Hei, terveet ihmiset nyt näyttää olevan verenluovuttajia pulaa
siitä saa hyvän mielen ja kelpaa siitä kertoa muillekin, että on käynyt tekemässä hyvää. Kuka vaan meistä voi joskus olla veripankin varassa.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Pidän oman puhtaan veren ihan itselläni. Rokottamattomasta verestä tullaan maksamaan vielä huikeita summia.
Ei saa naurattaa!!!!!
Vedin pähkinän väärään kurkkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sairaala keräisi ja käsittelisi itse verta, olisiko se silloin ilmaista? Kukaan ei maksaisi mitään välineistä, reagensseista, tiloista tai palkkaa henkilökunnalle? Niinkö se järjestyisi?
Eipä taida punainenristi hoitaa hommaa vain kulujen hinnalla.
Voisitteko te SPR:n syyttelijät kertoa, miksi SPR saa edelleen pitää verimonopolinsa, jos koko touhu on niin hirveää ja moraalitonta rahastusta kuin väitätte? Miksei esim. kunnat vaadi kovaan ääneen oikeuttaa järjestää verenluovutusta itse, jos se olisi helppo tehdä paljon halvemmalla?
Oletko koskaan kuullut sellaisesta kuin hyvä veli-systeemi?
Ja senkö lonkerot kattaa koko Suomen kaikki rahapulassa kärvistelevät kunnat niin, ettei yksikään etsi säästöjä häikäilemätöntä rahastusta harjoittavasta miljoonabisneksestä nimeltä Veripalvelu?
Wau. Harvemmin kuulee kenenkään uskovan täältä löytyvän terveitä ihmisiä.
Spr on rikollisjärjestö joka myy verta sairaaloille ylihintaan. Lisäksi rahastaa valtiota vokki busineksellä josta myös monet vihervassareiden poliitikot hyötyy. Älkää ikinä luovuttako spr lle mitään. Nimimerkkillä sprn pääsihteerin palkka (Huom perus ilman luontaisetuja lähes 130ke/v).
Tarvitsen vereni itselleni. Lapsena sairastin anemiaa usein. Aikuisena ei ole ollut anemiaa, mutta olen silti kalpea/ hyvin vaalea. Sori tarvitsen itselleni.
En uskalla enää. Luovutus loppui siihen, kun kerran epävarma hoitaja arpoi suonia ikuisuuden ja lopulta ei saanut neulaa suoneen. Kipu oli kauhea, jätettiin homma kesken ja poistuin järkyttyneenä. Joskus voisin luovuttaa, jos saan takuun että se neula saadaan nätisti suoneen.
Olen luovuttanut verta silloin, kun pystyin. Olen myös tarvinnut verta leikkauksessa. Nykyinen lääkitys tappaa valkosolut, joten verestäni on tuskin apua kenellekään enää. Kyllä se minulle passaa, mutta luovutuksessa on vähän eri standardit.
Luovuttaisin mielelläni mut seksuaallisen suuntautumiseni takia en saa.
Hei mua kiinnostaisi luovuttaa ja olen muutoin ihan perusterve, mutta hemoglobiini laskee helposti ja kerran luovutuksen jälkeen pyörryin illalla suihkuun ja jouduin rautakuurille niin eivät suositelleet. Tuosta on aikaa nyt jo 10 vuotta, mutta edelleen on matalaa hemoglobiinia (sekä matala verenpaine) niin mietin vähän, että miten etenisin asiassa... Toki on ollut mielessä kysäistä ohimennen työterveydestä, mutten ole migreeniä mukaan lukien oikein koskaan kipeäkään niin ei ole tullut käytyä nyt kun reseptitkin uusivat netin välityksellä.
Miten te muut vastaavilla oireilla olette toimineet? Käyttekö ja kerran vuodessa, vai miten?
SPR saa 11 miljoonaa euroa vuodessa myymällä verta. Verta myydään ulkomaille. Onhan se tärkeää, että amerikkalainen rouva saa kauneusleikkaukseensa minun puhdasta vertani, kyllä ihan sen takia kannattaa mennä luovuttamaan verta.
Vois käydä kyllä veripalvelussa ihan vaan vittuillakseen. Kyselisi vähän taloustietoja ja mitä niillä verillä tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veren litrahinta on noin 1000 euroa. Sinä saat hyvän mielen kun SPR nauraa matkalla pankkiin.
Tästä syystä en luovuta. Heti kun luovutus hoituu siten, että veri on sairaalalle ilmaista menen luovuttamaan. Elimet luovutan kyllä, jos niistä kuollessani jotain hyötyä jollekulle on.
Miten ajattelit, että veri voitaisiin käsitellä, testata ja kuljettaa ilmaiseksi? Sairaala (veronmaksajat) maksaa sen verran, että homma pyörii. Ei siinä kukaan mitään rikastu.
Jos verenluovutus järjestettäisiin sairaalassa, sen kustannukset sisältyisivät sairaalan budjettiin. Ja sillä verellä ei tehtäisi rahaa, jotta voidaan maksaa sairaalan johtajalle entistä muhkeampaa palkkaa. SPR toimii kuten yritykset, mutta hyväntekeväisyyden nimissä. Ja se on moraalitonta.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin on kelvannut veri kun olen väittänyt olevani hetero.
Eikö homot edelleenkään saa luovuttaa? Onpa takapajuista.
Vierailija kirjoitti:
Heti menen kun saa mennä ilman maskia.
Minulle tulee aina verenluovutuksesta hutera olo, joten niin kauan kun Veripalvelu edellyttää maskin käyttöä, en voi mennä. Koska maskista tulee migreeni.
Kun tuonne mennään nykyään ajanvarauksella, on aikamoinen overkill vaatia maskia.
Ymmärtäisin liikkuvassa veripalvelussa, mutta nehän lopetti kun korona alkoi, että ihmisten varmasti on pakko kulkea julkisilla kaupungin keskustaan verta luovuttamaan.
Kävin elokuun alussa luovuttamassa verta ja jo silloin hoitaja sanoi, että maskin voi hyvällä omatunnolla heittää mäkeen, jos ilman on parempi olla.
Näin ainakin Oulussa. Kannattaa kysyä, onko sinun lähipisteellä sama käytäntö. Uskosin näin olevan, sillä eihän se ole heidänkään etu, että väkeä putoilee kesken luovutusta tajuttomaksi yhden maskin takia.
Omakantaan voi laittaa kiellon ettei halua covid rokotetun verta itseensä.
En jaksaisi aina valehdella olevani hetero, joten jätän väliin tällä kertaa.