Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpi on pahempi PONNISTUS- vai AVAUTUmisvaihe??

Vierailija
01.09.2006 |

14 tunnin avautumisvaiheen jälkeen kätilö oli juuri neuvomassa että nyt aletaan tosi toimiin, kun jouduttiinkin hätäsektioon. Mistä jäin paitsi? Onko ponnistus VIELÄ pahempi kuin avautuminen? :0

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistukset tulivat yhtämittaa, kun toinen loppui alkoi heti uusi! Se oli kamalaa! Huusin miehelle, että en jaksa enää ja tarkoitin sitä että halusin kuolla siihen paikkaan. Kauheinta oli se, kun tajusi ettei poispääsyä ollutkaan:((.

Ponnistusvaihe oli sellaista kovaa repivää ja polttavaa kipua. Ei sitä oikein selittääkään osaa mutta tuntui kuin olisi haljennut ja siksi alapäätä poltteli valtaisasti.

Mun ponnistusvaihe kesti 20 minuuttia ja olin ensisynnyttäjä. Mut sitten jälkeenpäin oli tosi hyvä fiilis eikä tikkejäkään tullut kuin kaksi ja niiden laittaminen ei sattunut. Heti pystyin menemään suihkuun ja istuinkin heti ja kävelin osastolle. Tosi hyvä fiilis jäi mulle, miehelle ei kylläkään... Hän pelästyi pahanpäiväisesti!

Vierailija
22/30 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapahtui vähitellen ja huomaamatta. Pahin vaihe oli " laskeutumisvaihe" , eli kun täytyi odotella lupaa ponnistaa, vaikka olisi itse halunnut ponnistaa ajat sitten. Tämä oli kaikkein tuskallisin vaihe. Kai nuokin vaihtelee eri synnytyksissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ponnistusvaihe oli minulla ehdottomasti pahempi!!

Ei avautuminenkaan mitään herkkua ollut, mutta helpompaa se silti oli.

Ponnistusvaiheessa koin voimakasta kuolemanpelkoakin. Tuntui, että vauva ei voi mahtua ulos, tuntui että repeän, halkean, kuolen! Työntää täytyy vaikka sattuu niin että taju meinaa lähteä...tuntui kuin tekisi itsemurhaa.

Jälkimainingit ne vasta hauskat olivatkin. Episiotomia ja repeämä, alapää mustelmilla ja tikeillä niin, että kesti monta viikkoa ennenkuin pystyi istumaan eds toisella kankulla saati sitten kävelemään /seisomaan muutamaa kymmentä sekuntia kauempaa.

Vierailija
24/30 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli avautumisvaihe molemmissa niin nopea (eka 4, toinen alle 2 tuntia), että molemmilla kerroilla sama juttu; kätilö ei usko ollenkaan, että lapsi olisi tulossa, kun vasta hetki sitten ehkä 1cm auki...

Eli tällä taustalla - ponnistus paaaljon pahempi - kummallakin kerralla yli tunnin ja toisella jo imukuppi mukana...

Vierailija
25/30 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terv. käynnistetty synnytys x 2

Vierailija
26/30 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesti piiitkään. Silloin en ponnistamisesta tiennyt mitään, kun vauva avitettiin ulos imukupilla.

Tokalla kerralla sain ponnistaa omin avuin ja se oli kyllä ihan helvettiä.

Vierailija
27/30 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesti 20 tuntia. Ponnistus 20 minsaa ja vaikka voimat meinas loppua niin oli " helpompi" vaihe.

Tokassa synnytyksessä elasta kunnon supparista halu lähteä sairaalaan, viides kun tuli vajaan 10 minuutis sisään yhtä kamalalla voimalla niin oli hoitaja hankittu esikoiselle ja seisoin kaksin kerroin suihkussa. 4 tunnin kuluttua vajaan 5 minuutin ponnistaminen ei ollu mikään homma. Pari rutistusta apinan raivolla.

Eli avautuminen kamalinta.

Vierailija
28/30 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ponnistus. On kokemusta kahdesta eri synnytyksestä.

Vierailija
29/30 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avautuminen sattui kun kärvistelin ilman epiduraalia toista tuntia.

Vierailija
30/30 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli mulla pahempi. Ei ollut puudutuksia.

Haluan varoittaa sua... Alapään tikkaaminen ilman puudutusta sattui mulla enemmän, kun ponnistusvaihe. Ja lapsivuodeaikana itkin moneen kertaan, kun alapää oli niin kipeä. Että varaudu...