JEESUS!! Vessapaperi loppu ja kaupat ei ole auki!!!
Istun nyt pöntöllöä ja päästi juuri paholaisen. Mutta telineessä eikä kaapissa ole paperia. Kauppakaan ei ole auki, joten kukaan ei voi hakea minulle paperia.
On täällä kertakäyttöhanskat tukanvärjäystä varten että alanko 'kaapimaan'...
Kommentit (45)
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 08:48"]
Istun nyt pöntöllöä ja päästi juuri paholaisen. Mutta telineessä eikä kaapissa ole paperia. Kauppakaan ei ole auki, joten kukaan ei voi hakea minulle paperia. On täällä kertakäyttöhanskat tukanvärjäystä varten että alanko 'kaapimaan'...
[/quote]
Onneton provo ja sen kirjoittaja kirjoittaja. Tietenkin perseen voi pestä, mutta sen perseen voi pyyhkiä muuhunkin paperiin kuin vain vessasellaiseen. Talouspaperiin olen itsekin turvautunut lukemattomia kertoja paskapaperin loputtua. Jos sekin on ollut loppu, olen saattanut käyttää lautasliinoja. Jos niitäkään ei ole, niin sanomalehdet, tai sanomalehtipaerista tehdyt mainoslehtisetkin kelpaa. Rypistää paperin ja sen jälkeen hinkaa sitä toisiaan vasten niin paperi pehmenee pyyhintä kuntoon. Lapsena köyhässä mummolassani oli ulkohuussissa ainoastaan sanomalehtiä pyyhintään, joten ihan käytännössä on tuokin tullut testattua. Tietenkään sanomalehteä ja talouspaperia ei vedetä vessanpöntöstä alas, vaan laitetaan roskikseen.
Sitten siihen provon luokattomimpaan kohtaan, jonka takia se oli kirjoitettu. Eli pyhäpäivän takiahan tämä luokaton provo oli kyhätty. Suomi ei kuitenkaan ole enää vuosikymmeniin ollut niin kiinni pyhisin, etteikö olisi joku kauppa/kioski/huoltis auki myös pyhäpäivinä, josta välttämättömiä tarpeita voipi käydä ostamassa.
Itse asun maalla ja minulla löytyy viidenminuutin ajomatkan päästä kaksi 24/7 kauppaa, jotka ovat vuoden jokaisena päivänä joka sekunti auki. Kahden minuutin ajomatkan päässä on maatilamatkailu, jonka maalaispuoti on joka päivä auki. Reilun kymmenen minuutin ajomatkan päästä löytyy yhteensä puolentusinaa siwaa (kolme eri paikkakuntaa), pari pientä kmarkettia sekä muutama huoltis ja useita kioskeja, jotka on joka päivä auki. Ne ajat on kaukana takana, kun puhäpäivien ajaksi täytyi hamstrata ruokaa ja muuta välttämätöntä tavaraa. Itsekään en tämänpäiväistä juhlapyhää muistanut ja kohta lähden lähi-Saleen ruokaostoksille.
Vierailija kirjoitti:
Ärrällä myydään vessapaperia. Sinne vaan vaikka perse paljaana?
Ei ärriä ole enää missään
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 08:53"]Jos nyt istut pöntöllö perse paskassa, niin mitä tuo kauppojen aukiolo siihen liittyy? Vai meinasitko soittaa sinne, että tuokaa paperia...
Mies voisi hakea.
Ai saako ärrältä paperia?
Hyi! En mene suihkuun paskasena! Jäis sellanen likainen olo!
Joo, suihkuunhan mennään aina puhtaana. Tai miksi mennä, jos on jo valmiiksi puhdas.
Lautasliinat on meillä auttanut monen kriisin yli! Ajatelkaas miltä tuntuu pyyhkiä perä darth wader-servettiin, onko juhlallisempaa?