Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei, terveet ihmiset nyt näyttää olevan verenluovuttajia pulaa

Vierailija
17.09.2021 |

siitä saa hyvän mielen ja kelpaa siitä kertoa muillekin, että on käynyt tekemässä hyvää. Kuka vaan meistä voi joskus olla veripankin varassa.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voivat ostaa verta miljoonavoitoillaan tai tukkia suunsa. Hiton rahanahneet pskiaiset toivottivat raiizzkaavat loizet tervetulleeksi Suomeen vuonna 2015.

Ilmeisesti nuo terveet työikäiset on jotenkin viallisia, ku he eivät luovuta

Vierailija
22/70 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luovuta enää. ALkoi olemaan aina jotain säätöä.

Milloin mikäkin lääke tai nuhainen olo kielsi sen. Luovutin monta kertaa 00-luvulla sitten varmaan testit muuttui ja sain kerran tai toisen pakit. Nykyään he eivät enää edes lähetä mulle tekstaria, että tuu luovuttaa.

Hohhoijakkaa, eikös nuolla verenmyyntituloilla voisi jo alkaa tekemään keinotekoista verta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin itseasiassa vasta mut saan vaa kerran vuotee luovuttaa. Ens syksynä taas.

Vierailija
24/70 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En luovuta enää, sillä hoitoa raudanpuutokseen ilman anemiaa ei anneta julkisella puolella. Miltei nollissa olevat ferritiinitasot ovat monelle lääkärille oikein hyvät. Oman terveyden uhalla ei kannata enää luovuttaa. Täysi vitsi tämä terveydenhuolto.

Pidän vähintään pitkää taukoa verenluovutuksista samasta syystä. Ferritiinini oli kesäkuun verikokeissa 7, vaikka edellisestä verenluovutuksesta oli jo melkein 5 kk aikaa. Sen jälkeen olen syönyt joka päivä 200 mg rautaa, mutta olen 3 kk aikana päässyt vasta arvoon 22.

Saas nähdä, uskallanko luovuttaa verta enää koskaan tai ainakaan ennen vaihdevuosia. Oma terveys on kuitenkin tärkein.

Vierailija
25/70 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä väristä verta on tummaihoisilla

Täällä tummaihoinen. Voin kertoa yllätykseksesi, että PUNAISTA! :O

Vierailija
26/70 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veren litrahinta on noin 1000 euroa. Sinä saat hyvän mielen kun SPR nauraa matkalla pankkiin.

Tästä syystä en luovuta. Heti kun luovutus hoituu siten, että veri on sairaalalle ilmaista menen luovuttamaan. Elimet luovutan kyllä, jos niistä kuollessani jotain hyötyä jollekulle on.

Vierailija
27/70 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen luovuttamaan verta kun veripankkitoiminta siirtyy julkisen terveydenhuollon hoidettavaksi, on ihan käsittämätöntä että spr tekee vapaaehtoisesti luovutetulla verellä bisnestä ja tämän lisäksi pienemmillä paikkakunnilla voi luovutta verta parina päivänä kuussa, eli hankalaksi on tehty ylipäätään. Helpompi olisi käydä vaikka tuossa tk:ssa tai sairaalassa luovuttamassa verta. Olen luovuttanut yhteensä noin 10 kertaa, enää en jaksa spr:n kanssa säätää.

SPR on kyllä rahanteon mestari. Ihan kun katsoo vaikka kontin tuotteiden hintoja. Halvemmalla saa kaupasta.

Jos haluaa tehdä hyvää, niin käyn ennemmin pelastusarmeijalla.

Vierailija
28/70 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin Suomen tuhoaja Verinen Risti on mukana tuossa busineksessa, en luovuta mitään. 

Vierailija
29/70 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menen luovuttamaan verta kun veripankkitoiminta siirtyy julkisen terveydenhuollon hoidettavaksi, on ihan käsittämätöntä että spr tekee vapaaehtoisesti luovutetulla verellä bisnestä ja tämän lisäksi pienemmillä paikkakunnilla voi luovutta verta parina päivänä kuussa, eli hankalaksi on tehty ylipäätään. Helpompi olisi käydä vaikka tuossa tk:ssa tai sairaalassa luovuttamassa verta. Olen luovuttanut yhteensä noin 10 kertaa, enää en jaksa spr:n kanssa säätää.

SPR on kyllä rahanteon mestari. Ihan kun katsoo vaikka kontin tuotteiden hintoja. Halvemmalla saa kaupasta.

Jos haluaa tehdä hyvää, niin käyn ennemmin pelastusarmeijalla.

Kyllä! Kontissa on vielä ilmainen työvoima ja myynnissä ilmeiseksi saadut tuotteet.

Itsekin lakkasin luovuttamasta verta, kun kuulin miten paljon sairaalat joutuvat verestä pulittamaan.

Vierailija
30/70 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

92 luovutuskertaa takana. Sitten kun joku makaa hengenvaarallisessa tilassa vatsa auki sairaalan leikkaussalissa, niin siinä vaiheessa ei varmaan aleta arpomaan, että  mikä olikaan potilaan mielipide asiaan, että onko hätäveri rokotetulta vai ei. Pääasia kai että potilas pysyy hengissä. Koskaan ei voi tietää, että milloin joutuu tilanteeseen, jossa vaan pitää ottaa vastaan se mitä saa, eikä voi kaikkea shoppailla mielen mukaan.

Vierailija
31/70 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ikuisesti kiitollinen teille rakkaat verenluovuttajat ❤️.

Isäni sai kesäkuussa ja heinäkuussa kummassakin 2 pussia verta!

Se oli todella tarpeen. Nyt vointi on hyvä onneksi.

Sama! Mulla ei enää olisi isää ilman verenluovuttajia. Ja nyt oon itsekin luovuttaja.

Vierailija
32/70 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua tukea SPR:n veribisnestä. Jos verellä ei tehtäisi bisnestä, voisin luovuttaa

Vierailija
33/70 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän oman puhtaan veren ihan itselläni. Rokottamattomasta verestä tullaan maksamaan vielä huikeita summia.

Vierailija
34/70 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veren litrahinta on noin 1000 euroa. Sinä saat hyvän mielen kun SPR nauraa matkalla pankkiin.

Tästä syystä en luovuta. Heti kun luovutus hoituu siten, että veri on sairaalalle ilmaista menen luovuttamaan. Elimet luovutan kyllä, jos niistä kuollessani jotain hyötyä jollekulle on.

Miten ajattelit, että veri voitaisiin käsitellä, testata ja kuljettaa ilmaiseksi? Sairaala (veronmaksajat) maksaa sen verran, että homma pyörii. Ei siinä kukaan mitään rikastu.

Vierailija
35/70 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sairaala keräisi ja käsittelisi itse verta, olisiko se silloin ilmaista? Kukaan ei maksaisi mitään välineistä, reagensseista, tiloista tai palkkaa henkilökunnalle? Niinkö se järjestyisi?

Vierailija
36/70 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sairaala keräisi ja käsittelisi itse verta, olisiko se silloin ilmaista? Kukaan ei maksaisi mitään välineistä, reagensseista, tiloista tai palkkaa henkilökunnalle? Niinkö se järjestyisi?

Eipä  taida punainenristi hoitaa hommaa vain kulujen hinnalla.

Vierailija
37/70 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko te SPR:n syyttelijät kertoa, miksi SPR saa edelleen pitää verimonopolinsa, jos koko touhu on niin hirveää ja moraalitonta rahastusta kuin väitätte? Miksei esim. kunnat vaadi kovaan ääneen oikeuttaa järjestää verenluovutusta itse, jos se olisi helppo tehdä paljon halvemmalla?

Vierailija
38/70 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, että olet luovuttanut verta.

Älkää miettikö muuta kuin niitä apua tarvitsevia potilaita. Ovat hyvin kiitollisia. (viis siitä, saako SPR voittoa vai ei.)

Vierailija
39/70 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko te SPR:n syyttelijät kertoa, miksi SPR saa edelleen pitää verimonopolinsa, jos koko touhu on niin hirveää ja moraalitonta rahastusta kuin väitätte? Miksei esim. kunnat vaadi kovaan ääneen oikeuttaa järjestää verenluovutusta itse, jos se olisi helppo tehdä paljon halvemmalla?

No tietty siksi kun kyse on salaliitosta ja SPR on lahjonut kaikki päättäjät olemaan hiljaa ja hyväksymään mukisematta SPR:n monopoliaseman!!!

Vierailija
40/70 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan kuullut sellaisesta kuin hyvä veli-systeemi?