Tiedätkö mikä on veriryhmäsi?
Itse en tiedä ja mistähän sen saisi tietää? Yritin Kannastakin katsoa mutta en löytänyt.
Kommentit (188)
En viitsi paljastaa tässä kaikkien kuullen, mutta harvinainen se on.🔥
Olen tehnyt kolme testiä ja joka kerralla tullut eri vastaus. En vieläkään tiedä mikä niistä on oikea?
Tiedän, minulle on muutaman kerran jouduttu antamaan verta. Silloin sain tietää
Ei sitä tarvitse tietää. Jos sinulle tehdään verensiirto, niin ei niitä lapuista katsella, vaan tietenkin ensin vielä testataan.
O+, se luki verenluovutuskortissa. Mihinkään muuhun en ole sitten sitä tietoa tarvinnutkaan.
O+.
En ole sairastanut koronaa vieläkään. Käsittääkseni O-veriryhmä suojaa muita paremmin koronalta.
Tiedän,nyt en muista. On kyllä kirjoitettu jonnekki neuvolakorttiin. Sen tiedän missä sitä säilytetään, et ylhäällä on. Ehkä a+ tai a-.
Olen A mutta en muista ihan oliko vielä A+ vai A-.. plussa varmaan.
Koulussa tehtiin ala-asteella 5-6lk testit.
A+ Armeijassa luovutettua isänmaallista verta ja sotkussa munkkikahvit.
Mutta onko kellään samanlaista veriryhmää kuin minulla? Verenluovutuskortin mukaan olen veren luovuttajana O Rh+, mutta veren vastaanottajana O Rh-. Edes verenluovutuspaikan työntekijä ei osannut selittää, mistä tämä johtuu. Minulla on asiasta oma teoria, mutta olisi kiva kuulla, onko jollain toisella vastaava juttu.
Raskausaikana veriryhmäkseni määriteltiin O Rh-.
Vierailija kirjoitti:
0+ mulla. Toisen lapsista veriryhmä testattiin kun syntyi, mutta toisen ei. Kummallakaan ei ollut mitään hätää, joten en ihan tiedä miksi näin. Raskauden aikana äidin veriryhmä testataan. Varmaan joissain muissakin tilanteissa, jossa sillä on merkitystä.
B- ja siksi jokainen lapsi testattiin ja minut piikitettiin. Lapset B+, AB+, B+.
Kävin luovuttaa verta ni selvisi A+
B+ kuten useimmilla cromagnonein jälkeläisillä
AB+, olen luovuttanut pari kertaa, mutta kysyntää on vähän, minulle käy kaikki veriryhmät, mutta AB+ vain niille kenellä on tämä veriryhmä, ja on yleisistä pienin veriryhmä.
En muista. En ole mikään Waffen SS-mies jolla se löytyy tatuoituna. Psyk.sh.
Olen O+, taitaa olla varsin yleinen veriryhmä. Raskausaikana selvitettiin. Mies on sanonut olevansa AB+, mutta lapsestamme en tiedä. Kummallista. Luulisi olevan asia, joka on jokaisella tiedossaan syntymästä asti.
Jotain koulua kävivät kuitenkin minun isoisän isäni 1800-luvulla Turussa.
Eri