Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Ostatko mitään käytettyä? Miksi/mikset?

Vierailija
01.11.2014 |

Käyttääkö ihmiset enää kirppiksiä?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 00:13"]

Siinä mielessä miehet ovat tyhmiä, että ostavat naisten valheet, monesti loppuunkäytetyt, vaikka niistä ei mitään hyvää seuraa.

Ihan esimerkkinä se treffeille ( joilla mies maksaa ) pukeutuminen, luuskat hakee vain paksua lompakkoa, jolle raskautua mahdollisimman pian. Tai pakottaa mies naimisiin ilman avioehtoa.

[/quote]

Objection, speculation! Streotypia parhaasta päästä, kliseenäkin jo kulunut, sori!

Vierailija
22/35 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 00:09"]Kyllä minä joskus jotain voin hankkia käytettynä mutta kyllä pääsääntöisesti uutena, vaikka kalliiksi tulee... ehkä suurin syy tähän on se että olen neuroottinen kaikkien naarmujen ja kulumisjälkien suhteen. Vihaan, kun ostamastani tuotteesta näkyy, että sitÄ on käytetty. Rakastan tunnetta kun saan pukea päälleni upouudet, virheettömät vaatteet. Heti on sellainen huoliteltu olo. Siksi, ei kiitos kauheasti kirppiskamaa minulle.
[/quote]
Mua taas helpottaa, kun tavara on vähän kulunut. Jos on jotain tuliterää, niin meinaan seota, jos siihen tulee jotain jälkiä. Mies sanookin, että mä voisin myydä vaikka valkoiset kumisaappaat 10 vuoden käytön jälkeen käyttämättöminä, kun ei sitä kukaan huomais. Se just vituttaakin, kun kaikkea pitää varoa ja varjella viimeiseen asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 00:14"][quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 00:05"]

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 00:03"]

En vaan halua ostaa kenenkään pitämiä vaatteita. En itselleni enkä lapsilleni.

[/quote]

Onko tähän jokin erityinen syy? Vrt. ihmisten sovittelemat vaatteet kaupoissa tai verkkokauppojen asiakaspalautukset.

[/quote]

Eri juttu kokeilla kaupassa kuin ostaa jonkun jo ehkä moneenkin kertaan pitämät ja tuurilla pesemät. En tosin myöskään ostele mitään verkkokauppojen asiakaspalautuksia.
[/quote]

Anteeksi mutta mistä tiedät, onko joku tuote palautettu verkkokauppaan vai ei? En ole koskaan nähnyt osiota Asiakaspalautukset tai palautetut tuotteet yhdessäkään nettikaupassa.

Vierailija
24/35 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan yleensä käytettynä kaiken minkä voin. Käytetty tulee usein edullisemmaksi, minkä lisäksi haluan suosia kierrätystä.

Vierailija
25/35 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 00:20"]

Ostan yleensä käytettynä kaiken minkä voin. Käytetty tulee usein edullisemmaksi, minkä lisäksi haluan suosia kierrätystä.

[/quote]

Kuulostat ekomuijalta, mistä tuollaisia saa;) Laihialta..?

Vierailija
26/35 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan käytettynä kirjoja, huonekaluja, astioita, dvd:itä jne.

Vaatteita en osta, koska mulla on niiden suhteen nirso maku ja lisäksi olen alle 160cm pitkä eli todennäköisyys löytää kiva ja sopiva vaate käytettynä on lähellä nollaa (kun en Suomen kaupoistakaan tahdo löytää, kun oon niin pätkä).

Elektroniikkaa en osta koskaan käytettynä. Se kuitenkin vanhenee niin nopeasti, että mieluummin ostan tuliterää ja uutta silloin harvoin kuin ostan (=käyttöikä on sitten pidempi).

Vierailija
27/35 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 00:17"][quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 00:14"][quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 00:05"]

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 00:03"]

En vaan halua ostaa kenenkään pitämiä vaatteita. En itselleni enkä lapsilleni.

[/quote]

Onko tähän jokin erityinen syy? Vrt. ihmisten sovittelemat vaatteet kaupoissa tai verkkokauppojen asiakaspalautukset.

[/quote]

Eri juttu kokeilla kaupassa kuin ostaa jonkun jo ehkä moneenkin kertaan pitämät ja tuurilla pesemät. En tosin myöskään ostele mitään verkkokauppojen asiakaspalautuksia.
[/quote]

Anteeksi mutta mistä tiedät, onko joku tuote palautettu verkkokauppaan vai ei? En ole koskaan nähnyt osiota Asiakaspalautukset tai palautetut tuotteet yhdessäkään nettikaupassa.
[/quote]
Gigantin outletissa ainakin lukee mitkä on palautettuja mutta niissä on hintakin sen mukainen. Mutta vaatteita jos tilaat niin et voi tietää onko sen paidan tai ne sun juuri tilaamat upouudet farkut jo käynyt jollakin joka niitä on sovittanut ja palauttanut kun ei tykännytkään..

Vierailija
28/35 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan kaikki uutena. En vaan halua mitään käytettyjä..

Vierailija
29/35 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan nykyisin huonekalut pääasiassa käytettynä, koska uusi tuotanto on niin surkeaa laatua. Kirjoja ostan käytettynä ja lelujakin voin ostaa. Vaatteita en koskaan löydä sopivia ja siistejä käytettynä, yleensä ne käytetyt vaatteet on niin moneen kertaan pidetty ja pesty, ettei niillä ole enää käyttöarvoa. Minua kehotettiin katsomaan kirpparilta vauvanvaatteita, hyvin kuulemma löytyy. No, minä en löytänyt kuin sellaisia, jotka oli pesty muodottomiksi ja värit kulahtaneet. Jos löydän hyvälaatuisia käytettyjä, voin ostaa, mutta mulla ei ole aikaa juosta monella kirpparilla jonkun bodyn takia.

Vierailija
30/35 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan mahdollisimman paljon käytettynä ja rakastan kirpputoreilla kiertelyä, sieltä yleensä löytää sellaisia vaatteita mitä ei kaupoista enää saa. Suurin osa vaatteista on ehjiä ja siistejä, paskan myyjät ovat sitten oma lukunsa. Viimeksi ostin toppapuvun itselleni, 5€, merkki takki ja housut, Täysin ehjät ja lämpimät. Laskeskelin että vastaavat kaupasta eivät taatusti lähtisi alle 80€.

Vierailija
31/35 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luistimet, sukset, lapselle mekkotakit, juhlamekot ja juhlakengät....satunnaisesti muutakin vaatetta.

Itselle en osta käytettyä, aikuisella vaatteen ja kenkien käyttöaika on vuosia toisin kuin kasvavalla lapsella.

Vierailija
32/35 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytettynä ostan kämpät ja autot, hinnan takia. Muissa teknisissä laitteissa ostan uutta, koska hintaero käytettyyn on tarpeeksi pieni ostaa mielenrauha ja varmuus siitä, että kukaan muu ei ole laitetta rikkonut.

Ehkä pitäisi harkita kirpparilla käymistäkin, ei vain ole juuri tullut mieleen. Tosin vähän epäilen, miten hyvin sieltä löytyisi parimetriselle miehelle vaatteita, kun kaupoistakin on nihkeää ja miehet taitavat tyypillisemmin kuluttaa vaatteet loppuun.

Vierailija
33/35 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kirpparilta kirjoja ja kun olen lukenut, niin myyn niitä siellä. Käytännössä kirjat ovat ilmaisia, sillä ne saa sekä ostettua että myytyä samaan hintaan.

Vierailija
34/35 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 11:15"]Ostan mahdollisimman paljon käytettynä ja rakastan kirpputoreilla kiertelyä, sieltä yleensä löytää sellaisia vaatteita mitä ei kaupoista enää saa. Suurin osa vaatteista on ehjiä ja siistejä, paskan myyjät ovat sitten oma lukunsa. Viimeksi ostin toppapuvun itselleni, 5€, merkki takki ja housut, Täysin ehjät ja lämpimät. Laskeskelin että vastaavat kaupasta eivät taatusti lähtisi alle 80€.
[/quote]
Ja aiemmin ostin itselleni toiset toppahousut huonommiksi kotihousuiksi, peräti 3€ pulitin niistä ja vielä reilun vuoden käytön jälkeen ajavat asiansa vaikka en niiden ensimmäinen käyttäjä olekaan. Sitten mulla on valtava määrä erilaisia villakangastakkeja, niistäkin suurin osa on kirpputoreilta ostettuja. Niistä maksimi mitä olen maksanut on tainnut olla 15€, mutta se on vähän erikoisempi ja juhlavampi takki. Ehdoton suosikkini ja lähes joka päiväisessä käytössä mulla on toinen kirppis villakangastakki joka oli peräti 6€!! Tainnut olla mulla jo kolmatta vuotta ainaki käytössä ja tulee olemaan seuraavatkin kolme vuotta. Laadukkaat materiaalit ei mee mikskään jos niitä pitää hyvin :) en todellakaan lähtisi ostamaan vastaavia takkeja uutena kaupasta, hinnat olisivat 100-200€/kpl

Vierailija
35/35 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2