Miehen puheet ärsyttää ja masentaa
Taustaa: mies on ainut lapsi, tottunut olemaan paljon yksin, isä ollut tiukka mies, muutimme yhteen kun mies oli reilu 30v ja saimme pari lasta.
Nyt miest on nelikymppinen ja kärsii. Huokailee ja masentee. Uralla ei ole juuri edennyt, luottamuksen ja rohkeuden puutetta, jämähtänyt paikoilleen ja harmittelee heikkoa rahatilannetta. Isänä hän on toisaalta ok, mutta sitten on tämä toinen puoli: viimeksi eilen mies sanoi, että hän ei ole mikään perheihminen, hän nauttii yksinäisyydestä ja omasta rauhasta. Hän kiukkuili taas kerran minulle, kun olen liian tasa-arvon kannattaja ja hän vihaa feminismilässytystä. Hänen mielestään mies tekee miesten hommat ja nainen hoitaa lapset. Häntä v-tuttaa, kun minä vaadin että asiat tehdään tasan.
Hän kokee elävänsä kuin vankilassa, ja haluaa tulla ja mennä miten lystää ja hänestä päävastuu lastenhoidosta kuuluu naiselle.
No, käytännössä minä kannustan miestä että ottaisit yhteyttä kavereihisi ja sopisit välillä heidän kanssaan jotain yhteistä. Mutta eihän mies niin tee. Mies haluaa omaa rauhaa, omaa aikaa, maata kotona niin että minä vien lapsia leikkipuistoon ja harrastuksiin, hoidan ja selvitän välit kotona, annan hänen olla ja lueskella autolehtiä. Saan haukut niskaani ja olen ikävä tyyppi kun lässytän tasa-arvosta. Totesin eilen suuttuneena, että meillä ei ainakaan onnistu se että mies rakentaisi uraa kun mies ei ole uraihminen ollenkaan, että minä olisin mielelläni lapsia hoitaen (töiden päälle, olen itse korkeakoulutettu toisin kuin mies) jos mies vaivautuisi vaikka opiskelemaan.
Alkaa olla kuppi täynnä miehen asennetta. Kuulemma uraa tekevät, lapset tasa-arvoisesti hoitavat "miehet" ovat maan matosia ja hän halveksuu sellaista, hän ei ikinpäivänä alkaisi sellaiseksi tossukaksi että mies hoitaa ja ämmä velttoilee. 40v kriisi kentien miehellä? Mikä auttaa vai auttaako tähän mikään? Mä ainakin aion kohta hankkia sellaisen maan matosen itselleni, saa tää tosimies väistyä.... ;)
Kommentit (27)
Niin. Minäkin koen, ettei mies rakasta minua eikä arvosta. Hän ei koskaan halua koskettaa, halata, seksiä vain ja sekin on mekaanista. Lapsia hän sylittelee ja halailee ja sanoo ihanaksi, minua ei koskaan. ap
Siis haluaako se ylipäätään asua ja elää sinun ja lasten kanssa? Muuttakoon omilleen jos ei halua.
Viddu mikä free-rider!
Lapsia on kiva helliä silloin kuin ITSELLE sopii ja haluttaa. Muutoin vaimo hoitakoot ja pysykööt poissa jaloista.
Kuulostaa kyllä pahalta tilanteelta. Miehen silmät voisivat avautua, jos hän pääsisi kokeilemaan sitä kaipaamaansa yksinoloa ja muuttaisi esi,. pariksi kk pois kotoa. Asukoot sitten yksin, ilman kumppania, ja nähkööt lapsia kerran viikossa. Käytänmön tasolla tosi vaikea vain tällaidta toteuttaa.
Tsemppiä! Melkein aloin tekemään lapsia samankaltaisen paljon omaa aikaa tarvitsevan miehen kanssa. Hän halusi mm. rakentaa talon jossa hänellä olisi oma huone autotallin yhteydessä tai kellarissa, ja siellä voisi istua illat itekseen. Heräsi kysymys, miksei vaan rakenne sitä huonetta ja unohda kaikkea muta. Jätin hänet, ja nyt 6kk yksin oltuaan onkin seurani alkanut kovasti kiinnostaa.... Mutta siis, kaikkea ei elämässä aina saa. Sun miehesi pitää joko löytä sopiva kompromissi nykytilanteessa tai lähteä.
Mun mies on samanlainen mutta on tuolla meidän makkarissa yksin ja sitä ei saa häiritä. Hän on sosiaalisesti heikko ja vähäpuheinen. Mä annan olla rauhassa koska meidän lapset on jo teinejä. Musta sun mies on erakko tyyppinen. Isompi asunto ja hälle oma huone tai ero jos et kestä. Mieheni kuljettaa kyllä lapsia treeneihin ja isänä on hyvä mutta aika erokkomainen luonne. Ollaan oltu kauan yhdesä ja en aio erota. Sosiaalisuuteni tyydytän muualla.
25 jatkaa.. Mun mies ollut aina tuollainen ja 20v. Yhdessä et nyt on kyllä myöhäistä vaihtaa. On se joskus sosiaalinenkin mutta aika heikko sillä on se puoli ja ei kestä jankutusta eikä lässytystä. Itse olen kotona ja teen aivan kaiken, myös pihatyöt. Hoituu kaikki koska olen kotona. En jaksa käyttää eenrgiaa riitelemiseen ja kun huomaan että mies väsyy jo pelkästään työstään.
Sun miehessä paljon samoja piirteitä, kun miehessäni mutta mun mies ei tahdo meitä kodista pois vaikka kaipaakin sitä yksinoloa. On sitten tuolla makkarissa tietsikalla ja saa ollakkin. Lasten kanssa mä viihdyn hyvin, kun ne on jo isoja ja pärjääviä.
On vaan ihmisiä joilla valta tarve olla paljon yksin ja ei sellaisia ihmisiä pysty muuttamaan. On erakkomaisuudesta yltiösosiaalisuuteen. Sun miehesi tekee kuitenkin ruokaa. On hyväksynnästä kyse jatkuuko teidän avioliitto. Miehesi tuskin muuttuu kovin paljon. Teillä lapset vielä pieniä niin ne kuormittaa ja tuo sitä lisähälyä. Paljon on siis sinusta kyse jatkuuko teidän liitto. Ero voi olla hyvä vaihtoehto jos pystyt siihen. Sitten kun meidän lapset muuttaa pois niin aion antaa miehelleni oman huoneen jossa se voi olla yksin ja menen naapuriin kälättämään. On meillä yhteisiäkin hetkiä, kun mies saa olla vaan välillä rauhassa ja mä taas olen kova puhumaan nin se ei kestä sitä.
Sano sille miehelle että ei ole mikään pakko elää perhe-elämää eikä olla sinun kanssasi parisuhteessa ja näytä ihan kädestä pitäen missä on ovi jos ei kelpaa.
Ja koska molemmat olette töissä niin et ala mitään hotellia miehelle pyörittämään vaan hän saa hoitaa oman osansa kotitöistä ja koska lapset ovat miehenkin niin hän myös hoitaa ja kasvattaa niitä lapsia.
Ihan selvästi mies ei arvosta vaimoa ja lapsiansa. Itsekäs turhan marisija laiskimus.