G: Mikä on yllättänyt sinut elämässä eniten?
Itseäni se että olen löytänyt ihanan salarakkaan :)
N40
Kommentit (72)
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 15:34"]Se, miten nopeasti tämä menee. Äsken olin vielä parikymppinen hehkeä nuori nainen, lapset olivat pieniä ja elämä oli yhtä kiirettä, vaippoja, oksennustauteja ja vesirokkoja täynnä.
Nyt peilistä katsoo nelikymppinen nainen, jota ei parhaalla tahdollakaan voi sanoa enää hehkeäksi, lapset ovat aikuisuutensa kynnyksellä ja on aika miettiä mitä ihmettä seuraavaksi..
Siis oikeasti, vaikka kuinka tuntuu, että elämä on yhtä vaippa-arkea ja hullunmyllyä pienten lasten kanssa, on se aika kuitenkin hujauksessa ohi ja kohta on edessä keski-ikä ja vanhuus..uskokaa minua.
[/quote] Komppaan näin 20 vuotta vanhempana jo kahden lapsen mummuna. Loppujen lopuksi täytyy sanoa että helppo elämä tähän asti ainakin
Se miten vaikeaa lasten kanssa on ! Jos olisin tiennyt että puoliso häipyy eikä isovanhempia kiinnosta niin en olisi hankkinut lapsia ... Ja tämä miten paljon ne syö rahaa. Olen niin väsynyt.
Se että itsekkäät ihmiset, selkäänpuukottajat sekä oman edun tavoittelijat pärjäävät kuitenkin parhaiten tässä maailmassa. Tekisi mieli uskoa että paha saa palkkansa tms., mutta ei se kyllä niin näytä menevän.
Suomessa suuri osa elämää pitää uhrata työntekoon ja omasta työn teostakin pitää jakaa leijonan osa verottajalle ja muille tahoille, jotta olisit jonkun koukussa koko ajan.
Se, kuinka paljon ihminen voi muuttua. Esimerkiksi vuodessa, parissa. Luulin nuorempana, että mielipiteet, tunteet ja muu mahdollinen pysyisi samana. On oppinut, miksi jotkut kasvavat erilleen parisuhteesta.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 15:48"]
Suomessa suuri osa elämää pitää uhrata työntekoon ja omasta työn teostakin pitää jakaa leijonan osa verottajalle ja muille tahoille, jotta olisit jonkun koukussa koko ajan.
[/quote]
Tavallisen työnteon takia ei kannata enää nykyään uhrata elämäänsä. Voi tienata hyvin, mutta ei kuitenkaan ökyhyvin. Omasta työpanoksestasi hyötyy joku muu enemmän kuin sinä. Jossakin vaiheessa saat parin muun ihmisen hommat päälle, kunnes yt:ssä lennät ulos tai yhtäkkiä teetkin hommia paljon pienemmällä palkalla ja on pakko ottaa se työ, mitä saa. Kaikki se vuosien stressi ja aivan turhaan.
Se että mieheni rakastui nettiystäväänsä aivan silmittömästi. Halusi minusta eron. Halusi vaihtaa 15 vuotta nuorempaan naiseen. Tämä " rakkaus" oli molemminpuolinen. 50 vuotias meni ihan sekaisin tästä naisesta.
Elämän epäoikeudenmukaisuus, se, että vaikka olet kuinka kunnollinen ja kiltti ihminen voit silti jäädä väliinputoajaksi ja tavallaan epäonnistua kaikesta yrittämisestä huolimatta...ja sitten taas monella pahalla kusipäällä saattaa monet asiat onnistua.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 15:35"]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 15:20"]
Miesten eläimellisyys ja suoranainen pahuus.
[/quote]
Mieskö se tappoi lapsensa Nurmeksessakin?
[/quote]
Välillisesti kyllä.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 15:48"]
Se että itsekkäät ihmiset, selkäänpuukottajat sekä oman edun tavoittelijat pärjäävät kuitenkin parhaiten tässä maailmassa. Tekisi mieli uskoa että paha saa palkkansa tms., mutta ei se kyllä niin näytä menevän.
[/quote]
Se että miten tyhmätkin voivat päästä pitkälle, kun kaiken ratkaisee suhteet. Koulussa vielä kilpailtiin älyllä, mutta jo yliopistolla se tuli unohtaa, ja yrittää vaan verkostoitua. Uskomatonta. Myöskin täydellinen lyhytnäköisyys ja periaatteettomuus häiritsee. Kaikki on kaupan, ja mitään ei sovita sen mukaan mikä olisi parhainta yhteiskunnalle, vaan mikä sopii parhaiten sulle ja mulle, viis muista.
Ensin se, että yhtäkkiä 21-vuotiaana huomasin olevani naimisissa. Sitten se, että reilu 10v myöhemmin sain 5v sisällä neljä lasta.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 15:20"]
Miesten eläimellisyys ja suoranainen pahuus.
[/quote]
Mieskö se tappoi lapsensa Nurmeksessakin?