Suvi Sofia, Saana Susanna, Senni Vanessa, Santeri Valtteri
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 12:45"]
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 12:41"][quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 12:38"] S-Club, ei nappaa. Varsinkin tuo Santeri Valtteri on typerä. Molemmat -RI päätteisiä, ei sovi yhtään. [/quote] No minkä V-kirjaimella alkavan toisen nimen olisit pojalle sitten laittanut, jos halutaan ehdottomasti että se on V-kirjaimella? [/quote] Vilho, Viljo, Veikko, Väinö, Veeti, Veijo, Viljami
[/quote]
Nuo ehdotukset vaatisi vielä kolmannen nimen perään. Santeri Vilho Johannes esimerkiksi, ei pelkkä Santeri Vilho missään nimessä. Toisin päin sopisi, Vilho Santeri.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 12:52"]
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 12:48"]
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 12:41"]
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 12:38"]
S-Club, ei nappaa. Varsinkin tuo Santeri Valtteri on typerä. Molemmat -RI päätteisiä, ei sovi yhtään.
[/quote]
No minkä V-kirjaimella alkavan toisen nimen olisit pojalle sitten laittanut, jos halutaan ehdottomasti että se on V-kirjaimella?
[/quote]
No katos, kun ei kiinosta nämä nimileikit (SS, SV), niin turha on vastata. Itse olen antanut lapsille niille sopivat nimet, ilman kikkailuja.
[/quote]
No äläpäs tule kikkailemaan sitten muillekaan. :-)
[/quote]
Itse kysyit mielipiteitä ;)
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 12:39"]
Vanessa on ihan järkky nimi, varsinkin ympättynä vanhaan suomalaiseen nimeen.
[/quote]
Vanhat suomalaiset nimet ne vasta kamalia ovatkin. Martta, hyi!
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 12:55"]
Eikö sut jo tunnisteta noiden lasten nimien perusteella? No jos sua ei haittaa.
Kakkosen tavoin: Älä kysy mielipiteitä nimistä tällä palstalla, saat vain pahan mielen.
[/quote]
Ei haittaa. :-) mutta miksi saisin vain pahan mielen?
[/quote]
No koska ihmiset haukkuu sun olemassaolevien lasten nimet suohon. Jos siis sulla oikeasti on tuon nimiset lapset. Suvi Sofia on vaikea lausua, mulla se menisi aina Sufi Sofia tai Suvi Sovia.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 12:30"]Mielipiteitä?
Meidän lasten nimet. :-)
[/quote]
Yksi noista nimistä on minun nimeni, yksi lapseni etunimi, yksi toisen lapseni toinen nimi ja kaksi serkkujeni etunimiä. Pakkohan niistä on tykätä :)
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 12:56"]
[/quote]
[/quote]
Montako Marttaa tunnet, tai Lyydiaa tai Kyllikkiä?
Sen sijaan nämä kaikki on vanhoja nimiä: Iida, Aada, Sofia, Vilho, Viljami, Eemil, Elias, Aino, Väinö jne. Ja kastetuissa, päiväkodeissa ja kouluissa jokapäiväisiä tuttavuuksia.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 12:45"]
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 12:41"][quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 12:38"] S-Club, ei nappaa. Varsinkin tuo Santeri Valtteri on typerä. Molemmat -RI päätteisiä, ei sovi yhtään. [/quote] No minkä V-kirjaimella alkavan toisen nimen olisit pojalle sitten laittanut, jos halutaan ehdottomasti että se on V-kirjaimella? [/quote] Vilho, Viljo, Veikko, Väinö, Veeti, Veijo, Viljami
[/quote]
Nuo ehdotukset vaatisi vielä kolmannen nimen perään. Santeri Vilho Johannes esimerkiksi, ei pelkkä Santeri Vilho missään nimessä. Toisin päin sopisi, Vilho Santeri.
[/quote]
Jep, no mutta, meillä haluttiin vain kaksi nimeä. :)
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 12:48"]
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 12:41"]
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 12:38"]
S-Club, ei nappaa. Varsinkin tuo Santeri Valtteri on typerä. Molemmat -RI päätteisiä, ei sovi yhtään.
[/quote]
No minkä V-kirjaimella alkavan toisen nimen olisit pojalle sitten laittanut, jos halutaan ehdottomasti että se on V-kirjaimella?
[/quote]
No katos, kun ei kiinosta nämä nimileikit (SS, SV), niin turha on vastata. Itse olen antanut lapsille niille sopivat nimet, ilman kikkailuja.
[/quote]
No äläpäs tule kikkailemaan sitten muillekaan. :-)
[/quote]
Itse kysyit mielipiteitä ;)
[/quote]
Mitä sitten ja miksi isket silmää? Oletko lesbo?
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 12:59"]
[/quote]
[/quote]
Sen sijaan nämä kaikki on vanhoja nimiä: Iida, Aada, Sofia, Vilho, Viljami, Eemil, Elias, Aino, Väinö jne. Ja kastetuissa, päiväkodeissa ja kouluissa jokapäiväisiä tuttavuuksia.
[/quote]
Ainoa ja Väinö ovat kauheita. Aada on ainoa kaunis, mutta liian käytetty kuten Ainokin. Mieluummin antaisin lapselleni nimeksi esim. Vanessa kuin Aino. Ja olen akateeminen, jos se on seuraava vuodatuksesi.
Kakkosen tavoin: Älä kysy mielipiteitä nimistä tällä palstalla, saat vain pahan mielen.
[/quote]
[/quote]
No koska ihmiset haukkuu sun olemassaolevien lasten nimet suohon. Jos siis sulla oikeasti on tuon nimiset lapset. Suvi Sofia on vaikea lausua, mulla se menisi aina Sufi Sofia tai Suvi Sovia.
[/quote]
Eivätkö ne siis ole ihmisten oikeita mielipiteitä? No miksi ihmeessä sitten haukkuvat?
Ja minusta ei ole yhtään vaikea lausua. :-)
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 12:30"]Mielipiteitä? Meidän lasten nimet. :-) [/quote] Yksi noista nimistä on minun nimeni, yksi lapseni etunimi, yksi toisen lapseni toinen nimi ja kaksi serkkujeni etunimiä. Pakkohan niistä on tykätä :)
[/quote]
Kiitos! :) Heh.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 13:03"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ainoa ja Väinö ovat kauheita. Aada on ainoa kaunis, mutta liian käytetty kuten Ainokin. Mieluummin antaisin lapselleni nimeksi esim. Vanessa kuin Aino. Ja olen akateeminen, jos se on seuraava vuodatuksesi.
[/quote]
Ps. Lähes kaikki nimet ovat vanhoja, kun tarpeeksi alat kartoittamaan. Esim. Elle on vanha suomalainen, alunperin saamelainen, jo 1800-luvulla annettu nimi. Tai Ellen, Linda, jne. Mieluummin antaisin tällaisia pirteitä, ihania naisen nimiä, kuin jotain ainaisia, niin tylsiä ja värittömiä, Ainoja!
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tuossa on kyllä kauniita nimiä. Itse tykkään etenkin Iidasta, Aadasta, Sofiasta, Viljamista, Eemilistä, Ainosta... :-)
T. Aloittaja
[/quote]