Säälittävää laittaa viinapullo facebookin profiilikuvaksi
Monet ovat varmasti huomanneet tämän muoti-ilmiön nyt facebookissa että profiilikuvaksi laitetaan kalja/viina/viini/viskipullo. Protesti Suomen alkoholilainsäädäntöä vastaan? Eipä taida auttaa pätkääkään tälläinen "mielenilmaus".
Myötähäpeä kaikkia niitä kohtaan jotka menevät tälläiseen villitykseen mukaan.
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 20:12"]
Se, ettei tutkimustuloksia oteta huomioon vaan tehdään alkoholista tabu ja pahennetaan sen aiheuttamia ongelmia. Tässä asiassa tulisi uskoa tutkimustietoa, ei Räsäsen ja Huovilaisen henkilökohtaisia mielipiteitä." Jälkimmäisestä kappaleesta olen samaa mieltä, mutta miten Räsänen nyt liittyy tähän? Siis onko kyse täsät alkoh. mainosrajoitteista vai mistä? 11
[/quote]
Siis Räsänenhän on ollut yksi aktiivisimmista alkoholikommentaattoreista ministeriaikanaan. Hänhän on esittänyt baarien aukioloaikojen supistamista (johtaa hallitsemattoman kotijuopottelun lisääntymiseen), alkoholiveron nostamista (lisää viron tuontia ja jopa kotipolttoisen määrää), alkoholin mainonnan rajoittamista (joka kääntyy itseään vastaan, kun alkoholista tehdään suuri mystinen asia) ja varmasti paljon muitakin lausuntoja, joiden toteutuessa käytännössä Suomen alkoholinkulutus saataisiin vihdoin kasvamaan niin suureksi että Irlanti jäisi tilastossa meidän taakse...
Suomessahan on aina säädelty alkoholikauppaa (jopa kieltolakiin saakka), ei se nyt mikään Räsäsen keksintö ole.Itse käytän niin vähän alkoholia etteivät tällaiset asiat kosketa minua ollenkaa. Se on kuitenkin varmaa, että alkoholia tullaan aina käyttämään eikä sitä ole mielestäni syytä edes yrittää estää. Mutta kyllä rajoituksiakin pitää mielestäni olla (erityisesti lapsia ja nuoria suojelemaan).
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 20:02"]
Mikä alkoholipolitiikassa on vikana, edes?
[/quote]
Se on mennyt täysin pieleen kieltolaista lähtien.
Ihmisiin ei luoteta, pienen suurkäyttäjäjoukon takia kaikkia kiusataan.
Todella!!! Mitää näin wt:tä en ole vähään aikaan nähnyt
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 20:25"]
Todella!!! Mitää näin wt:tä en ole vähään aikaan nähnyt
[/quote]
Kansalaisaktivisti-WT. Tämän minäkin haluaisin nähdä :D
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 19:49"]Muutenkin alkoholilla leuhkiminen ja kännipäissään örveltäminen on säälittävää.
[/quote]
Olen täysin samaa mieltä, vaikka käytänkin alkoholia humalanhakuisesti joka viikko.
Te kaikki alapeukuttajat, käykääpä perustelemassa kantanne tähän ketjuun:
http://www.vauva.fi/keskustelu/4308614/ketju/alkoholi_ja_holhous
No siis mä oon niin luuseri että oon aina ihan out kaikista fb:ssap yörivistä villityksistä, ei kukaan mulle mitään viestejä ikinä lähettele. Joten en tajunnut tuota profiilikuvien vaihtoa viinaksiin ennen tämän viestin lukua, joten kiitos ap!
Mitä itse aiheeseen tulee, niin itse hyvin vähän käytän mitään alkoholia (kerran vuodessa) ja en kyllä silti käsitä tuota piilottelua ja hyssyttelyä. Ihan naurettavaa.
Mutta eniten minua itkettää seitsemän uutisissa kerrottu uutinen että suomi on antanut turvapaikkoja venäläisille homoseksuaaleille. Siis oikeesti???
Jos olisin fasessa voisin ihan vittuuttaan laittaa jallupullon. Työkaveri (yli 20v. nuorempi) kertoi villityksestä, mut ei vois vähempää kiinnostaa.
Ihmiset on nykyään täysiä ääliöitä ruutuinensa, jopa minä kun roikun täällä av:lla muutaman kerran viikossa.
Se, ettei tutkimustuloksia oteta huomioon vaan tehdään alkoholista tabu ja pahennetaan sen aiheuttamia ongelmia. Tässä asiassa tulisi uskoa tutkimustietoa, ei Räsäsen ja Huovilaisen henkilökohtaisia mielipiteitä." Jälkimmäisestä kappaleesta olen samaa mieltä, mutta miten Räsänen nyt liittyy tähän? Siis onko kyse täsät alkoh. mainosrajoitteista vai mistä? 11