Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon miehesi on valvonut vauvan takia öisin??!

Vierailija
02.11.2014 |

???

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies aikanaan heräsi hakemaan vauvan kehdostaan/pinniksestään mun syliin ja katseli kun imetin ja röyhdäytti vauvelin ennenkuin vei takaisin sänkyyn. Pari kertaa ehti nukahtaa siinä katsellessaan ja odotellessaan niin vein itse:) Ei meillä kukaan katsonut telsua vauva-aikana, edes vanhemmat lapset miehestä puhumattakaan. Miten olis ehtinyt??

Vierailija
22/57 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan yhtään, kolme jo koululaista meillä. Mies teki töitä ja minä imetin. Oli aika luontevaa herätä itse nostamaan se vauva viereen, kun kuitenkin imetin. Oikeastaan vauvat on aina nukkuneet siinä vieressä muutenkin.

Viikonloppuaamuisin mies kyllä yleensä aina heräsi vauvan kanssa ja minä sain nukkua pidempään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä olen imettänyt ja herännyt joka yö 2-4 kertaa tai useammin syöttämään 1,5 vuoden ajan. Joskus olen pyytänyt miestä ottamaan vauvan syliin mutta ei siitä ole tullut mitään kun vauvaa on itkettänyt ja miestä hermostuttanut. Minä olen kuulemma opettanut vauvan tällaiseksi ja siksi olen saanut hoitaa kaikki yöt itse.

Vierailija
24/57 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies valvonut enemmän. Paljon herkempi heräämään. 

Vierailija
25/57 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kuorsaa vieressä kun vauva älähtää joten eipä hirmusti ole valvonut. Osittain imetetty lapsi ja useimmiten yöt selviää vain rinnalla ja nukkuu hyvin (nyt 3kk) joten ei haittaa hirmusti arkena. 

Sitten vapaapäivinä nukkuu pitkään ja valittaa että väsyttää kun minä olen nukkunut ehkä puolet siitä mitä mies.

Vierailija
26/57 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen syntyi pienipainoisena ja hänet piti herättää muutaman tunnin välein pullolle, silloin mies otti yhden vuoron yössä jotta sain nukuttua edes yhden pidemmän pätkän yössä. Kuopus on nukkunut pariviikkoisesta lähtien yöt putkeen niin ei ole kummankaan tarvinnut herätä.
Miten muuten te joilla mies hoitaa yösyöttöjä, joudutteko herättämään miehen vai herääkö itse? Mieheni kun tuntuu olevan ohjelmoitu niin ettei herää edes oman vauvan itkuun. Tai no kuopus ei edes kyllä koskaan itke, mutta esikoinen voi vieläkin joskus pahaa unta nähdessään alkaa itkemään (2v.) eikä mieheni KOSKAAN herää siihen vaikka itse olen salamana pystyssä kun vähänkin inahtaa.

Vierailija
27/57 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me nukutaan nyt kolmannen kohdalla suosiolla eri sängyissä, kumpikin hyvin. Vauva nukkuu mun kanssani, ja herää 1-3 kertaa yössä syömään. Eli mies ei valvo, eikä ole yhdenkään kohdalla valvonut, mutta toisaalta en ole minäkään joutunut juuri yhtään. Tissi suuhun ja uni jatkuu. :)

Vierailija
28/57 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki vauvat ovat nukkuneet vieressäni sivuvaunussa (perhepeti). Olen imettänyt nukkuessani. Ei siis itkua, vain pientä tuhinaa ja suun napsuttelua vauvalta.

Kenenkään ei ole tarvinnut valvoa. <3

Vierailija
29/57 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole valvonut yhtään yötä, eikä varmasti tule nytkään valvomaan. Tarvitsee kuulemma unta jne :D

Vierailija
30/57 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies valvoi pikkuvauva-ajan koliikkihuudot, minä hoidin kaikki imetysheräykset. Aluksi aika tasan siis tai miehellä ehkä vähän enemmän, mutta vauvan rauhotuttua hoidon kaikki heräykset, koska ne olivat kaikki imetystä vaativia.

Vierailija
31/57 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on valvonut aina yöt kanssani. Heräsi niihin ääniin ja nousi sitten "auttelemaan", eli pyöri ympärillä ja vaikutti vähän urpolta :D Kun imetys vaihtui korvikkeisiin, niin mies alkoi hoitamaan ne sattumanvaraiset yöheräilyt. Minulla on nukahtamisvaikeuksia ja mies on sitä mallia, että se nukkuu koska ja kuinka vain. Traagisimpina yösesonkeina oltiin molemmat niin väsyneitä, että tämä helpommin uudelleen nukahtava osapuoli mies hoiti yöt ja illat (9-03) ja minä aamuyöstä iltapäivään. Jäin itse pystyyn siitä kolmen huippeilta ja laitoin miehelle aamiaiset ja muut kuntoon korvauksena siitä yöjuoksusta ja oltiin molemmat paremmin levänneitä.

Nyt lapsi on 1v 1kk ja mies hoitaa ne sattumanvaraiset yöpönkimiset, joita ilmeilee hampailun myötä. Se tosin on vain pullo ja suppo + lapsi takaisin nukkumaan. Tiedän olevani ukkoni kanssa etuoikeutettu ja parempaa en osaisi pyytääkkään. 

Vierailija
32/57 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme kumpikin valvoneet yhtä paljon, tosi uniongelmaiset lapset. Miehen töiden takia yritin välillä antaa hänelle mahdollisuuksia nukkua katkeamatonta unta useamman tunnin.
.
Olemme vuorotelleet nukkumisen kanssa vuosikausia. Mies nukkuu aamulla pitempään ja minä nousen lasten kanssa. Paikkaan yöunia sitten aamupäivän päikkäreillä, kun mies herää.

Vierailija
33/57 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa oli niin että minä syötin ja mies vaihtoi kakkavaipan. Paitsi miehen aamuvuorossa hoidin yöt itse. Joskus mies nousi hakemaan lisäksi korviketta, koska itse meinasin jäädä valvomaan jos liikaa touhusin yöllä.

Kun vaippaa ei tarvinnut enää vaihtaa yöllä, olin se minä joka aina heräsi. Joku voisi sanoa, että se on äidin homma kun on kotona, mutta meillä lapsi heräsi pahimmillaan 1-2 välein alkuyöstä ja aamuyöllä 10min-30min välein. Ja oli vaihe kun kaiken heräilyn jälkeen noustiin viideltä ylös.
Muutaman kerran nukuin toisessa huoneessa, mutta näitä kertoja ei montaa ollut.
Mies kyllä valvoi ja katsoi tv:tä, sitten toivoi ettei ennen klo 9 herätetä kun on vielä iltavuoro edessä.
Hermo meinasi mennä kun oli väsymyksestä huono olo ja huomasi. Niin, ja kyllä oltiin raskausaikana keskusteltu miten unta tarvitsee molemmat.

Vierailija
34/57 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 01:34"]No meilläpä ei ole valvonut juuri lainkaan, paitsi silloin kun esikoinen vierotettiin vuoden vanhana tissistä! Ei ihme, että mies haluaa lisää vauvoja, vaan minä en kyllä suostu!! Nyt valvon täällä siis taas...
ap
[/quote]

Kuin olisin itse tuon kirjoittanut, kaikki täsmälleen kuin meillä.. :/

Vierailija
35/57 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän kuin minä.

Vierailija
36/57 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
37/57 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
38/57 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi nyt 2 v ja edelleen heräilee öisin joitakin kertoja. Eipä oo mies juuri ikinä heränny. Ihan muutamia kertoja. :/ Juu ja olen ollut niin väsynyt tästä että. Ja laps siis valvo jopa 2 kahen tunnin pätkää joka yö plus monta heräämistä päälle ja teki näin vielä 1.7 kk iässä.

Vierailija
39/57 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta. Mies valvonut 0 tuntia. No ehkä joskus yöllä herännyt lapsen itkuun, mutta nukahtanut uudestaan samantien.

En kyllä ymmärrä miksi miehen olisi pitänyt valvoa. Hän kävi töissä, minä olin lasten kanssa kotona.

Vierailija
40/57 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 08:52"]Kolme lasta. Mies valvonut 0 tuntia. No ehkä joskus yöllä herännyt lapsen itkuun, mutta nukahtanut uudestaan samantien.

En kyllä ymmärrä miksi miehen olisi pitänyt valvoa. Hän kävi töissä, minä olin lasten kanssa kotona.
[/quote]

Todellisuuden nimissä voin vielä jatkaa, että olisin toivonut miehen apua silloin, kun sain toistuvasti rytmihäiriöitä liiallisesta valvomisesta. Tai mies olisi joskus voinut viikonloppuisin aamulla nousta lasten kanssa niin, että minä olisin voinut nukkua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän