Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ei ole selkärankaa edes sen verran, että saisi sangollisen marjoja poimittua metsästä?

Vierailija
11.08.2025 |

Kyse on työnteosta ja ajasta. 

Maksimissaan jos kaksi tuntia heiluttaa marjanpoimuria, niin sanko on täynnä. Mikä on selitys sille että et pysty tähän?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkärangan puutehan on juuri sitä että ei kykene sitä poimuria käyttämään sitä aikaa että se marjasanko olisi täynnä. Mielen täyttää ajatukset jotka käy sotaa sen puolesta että homma menisi pieleen.

Vierailija
2/53 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat ajatukset estää marjanpoiminnan:

1) Ei täällä ole ketään muitakaan vaan ostavat marjat kaupasta.

2) Ei tässä ole mitään järkeä. Ei ole kovin tuottavaa työtä. Pystyn parempaankin.

3) ollaan vaan "marjanpoimija":(

4) Olenko ainut hölmö metsässä?

jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollotiloo ja 0/5

En jaksanut edes naurahtaa tälle provolle 

Vierailija
4/53 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran näin metsään tulevan nuorenparin. Miehellä oli lasten hiekkaämpäri mukana. Tuskin sai edes sitä täyteen.

Vierailija
5/53 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei niin välitä mustikoista? Minusta ne on yliarvostettuja.

Vierailija
6/53 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat sankon täyteen 2 tunnissa täytyy olla hyvä marjapaikka! Valitettavasti en enää omista autoa joten enpä pääse metsään. Nauti sinä, äläkä muita soimaa!

Vierailija
7/53 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trollotiloo ja 0/5

En jaksanut edes naurahtaa tälle provolle 

Väität siis nähneesi metsässä jonkun (itsesi lisäksi) joka olisi poiminut täyden sangollisen marjoja?

Vierailija
8/53 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se selkäranka nimenomaan on. Ja välilevyn pullistuma.

Vierailija
9/53 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla ongelma on tosiaan selkärangassa. Siis kirjaimellisesti.

Vierailija
10/53 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin vaikeaa autottomana poimia marjoja.

Vierailija
11/53 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikoita saa tänään alle 7€/kg Lidlistä. Mitä järkeä mennä itse keräämään jos on varaa ostaa?

Vierailija
12/53 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saat sankon täyteen 2 tunnissa täytyy olla hyvä marjapaikka! Valitettavasti en enää omista autoa joten enpä pääse metsään. Nauti sinä, äläkä muita soimaa!

Hyvä marjapaikka on jos mustikkasangollisen saa alle tuntiin. 2 tuntiin ei kovin häävi tarvitse olla. Itse asiassa selität samaan suuntaan, kuin kaikki ketä metsässä olen tavannut ja jotka ei sitä sangollista saa poimittua.  Heillä kyllä joku syy löytyy.

Minä en soimaa, vaan koitan kaivaa sitä selkärankaa esiin lähimmäisiltä.

ap

Vierailija
13/53 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut jo mustikassa,a

Vierailija
14/53 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä päin kaikki metsät on ennalta jaettu tietyille kerääjille heidän alueiksi. 

Lisäksi oikeasti paha heinäallergia, silmät vuotaa yms

Vierailija
15/53 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ko mistä mettästä?

Asutaan siis Helsingissä. Eikä ole autoa. 

En ole vielä ainakaan toistaiseksi nähnyt marjan marjaa. 

Vierailija
16/53 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä saa kaupasta tätä nykyä. Mutta ihanat muistot on, kun käytiin äidin kanssa puolukassa. Minä istuin pyörän tarakalla ja niin sitä huristeltiin.

Vierailija
17/53 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Matkat edestakaisin kaksi ja puoli tuntia, junan vaihto bussiin, matkaliput edestakas 6:40. 

Jos menen lidliin tai prismaan, se on kymmenen minuuttia toinen mokoma takas, saa paljon nopsempaan ja vaivattomammin.

Heh joo, sais mustikkahilloo kun rytyyttäisi ämpärissä mustikat puoltoista tuntia...

Vierailija
18/53 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää marjoista, vaan vihanneksista. Olen joskus kerännyt marjoja sen verran, että saan yhden piirakan tai jälkiruokarahkan tehtyä, niitä on kiva syödä 10 vuoden välein. Suuremmalla määrällä en tee yhtään mitään, syököön metsän eläimet ne mieluummin. 

Vierailija
19/53 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla jotain marjanpoimintakursseja, missä marjastaja näyttää miten marjoja poimitaan. Tapahtuu niin että poimurilla poimitaan marjoja ja aina kun se on täynnä, niin se tyhjätään marjaämpäriin ja tätä jatketaan niin kauan kuin se ämpäri on täynnä. Nestettä voidaan tankata välissä, mutta mihinkään puunrungolle istahtaen ei jäädä haaveilemaan. Haaveilla saa ihan niin paljon kuin haluaa kunhan ei keskeytä poimimista. Homman mielekkyyttäkin voi miettiä, kunhan ei keskeytä poimintaa.

ap

Vierailija
20/53 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkärankani erittäin huonossa kunnossa; skolioosi, nikama-ahtaumia, kulumia. Lisäksi molemmat lonkat vihdoin leikattu, mutta ovat eripituiset. Kävelen kyynärsauvojen avulla. Mielelläni menisin marjoja poimimaan, mutta en pysty kyykkimään. Marjat ostan yksityiseltä poimijalta tai kaupasta.