoilleen tai näkemään itsessäån mitään vikaa. Ja moni ihminen menee siihen sitten mukaan ja uskoo.

Vierailija
33/67 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vieläkään selvinnyt, mitä edes tapahtui ap:lle. Paljon melua tyhjästä.

Vierailija
34/67 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vieläkään selvinnyt, mitä edes tapahtui ap:lle. Paljon melua tyhjästä.

Narsisti hakemassa huomiota itselleen. Sitä tämä aloitus on. Nyt hän odottelee että me täytetään tyhjiä kohtia ja rukoillaan häneltä vastausta jos hänen suuri armollisuutensa laskeutuisi kuolevien pariin. Annetaan ketjun tippua ja jatketaan elämäämme.

Vierailija
35/67 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on sellainen pikku seikka, että ei kukaan sivustaseuraaja pysty tunnistamaan narsistia. Minulla meni vuosikausia senkin tunnistamiseen, että läheinen ystäväni oli sellainen. N-piirteinen on just se suosittu, social butterfly, ja sosiaalinen kameleontti.

Eivät he ole erikoisia tai napit vastakkain puolituttujen kanssa ym. Ei heitä voi tunnistaa, jos on vain "lähipiiriä" vähän etäämpää, kun he ovat niin taitavia sosiaalisesti. Siksi koko aloitus menee ihan metsään.

Kyllä pystyy, jos riittävän pitkän aikaa seuraat hänen käytöstään suht läheltä ja näet ja kuulet, miten hän kohtelee muita ihmisiä. Spontaanit tilanteet ovat parhaita, missä sen reaktiot tulevat ns selkärangasta eikä ehdi juonia.

Nimenomaan sopivasti sivusta voi olla helpompaa, kun et ainakaan ole hänen hovissaan aivopestynä.

Sosiaalista älykkyyttä tunnistaminen voi vaatia ja narskujakin on vähän erilaisia, että miten suorasukaisesti tai kierosti tuovat sen ylimielisen, pahan oman itsensä esiin. Ei se tietysti hyvänpäivän tutuille välttämättä ikinä paljastu.

Eikä ketään syyttä suotta saa leimata, mutta kenenkään ei myöskään pitäisi joutua sietämään huonoa kohtelua, alaspainamista ja jopa julmuutta. Ei narsistin eikä kenenkään toimesta.

Vierailija
36/67 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, tiedän psykopaattimiehen ja etsii jopa tältä palstalta vinkkejä, mistä saisin päätelmän, kuka vuotaa, kuka tiedustelee, mistä asiasta.

Hänen vaimonsa on hänen jatke, joka tekee kaiken kuten psykopaatti määrää.

Ovat erityisen kiinnostuneita heitä koskevista asioista, joista voi tarkistaa onko heidän etumatkansa kutistunut. Valheiden verkko on suuri mutta ei mahdoton silti hajottaa.

Että voisi jatkaa jo kolmatta vuosikymmentä jatkunutta psykopaatin elämää, on hänen tuhottava, uhkailtava ja hiljennettävä ne, joilla hänestä tosifaktaa on.

Psykopaatin erottaa narsistista väkivallan käyttö.

Kaikki psykopaatit ovat myös narsisteja ja erittäin kovia manipuloimaan. Jokainen on heille vain mahdollinen väylä hyötymiseen jostain. Yleisimpänä raha.

Jos töissä kyseinen kusipää paljastuu, hän jää sivuun ja vainoaa ja kostaa entisille työkavereilleen loppuelämänsä.

Lipevät huijarit ovat yleensä psykopaatteja. Uhrit sulkevat suunsa pelosta ja häpeästä.

Pitäkää sankarina sitä, joka uskaltaa paljastaa heidät. He tekevät likaisen työn ja asettavan itsensä vaaraan.

Vierailija
37/67 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsu haluaa aina reaktion. Ei mitään väliä hyvälläkö vai pahalla kunhan saa toisen reagoimaan jotenkin. Jos et suostu tähän leikkiin, et kelpaa lähteeksi ja narsu jättää sinut.

tämä. minulla on työpaikalla narsisti kollega. aina kokeilee kepillä jäätä saisiko jotenkin provosoitua. esim. "käyppäs hakee minulle kahvia".  siis hän ei ole minun esimieheni eikä yritä juoksuttaa ketään muita kuin minua. katsoo nenän vartta pitkin koittaen saada minut kiristämällä orjaksi.

jos älähdän niin niin hän maalailee sillä kuvia johtoportaalle minun seläntakana.

jatkuvasti utelee vapaa-ajan asioista eikä kerro itsestään mitään. päätin olla kertomatta ja olla provosoimatta niin ilmeni että hän tiesi asioita joita en ollut kertonut. tiedot hän oli saanut muilta työntekijöiltä joille olin kertonut asioita. nyt saa olla täysin varpailla koko ajan.

delegoi kaikki työtehtävät minulle ja vetää päivän lonkkaa. onneksi pomo on saanut hänet kiinni tästä useasti rysänpäältä mutta potkuja ei vaan tule. 

Vierailija
38/67 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hän ihan konkreettisesti sitten teki? Mistä konkreettisista sanoista tai teoista tunnistit? Jos joku sanoo itseään narsistiksi, niin ei se välttämättä edes pidä paikkaansa. Sen konkreettisen tietämisestä voisi olla apua.

En jaksa nyt pitkää listaa tehdä. Ko henkilö oli kuin oppikirjaesimerkki, joten lukemalla minkä tahansa opuksen kuvauksen, se osuu 100% kohdilleen. Niitä löytyy netistäkin.

Eikä mikään diagnoosi ole se pointti, vaan se, miten karmeasti he kohtelevat läheisiään. Se valehtelu, juonittelu ja kieroilu, millä lahjojen ja kehujen kautta edetään kontrolliin ja alistamiseen. Lopulta hovissa olevat kadottavat itsensä, arvonsa, mielipiteensä, mielenterveytensä, itsetuntonsa ja vapautensa.

Narsistisia piirteitä voi olla monellakin, mutta persoonallisuusHÄIRIÖ se on sitten kun se on tuhoavaa ja muita vahingoittavaa.

Vierailija
39/67 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pystyy, jos riittävän pitkän aikaa seuraat hänen käytöstään suht läheltä ja näet ja kuulet, miten hän kohtelee muita ihmisiä. Spontaanit tilanteet ovat parhaita, missä sen reaktiot tulevat ns selkärangasta eikä ehdi juonia.

Nimenomaan sopivasti sivusta voi olla helpompaa, kun et ainakaan ole hänen hovissaan aivopestynä.

Sosiaalista älykkyyttä tunnistaminen voi vaatia ja narskujakin on vähän erilaisia, että miten suorasukaisesti tai kierosti tuovat sen ylimielisen, pahan oman itsensä esiin. Ei se tietysti hyvänpäivän tutuille välttämättä ikinä paljastu.

Eikä ketään syyttä suotta saa leimata, mutta kenenkään ei myöskään pitäisi joutua sietämään huonoa kohtelua, alaspainamista ja jopa julmuutta. Ei narsistin eikä kenenkään toimesta.

narsistin myös tunnistaa jos on ollut sellaisen uhrina vuosia. samoja toiminta tapoja löytyy iästä ja sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
40/67 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NARSISTIPSYKOT UHKAILEVAT OLEMAAN HILJAA.

Vinkki:

Vasta Tampereeella etäope pahoinpideltiin kesken etätunnin, oppilaat kauhistuivat!

Tulos: OPETTAJALLA EI VAATIMUKSIA MIEHELLEEN !

Sanooko jotain?????????!

Te vaaditte jo tietoa ja samalla juoruamalla asettaisitte TIETOLÄHTEEN VAARAAN KERTOMALLA ASIANOSAISILLE TIEDOSTA.

Käsitättekö??????

Siinä ei ollut mitään tietolähdettä vaan julkinen pahoinpitely josta olisi pitänyt soittaa poliisit kun sen kohtaa. Herranen aika tätä typeryyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi