Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukupuolipettymys, järkyttävää kun ihmiset on pettyneitä lapsen sukupuoleen.

Vierailija
18.09.2021 |

Onko suomalaisilla äideillä päässä vikaa isosti? Kirjoitetaan blogeja aiheena sukupuolipettymys, ja tilitetään somessa, miten ollaan pettyneitä kun lapsi oli/ jo on poika 🙄😱😳🤯

Mitä tämmöinen pettymys poikia kohtaan kumpuaa? Mun mielestä todella noloa kirjoittaa tai julkaista tämmöistä lasta loukkaavaa sontaa. Oikeampi paikka olisi psykologin vastaanotto käsitellä omaa pettymystä, ja sitä onko ylipäätään valmis vanhemmaksi, kun ongelmat on tällä tasolla.

Ja älkää sanoko, että tunteille ei voi mitään! Käytökselle voi, varmaan lapsesta tuntuu kivalta kun äiti on netissä tilittänyt miten oli niin kovasti pettynyt lapseensa jo ennen kuin syntyi. Noloa, ja surullinen lapsen psta.

Kommentteja

Kommentit (109)

Vierailija
81/109 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ihan toivoin poikaa ja poika tuli. En silti olisi pettynyt vaikka olisi ollut toisin. Miten yleensäkään lapsen sukupuoleen voi pettyä ja miksi poikia ei haluta?

Kukahan tätä humpuukia oikein ylläpitää, normaali ihminen rakastaa lastaan ehdottomasti, ehdoitta.  Aivan järkyttävää, että tällainen ketju täälläkin, mutta Sannasta ei saa sanoa sanaakaan. 

Normaali nainen toivoo tyttölapsia. On pettymys saada poika. Näin se on tutkitustikin.

Kenestä sannasta puhut? Etusuivulla on monta ketjua, joiden otsikossa sanotaan sanna.

Vierailija
82/109 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun aikoinaan odotin omaa esikoistani, meille kerrottiin äitiysvalmennuksessa, että on ihan normaalia, että äidit ja isät kuvittelevat tulevaa vauvaa. Tulevat vanhemmat kuvittelevat vauvan sukupuolta, ulkonäköä (onko hiuksia, onko tumma vai vaalea jne) ja kuvittelevat millainen vauva on luonteeltaan. Kun se todellinen vauva sitten syntyy, tämä kuviteltu vauva haihtuu vähitellen mielestä. Saattaa olla, että todellisella vauvalla ei ole kuvitellun vauvan ominaisuuksia, saattaa olla, että on. Ei pidä kauhistella, vaikka vanhemmat pettyvätkin alkuun, jos todellinen vauva onkin ihan erilainen kuin kuviteltu vauva, jota on mielessään hellinyt ja johon on jo kiintynyt. Kyllä todellinen vauva saa vanhempiensa huomion ja rakkauden.

Meillä oli jopa perhevalmennuksessa tehtävä, jossa sitä vauvaa piti kuvitella.

Itse toivoin aluksi ihan vain vauvaa mutta rakenneultrassa huomasin kuitenkin pettyneeni, kun kuulimme, että siellä on poika. Päällimmäisenä oli kyllä ilo siitä, että kaikki on kunnossa mutta pari päivää piti sulatella, että esikoisemme on poika. Sen jälkeen siihen suhtautui neutraalisti ja nyt, kun tuo lapsi on rinnalla, niin siinä ei voisi olla kukaan muu. Hän on rakas ja juuri täydellinen pieni poika.

Neuvolassa puhuimme asiasta ja siellä sanottiin, että moni äiti toivoo tyttöä, koska siihen on helpompi samaistua ja poikien maailma voi tuntua vieraalta. Neuvolan terkkarin mukaan on hyvä joutua pohtimaan vähän kriittisesti omaa ajatusmaailma ja kasvatusmalleja. Ongelma on, jos tuosta pettymyksestä ei pääse yli.

Vaikka näistä on hyvä keskustella, niin julkisesti omalla nimellä tehtynä siinä on se ongelma, että se lapsi voi päätyä lukemaan ne tekstit. Olisi ikävä kuulla, ettei ole toivottu sukupuoleltaan tai muuten.

On se jännä, et sama salliva asenne ei koskaan ulotu miehiin ja miesten toiveisiin. Tää läpätilää... vieras maailma... on niin kulunutta. Poikaa toivova mies on automaattisesti aina sovinisti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/109 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai nytkö tästä aiheesta saa täällä jutella. Pari päivää sitten tein kaksi avausta liittyen aiheeseen ja molemmat poistettiin alle parissa minuutissa.....

Vierailija
84/109 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ihan toivoin poikaa ja poika tuli. En silti olisi pettynyt vaikka olisi ollut toisin. Miten yleensäkään lapsen sukupuoleen voi pettyä ja miksi poikia ei haluta?

Kukahan tätä humpuukia oikein ylläpitää, normaali ihminen rakastaa lastaan ehdottomasti, ehdoitta.  Aivan järkyttävää, että tällainen ketju täälläkin, mutta Sannasta ei saa sanoa sanaakaan. 

Normaali nainen toivoo tyttölapsia. On pettymys saada poika. Näin se on tutkitustikin.

Kenestä sannasta puhut? Etusuivulla on monta ketjua, joiden otsikossa sanotaan sanna.

En voi tarkentaa, kenestä Sannasta. Eräässä maassa alettiin  järjestämään minkä sukupuolen haluttiin elävän ja seuraukset olivat tuhoisat. Tällä menolla laitetaan pussukka olohuoneen kattoon, josta sitten tipahtaa säällisen ajan kuluttua haluttu yksilö. Jos tulee väärä yksilö, viskataan biojätteisiin. Siistii.

Vierailija
85/109 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki toivovat sisimmissään jompaa kumpaa eikä siinä ole mitään väärää. Taas tehdään kärpäsestä härkänen palstalla. Asiat eivät ole näin mustavalkoisia. Tietysti monen on vaikea nähdä putkilasien läpi.

Toiveissakin on eroa. On vähän eri asia toivoa naisena tyttöä, koska ajattelee, että tytön kasvatus on helpompaa, kun siihen on jotain kokemuspohjaa omasta kasvamisesta kuin toivoa tyttöä sen takia, että pojat on kammottavia pikkuhirviöitä, joissa ei ole mitään hyvää. Tai toivoa poikaa, koska tytöt on ärsyttäviä manipulaattoreita.

Vierailija
86/109 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin itsekin tehdä päivityksen, jos ylipäätään jakaisin elämääni somessa. En jaa.

Lapsettomushoidoissa käyn ja jos hoidoista poikalapsi tulossa, teen kaikkeni ennen sen syntymää, että menisi kesken. EN halua poikaa.

Sun kaltainen 💩 ei ansaitse lasta ollenkaan.

Vierailija
87/109 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi kasvattaa lasta sen verran kieroon että se aikuisuuden kynnyksellä alkaa hormonihoidot ja silpouttaa vehkeensä kun on täysi-ikäinen.

Vierailija
88/109 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pelkäsin" saavani pojan. Ihan siitä syystä, että en ollut ikinä ollut tekemisissä poikalasten kanssa, niiden maailma tuntui täysin vieraalta. Tuntematon luonnollisesti pelotti. Synnytyssalissa kun näin lapsen olevan poika, tunnustan, että ensimmäinen ajatus oli "voi ei". Mutta ei siihen montaa hetkeä mennyt, kun pienimies hurmasi minut täysin! Eikä hän muuten ole koskaan ollut tyypillinen poika. Ei ole kiinnostunut pikkuautot eikä koneet ja on aina pärjännyt hyvin koulussa. Tuossa vieressä nyt tuo poika tekee aamupalaa. On jo teini ja melkein minun pituinen. En voisi olla ylpeämpi hänestä! Ja kyllä hän tietää, että olin "kauhuissani" kun hän syntyi, ei se kuitenkaan poista pisaraakaan rakkaudesta häntä kohtaan.

Vierailija
89/109 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me ainakin mieheni kanssa olemme todella pettyneitä kun kaikki neljä lastamme ovat tyttöjä. Mies erityisesti oli todella pettynyt koska eihän se ole mies eikä mikään joka ei saa poikaa aikaiseksi. Hän sairastui viimeisen lapsen jälkeen psyykkisesti, on joutunut olemaan sen jälkeen jopa psykiatrisessa sairaalassa hoidossa, käymään terapiassa ja joutuu syömään yhä psyykelääkkeitä kun kuopus on 6-vuotias. Tytötkin sen varmasti tietävät, että syy isän sairauteen on se, että he sattuivat syntymään tyttöinä.

Vierailija
90/109 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin tästä aiheesta nyt näitä teinien - tai teinin tasolle jääneiden - kirjoituksia, ja yksi iso syy heillä on kun poikien vaatteet on niin rumia. Yhy yhy. Suosittelen myös terapiakäyntiä ja paria. Lapsi parat! 😳🤬☹️

Mulla on maailman ihanin pikkupoika, jonka sukupuoleen en ole laisinkaan pettynyt. Silti on aika ärsyttävää, kun vaatekaupat on täynnä tosi kivoja vaatteita tytöille, melko paljon neutraaleja vaatteita ja sitten flanellipaita ja pari dinosaurus/traktoribodya pojille. Onneksi on sentään niitä neutraaleita vaatteita, mutta kyllä tytöille sopivia vaatteita on huomattavasti enemmän. Olisi kiva saada pojallekin iloisen värisiä neuleita, mutta niissä tuntuu olevan aina jotain rusetteja ja hörselöitä.

Jos osaisin itse ommella vaatteita, pyrkisin tekemään nimenomaan pojille suunnatun vaatemalliston.

Vierailija
91/109 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi voi identifioida itsensä mihin sukupuoleen haluaa. Sukupuolia on tuhansia erilaisia.

Biologisia ja juridisia sukupuolia on edelleen kaksi. Sukupuoli-identiteettejä taas on tuhansia erilaisia.

Biologisia sukupuolia ei edelleenkään ole vain kahta. Niitä kromosomiyhdistelmiä on enemmän. Aivan ylivoimanen enemmistö toki on kahta yleisintä, mutta se ei tarkoita, että niitä olisi vain kaksi. Ota selvää ennen ulinaasi täällä.

Vierailija
92/109 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun aikoinaan odotin omaa esikoistani, meille kerrottiin äitiysvalmennuksessa, että on ihan normaalia, että äidit ja isät kuvittelevat tulevaa vauvaa. Tulevat vanhemmat kuvittelevat vauvan sukupuolta, ulkonäköä (onko hiuksia, onko tumma vai vaalea jne) ja kuvittelevat millainen vauva on luonteeltaan. Kun se todellinen vauva sitten syntyy, tämä kuviteltu vauva haihtuu vähitellen mielestä. Saattaa olla, että todellisella vauvalla ei ole kuvitellun vauvan ominaisuuksia, saattaa olla, että on. Ei pidä kauhistella, vaikka vanhemmat pettyvätkin alkuun, jos todellinen vauva onkin ihan erilainen kuin kuviteltu vauva, jota on mielessään hellinyt ja johon on jo kiintynyt. Kyllä todellinen vauva saa vanhempiensa huomion ja rakkauden.

Meillä oli jopa perhevalmennuksessa tehtävä, jossa sitä vauvaa piti kuvitella.

Itse toivoin aluksi ihan vain vauvaa mutta rakenneultrassa huomasin kuitenkin pettyneeni, kun kuulimme, että siellä on poika. Päällimmäisenä oli kyllä ilo siitä, että kaikki on kunnossa mutta pari päivää piti sulatella, että esikoisemme on poika. Sen jälkeen siihen suhtautui neutraalisti ja nyt, kun tuo lapsi on rinnalla, niin siinä ei voisi olla kukaan muu. Hän on rakas ja juuri täydellinen pieni poika.

Neuvolassa puhuimme asiasta ja siellä sanottiin, että moni äiti toivoo tyttöä, koska siihen on helpompi samaistua ja poikien maailma voi tuntua vieraalta. Neuvolan terkkarin mukaan on hyvä joutua pohtimaan vähän kriittisesti omaa ajatusmaailma ja kasvatusmalleja. Ongelma on, jos tuosta pettymyksestä ei pääse yli.

Vaikka näistä on hyvä keskustella, niin julkisesti omalla nimellä tehtynä siinä on se ongelma, että se lapsi voi päätyä lukemaan ne tekstit. Olisi ikävä kuulla, ettei ole toivottu sukupuoleltaan tai muuten.

On se jännä, et sama salliva asenne ei koskaan ulotu miehiin ja miesten toiveisiin. Tää läpätilää... vieras maailma... on niin kulunutta. Poikaa toivova mies on automaattisesti aina sovinisti

Höpötti pöpötti. Kun mä tulin raskaaksi, toivoin tyttöä ja mies toivoi poikaa, ja molemmat osasimme sanoa, että se johtui vain siitä, että siitä omasta sukupuolesta on jo kokemusta. Kummallakaan ei ollut entuudestaan paljon kokemusta lapsista, niin kai siinä haluaisi olevan edes jotain tuttua. Ihan yhtä neutraali toive/ajatus se oli molemmilta.

Vierailija
93/109 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttölapset on olleet syrjittyjä ja epätoivottuja vuosituhannet, ja vieläkin ovat useissa maailmankolkassa, joten enpä olisi huolissani tästä ilmiöstä. Kosminen oikeus vaan toteutuu.

Minä olen halunnut tyttölapsia niin kauan kuin kykenen muistamaan. Tasan ei mene onnen lahjat.

Vierailija
94/109 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta kommentointia :(

Ja ikävä kyllä olen törmännyt tähän muuallakin. Eräs tuttu kertoi minulle, että onneksi sisko sai vihdoin tytön, ettei tarvitse enempää enää yrittää. Siskolla oli jo 5 poikaa...

Tai sitten ne kommentit itselleni 2 pojan jälkeen, että pitää yrittää vielä tyttöä. Kiitos vain, mutta ei tarvitse.

Vierailija
95/109 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mummoni hyljeksi äitiäni, koska hän oli perheen 3. tyttö, mummoni olisi halunnut pojan.

Äitini oli koko lapsuutensa ajan perheensä hyljeksimä lapsi. Muita lapsia mummo rakasti, sitten lopuksi jätti vielä äitini perinnöttömäksi.

Raskas on hyljityn lapsen osa!

Vierailija
96/109 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me ainakin mieheni kanssa olemme todella pettyneitä kun kaikki neljä lastamme ovat tyttöjä. Mies erityisesti oli todella pettynyt koska eihän se ole mies eikä mikään joka ei saa poikaa aikaiseksi. Hän sairastui viimeisen lapsen jälkeen psyykkisesti, on joutunut olemaan sen jälkeen jopa psykiatrisessa sairaalassa hoidossa, käymään terapiassa ja joutuu syömään yhä psyykelääkkeitä kun kuopus on 6-vuotias. Tytötkin sen varmasti tietävät, että syy isän sairauteen on se, että he sattuivat syntymään tyttöinä.

Tuollainen "mies" on ihan täyttä p*****!

Vierailija
97/109 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse halusin aina kolme poikaa, ne olen saanut. Bonuksena yksi tyttö, joka on kyllä vastannut noita kolmea mennen tullen, huhhuh. Ehkä helpottaa nyt kun on täysi-ikäinen. Toivossa on ainakin hyvä elää.

Vierailija
98/109 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ilmeisesti tällä vuosituhannella, viime tuhannella oli päinvastoin.

Vierailija
99/109 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tainnut koskaan olla sit normaali nainen.

Vierailija
100/109 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

🙄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi