Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten alkoholistit pystyvät kieltämään aiheuttamansa tuhon?

Vierailija
17.09.2021 |

Läheiseni on alkoholisti. Myös hänen isänsä oli alkoholisti, ja läheiseni on monasti kertonut, kuinka kurja lapsuus ja nuoruus hänellä oli isän kännitemppujen takia. Nyt läheiseni on aiheuttamassa omille lapsilleen samaa mitä hänen isänsä juominen teki hänelle. Ja kuitenkin läheiseni kiistää kirkkain silmin että juominen mitenkään vaikuttaisi lapsiin.

Mikä ihme addiktiosairauksissa saa ihmisen tekemään näin? Uskovatko addiktit itse juttuihinsa vai tajuavatko he suoltavansa soopaa?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et mee mukaan juttuihinsa ja "sääli" häntä. Kysy mieluummin, mitä hän voisi tehdä päästäkseen yli isäsuhteesta. Luultavasti suuttuu, jos hänen "uhriutuminen" kyseenalaistetaan. Riippuu tietysti känniasteesta. Jos on joskus selvä, niin voit ehkä puhua ja saada normikontaktin. Jos ei oo, niin et. Alkoholisti on suurimman osan ajasta kännissä. Huomioi se. Eli sen verran kuin humalaisen juttuihin voi "uskoa", voit uskoa hänen. Lapsuuden ongelmia en vähättele. Mutta.

Vierailija
42/43 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lastensuojeluun ilmoitus jos päihde perheissä on lapsia. Minä tekisin niin heti enkä katselisi yhtään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuvuusongelmissa itselle valehteleminen tuntuu olevan välttämätöntä, mutta usein myös käsittämättömän vaivatonta. Minä en pysty valehtelemaan itselleni, en kärsi riippuvuuksista. Isäni oli alkoholisti, mutta en ole onneksi perinyt sitä.

Juuri niin, kannabis ja viina ovat niin ihania ja rentouttavia. Kuuluvat nykyelämään. Niin hyvin valehdellaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi