Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Schumacher aivokuollut

Vierailija
17.09.2021 |

vai minkä käsityksen saitte leffasta (en katsonut kuin muutaman pätkän), mutta sen käsityksen sain, ettei tajua tai ymmärrä ympärillä tapahtuvaa, saati tunnista perhettä?

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ot, mut Alkaakohan rahat olla lopussa kun alkaa kiinnostaa haastattelut ja leffat.

Pelkästään eettisistä syistä passaan tuon tason "dokumentit".

Vierailija
42/69 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan käänneltävä ja väänneltävä, hoitajat ympäri vuorokauden ja kröhii välillä limaa, trakestomia on. Kädet a jalat koukistuvat  Näkee liikkeet ja voi tunnistaa esim äidin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä sanoa mutta vakavien aivotapahtumien jälkeen toipuminen tapahtuu seuraavaan 6kk aikana,ei mitään sen jälkeen vaikka olisit itse Jeesus ...ikävä totuus mutta been there seen that...ihan turha odottaa mitään enää

Ikävä sanoa, mutta olet väärässä. Se ”raja” on kaksi vuotta, että kuntoutuksesta voi vielä hyötyä, ja sekin on häilyvä. Moni 10 vuotta sitten aivovamman saanut saa apua kuntoutuksesta.

Ja sinä oletat että Schumi tuosta voi vielä kuntoutua? Voi voi kun et tiedä mitä ajattelet..

Ei ole mun ajatuksista kyse. Ihan on kyse siitä, että aivot korjautuvat vuosienkin päästä. Schumin kohdalla toki prosentit ovat hyvin heikot, mutta halusin vain korjata sun 6kk väittämäsi. Se ei todellakaan oidä paikkaansa.

Vierailija
44/69 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä sanoa mutta vakavien aivotapahtumien jälkeen toipuminen tapahtuu seuraavaan 6kk aikana,ei mitään sen jälkeen vaikka olisit itse Jeesus ...ikävä totuus mutta been there seen that...ihan turha odottaa mitään enää

Ikävä sanoa, mutta olet väärässä. Se ”raja” on kaksi vuotta, että kuntoutuksesta voi vielä hyötyä, ja sekin on häilyvä. Moni 10 vuotta sitten aivovamman saanut saa apua kuntoutuksesta.

Ja sinä oletat että Schumi tuosta voi vielä kuntoutua? Voi voi kun et tiedä mitä ajattelet..

No niin, av-meedio on selvittänyt paitsi Schumin tilan, myös hänen tulevaisuutensa.

Vierailija
45/69 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mun ajatuksista kyse. Ihan on kyse siitä, että aivot korjautuvat vuosienkin päästä. Schumin kohdalla toki prosentit ovat hyvin heikot, mutta halusin vain korjata sun 6kk väittämäsi. Se ei todellakaan oidä paikkaansa.

Ei ne mitään korjaudu.

Vierailija
46/69 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te nyt jumalauta vuosien jälkeenkään tajua että tyyppi on VIHANNES ja siksi hänen voinnistaan ei puhuta? Ihan oikeastiko joku vielö uskoo että se sieltä toipuu? Missä pumpulissa ihmiset elävät..

Pumpulissapa hyvinkin. Realiteetit ei aukene monille. Halutaan uskoa siihen onneliseen loppuun.

Vierailija
47/69 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se nyt selvä että on ymmärtämättömässä tilassa eikä esim kommunikoi. Todella ikävä kohtalo, parempi kun olisi mennyt kerralla eikä jäänyt kitumaan.

Tuskin hän kituu. Varmasti saa parhaat lääkkeet, jos kipuja tai tuskaisuutta on.

Oikeastiko ajattelet, että tuollainen elämä ei ole kitumista?

Minun mielestäni ihmisen elämä ei ole kitumista, jos hän ei kärsi henkisessä tai fyysisessä mielessä. Schumacher ei tietääkseni kärsi. Sen sijaan hänen omaisilleen saattaakin olla kitumista elää hänen kanssaan.

No johan on kommentti. Kukaan tässä maailmassa ei voi tietää mitä hän tai hänen tilanteessaan oleva kokee tai tuntee. Oman ruumiinsa vankina eläminen tuskin on kenenkään toive tai halu, ellei ole masokisti. Näin kärjistettynä.

Kaikista kamalinta olisi, jos ihminen on tietoinen tästä maailmasta mutta ei voi sitä ilmaista. Itse jos olisin vastaavassa tilanteessa, rukoilisin kuolemaa.

Ensin sanot, ettei toinen ihminen voi tietää, mitä Svhumacherin tilassa oleva ihminen kokee tai tuntee, ja sen jälkeen oletkin tietävinäsi.

Sinä et voi tietää edes, mitä vastaavassa tilanteessa ajattelisit. Moni esimerkiksi ajattelee nuorena, ettei elämä vanhana ja raihnaisena olisi elämisen arvoista. Siitä huolimatta hyvin harva vanhus päättää päivänsä itse, vaikka pystyisi.

No tasan tarkkaan tiedän mitä ajattelisin, jos pystyisin tajuamaan jotakin tuossa tilanteessa ollessani. Ja voi kuule, vanhat ja raihnaiset ihmiset pääsääntöisesti haluavat tästä elämästä jo pois. Taidat olla aika nuori ja naiivi. 

Vierailija
48/69 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeillä kai aikaansaa tarvittaessa hyvänolontunteen missä vaan tapauksessa. Toivottavasti tässäkin tapauksessa ja yleensäkin kuuntelevat potilaan toiveita tai ja osaavat tulkita potilaan taholta tulevia eri signaaleja kivun hoidon tarpeesta.

Vierailija
49/69 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta mitä Schumi on saanut onnettomuuden jäljiltä on media hiljaisuus. Itse en haluaisi yhdenkään lehtijutun pyörivän tilastani tuon jälkeen. Rauha hänelle ja läheisilleen on parasta hoitoa, oli tila mikä tahansa.

Vierailija
50/69 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä että onko myös jo aivan kuihtunut myös ruumiiltaan ja varmaan myös vaippojakin sitten käyttää ja sitten pesettäminenkin?

Vierailija
51/69 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon että ymmärtää ja tajuaa asioita, ei ole aivokuollut

Ei voida tietää. Sillä perustein että hänen mitään ajatuksiaan ei ole julkaistu onnettomuuden jälkeen on pääteltävä että hänen ajatuksista ei ole saatavissa tietoa. Eli hän ei pysty kommunikoimaan. Siihenhän tunnetusti riittää pelkät silmänräpäytykset. Jos Schumi pystyisi siihen olisi jo ainakin yksi kirja kirjoitettu ja hän toimisi asiantuntijakommentaattorina erilaisissa moottoriurheilutapahtumissa etc.

Jos hän kykenisi kommunikoimaan ei olisi mitään syytä pitää tietoa salassa.

Vierailija
52/69 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se nyt selvä että on ymmärtämättömässä tilassa eikä esim kommunikoi. Todella ikävä kohtalo, parempi kun olisi mennyt kerralla eikä jäänyt kitumaan.

Tuskin hän kituu. Varmasti saa parhaat lääkkeet, jos kipuja tai tuskaisuutta on.

Minun mielestäni ihmisen elämä ei ole kitumista, jos hän ei kärsi henkisessä tai fyysisessä mielessä. Schumacher ei tietääkseni kärsi. Sen sijaan hänen omaisilleen saattaakin olla kitumista elää hänen kanssaan.

No johan on kommentti. Kukaan tässä maailmassa ei voi tietää mitä hän tai hänen tilanteessaan oleva kokee tai tuntee. Oman ruumiinsa vankina eläminen tuskin on kenenkään toive tai halu, ellei ole masokisti. Näin kärjistettynä.

Kaikista kamalinta olisi, jos ihminen on tietoinen tästä maailmasta mutta ei voi sitä ilmaista. Itse jos olisin vastaavassa tilanteessa, rukoilisin kuolemaa.

Ensin sanot, ettei toinen ihminen voi tietää, mitä Svhumacherin tilassa oleva ihminen kokee tai tuntee, ja sen jälkeen oletkin tietävinäsi.

Sinä et voi tietää edes, mitä vastaavassa tilanteessa ajattelisit. Moni esimerkiksi ajattelee nuorena, ettei elämä vanhana ja raihnaisena olisi elämisen arvoista. Siitä huolimatta hyvin harva vanhus päättää päivänsä itse, vaikka pystyisi.

No tasan tarkkaan tiedän mitä ajattelisin, jos pystyisin tajuamaan jotakin tuossa tilanteessa ollessani. Ja voi kuule, vanhat ja raihnaiset ihmiset pääsääntöisesti haluavat tästä elämästä jo pois. Taidat olla aika nuori ja naiivi. 

Ainakin olen päässyt jo irti tuolta naiiviuden asteelta, jota itse osoitat ”tasan tarkkaan” tietämisinesi. Kukaan meistä ei pysty eläytymään vaikeasti aivovammaisen elämään, eikä nihilismi tee sinusta yhtään viisaampaa.

Vierailija
53/69 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te nyt jumalauta vuosien jälkeenkään tajua että tyyppi on VIHANNES ja siksi hänen voinnistaan ei puhuta? Ihan oikeastiko joku vielö uskoo että se sieltä toipuu? Missä pumpulissa ihmiset elävät..

Pumpulissapa hyvinkin. Realiteetit ei aukene monille. Halutaan uskoa siihen onneliseen loppuun.

Fakta on, että ihmiselämällä ei ole minkään muunlaista loppua kuin kuolema. Se, onko se onnellinen vai onneton loppu, voi kukin miettiä ihan omalla kohdallaan.

Vierailija
54/69 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voida tietää. Sillä perustein että hänen mitään ajatuksiaan ei ole julkaistu onnettomuuden jälkeen on pääteltävä että hänen ajatuksista ei ole saatavissa tietoa. Eli hän ei pysty kommunikoimaan. Siihenhän tunnetusti riittää pelkät silmänräpäytykset. Jos Schumi pystyisi siihen olisi jo ainakin yksi kirja kirjoitettu ja hän toimisi asiantuntijakommentaattorina erilaisissa moottoriurheilutapahtumissa etc.

Paitsi, jos hän itse haluaa pitää sen salassa. Jos hänen oma tahtonsa on, ettei julkisuuteen kerrota totuutta hänen tilastaan, sitä ei kerrota.

Vierailija
55/69 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä elokuva? Mistä sen näkee??

Vierailija
56/69 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin olen päässyt jo irti tuolta naiiviuden asteelta, jota itse osoitat ”tasan tarkkaan” tietämisinesi. Kukaan meistä ei pysty eläytymään vaikeasti aivovammaisen elämään, eikä nihilismi tee sinusta yhtään viisaampaa.

Sama pätee myös sinuun. Pus pus :)

Vierailija
57/69 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä elokuva? Mistä sen näkee??

https://fi.flixable.com/title/schumacher/

Vierailija
58/69 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi, jos hän itse haluaa pitää sen salassa. Jos hänen oma tahtonsa on, ettei julkisuuteen kerrota totuutta hänen tilastaan, sitä ei kerrota.

Toki. Tätä vastaan kuitenkin puhuu lausunnot jossa kuvataan Schumin seuraavan maailmantapahtumia mm. poikansa uraa. Mutta näistäkään ei ole ensikäden lausuntoja itse Schumilta. Tähän ei mielestäni ole perusteltuja syitä. Se on ymmärrettävää, että mitään livelausuntoja ei antaisi fyysisen tilansa vuoksi.

Mitä Schumilla on olemassa muuta jos hänellä olisi kyky kommunikoida. On hyvin epätodennäköistä ettei tämä tulisi ilmi jo senkin puolesta että nykyteknologia mahdollistaisi Schumin henkisen läsnäolon kaikkialla missä ikinä tahtoisikaan olla. Sehän olisi hänelle koko uusi elämä.

Vierailija
59/69 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieletöntä spekulointia, kun oikeasti muut kuin Schumin lähipiiri eivät tiedä asiasta yhtään mitään.

Vierailija
60/69 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, aivokuollut on sama kuin kuollut. Ei eroa. Esim.koomassa oleva on eri asia.

En ole nähnyt elokuvaa, mutta maallikkona uskon hänen olevan ns.minimaalisen tietoisuuden tilassa. Se kuulostaa todennäköiseltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän