Tappoiko poikaystävä Gabbyn?
Gabby Petito, 22 v, matkaili ympäri USA:a kansallispuistoja ihastellen. Matkustusvälineenä oli tytön omistama pakettiauto, jota poika ajoi. Kerran he joutuivat poliisin kanssa tekemisiin matkan aikana, kun sivullinen teki ilmoituksen väkivallasta. Gabby tunnusti läimäyttäneensä poikaystäväänsä. Tapaus ei johtanut suurempiin toimiin.
Lopulta kuitenkin vain poikaystävä palasi kotiin, Gabyn autolla. Gabysta ei ole kuulunut mitään, eikä kukaan tiedä, missä hän on, ja onko hän yleensä hengissä. Poikaystävä kieltäytyy puhumasta poliisille, ja vanhemmat ovat hankkineet hänelle asianajajat.
Menikö riita liian pitkälle, ja poikaystävä esimerkiksi kuristi Gabbyn?
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008269686.html
https://www.independent.co.uk/news/world/americas/gabby-petito-update-m…
Kommentit (5932)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolinsyyntutkijan mukaan tämä oli case of domestic violence eli perheväkivaltatapaus. Ei ole siis epäselvää, että Brian kuristi Gabbyn kuoliaaksi. Kamala tapa kuolla. :(
Niin on, ja hidas. Ihmistä täytyy k uristaa melkoisen kauan että henki lähtee, ja jos paljain käsin vielä... Huhhuh. Katsot siinä kumppaniasi silmiin etkä silti irrota otettasi. Todella kylmä ja tunteeton ihminen on se joka tähän pystyy.
Oikeastaan päinvastoin, nämä ovat yleensä intohimomurhia. Tulee kauhu tai raivo esimerkiksi toisen menettämisestä ja sitten käydään käsiksi hyvin henkilökohtaisella tavalla, kaulasta kiinni.
Hän kai tarkoitti, että tunteeton toisen suhteen. Senkin puolesta tunteellinen itsensä suhteen.
No kyllähän ne palavat tunteet siihen toiseen kohdistuvat. Ei siinä kohti ajatella, että en välitä sinusta joten tapan, vaan että perkele kun aiheutat tuskaa noilla puheillasi niin sokaistun raivosta.
Poikkeuksena tietysti jos kaveri on ihan aito psykopaatti, joka ei koe tunteita kuten muut ihmiset ja näkee heidät vain välineinä.
Toinen on väline, jolla kestää itseä koskevia, liian voimakkaita tunteita. Tyyliin "sinun syysi, että minä en kestä omia tunteitani!" Kyllä, se raivo saa muodon toisen olemuksesta... mutta samalla siitä puutuu jotain. Ei ole tilaa ajatella esimerkiksi sitä hyvääkin, jota toisessa on. Tai sitä, että hänellä olisi oikeus elää. Tässä suhteessa ei tunne mitään. Ainoa mitä tarvitsee tuntea, on se, että varmasti kuristaa riittävän kauan.
Ajattele koiraa, joka on jalostettu hyökkäämään (ja ehkä pentuna varmistettu, että piirre syttyy helposti). Kun sen päässä syttyy reaktio, että TUO on eliminoitava, niin sillä hetkellä on aggressiota käydä kimppuun - mutta kun purentaote on sopivassa kohtaa toteututunut... Koira ei riepottele. Se ei murise. Se vain tunteettoman oloisesti, kuin transsissa, jatkaa toimintoa jonka se käynnisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän erittäin todennäköisenä että Brian tappoi Gabbyn autossa. Soitti äitilleen ja selitti että ”Gabby ei lopettanut huutamista ja minä vaan yritin vaientaa js sitten yhtäkkiä gabby meni veltoksi, eikä ensiapu auttanut, mitä teen?!”
Äiti sitten neuvokkaasti ohjeisti pojan jättämään gabbyn virumaan pusikkoon ja ajamaan kotiin, jossa voivat harhauttaa poliiseja uusilla puhelimilla ja suunnitella pakoa. Sekä tietysti steriloida murhapaikan, eli pakun.Kuristi monta minuuttia, ja "yhtäkkiä" velttous yllätti?
"Äiti! Yritin tappaa hänet, ja onnistuin - jatkanko ensiapua?"
Jaksat yhä puolustella Briania...
Ou nou, en todellakaan! Siis ehkä kirjoitin epäselvästi, luulen että se rotta sanoi äidilleen noin, en todellakaan usko että noin olisi oikeasti tapahtunut!!!
Puolustus tulee kyllä vetoamaan johonkin pikaistuksissa tehtyyn vahinkoon ja itsepuolustukseen. Rottia kun ovat.
Ihmisten kohdalla puhutaan "silmittömästä raivosta" - jos siinä tilassa pääsee tekemään jotain, mikä tehokkaasti vastaa kiihtymyksen purkautumista (esim. paiskaa tavaroita ympäriinsä) tai yksikin toiminto tuntuu raivoon nähden hyvältä vastineelta (vrt. koiralla purentaote), kyse on vain ja ainoastaan oman olon helpottamisesta. On toinen asia, mikä raivon aiheutti, kuin se että raivon pystyy hyvittämään ehdottoman kapeutunein tuntein.
Vierailija kirjoitti:
Isukki ja mamma varmaan pian lähtee reissuun ihanaan saapikasmaahan,
Lopettakaa nyt tämmöinen lässytys. Perin usalainen perhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän erittäin todennäköisenä että Brian tappoi Gabbyn autossa. Soitti äitilleen ja selitti että ”Gabby ei lopettanut huutamista ja minä vaan yritin vaientaa js sitten yhtäkkiä gabby meni veltoksi, eikä ensiapu auttanut, mitä teen?!”
Äiti sitten neuvokkaasti ohjeisti pojan jättämään gabbyn virumaan pusikkoon ja ajamaan kotiin, jossa voivat harhauttaa poliiseja uusilla puhelimilla ja suunnitella pakoa. Sekä tietysti steriloida murhapaikan, eli pakun.Kuristi monta minuuttia, ja "yhtäkkiä" velttous yllätti?
Ou nou, en todellakaan! Siis ehkä kirjoitin epäselvästi, luulen että se rotta sanoi äidilleen noin, en todellakaan usko että noin olisi oikeasti tapahtunut!!!
Puolustus tulee kyllä vetoamaan johonkin pikaistuksissa tehtyyn vahinkoon ja itsepuolustukseen. Rottia kun ovat.
Rottia? Kuka tahansa vanhempi, joka rakastaa lastaan, olisi valmis saamaan vaikka elinkautisen lapsensa vapauden puolesta; itse asiassa, olisi valmis välittömästi vaikka kuolemaan lapsensa puolesta - eikä sitä tarvitsisi miettiä hetkeäkään.
Jos hän ihan älyttömiä esittäisi puolustautuessaan, tekisi vain itsestään naurettavan. Asianajaja huolehtii siitä, ettei Brian suotta päästelisi suustaan sammakoita. Saas nyt nähdä, löytyykö koko miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo oli hyvä. -eri
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten kohdalla puhutaan "silmittömästä raivosta" - jos siinä tilassa pääsee tekemään jotain, mikä tehokkaasti vastaa kiihtymyksen purkautumista (esim. paiskaa tavaroita ympäriinsä) tai yksikin toiminto tuntuu raivoon nähden hyvältä vastineelta (vrt. koiralla purentaote), kyse on vain ja ainoastaan oman olon helpottamisesta. On toinen asia, mikä raivon aiheutti, kuin se että raivon pystyy hyvittämään ehdottoman kapeutunein tuntein.
Jep, sellaisia ne tappavat ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kummitäti Rocco tilasi jo lentolipun suvun viinitilalle.
Ei Gabby kuollut, se eli Carlosin kanssa onnellisena vanhaksi asti. Wisteria Laneltahan he muuttivat yhdessä pois ja sen jälkeen Gabby loi uraa muotisuunnittelijana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rottia? Kuka tahansa vanhempi, joka rakastaa lastaan, olisi valmis saamaan vaikka elinkautisen lapsensa vapauden puolesta; itse asiassa, olisi valmis välittömästi vaikka kuolemaan lapsensa puolesta - eikä sitä tarvitsisi miettiä hetkeäkään.
Jos hän ihan älyttömiä esittäisi puolustautuessaan, tekisi vain itsestään naurettavan. Asianajaja huolehtii siitä, ettei Brian suotta päästelisi suustaan sammakoita. Saas nyt nähdä, löytyykö koko miestä.
Ainakin likapyykkisuvussa näyttäisi olevan tuollaista vikaa, että piilotellaan totuutta, ja paetaan omien tekojen seurauksia kuin rotat.
Ketjussa on tekninen vika, joten kommentoin erissä.
Mitä hittoa?! Eikö ap: lle ole vieläkään selvinnyt, että tappoi se. Järjettömän pitkä ketju jonkun random jenkin kuolemasta.
testailen viestien lähetystä...
Vierailija kirjoitti:
Huono sanavalinta viimeisessä lauseessa... mutta pointti on, että
voitte aina mennä nuha-ketjuihin, jos aihe ei kiinnosta
...vaikka Gabby olisi raivostuttanut Brianin (Gabbyn "aiheuttama" tunne),
niin se mitä Brian tunsi Gabbyä kuristaessaan (oletettu) ei välttämättä enää varsinaisesti liity Gabbyyn. ...
Tiedän, että tämä kuulostaa oudolta! Mutta...
jos ajatellaan, että miksi...
Äiti sitten neuvokkaasti ohjeisti pojan jättämään gabbyn virumaan pusikkoon ja ajamaan kotiin, jossa voivat harhauttaa poliiseja uusilla puhelimilla ja suunnitella pakoa. Sekä tietysti steriloida murhapaikan, eli pakun.