Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks jengi aikaissemmin piti aina puhelimis pöydällä tai seinään kiinnitettynä?

Vierailija
17.08.2026 |

Olishan se mahtunut kassiin ja olis voinut soittaa reissussa.

Kesti niin kauan että joku keksi että siitä vois tehdä pienemmän ja laittaa siihen ruudun ja netin?!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on elänyt kannettavien puhelimien alkuajan, niin ne ensimmäiset olivat aika isoja ja painavia.

Vierailija
2/9 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo mun puhelin on nytkin pöydällä vaikka eletään vuotta 2026.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lankapuhelin kassissa ei kovin pitkiä reissuja tehdä. Tai sitten pitää olla helvetin pitkä puhelinjohto

Vierailija
4/9 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kerrot että olet syntynyt 2010-luvulla kertomatta että olet syntynyt 2010-luvulla.

Vierailija
5/9 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinään kiinnitetyt lankapuhelimet taisivat olla jenkkien juttu. Ainakin itse olen nähnyt sellaisia vain leffoissa. Meillä kotona lankapuhelin oli eteisen tai käytävän pöydällä, vieressä tuoli jolle istahdettiin pitemmän puhelun ajaksi. Ja äiti kuunteli korva tarkkana keittiöstä kun yritit puhua poikaystävän kanssa...

Vierailija
6/9 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sen sijoittaa vaikka lattiaan tai kattoon. Alakerran katto olisi oiva paikka, voisi luukun kautta vastata molemmista kerroista.

Vierailija
7/9 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään puhelimet on liimattu kämmeneen ja silti puhelimeen puhuminen on joillekin äärettömän vaikeaa.

Vierailija
8/9 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsuudenkodissa oli oikein puhelimelle omistettu huonekalu, nimeltään puhelinpöytä! Siinä oli istuin ja vieressä pöytä jonka päällä puhelin oli kunniapaikalla. Sen alapuolella oli pari vetolaatikkoa ja ylemmässä oli puhelinluettelo, alemmassa puhelinmuistio ja muuta muistiinpanovälinettä.

Vierailija
9/9 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seinään kiinnitetyt lankapuhelimet taisivat olla jenkkien juttu. Ainakin itse olen nähnyt sellaisia vain leffoissa. Meillä kotona lankapuhelin oli eteisen tai käytävän pöydällä, vieressä tuoli jolle istahdettiin pitemmän puhelun ajaksi. Ja äiti kuunteli korva tarkkana keittiöstä kun yritit puhua poikaystävän kanssa...

Kyllä meillä ja mummolassa lankapuhelimet olivat seinään ruuvattu kiinni.

Pöytämalli tuli paljon myöhemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä