Miksi mistään ei enää löydä pieniä vaatteita?
Olen hoikka nuori nainen. Tänään yritin etsiä vyötä, jonka saisi vyötärölle. Kaikissa kolmessa kaupassa, jossa näin mieleiseni vyön oli pieninkin koko liian suuri. Vyö ei pysynyt vyötäröllä vaan lepäsi lonkkaluiden päällä. Sama juttu usein myös paitojen kanssa, pienimmätkään koot eivät istu niinkuin niiden pitäisi. Ollessani teini-ikäinen ja vielä pienempi kuin nyt löysin kyllä sopivia vaatteita. Mihin pienet koot ovat hävinneet? Zaraakin kun usein parjataan pienistä koista niin kyllä se heidänkin 34/XS on välillä suuri.
Kommentit (59)
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 20:46"]Olen hoikka nuori nainen. Tänään yritin etsiä vyötä, jonka saisi vyötärölle. Kaikissa kolmessa kaupassa, jossa näin mieleiseni vyön oli pieninkin koko liian suuri. Vyö ei pysynyt vyötäröllä vaan lepäsi lonkkaluiden päällä. Sama juttu usein myös paitojen kanssa, pienimmätkään koot eivät istu niinkuin niiden pitäisi. Ollessani teini-ikäinen ja vielä pienempi kuin nyt löysin kyllä sopivia vaatteita. Mihin pienet koot ovat hävinneet? Zaraakin kun usein parjataan pienistä koista niin kyllä se heidänkin 34/XS on välillä suuri.
[/quote]
Niiiin tuttua, 158 cm pitkä ja hoikka nainen, niin ei tahdo löytyä vaatteita... Tuntuu että S vastaa nykyään kokoa M. Ihmiset ovat lihoneet. :/
Te olette lyhyitä? Silloin teidän pitäisi käyttää ns. petite mallin vaatteita, ja katsoa koot niistä mallistoista.
Esim. asoksella on petite mallisto.
Olen huomannut saman. 36 ja S roikkuu päällä vaikka olen 165cm ja normaalipainoinen. On tuskaa löytää talvitakki, joka ei näytä isoisän palttoolta.
Vaatekoot väljentyvät ettei isojen massojen tarvisisi ostaa Large-rekistä ja pahoittaa mieltään.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 02:34"]Te olette lyhyitä? Silloin teidän pitäisi käyttää ns. petite mallin vaatteita, ja katsoa koot niistä mallistoista.
[/quote]
En mielestäni ole lyhyt, 163cm.
-ap
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 06:55"][quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 02:34"]Te olette lyhyitä? Silloin teidän pitäisi käyttää ns. petite mallin vaatteita, ja katsoa koot niistä mallistoista.
[/quote]
-ap
[/quote]Olet kyllä lyhyt.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 06:55"][quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 02:34"]Te olette lyhyitä? Silloin teidän pitäisi käyttää ns. petite mallin vaatteita, ja katsoa koot niistä mallistoista.
[/quote]
-ap
[/quote]Yleensä pohjoismaiset vaatteet kaavoitetaan 168 cm pitkälle naiselle, joten olet siihen verrattuna pätkä. Kokeile niitä petite-mallistoja.
Ostakaa aasiasta (Kiina, E-Korea, Japani) Ebayn kautta. Sieltä minä näin lyhyenä (155cm) ja hoikkana vaatteeni ostan.
Ovatko petite mallistot muka yli 160 senttisille? Ja suomalaisnaisen keskipituus on 165 cm jonkin tilaston mukaan,
Suomalaisnaisen keskimääräinen painoindeksi on nykyään jo niinkin suuri kuin 27,3 eli vaatteet mitoitetaan vähän muhkummille mimmeille. Jos suurin osa naisista olisi normaalipainoisia, pieniäkin kokoja löytyisi muistakin kuin erikoismallistoista.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 09:47"]Suomalaisnaisen keskimääräinen painoindeksi on nykyään jo niinkin suuri kuin 27,3 eli vaatteet mitoitetaan vähän muhkummille mimmeille. Jos suurin osa naisista olisi normaalipainoisia, pieniäkin kokoja löytyisi muistakin kuin erikoismallistoista.
[/quote]
Ihan kamalaa! Oikeasti onko noin? Siis keskimääräinenkin nainen on nykyään jo ylipainoinen?
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 09:49"]
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 09:47"]Suomalaisnaisen keskimääräinen painoindeksi on nykyään jo niinkin suuri kuin 27,3 eli vaatteet mitoitetaan vähän muhkummille mimmeille. Jos suurin osa naisista olisi normaalipainoisia, pieniäkin kokoja löytyisi muistakin kuin erikoismallistoista. [/quote] Ihan kamalaa! Oikeasti onko noin? Siis keskimääräinenkin nainen on nykyään jo ylipainoinen?
[/quote]
Näin viimeisimmän tilaston mukaan. Tuossa WHO:n uusimmasta datasta tehty kartta:
[/quote]
-ap
[/quote]
Kuinka paljon painat?
Löytäisitkö sopivia tuotteita lasten- tai nuortenvaateosastoilta? Petite-mallistoja saa tilattua netistä.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 09:51"]
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 09:49"]
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 09:47"]Suomalaisnaisen keskimääräinen painoindeksi on nykyään jo niinkin suuri kuin 27,3 eli vaatteet mitoitetaan vähän muhkummille mimmeille. Jos suurin osa naisista olisi normaalipainoisia, pieniäkin kokoja löytyisi muistakin kuin erikoismallistoista. [/quote] Ihan kamalaa! Oikeasti onko noin? Siis keskimääräinenkin nainen on nykyään jo ylipainoinen?
[/quote]
Näin viimeisimmän tilaston mukaan. Tuossa WHO:n uusimmasta datasta tehty kartta:
http://jaymans.files.wordpress.com/2013/04/world_bmi1.png
[/quote]
Hurjaa. Kun se BMI 25:kään ei ole mikään silmistä katoava ihminen... Että tosiaan suurin osa on noin isoja.
Olet aloittaja lyhyt. Itse 170cm ja hyvin löytyy vaatetta.
Te BMI:n ihmettelijät ette taida ymmärtää, että sairaalloisen lihavat nostavat keskiarvoa, normaalipainosta voi lihoa paljon enemmän kuin laihtua. Lievä ylipaino on terve olotila, siinä ei ole mitään kauhisteltavaa.
Samaa olen itsekin miettinyt. Tai oikeastaan niin, että olen itse 174cm ja painan 59-60kg. Käytän pääsääntöisesti kokoa S. Koen olevani "iso" (en lihava) naiseksi ja mietin että jos minä käytän kokoa S niin mitä ne minua pienemmät. Kun niitähän löytyy!
Mutta toisaalta tuntuu juuri, että tuo entinen M on nykyään S. Harmi pienikokoisille
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 09:53"][quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 06:55"][quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 02:34"]Te olette lyhyitä? Silloin teidän pitäisi käyttää ns. petite mallin vaatteita, ja katsoa koot niistä mallistoista.
[/quote]
-ap
[/quote]
Kuinka paljon painat?
[/quote]
49-51kg, paino vaihtelee.
Käyn usein katsomassa esim Zaran lastenosaston ja sieltä jotain joskus mukaani tarttuukin. Kaikki vaatteet eivät sieltäkään istu kun on lantio ja rinnat.